Spring naar bijdragen

maandag 15 november


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 127
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ja de cirkel voelt gesloten.
Morgen komt prins en donderdag gaat ie weer weg. Dus oef dat wordt even flink poetsen want dat doe ik natuurlijk nooit en hij is zooooooo hygienisch.....

quote:


Originally posted by:
jetset

woman: he, gelukkig, en ontzesttend fijn voor je! weer een stapje vooruit he....cirkel al gesloten nu?




nu huis opruimen voor prins?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allo allo,

Janiggje van harte gefeliciteerd met je verjaardag :present: :present: :present:

En al onze mijlpalers ook een :present: :present: :present: Elke dag is er 1 en die telt.

Druppie ook een want is levend uit die tandartsstoel geklommen :) Was de 1e keer hier en heb altijd al de zenuwen voor een tandarts maar dit keer was het nog erger dus. Woon nu in een durrup en kon niet slapen omdat ik maar lag te denken aan die grote handen hier hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve knokkers / strijders / lotgenoten:present:

Jannigje, van harte gefeliciteerd een een fijne alcoholvrije verjaardag gewenst! :musicnote::heart:

Voor mij vandaag dag 78 droog (min 1)...
Het gaat weer lekker, ben weer zelfverzekerd, en kalm.
De familiezorgen zijn weer wat minder; dat scheelt ook een hoop triggers.
Ondanks alle stress en zorgen heb ik me alcoholvrij boven water weten te houden, zelfs aan de Maas...;)
Ik ga vanavond in elk geval een gezellige avond voor mezelf plannen; mijn man heeft nachtdienst en dat was vroeger voor mij altijd een risicovolle week, meestal ging ik dan elke avond helemaal los met de alcohol maar dat kan ik nu aan.
De hond weerhoudt me er ten eerste van: ik moet haar laat uitlaten en 35 kilo hou ik in beschonken toestand echt niet in toom!

Nou, ik heb voor vanavond 2 heerlijke DVD's gehuurd: Sex and the City 2, en The bounty hunter...
Dan een grote pot thee erbij met wat lekkers, heerlijk in mijn joggingpak op de bank, sfeerlichtjes aan, en dan lekker zwijmelen! Heerlijk; ik verheug me er op! Tussen film 1 en 2 met de hond eruit en dan verder met de thuisbioscoop.:D

Ik ga nog wat lekkere rauwkost halen om te knabbelen vanavond, en mozzarella, en daar lekkere hapjes van maken. Dus, het komt vandaag ook weer helemaal alcoholvrij in orde!

iedereen weer een droge dag toegewenst, ook qua regen; want dat was echt meeeeeeer dan genoeg dit weekend...

Liefs, en samen staan we sterk!

:present: Tobbertje >> Toppertje;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tobbertje, moet altijd beetje grinniken om de stand, 78 dagen droog, min 1.

Kom ik weer aan. Het eerlijkst lijkt me als je gaat tellen vanaf de dag dat je voor het laatst gedronken hebt. En dan krijgen we hier altijd discussie over. Vraag maar aan Tapas:) Hihi.
Maar het heeft te maken met onder ogen zien wat drank doet en dat je voor de bijl bent gegaan. En dat je het weer opgepakt hebt! Geweldig. Soms zegt men dan: ja maar, die andere dagen kan ik niet wegdenken, dat is zonde. Waarom. Je stond toen toch droog. Doortellen is, voor mij, smokkelen. En die dagen zijn niet weggegooid, ben je mal. Soms kan een flinke kater net het laatste zetje geven wat iemand nodig heeft. Als ik nu terugval tellen mijn vier droge jaren zeker mee. Maar ik begin wel weer op dag 1. Daarom, onder andere, laat ik die eerste maar staan. k Wil zo graag die vijf jaar penningB)

Tobber, ga goed, ga door. Nuchter is alles te overwinnen, hoe moielijk het ook lijkt/is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee laat me zeker niet mee sleuren maar het maakt mijn dag niet makkelijker. Bah wat kan ik hier slecht tegen. Was anders wel een reden voor mij om naar de fles te grijpen maar nu niet. Ben alleenhet zekere gevoel van de laatste weken helemaal kwijt op het moment. HELPPPPPPPP.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik moet me over dit gevoel heen zetten maar ik ben bang voor hoe ik me straks weer voel na dat gesprek. P. zet zich voor me in dat weet ik en hij is heel duidelijk in zijn wil en bewoordingen veel beter dan ik. Maar het gaat om mij en ik voel me nu zo zwak ipv sterk. Hoe komt dat toch waar ben ik bang voor? Ze hebben me daar al zovaak terleurgesteld en ben er bang voor geworden, denk ik.

Vandaag heb ik een inzichtkaart getrokken en die zei: Je kunt de rivier niet duwen.
Dat is ook zo. dat lukt me niet .Vandaag al helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees je leest het verkeerd, je hoeft de rivier niet te duwen
die heeft haar eigen loop.
Dus niet proberen wat niet kan.
Je kunt deze dag ook niet duwen, die gaat vanzelf voorbij,
maar jij bepaalt of je aan het einde van de dag kunt zeggen:
het was geen makkelijke dag, maar ik ben m zo goed mogelijk doogekomen
en zonder drank.
Morgen komt er weer een andere dag,
ook een die we niet kunnen duwen.
Ook zwak kun je dit gesprek aan,
het is wat er is.
sterkte straks
en vanavond mag je een reep chocolade
:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi; wat een mooie inzichtkaart!
Je kunt de rivier niet duwen. Go with the flow. Volg het leven, kijk es naar een kat hoe die leeft.
Trek komt en trek gaat, het gaat weer voorbij.
Angst is begrijpelijk maar niet reeël. Nuchter is het leven te doen. Niet altijd leuk en hopsakee maar zonder drank prima te doen. Drank is lang mijn 'vriend' geweest en dat los te laten was heel beangstigend. Mij hielp het om het gevoel er te laten zijn, er niet voor weg te rennen.

Sta jezelf het gevoel toe, benoem het als je dat oplucht. Herstel kost tijd en is niet ff zo geregeld. Geeft nix, je hoeft het maar per dag te doen.

Bang zijn is niet erg, wel als je er niets mee doet. Laat het toe, benoem het, laat het je er niet onder krijgen. Soms gaan de dagen traag maar ook die dagen gaan voorbij!

Jammer dat je vriendin onderuit is gegaan. Het is te doen Desi, echt waar.
Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. Take care.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft me tot nu toe al heer erg geholpen dat ik hier vandaag mijn ei kwijt kon. Nog ff volhouden dus.
Vandaag heb ik echt mijn gevoelens beleefd. Wat moeilijk als je dat eerder nooit deed en maar er eentje op nam.
Misschien dat ik op het eind van de dag zeg: wat een... dag, maar ik heb het toch maar geklaard en ben ik trots op mezelf. (was het maar al vanavond).
Dank jullie voor al die mooie en behulpzame reacties. Ik voel me er echt niet alleen voorstaan. Jullie houden me vast.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stuur je adres maar Dees. Krijg je van mij ook chocola. :P

Goed van je dat je hier uitgesproken hebt wat je dawrs zit.
En iedereen heeft gewoon gelijk. Over een paar uurtjes is het gesprek voorbij en zit dit er weer op. :) Nog even lekker eten zo of hebben jullie dat al gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees wat zal jij straks trots zijn op jezelf meis, en wat dacht je van P? Je staat er niet alleen voor.

Ya hoe is het met jou wijfie? Ik heb z'n best gepoetst samen met een boel anderen en het zag er volgens de burgemeester mooi en schoon uit dus een groot kompliment voor de D.a. en onze mensen.
Wel moet ik zelf opletten dat ik niet teveel ja zeg als ze vragen of ik de aankomende tijd voor mensen in kan vallen.
Moet tussen kerst en nieuwjaar al een week de honden doen en de 14e dec. en nog een dag. Want anders wordt het me toch te veel en ben ik dadelijk nooit meer thuis.
maar verder was het vandaag weer heerlijk werken. We hebben ook een iniminihondje moeten ontvlooien.
En raad eens wat. Er zit een chihuahua. Een langharige. Een scheetje maar is aan een oogje blind, en heeft een vleesneusje. Echt een heel mooi ventje.
Hoop maar dat de eigenaar hem komt halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb het gemerkt Igor. In de hele discussie van gisteravond zijn de S woorden geschrapt bij jou, bij Sowhat en bij Beate. Tactive heeft het druk gehad vanmorgen!
We moeten creatiever worden in het vinden van krachttermen.
Misschien een nieuw draadje opzetten: krachttermen die nog net door de beugel kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...