Gayes Gaar Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Ik heb net een profiel aangemaakt met het voornemen om hier regelmatig te komen lezen en te komen posten. Ik heb besloten om mijn alcoholconsumptie terug te brengen naar 0 en ben daar gisteren mee begonnen. Ik ben een gewoontedrinker geworden en de afgelopen 10 jaar steeds meer witte wijn gaan drinken.... 1 fles per dag is normaal en 1,5 fles krijg ik ook makkelijk weg, zonder dat ik er dronken van wordt en in het weekend is 2 flessen geen uitzondering meer. Toch vind ik die 'alchoholafhankelijkheid' niet goed, niet gezond en het stoort me gewoon dat ik er niet af kan blijven. Daarnaast ben ik inmiddels 48 en ik zie ook dat het mijn verouderende huid geen goed doet en het helpt me ook niet om goed op gewicht te blijven. Ik vind wijn overigens heerlijk, maar ik drink het al heel lang niet meer omdat het lekker is... ik drink het om te ontspannen en daar zijn natuurlijk ook andere manieren voor. Nu ben ik natuurlijk al eens eerder gestopt en gelukkig heb ik weinig last van ontwenningsverschijnselen. De kunst is om het daarna vol te houden en dat hoop met het bezoeken van dit forum te bereiken. 3 jaar geleden ben ik ook met succes gestopt met roken, dus dit moet ook gewoon een keer gaan lukken. Het lijkt me gewoon heerlijk om elke dag lekker helder te zijn in je hoofd, uitgerust als je 's ochtends wakker wordt en niet meer zo lamlendig vermoeid in de avond. Ik ga ervoor en zal daar waar nodig anderen komen aanmoedigen, hoor ! Gr. Gayes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Hoi Gayes Gaar! Mag ik Gégeé zeggen? Wát een bekend verhaal dat je daar schrijft, ook ik ben 48 en verslaafd aan de witte wijn, dezelfde hoeveelheden als jij. Maar inderdaad, goed is het niet en wat is het fijn om 's ochtends op te staan met een wakker hoofd en niet de hele dag een lamgeslagen gevoel te hebben en gewoon lekker fit te zijn! Gewoontedrinken, ik weet er alles van, maar dat sloopt je lichaam en je geest en je leven wordt er zeker niet beter op. Goed dat je hier komt, welkom, van harte! Ik hoop dat je hier veel steun zult ervaren en herkenning zult vinden in de verhalen van de anderen. We zitten vaak op de Ditjes, Datjes en Dagdraad, kom maar vaak meepraten, dat helpt! Ik wens je veel succes en hopelijk lees ik je snel! Groet, Nance:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gayes Gaar Geplaatst 5 maart 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Dag Nancy, Dank je wel voor je reactie... Jullie mogen zeker m'n naam afkorten hoor, ik weet eigenlijk niet waarom ik zo'n dubbele nick heb gekozen; teveel in de voornaam/achternaam modus denk ik. Dus noem me maar GG, of GeeGee en gewoon Gayes mag ook hoor ! Tjee, grappig dat je dezelfde leeftijd en makke hebt als ik... en je hebt ook nog dezelfde alpinopet zie ik, haha. Ben je aan het minderen of inmiddels gestopt? Ik heb inmiddels besloten dat ik gewoon niet kan minderen.. ja, dat lukt me wel, een paar dagen drink ik dan 1 of 2 glazen wijn, maar dan is het vrijdagavond en tul ik vrolijk weer een fles weg. En op een tempo, dat zelfs m'n bourgondische partner zich verbaast... ik zit witte wijn te drinken alsof het limonade is! Ik kreeg ook steeds vaker last van een bezwaard gevoel, dan voelde ik me gewoon schuldig 's ochtends omdat ik weer zo onmatig was geweest en ik kreeg eigenlijk een steeds grotere hekel aan mezelf. Vermoedelijk zit het er gewoon niet meer in voor me.... dat relaxte kunnen genieten van een mooi glas wijn. Wel jammer natuurlijk, maar inderdaad beter zo. Ik kom zeker naar de DDD-draad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Ik vind je nick erg leuk, hoor! Maar ik moet er echt bij nadenken voordat ik het ingetikt heb, hahaha! Ik ben er ook achter GG, dat ik niet kan minderen. Járen geprobeerd, en zit nu nog met hetzelfde probleem. Af en aan, af en aan. Sommigen van ons kunnen dit , minderen, maar voor de meesten is dit toch heel moeilijk. Ik kan het in ieder geval niet, en ben sinds een maand gestopt. Dus nog maar net, maar het begin is er. En nu dóórzetten, he? Het is heel bemoedigend om te lezen dat een groot aantal forummers hier het echt gelukt is en hoe zij de weg naar ADB hebben ervaren en hoe het nu met ze gaat, ik heb daar veel aan! Groet, Nance. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Goeie avond G.G. Je staat al bij het weekpact hoor en wat goed dat je je daar al gelijk hebt aangesloten. En inderdaad het is een zalig gevoel als je helder in je hoofd bent, en s'ochtends zonder kater opstaat. ik hoop dat het je gaat lukken en we steunen je daar waar we kunnen. je zal zeker de dagdraad alwel gevonden hebben? Daar zitten we het meest. Ik wens je heel veel suc6 en tot de dagdraad hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Hallo GG, Van mij ook welkom hier. Het forum is voor mij een hele steun en ik hoop dat dat voor jou ook gaat gelden. Vooral als ik trek krijg kom ik op de dagdraad. Die trek gaat na een bepaalde tijd weer over, dus het is zaak om die tijd door te komen. Als je moeilijk zit of een vraag hebt, kom je gewoon en natuurlijk ook voor de gezelligheid. Hoe je het ook gaat aanpakken, veel succes en vooral doorzettingsvermogen! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gayes Gaar Geplaatst 5 maart 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Hoi Bolletje en Lytse, Ook dank voor jullie reacties! Zo'n weekpact moet ik wel kunnen redden, ik weet van mezelf dat ik pas na die week in de problemen kom... ook heb ik deze week geen sociale verplichtingen die me in de verleiding kunnen brengen, dus ook geen recepties waar je zo een glas krijgt aangereikt. Ik hoop hier vooral doorzettingsvermogen op te doen en natuurlijk ook tips en goede raad. @Nance.. wow, een maand al, zover ben ik nog nooit gekomen ! Ik kom gauw een keer naar de dagdraad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 GG, welkom op het forum en alle succes toegewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Welkom GG en ook op de DD kun je terecht voor een dagpact elke dag is er eentje en zo rijg je de week als een ketting met dagelijkse kralen aan elkaar. En ook jij kunt zo een maand halen:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mariam Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 He GG Herkenbaar, alleen ben ik op een gegeven moment op halve liters bier overgestapt, 5-7 blikken gaan er grof doorheen op een anvond en dan duf op het werk! en heb leidinggevende baan, dus dan is de aandacht vaak op jou gericht. Ik ben 46 en ga het lichamelijk ook merken en inderdaad het gewicht wordt er ook niet beter op. Ik ben jaren geleden ook gestopt met roken, dacht vanochtend nog, dat was ook moeilijk omdat je er 's ochtend al meteen last van had. Met drinken begin ik eind van de dag, dus is de ochtend niet moeilijk, maar komt het in de loop van de dag. Goed dat je helemaal stopt, helemaal stoppen grijpt mij naar de keel, stap voor stap, anders ben ik bang dat ik het niet doe. dus ik ben begonnen om door deweek niet te drinken, maar ben ook benieuwd wat dat betekent vrijdag. wellicht krijg ik hetzelfde als jij en moet ik ook stoppen. succes! mariam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gayes Gaar Geplaatst 6 maart 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Hoi Marc, Jane en Mariam, Dank je wel voor jullie reacties... ik hoop zeker dat ik een maand zal kunnen halen; best wel een gek idee met de lente voor de deur... dan was een mooie fles witte wijn op de terrastafel weer zo'n ingesleten gewoonte aan het einde van de dag. Net als met roken heb ik nog heel wat momenten te 'herprogrammeren'! @Mariam, bier ben ik maar nooit aan begonnen, want dan was ik bang dat ik helemaal dicht zou groeien! Ik heb ook een leidinggevende functie gehad en soms zat 's ochtends een vergadering te leiden met een ongeconcentreerde kop vol watten, allesbehalve scherp .... wat was dat slecht zeg.... Doordeweeks niet drinken heb ik ook een paar keer geprobeerd, maar dan ging ik in het weekend helemaal los... alsof ik het gemis in de week moest goedmaken of zo. Dat begon aardig op binge drinken te lijken, waarbij ik 's ochtends soms niet meer wist hoe ik in m'n bed gekomen was; heel beangstigend vond ik dat. Nu probeer ik mezelf steeds in te denken wat er nu mis gaat als ik geen alcohol meer drink; ben ik dan ongelukkiger, ben ik dan ongezonder, ben ik dan minder fit, kan ik dan minder genieten... nee, nee, nee, nee; waarom ben ik eigenlijk bang dat ik het ga missen? That's the question.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 GG welkom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Welkom GG, ik heb je net al op de dagdraad gezien, nu ook even hier een welkom. Je verhaal is erg herkenbaar, ik zat op het laatst op net geen fles wijn per dag. En waar ik met name last van had was sombere gevoelens, nergens zin in, lamlendig. Geen energie, gebroken nachten. Zo tegen 16.30/17.00 uur nam ik mijn eerste glas wijn en tegen 21.00 uur was het gedaan met mij en ging ik maar naar bed. Ik ben vorig jaar 3 maanden gestopt, daarna over gegaan op minderen en vervolgens sloop het dagelijks drinken er weer in. Nu zit ik in mijn 2e maand en in grote lijnen gaat dat eigenlijk heel goed. Ik heb vooral last van etentjes ed. waar iedereen drinkt. En dan vooral waar veel gedronken wordt zodat ik na een paar uur de aansluiting mis. Ben trouwens sinds ik gestopt ben al 2kg kwijt. Ik moet al op gaan passen want anders blijft er niet zoveel over:) Ik wens je heel veel succes, kom maar veel hier, iedereen weet waar je doorheen moet. Er is vee herkenning en steun te vinden hier:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gayes Gaar Geplaatst 6 maart 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Dank je wel, Jan en Josje:) Leuk zo'n warm badje hier! Josje, wel goed van je dat je om 21.00u naar bed ging dan, ik kreeg mezelf ook altijd slecht in bed en daarom ging er ook vaak nog een tweede fles open... En ja, feestjes lijken me ook nog wel lastig, hoewel ik 'traditioneel' al wel altijd 'de Bob' was en het bij 1-2 glazen kon houden. Maar ik wil nu echt 0, zero, niet meer. Bij mij is het net als met roken.... de eerste is er 1 te veel. Wel heel bemoedigend om te zien dat er zoveel mensen zijn die er in slagen om het langere tijd niet meer te doen ! Dank voor jullie ervaringen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden