Spring naar bijdragen

zaterdag 17 juli


Madelief

Aanbevolen berichten

Fijn Caro zal hem bellen als hij terug is van vakantie zodat het dan duidelijker is voor mij. Gaat nu heel hard en ja je hebt weer eens gelijk. Als de bank de fiat geeft kom ik idd half augustus want je al dacht.

Ja Bolleke het is afscheid nemen van een huis waar ik erg gelukkig was met mijn man. Afscheid omdat ik hier ondanks zijn dood toch nog graag wilde wonen. Het erkennen dat ik nu echt invalide ben en nauwelijks de trap meer op kan voel ik als een verraad van mijn lichaam want daarom moet ik gelijkvloers gaan wonen. Een huis van 3 verdiepingen in een flat proppen kan niet dus dingen weg doen maar dat doet zeer omdat ik nergens afstand van kan doen hahaha. Ook die onzekerheid van een nieuw leven maar ook angst in een totaal vreemde omgeving. Steek dus een kapitaal in een flat waarvan ik niet eens weet of ik daar gelukkig zal worden en dat maakt me erg onzeker maar wel veiliger. Moet gewoon over die drempel heen maar die zijn daar gelukkig voor mij niet. Tis gewoon dat ik uit brabant weg ging en naar noord holland vertrok en nu verkas ik weer naar zuid holland. Ja ben best wel bang en wil niet afhankelijk zijn van Caro. Vriendschap is kee maar moet zelf ook verder zelfstandig te zijn.

Naja kennis komt dadelijk om mijn koffers uit de kast te ......Kan ik alvast mijn winterkleren inpakken want die maak ik hier niet meer mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 461
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik schuif het op een nuanceverschil

in een één op één gesprek op het forum zou het kunnen, er wordt dan ook direct om hulp of een mening gevraagd.
Is de persoon in kwestie niet aanwezig............
volgens mij wordt het dan eerder aanvallend dan als hulpvol ervaren.
het blijft ten allertijden belangrijk om van te voren te weten hoe de persoon in kwestie is
hoe zij of hij reageert.

de hulp of reactie zal aangepast moeten worden aan diegene die het moet ontvangen
en niet andersom.
ik schop graag, maar als ik weet dat iemand daar alleen maar een extra borrel van neemt
dan probeer ik het op een andere manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas ik ben dol op schoenen dus, schop maar.:D ik weet niet wat mij helpt, maar neem het mezelf kwalijk als ik gedronken heb, heb er spijt van enz enz. maar ik voel wel steun van een aantal mensen hier en daardoor heb ik ook wel droge dagen ertussen ;) en ik weet het moet het zelf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke ik las dit in een blaadje alcohol de baas en wist niet dat er een forum van was en heb me gelijk aangemeld.

Vind het nog wel een beetje lastig allemaal maar vind mijn draai wel.

Zoals ik in mijn vorige berichtje al schreef wil ik door de weeks niet drinken en in de weekenden wel maar of dit gaat lukken weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor,

het besluit of je wel of niet wilt stoppen is geheel aan jezelf
het heeft te maken met besluiten nemen

je twijfeld nog steeds, ergens wil je het nog niet opgeven
daarom val je iedere keer weer in de valkuil
maar hoe kan ik jouw twijfels wegnemen?
dat kan ik niet, ik kan alleen zeggen
zoek eens uit wat voor problemen je het geeft en welke voordelen.
maar het echte besluit.............die moet je echt zelf nemen
serieus, voorbereidt en weloverwogen
anders blijft het een goed voornemen, die altijd blijft mislukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slokje, ik weet natuurlijk niet in hoeverre je er problemen mee hebt....
maar ik weet wel dat een gedoseerde verslaving niet bestaat....
En ja...toen ik destijds bij AA binnen strompelde, kreeg ik alle steun en aandacht, zonder verwijten.
Die verwijten had ik al genoeg gekregen van heel de familie en dat werkte alleen maar averechts...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Heerlijk geslapen
Gister nog tot laat met krullebol op msn gezeten
Vandaag wat dingetjes doen ik mn huis.
Wil eigenlijk proberen in het weekend niet in mn atelier te werken
Hoe doe jij dat, Carolien ? Werk jij in het weekend ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slokje,

Ik wist niet eens dat er reclame voor werd gemaakt.
gelukkig wel, anders had je nog lopen zoeken misschien.

dat is een mooi plan, doordeweeks niet en in het weekend wel
je kan dan op je gemak uitzoeken wat uiteindelijk het beste is voor jou
maar bedenk wel dat het forum ondersteundend is en niet een therapie op zich.

hoeveel ervaring hier ook rondhangt, in positieve en negatieve zin van het woord
we kunnen de reguliere zorg niet vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas ik moet gewoon stoppen met drinken, ik wil het ook en ik accepteer het dat ik waarschijnlijk nooit meer kan drinken. waarom ik toch wat haal? ergens heb ik een rare kronkel er gebeurt iets, ik kan er niet mee uit de voeten raak in 'paniek' wil niet meer voelen/denken enz. ik heb me ook vrijwillig aangemeld voor een intake bij de verslavingskliniek, in de hoop de kronkel eruit te krijgen. het verhaal van carolien, drup doet me schrikken, hopen dat dat vandaag in m'n achterhoofd blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook hoi slokje...welkom trouwens en gefeliciteerd met je beslissing om wat aan je leven te veranderen.....
Ieder doet het op zijn manier....maar minderen heb ik nooit gekund...
ik was altijd gewend om te redeneren in termen van kratten en flessen...wat is dan ietsje minder ??...nog veel te veel...
Voor mij was het toch zo....eenmaal er van geproefd..was de rem er af...net of een waakvlammetje ontbrandde en niet meer te stoppen was..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor,

ik vindt bij voorbaat dat je belangrijke stappen hebt gezet.
als eerste bemerkte je een probleem
je kwam hier en bent op onderzoek uitgegaan
je bent nu tot de conclusie gekomen dat het echt niet meer gaat
dan is de volgende stap belangrijk, professionele hulp zoeken.

ook voor jou geldt dat dit forum ondersteunend is en geen therapie op zich
je hebt het alleen geprobeerd en nu zoek je hulp
belangrijke stappen toch?
keulen en aken zijn ook niet op een dag gebouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...