Spring naar bijdragen

donderdag 1 oktober


igor

Aanbevolen berichten

Hihi Bor, ja, maar het komt nu toch dichterbij bedoel ik? Voor mijn gevoel is het al bijna november en dussss ;):heart:

Komt mss ook dat ik de winter begin te ervaren nu het zo koud is, brrrrr.
Hoop dat we niet zo'n lange winter krijgen als vorig jaar zeg. Maar de eekhoorntjes zijn zó verschrikkelijk druk in de weer..............voorteken? Helaas vergeten ze daarbij alles om zich heen en zie ik regelmatig overreden diertjes liggen. De natuur maakt zich er in elk geval klaar voor.
Nou wij nog :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 249
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blondie:
Goh, wat een dilemma...Zelf kun je dat toch het beste inschatten, jij kent je collega's tenslotte. Moeilijk hoor. Hoop dat het douchen licht brengt;)

Sara:
Goed om te horen dat Jet goed is overgekomen:present: Mijn vriendin is goed uit de operatie gekomen, maar heeft nog erg veel last van de naweeen van de bestralingen. Haar conditie is nul. Of ze weer volledig hersteld is ook de vraag omdat de tumor erg groot was. Maar vooraf had ze veel geheugenproblemen en ook praten ging moeizaam, dat lijkt nu wel erg verbeterd:) We gaan zo naar elkaars nieuwe kapsels kijken zei ze tegen mij. Ik met mijn nieuwe korte coupe en zelf is ze half kaal geworden door de bestralingen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sukses Blondie :sun:

Hoi Bol en Von!
Von wat ben je laat tegenwoordig? Koud hè buiten roken :D
Bol, gaat het lekker met schilderen? Jammer dat je niet in de buurt woont, kan wel een klusvrouw gebruiken voor all kleine *&^%$% zaken die maar blijven liggen. Heb echt veel respect voor je!

Koffie, jaaaahh, hoewel, euhmmm nee laat maar ben al hyper genoeg:huh:

Bed verschoond en nu gauw in de kleren, honden uitlaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgu Bol,
Ja,ben op mijn vrije ochtenden laat...
Dan hoef ik geen wekker te zetten, tot voor kort werd ik toch wel vroeg wakker, maar de laatste tijd merk ik dat dat steeds later wordt.
Ben er niet echt blij mee, vind die vroege uurtjes zo heerlijk.
Ik denk dat ik de wekker ook op die ochtenden maar weeer ga zetten, stukkie prettiger.
Heb je de handdoeken voor de honden al klaar liggen?
Ik mag er ook zo doorheen.
Hondje hier vind het best lekker, rennen door de regen...
Ik iets minder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen allen,wat zijn jullie allemaal vroeg op zeg!
het is dat ik om ca 08.30 de varkentjes moet voeren ivm geluidsoverlast als ik later kom,anders ging ik in winterslaap,lijkt mij heerlijk!

hier is het droog en af en toe zelfs wat zonnig,ga maar eens wat aardperen rooien,( google maar ff )
zijn best te eten,en het surplus gaat naar de varkentjes,die lusten er wel pap van.

nou laten we het iig inwendig droog houden vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Blondie,

Ik kan meegaan in het bericht van Pietjeparel. Jij bent bezig met je herstel en daar ben je oprecht en voortvarend mee bezig. Je bent je aan het voorbereiden voor het doen van Stap 2. Neem daar de tijd voor die je nodig hebt.

Waar je nu ook al mee bezig bent naar je collega's toe, is stap 9, het direkt goed maken met mensen die je schade berokkend hebt. Maar ik denk dat je te hard van stapel loopt. Je slaat een aantal belangrijke stappen over. Herstellen is een proces, dat kun je het best stapje voor stapje doen. Maar vele verslaafden willen vaak meteen resultaat zien. Terwijl je zelf merkt dat het dag voor dag het beste werkt.
Je kunt het in eerste instantie goed maken met je collega's door niet meer te drinken. Je verandert daardoor en dat zal misschien niet eens zo heel erg opvallen bij je collega's, maar ze zullen ook geen directe last meer van je alcoholisme hebben. Ongemerkt maak je het op die manier goed.

Om je alcoholisme en je herstel te bespreken heb je de zelfhulpgroepen van AA en NA, daar zit je met gelijkgestemden die weten waar je het over hebt. Je collega's die niet verslaafd zijn zullen je vanaf het moment dat jij toegeeft alcoholiste te zijn, met andere ogen gaan bekijken. In de "buitenwereld" wordt tegen verslaving vaak nog heel anders aangekeken dan door medeverslaafden. Ook al zeg jij tegen ze dat het heel goed met je gaat, dan nog zullen velen je vanaf dat ze het weten met een soort van argusogen bekijken. Als het goed met je gaat zullen ze dat ok vinden, maar als er ook maar iets gebeurt zoals ziek zijn of moe zijn, zal dit al gauw in gedachten worden omgezet die met die "dronkelap" te maken hebben.

Dus Blondie, doe kalm aan. Je hoeft niet naar iedereen te verantwoorden dat je was wie je bent, alleen maar dat je bent wie je bent. De resultaten van de toekomst zijn het gevolg van je handelingen NU.

Liefs, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je gelijk in, Borretje. Ik ben nogal breedsprakig. Had vroeger al moeite met uittreksels en samenvattingen maken. Ben wel eens jaloers op mensen die met drie woorden een hele dag door kunnen komen. Aan de andere kant merk ik ook dat ik ook breedluisterig ben. Vaak heb ik aan een half woord niet genoeg en moet er een hele redevoering tegen me gehouden worden om me iets duidelijk te maken..:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen frummers,

Kohtje aan jou verhaal heb ik echt wat. t is zo duidelijk. Fijn je te lezen.:heart:

Ben net bij GGZ geweest. Ik ga de Antabus weer innemen samen met hen tot de opname. Daarna sluit ik de GGZ vanaf pname af. Nazorg wordt door de kliniek geregeld.Als het eventueel daarna nog ooit nodig zou zijn dan kan ik altijd nog bij hen terecht en opnieuw opstarten.
Heb nu weer enkele afspraken met GGZ voor de vinger aan de pols te houden en met psych. over afbouwen AD en met arts over de Antabus.

Verder heb ik een recept voorgeschreven gekregen van mijn zus die homeophate is als zuchtremmer. Dit neem ik alleen in als het nodig is dus geen voortdurend geslik van medicijnen (waar ik een stevige weerzin tegen heb zo ook de Antabus).

Zo nu ff koffie en een sigaretje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...