Spring naar bijdragen

Maandag 1 november.


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 231
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sinds ik me ben gaan realiseren dat ik deel uitmaak van de mensheid, dat ik een onderdeel ben van een groot geheel, realiseer ik me ook dat eenzaamheid voor mij een keuze is. Ik ben graag alleen, vooral als ik aan het werk ben, maar ik weet dat er mensen om me heen zijn waar ik mee kan praten, huilen, lachen etc. als ik contact met ze maak.

De eenzaamheid die ik vaak voelde in mijn drinkperiode had ik geheel aan mezelf te wijten. Ik nam de telefoon niet op, ik deed de deur niet open als er iemand aanbelde, ik kwam zelf mondjesmaat de deur uit, alleen voor de hoognodige dingen (waaronder drank halen) en ik meed vrienden en familie. Allemaal omdat ik me schaamde, omdat ik niet gestoord wilde worden in mijn verslaving, omdat ik bang was dat ik dingen moest doen en/of zeggen die ik helemaal niet wilde doen en/of zeggen. Ik was bang dat mijn centrale rol in het leven aangetast zou worden, dat ik vernederd zou worden, dat ik moest lachen terwijl ik zelf liever zou willen huilen. En terwijl ik in deze zelfgecreëerde eenzaamheid zat nam ik het de hele wereld kwalijk dat niemand iets om me gaf. Tja, dat deed verslaving met me.

Door me open te stellen en niet meer als het middelpunt van de wereld te zien gingen er deuren voor me open die me een kijk geven op een leven waar ik actief aan deel kan nemen. Zonder me anders voor te doen dan ik ben. De angst en tegenzin om anderen te ontmoeten verdween, de behoefte om mijn ervaring met mijn nieuwe manier van leven te delen met anderen groeide. Door mijn best te doen zo belangeloos mogelijk te leven voel ik me met de dag rijker worden. Ik begroet elke nieuwe dag met terechte hoop en sluit elke dag af in dankbaarheid.

Dat openstellen oefen ik in meetings waar verslaafden allemaal met hetzelfde programma werken, elk op zijn of haar eigen manier. Door erover te praten kunnen we elkaar helpen clean te blijven. Langzaam maar zeker wordt deze manier van leven me eigen en ik pas haar steeds meer toe in mijn totale leven. Dat deze manier vruchten afwerpt blijkt voor mij uit het feit dat ik nu bijna 2 jaar lang niet meer hoef te vluchten in verdoving en dat familie en kennissen me weer graag zien en bovenal: ik hun ook.

Eerlijkheid, openheid van geest en bereidwilligheid zijn de drie pijlers waarop mijn herstel rust. Deze drie pijlers moet ik goed onderhouden, zo niet, dan kan mijn prachtige leven in opbouw zomaar weer ineenstorten. Dus waakzaamheid is geboden, elke dag weer. Per 24 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenmorgen allen.
Kohtje..mooi geschreven. De eenzame drinker...ja, thuis alleen is dan wel zo veilig, ik kan mezelf ook erg afzonderen, leef dan bijna als een kluizenaar. en maar drinken en maar nachtmerries hebben en maar depressief voelen. Nu sta ik 10 dagen droog. Ben veel optimistischer, nou ja ik hoef hier niets te vertellen, het mooie leven zonder drank en de triggers van de drank.
Yala, als je niet naar je arts wil voor Refusal, ga dan naar de GGD, of de post voor alco- en drugsverslaafden. Niemand kijkt elkaar aan en je wordt prima geholpen met medicatie en psych.hulp als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikke ook maar weer aan de bak vandaag Yala. De afgelopen week zo nu en dan gedronken, maar het voelt helemaal niet goed. Soms word ik zo moe van het strijden dat ik, om er van af te zijn, er maar eentje (nou ja... bij wijze van spreken dan) pak. Die onrust, dat vind ik het ergste van al. En natuurlijk het niet slapen.
Het gehakketak van wel/niet, hoeveel dan en wanneer en vooral... kan ik het er bij twee laten. Oh, das ook iets om gek van te worden.
De verleiding is nu des te groter omdat ik nu in een permanente staat van angst leef wb mijn katjes. Kan er niets aan doen. De plotse dood van mijn kater was ronduit shocking. Kan er helemaal niet mee dealen, kan het ook nog haast niet geloven. Moet morgen eigenlijk een ander poes voor tandsteen wegbrengen, Onder narcose. Ik geloof dat ik het afzeg, ben te bang. Als ze in de narcose blijft dan is het nummer drie. Ja, het gaat met me op de loop, ik weet het. Maar ik ben gewoon verschrikkelijk bang, en nog eens bang.
slechte raadgever.

Wb het drinken, ik moet patronen veranderen. Jaren terug ben ik gaan fitnessen en dat deed lijf en geest erg goed. Ondanks de tegenzin in het begin. Daar moet je doorheen en duurt wel maanden trouwens, net als met drank hihi. Ga dat deze week maar eens oppakken. helpt ook tegen het depri zijn.

Nou meid, je staat niet alleen. Het moet maar weer gebeuren:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog eentje die op zijn hoofd is gevallen...

ik.

Ofwel, ik bedoel dat ik na bijna 4 maanden droog staan weer heb gedronken gisteren:$ Vanmorgen meteen het restant door de gootsteen gespoeld. Ik ben gisteren met een vriendin gaan winkelen en het was supergezellig! Tijdens de lunch dacht ik: ach...1 roseetje? En heb er inderdaad een glas rose bij gedronken... S'avonds ook nog uit eten geweest en we hebben toen samen een karaf rose opgekacheld. Eenmaal thuis ging er ook weer een fles open... Het lijkt wel of ik een soort "alles of niets" mens ben.
Vriendlief is op de logeerkamer gaan slapen, ik maakte schijnbaar een oorverdovende herrie in mijn "slaap". Slaap kun je het niet noemen, zal eerder zo ongeveer bewusteloos zijn geweest:(
Heb nu dus mijn 4 maanden van de vorige stopperiode niet overtroffen...
Maar ja, is mijn eigen schuld...

Ga nu maar n's even mijn stopdatum in mijn profiel wijzigen. Ik kan wel weer een schop onder mijn kont gebruiken!
Stom, stom, stom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Ekstertje, dan zijn we nu alweer met zijn drieen. Yaja begint ook vandaag weer.
Alles of niets, hetzelfde geldt voor mij. Ik heb dat ook nog eens met eten en katten geloof ik. Geen maat kunnen houden, bah, ik verafschuw het.
Maar 4 maanden is wel erg goed hoor, tot nu toe bij mij maar steeds 2 weken en dan na 1 misstap de draad meteen weer oppakken, dat is een liefdevol compliment waard.
Moedig!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dymf je maakt jezelf gek over die zorgen. Begrijp het wel maar als je het tandsteen niet laat verwijderen krijg je een heel ander probleem. Snap dat je het risico niet aandruft van een narcose maar beter daarin blijven als weer een hel van losse tanden en ontstekingen. Na 14 katten overleert te hebben voel ik je heel goed aan maar je houd het niet tegen als ze gaan helaas. Bedenk daarbij dat ze ook kunnen lijden onder de pijn van hun tanden/kiezen en dat zou je ook niet willen.

Ekstertje hierbij de trap onder je kont van druppeltje maar ook een knuffel om opnieuw te beginnen. Je hebt bewezen dat je het kan dus goggogo. Een nieuwe maand die vandaag met de 1e begint

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees even niet terug en heb geen zin om te praten. Wil alleen even wat van me laten horen, mocht iemand zich zorgen gaan maken. Wil ik even voorkomen. En hoe het gaat? Kan ik dus niet zo goed uitleggen. Mijn hoofd zit vol gedachten en vol snot, ha ha maar ben bezig het allemaal op papier te zetten en dat is nogal een klus. Kom later wel weer terug met wat meer woorden oke? Beth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Bor, lief van je....

Oh ja Drup, je hebt gelijk, maar ik laat mijn katten nooit lijden hoor, heb er al drie beroofd van hun kiezen.
Dit met deze kat heeft geen urgentie, dus is het een beetje zelfbescherming. Niet alles tegelijk nu alsjeblieft, dat trek ik gewoon niet. De angst moet slijten, maar is nu nog erg actueel. Ook het verdriet trouwens :(

Bethje, ben je er weer? Ziek geweest en/of nog? Lekker alles warm houden dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...