Spring naar bijdragen

donderdag 24-2-11


igor

Aanbevolen berichten

Ik dacht gisteren Max, is zij ook niet heel erg depri? Bij vrouwen uit dat zich nog al eens in alles afkeuren en een hoop onvrede. Als ik dit zo lees denk ik, ja je doet er best veel aan en verwend haar op en top.
Mijn man die 2 mnd. geleden is overleden daar deed ik ook van alles om hem gelukkig te maken. Dat is nooit gelukt. Het enigste dat ik toen gezegd heb tegen mezelf "Ik zal het blijven proberen maar neem nu ook wat tijd voor mijzelf" en dat gaf mij een goed gevoel. Heb geleerd om mijzelf te verwennen en niet afhankelijk te zijn van zijn humeur. Ik kon dat niet veranderen. Toen was hij heel vaak bang dat hij mij zou gaan verliezen. Ik liet hem voelen dat dat nooit zou gebeuren maar wel dat ik meer voor mijzelf ging kiezen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sailr:
Helemaal vergeten om jou ook goedemorgen te zeggen:$
Wat een gedoe met je internet hè:o Ik heb 1 keer een periode van 4 weken geen internet gehad...Nou, ik ben vast verslaafd want wat voelde in me onthand...Ik ben van pure nood maar in de bieb gaan zitten. Kon ik daar in ieder geval mijn mailtjes lezen:)
Hoop dat het bij jou ook snel weer op orde is!:present:

Ik ben er ook weer vandoor! Fijne dag iedereen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Max; misverstandje, ik bedoelde het anders, nl. een reactie op jouw berichtje :

"Dit deed ik trouwens ook al toen ik nog dronk hoor... "
en dan vraag ik of zij toen ook al zo deed als nu.
Maar ik begrijp inmiddels dat ze nu dingen niet meer leuk vindt die ze vroeger wel leuk vond.
Ja, dan wordt het moeilijk..........Tis in elk geval duidelijk dat jullie niet op 1 lijn zitten momenteel.
Kun je iets met het schrijven van Bol?
Sterkte ermee man.

Ben nu echt ff weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Max, wat zou er gebeuren als je inderdaad wat meer je eigen gang zou gaan? Ben je dan bang dat je haar gaat verliezen? Ben je misschien dan ook bang dat ze iemand anders gaat zoeken? Of heb je dat gevoel nu al? Sorrie dat ik zo rechtstreeeks vraag, maar meestal zitten mensen dan ook met dat gevoel als er afstand komt tussen partners.

Ga heel ff boodschappen doen Max, maar ben zo terug hoor.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je hoe langer hoe meer uit elkaar groeit betekent dat dat er inderdaad niet veel meer zit. Als jullie nog wat met elkaar willen vergt dat een hoop creativiteit. Heb je er wel eens aan gedacht om een soort van echtparentherapie te gaan doen? Heb je ook wel eens met haar besproken wat jullie nog van elkaar verwachten?
Of wat jullie nog aan jullie relatie kunnen doen om het wat prettiger te maken?
Soms zie je dat, als mensen even uit elkaar gaan, ze tot de ontdekking komen wat ze eigenlijk nog van elkaar willen. En misschien is het inderdaad zo dat ze moet wennen aan een nieuwe Max. Een Max die nu misschien wel te dicht bij haar komt?:present:

Morning Jopie.:heart: Merk jij nu ook dat er veel aggressie is bij de mensen? Een tijdje geleden was er op de t.v. een chauffeur die beroofd was. Moest meteen aan jou denken. zoiets van, als ze met hun poten maar van Jop afblijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn laatste stukje over mijn boom schreef ik over leven en laten leven. Ik probeerde,
naar mijn gevoel de laatste stap te zetten in mijn proces na het stoppen met drinken.
Een proces wat gelopen is van zelfvernietiging naar zelfvertrouwen, van overleven naar leven.
Een ingewikkeld proces waarin ik veel misverstanden bij mezelf tegen kwam, veel heldere inzichten
kreeg van wat wel werkelijk waar is in tegenstelling tot wat in mijn destructieve gedachten waar is.
Een proces waarvan ik soms vind dat ik er hard voor moet werken maar soms ook weer vind
dat ik onverwachte kadootjes krijg, in de zin van dat er meer kunnen in mij zit dan ik misschien ooit
wel heb durven denken in mijn leven. En dat vertrouwen vanuit mezelf gaat naar vertrouwen in mensen
en de wereld om mij heen. Er is zoveel wat ik kan loslaten, zoveel onnodige overlevingstechnieken
die ik al jaren met me heb meegezeuld.

Toen ik het boomje losliet dacht ik dat ik daaraan toe was, tot mijn schrik, vlak na mijn verhaal,
liet het groenblijvende boompje bijna al het blad los en ook de meeste bloempjes, hij was weer bijna
kaal. Ik dacht pff heb ik hier wel goed aan gedaan, loslaten, maar ja ik zette dapper door,
ik dacht boompje is zichzelf en ik ook. Loslaten is soms eng want ik weet nog niet wat er voor in de
plaats komt en mijn mechanisme wil vaak eerst zien waarvoor ik iets oud tegen iets nieuw inruil.
Maar zo werkt het niet het is geen vervangingssysteem, of in ieder geval niet zo duidelijk,
het is loslaten om ruimte te geven, en bij het loslaten weet ik gewoon nog niet hoe die ruimte ingevuld
gaat worden, maar loslaten is wel nodig om die ruimte te kunnen benutten om te kunnen groeien in
wat ik ben.

In dezelfde tijd dat ik het boompje losliet, heb ik mijn moeder losgelaten. Niet dat ik haar vaak zag of
dat zij dingen voor mij deed die ik nodig heb, maar emotioneel los. Ik kan vertellen over mijn jeugd
en haar gedrag naar mij in mijn hele leven. Ik kan mij verdedigen waarom ik haar mag loslaten enz.
Dat ga ik allemaal niet doen, het punt is dat ik onbewust het emotioneel afhankelijk kind bleef,
wachten op goedkeuring voor mijn bestaan. Ik bleef ook het lastige kind, iets wat ik niet was en niet ben,
alleen door haar ogen. Ik kan niet langer doorgaan met proberen voor haar het lieve kind te zijn,
de voorwaarden, de eisen die dat stelt vervreemden mij van mij. Wil ik nuchter blijven, verslavingsvrij,
dan kan ik alleen maar emotioneel, zelfstandig mijn leven gaan leiden, los van lasten die niet van mij
zijn maar van een ander.

Vandaag 2 jaar alco-vrij, toen ik begon met stoppen had ik geen idee waar ik aan begon,
ik wist alleen maar dat ik niet zonder de fles kon. Ik had er geen idee van dat ik aan een reis
in mezelf begon. Soms is al het loslaten pijnlijk, maar als ik dan mijn vrijheid proef,
de groei om te mogen zijn wie ik ben en te merken dat ik de kracht daarvoor heb,
de blijdschap die dat geeft, dan is het goed, dan weet ik dat ik nu,
vanuit de bodem van mijn bestaan, alleen maar deze weg kan volgen.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhen van harte gefeliciteerd. Ik vind het een ontzettend knappe prestatie van je
Een opsteker voor iedereen hier!!!
:DB):musicnote::heart::moon::present::):rose::P;)

Wat betreft loslaten en je boommetafoor
Ik gebruik zelf altijd het voorbeeld:

als je een hand vol zand neemt en je knijpt het vast, heb je minder in je hand
dan wanneer je een hand vol zand neemt en het het loslaat
Dan blijft er veel meer zand in je hand zitten.

Ja loslaten is een kunst op zich. Ik wens je er veel sterkte mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote Dhen

"Vandaag 2 jaar alco-vrij, toen ik begon met stoppen had ik geen idee waar ik aan begon,
ik wist alleen maar dat ik niet zonder de fles kon. Ik had er geen idee van dat ik aan een reis
in mezelf begon. Soms is al het loslaten pijnlijk, maar als ik dan mijn vrijheid proef,
de groei om te mogen zijn wie ik ben en te merken dat ik de kracht daarvoor heb,
de blijdschap die dat geeft, dan is het goed, dan weet ik dat ik nu,
vanuit de bodem van mijn bestaan, alleen maar deze weg kan volgen."

Einde quote


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoop ooit hetzelfde te kunnen zeggen Dhen.
Mooi verwoord waar ik op het moment naar op zoek ben !!!

Gefeliciteerd Dhen met je 2 jaar droogte !
Ik volg op gepaste afstand... :D

:heart::sun::musicnote::present::):D;):heart::sun::musicnote::present::):D;):heart::lips:heart::sun::musicnote::present::):D;);:musicnote::present::):D;):heart::sun::musicnote::present::):D;):heart::sun::musicnote::present::):D;):heart::sun::musicnote::present::):D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met je 2 jaar Dhen, topper !
:moon::):present::sun::):rose::moon::):present::sun::):rose::moon::):present::sun::):rose:
Doe mij maar een lekkere capu met een stuk mokka taart :P

Vanmorgen kleding voor het werk gekocht, goed geslaagd. Was wel lekker buiten rondslenteren: niet meer zo koud, beetje miezer, lekker fris.

Mijn moeder is misschien aan het laatste stukje van haar leven bezig. Maar daar zeg ik hier niet zo veel over want dan gaat iedereen me sterkte en beterschap etc wensen. En dat vind ik niet zo passend. Ik heb er vrede mee als ze een keer gaat, en het zal ook een opluchting zijn. Ik had een bepaald evenwicht gevonden met haar en kom er niet zo vaak. Nu ze al een tijd in het ziekenhuis ligt moet ik voor mezelf goed bewaken dat ik er voor mezelf heen ga en niet omdat het een verplichting is. Mijn eigen grenzen bewaken dus en niet dingen doen omdat de omgeving dat verwacht. Daar worstel ik best soms mee. Maar het gevoel dat ik voor mezelf moet kiezen is heel sterk. Dat valt niet aan iedereen uit te leggen. Dat doe ik dan meestal ook niet. Gelukkig kent mijn man mijn situatie en verleden, en staat hij als een rots achter me.

Er is een heel dik boek van Shri Nisargadatta Maharaj gekomen net. Oh heerlijk om daar aan te beginnen.
Maar eerst die saaie opdracht voor mijn cursus waar ik al een tijd tegenaanhik.

Fijne dag allemaal!

groetjes Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...