Spring naar bijdragen

Woensdag 25 augustus 2010


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 220
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Borretje,
Ik schrijf je hier even terug hoor.
Anders doe ik het tegenovergestelde van wat ik gevraagd heb
aan de dames daar.

Ik vind het lief dat je mij bedankt,
Maar nog liever zou ik zien dat jij jezelf bedankt
Ik vind t echt knap van je, hoe jij jezelf herpakt hebt.
Daar mag je echt jezelf wel voor bedanken hoor!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, die vlucht in....
Is nog niet zo beroerd bekeken van je
Wie weet wat er allemaal aan die wens ten onder ligt
of in ieder geval heeft gelegen.

Wie weet hoeveel impact dat ook nu nog heeft in je ruzie's
al die onderliggende wroekerende teleurstellingen in elkaar.
Tijd om alles te hervatten.
Dat is een lange weg, maar wees maar trots op jezelf
dat je de eerste stappen gezet hebt op de weg vh herstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal

ik val even midden in de draad, vanaf mijn werk.
Dus even kort: ik zie erg op tegen volgende week. Ik ben dan een week met een aantal collega's naar het buitenland voor een congres.
Dus 's avonds uit eten, een terrasje pakken tussendoor.
Ik knijp em wel, want ik weet niet of ik al sterk genoeg ben om de alc. te laten staan bij al die confrontaties.

Tot nu toe is het goed gegaan, maar dat was maar één situatie per keer, met vaak weken er tussen.
:huh:

Als jullie een tip en/of een bemoedigend woord voor me hebben, dan heel graag.

Nu weer aan de slag, tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje,

de omstandigheden kunnen je niet dwingen te drinken. Omstandigheden zijn maar omstandigheden. Een etentje met al dan niet drinkende collega's, een terrasje pakken tussendoor en al dat soort dingen zijn maar omstandigheden die wij alcoholisten bijna altijd associëren met drinken. Maar je bent het nog altijd ZÉLF die drinkt. Niet de omstandigheden zijn daar debet aan, maar wij zélf.
Een etentje en een terrasje zijn zonder drank nog steeds een etentje en een terrasje.
Als jij niet wilt drinken verander je niets aan de omstandigheden. Je verandert alleen iets aan jouw beleving van die omstandigheden. En daar draait het hele nuchter worden om. We kunnen de wereld niet veranderen, we kunnen alleen onszelf veranderen.

Toen ik stopte met drinken was het voor mij noodzakelijk een andere (nieuwe) kijk op het leven te krijgen. Ik moest leren vertrouwen dat het leven zoals het zich aandient het leven is zoals het zich aandient. Ik moest leren accepteren dat ik daar met al mijn wensen en eisen niets aan kon veranderen. Toen dat vertrouwen kwam, stapje voor stapje, vielen één voor één allerlei angsten weg. Eén van die angsten was leven zonder verdoving van alcohol. Ook de angst voor wat anderen van mij zouden denken als ik niet meer dronk was gebaseerd op mijn eigen veronderstellingen en niet op realiteit. Ik drink nu een kleine twee jaar niet meer en ben daar nog nooit op aangesproken, tenminste niet in negatieve zin.

In je eigen onderschrift staat: het tegenovergestelde van angst is niet moed, maar vertrouwen. Helemaal waar, zij het dat ik veel moed bij elkaar moest rapen om te durven vertrouwen, maar uiteindelijk is het dat vertrouwen dat angst wegneemt.

PS. zie dit niet als een tip, iets wat je eventjes doet, maar als een bemoedigend woord. Er is hoop. Het is voor iedere verslaafde mogelijk nuchter en clean een gelukkig leven te leiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Coco

Ik ben er nog, was vergeten uit te loggen:huh:
Dank voor je reactie, kan ik zeker proberen.
Het fris en fruitig opstaan zal tegenvallen vrees ik, niet door de drank, maar omdat ik nog steeds heel slecht slaap.
Maar ik wil in ieder geval geen kater hebben!

En Niwi: zelfkennis?
Daarover durf ik t.a.v. alc. nog geen uitspraken te doen. Ben een beetje bang voor "de geest is gewillig, maar.........etc.
Ben ik zelf bij, weet ik, maar toch ben ik bang.
Aan de andere kant: ik wil mezelf niet weer tegenvallen. misschien helpt dat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje,
Ik denk dat je sterk genoeg bent om het in vertrouwen aan te gaan, maar ik ken jou niet
zoals je jezelf kent. Als je merkt dat je er zo bang voor blijft dat het je belemmert zou je
die week Refusal kunnen slikken en tegen je kollega's zeggen dat je medicijnen gebruikt
en daar geen alco bij mag drinken. Ik neem aan dat je hen niet hebt verteld en ook misschien
niet wilt vertellen. De Refusal zal je rust geven. het betekent wel dat het ook de angst kan bevestigen
dat jij het niet zonder kunt. En dat zou jammer zijn. Maar als je met R. merkt dat de reacties van anderen meevallen en dat de situatie an sich ook best meevalt, dat kan je weer sterken om het
de volgende keer vanuit vertrouwen zonder R. aan te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar moet vliegens gaan vertrekken, had graag enige reply's geschreven.
Nog net dit, eerste hotelletje geboekt op 1/9 in Koblenz, geenh weg meer terug, weer of geen weer.

Yihaaaaa :D

Ladidadidadida

Sorry vosje, zal voor straks/morgen zijn vrees ik ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een echte slaapkop, ben pas een uurtje wakker.
Nou sliep ik ook pas tegen vijf uur, klokje rondgeslapen dus.
Ik was aan het lezen in het 2e deel van Stieg Larsson, super goed boek.
In totaal een triologie van 1600 bladzijden, dus ik kan nog ff.

Gisteravond nog bij mijn vriendin geweest die ernstig ziek is, maar toch
de strijd niet opgeeft.
Heel raar, maar op een of andere manier trek ik mij daar ook weer aan op.
Zo van, als zij het kan kan ik het ook?
En wat is mijn probleem dan makkelijk toch?
Alleen maar geen alco nemen.............................

Ik snap Jannigje ook heel goed, ik vind de gelegenheden heel moeilijk waar
alcohol gedronken wordt.
Op een zonnig terras neerstrijken waar ieder een biertje bestelt en je ziet mensen
veranderen, worden "gezelliger"
Zelf dan een frisje nemen en dan proberen mee te doen aan dat gezellige.
Ik merk wel ik ben er nog lang niet..................

Alhoewel ik geen drinker ben die 1 x in de week of 1 x in de maand dronk (een aantal jaren geleden
nog wel, dus wat dat betreft is er ietsie verbetering)
maar de laatste jaren, 1 x in de 2 mnd ongeveer, maar ja, die ene keer maak ik dan weer
zoveel kapot. En dat jaar in jaar uit................al minstens 10 jaar lang.
Mensen bellen, emotioneel en kwaad worden etc.

Ik wil zo graag NOOIT meer drinken!!!!!!

Vandaag dag 5, ik ga er toch weer voor om NOOIT te drinken!!!!!!!

Vandaag neem ik de eerst niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijk hé Pip. Het lukt niet van vandaag op morgen maar het gaat een keer lukken. Zolang je er maar mee bezig blijft. De wil is er en dat is al heel belangrijk.:heart:

Zo ik ben er ook weer ff.
Nou Jos ligt in het ziekenhuis en alle paniek die hij vanochtend had toen hij belde blijkt niet zo erg te zijn.
Hij heeft bloedarmoede. Reden, hij weigert vaak te eten, drinkt wel veel te veel alco.
Hij heeft weer last van uitdroging waardoor z'n nieren niet goed werken, en daardoor ontstaat ook weer een verhoogde kans op ontstekingen.
De internist waar hij jaren geleden mee in kontact is geweest wilde hem daarom weer gaan onderzoeken. Wat heeft Jos een poepiehekel aan die man zeg. Nou het is ook een arrogante kwal hoor, maar daar zal Jos zich toch bij neer moeten leggen.
Verder is toch de aanvraag voor een verpl. tehuis weg ondanks dat Jos er niet mee akkord is gegaan.
Ook heb ik zijn werkster gesproken en gezegd dat ze hem absoluut geen drank meer mag geven, ik ga er ook mee stoppen.
Ze vertelde dat ze Jos toch wel erg moeilijk vond en eigenlijk geen nee durfde te zeggen. Wel had zij het goed aangepakt, niet eten, ook geen alcohol, hahahahaha.
Goed mensen ik ga ff op de bank hangen. Barst van de koppijn.
Zie jullie later nog wel:) Smakelijk allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Bol :heart:

Goed dat de aanvraag toch weg is, opgestuurd bedoel je toch?
En dan je met zn werkster hebt gesproken, ik ben benieuwd.
Tja, de enige remedi voor Jos, goed eten en geen alco,
moeilijke opgave, maar inderdaad wel de beste.

Maar je was er wel weer vandaag voor Jos, hartstikke goed.
Nu maar ff lekker bijkomen.
Spreken elkaar later weer.

Dikke zoen van Pip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...