Spring naar bijdragen

zondag 3 april

igor

Aanbevolen berichten

Lot ik denk zelf dat het niet zo masochistisch is maar een verslaving leidt altijd tot zelfdestructie. We zijn verslaafd en dus afhankelijk van, in ons geval, de alcohol. Masochisme op zichzelf geeft een kick, en dat is bij ons niet zo, wij krijgen de kick van de alcohol.
Het idee dat we geen andere keuze hebben leid tot vernietiging, maar doordat we constant in de olie zijn, voelen we dat niet. als we dan een kater hebben dan drinken we die weer weg. We staan ons zelf niet toe om te voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 117
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hier nog steeds zon Jane.... denk dat jullie inderdaad prima hadden kunnen wandelen.. in de ochtend dan,vanmiddag komt er weer heel wat aan....

Gaby, wat goed van je, dat is inderdaad wel een felicitatie waard.

Fleur, hoe ver die campagne indertijd hier ging weet ik niet.
Kan me nog wel herinneren hoe ze op tv een spotje hadden van een leuke hele jonge meid die een sigaret opstak en dan zag je haar in no time heel erg verouderen...
Ik weet ook niet of het zo'n groot effect heeft gehad indertijd.

En met drinken... pfff, denk dat die klus nog moeilijker te klaren is.
Tis ook van verschrikkelijk factoren afhankelijk.
Als ouders kun je er zo veel aan doen... maar je kunt ze op die leeftijd niet meer permanent thuis houden en constant in de gaten houden.
Denk dat het soort vrienden en vriendinnen ook heeel belangrijk is.
Maar ook daar heb je niet alle invloed op.
Het blijven verschrikkelijk moeilijke dingen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
fleurtje

Ben je gisteren de fout ingegaan Lot? Kletsen op de poep
:D

Gisteren kwam een vriend langs. Eén van de twee die weten dat ik niet meer drink. Vroeg ie of ik nog steeds niet dronk. Nee dus...Vond ie heel knap.

Kort daarop vroeg ie of ik dus niet had gedronken (euhmmm...wie heeft er iets aan zijn geheugen
;)
). Ik begon te twijfelen aan zijn vraag want drinken doe ik dus nog wel (water en prik en van die dingen). Dus ik zeg geen alcohol nee. Keek ie toch ff raar
. Ik zei hem dat ik me daar op het moment niet aan waag aangezien ik een probleem met alcohol heb en voorlopig uit dat patroon wil stappen (don't panic).

Denk dat em dat deel toch niet echt goed begreep want hij trok een hele gekke bek
.

Een dikke pluim dus voor je Fleur....
Kan het zijn dat hij zelf niet heel voorzichtig aan het proberen was of je niets voor hem in huis had en dat hij dat dan gezellig met jou wilde nuttigen?
En als hij het inderdaad niet begreep... jammer dan, das zijn probleem dan, niet het jouwe :D

Zo, en nu duik ik de tuin in ... nog effe aan de slag rustigjes tot de volgende buien losbreken ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijdagavond Fleurtje ging het mis..2 flessen wijn en niet al te veel gegeten.
Maar we blijven gewoon optimistisch en proberen het opnieuw...

Het verschil tussen gisteren (kater) en vandaag (fris) is enorm!
Daar moet ik toch lering uittrekken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niets veranderlijker dan het weer... en buienradar
Uurtje geleden zag het er nog naar uit dat het hier tegen twee uur zou gaan hozen....
Nu waait de bui blijkbaar richting oosten en krijgen we het pas tegen tien uur vanavond... Beter!!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat warme veilige gevoel, waar Gaby het over heeft ervaar ik ook steeds vaker, dagelijks. Ik richt me er ook op. Dan voel ik contact met mijn Bron. Het is niet zo dat dat door het niet drinken komt. Het is alleen maar dat het drinken er niet meer tussen staat.

Gisteravond op een feestje geweest met veel drinkers. Het maakte me triest te zien hoe een goede vriend weer helemaal de weg kwijt was.

Als je het eenmaal ziet dan is het voorbij. Geen gevecht meer. Geen voor- of nadelen. Alleen de oprechte verbazing. Waarom zou je.

fijne dag,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Lotjelief, was al vertrokken maar las je antwoord net terug. Was je al een tijdje gestopt voor het voorval van vrijdag? Het is spijtig maar niet meer dan dat en vind het wel knap dat je je hoofd niet tegen de muur blijft slaan omdat het is voorgevallen. Gewoon rechtstaan en hop naar de volgende dag. Proberen vasthouden aan dat gevoel van..
Mij helpt het om te denken dat ik sterker ben dan dat achterlijke stemmetje dat steeds zegt dat ik het nodig heb. In een roes zitten is een fijn gevoel maar er is niemand die me kan dwingen daar in te stappen. En mijn verslaving probeert het keer op keer. Ik ben sterker dan dat, net als jij..

vonneke :sun:. Nee hoor, deze vriend drinkt zo goed als niet. Vroeger vond ik het altijd raar dat ie niet dronk en vond hem maar een 'droogje'. Denk dat ie in de loop van de jaren wel een keer iets dronk maar meer om van het stigma 'wie niet drinkt, is geen echte man' af te geraken. Mensen (incl. me (ja ja stoute Fleur ;)) plaagden hem daar wel eens mee.
Denk dat ie zoiets had van 'Fleur en niet drinken?'. Soms denk ik dat zelf ook nog wel eens :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OMG!!!!!!!
Doe ik net een brief open verstuurd vanuit de Federale overheidsdienst Binnenlandse Zaken..
Gaat ie als volgt:

U woont in een gemeente waarvan minstens een deel zich bevindt op minder dan 20km van de nucleaire site Doel. Ook al is het risico klein dat een ernstig ongeval zich voordoet in een nucleaire installatie, toch kan het niet worden uitgesloten. Ondanks alle bestaande veiligheidssystemen moeten we ons daarom voorbereiden om zo goed mogelijk op te treden bij een eventueel nucleair incident.

Om u en uw gezin zo goed mogelijk te beschermen, kunt u bij de apotheker gratis jodiumtabletten afhalen. Bewaar het doosje tabletten bij u op een plaats die iedereen kent. Breng de sis-kaarten mee van al uw gezinsleden mee. Uw apotheker geeft u dan een doosje tabletten per vier personen.

Als bijlage een brochure 'wat te doen bij een nucleair ongeval'.

Ok???? Zijn ze nu helemaal op hun donder gevallen..Dat ding staat er al jaren en nu gaan ze een actie op poten zetten?
Begin er al van te freaken :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen tweede gesprek met psych.
Ik voel een steen in mn maag, enorme weerstand.
Weer gezeur over borderline. Ik word er niet goed van. zal heus wel symptomen hebben die overeenkomen, maar die komen door trauma, rouw, alcoholmisbruik, burn out en een latente depressie.
Ik vertik het echt om ook nog borderline aan dit lijstje to te voegen.
Zo lust ik er nog wel een paar. Biopolair, Add, hatsjikidee verzin het eens.
Morgen meteen maar over beginnen. Ik wil er niet op getest worden, ook niet om het uit te sluiten, ik weet heel goed wat mn klachten zijn, en daar kom ik voor.
En anders loop ik gewoon weg. echt. geen zin in een stempel.
En ik wil het ook uit mn dossier.
Dit is vast typisch gedrag voor een borderliner, extreem assertief en weglopen.
Wat een grap.
bah
ben echt boos !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman laat je niet gek maken meis. Als ze het niet meer weten wordt er een naamplaatje opgeplakt, zo is het nu eenmaal. Jij zelf weet wat er aan de hand is niemand anders. :present:
Tegenwoordig heeft iedereen die wat druk is A.D.H.D. Als men het niet meer weet dan ben je autistisch en ga zo maar door.
Ze kijken tegenwoordig weinig naar wat een mens echt meegemaakt heeft:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede reactie woman!
Laat ik mij eerst even voorstellen "Domoor". Ben sinds vandaag aangemeld.
Ik heb reeds vele verhaaltjes gelezen op dit forum en de herkenbaarheid is groot.

Omdat er problemen zijn (ik ben thans aan mijn derde scheiding) ga je natuurlijk de schuld bij jezelf zoeken (en terecht).
Alleen als je alle psychische problemen gaat analyseren, is er altijd wel wat waar je aan voldoet (ook voor mensen die z.g. niets mankeren).
Je weet zelf het best wat er in je om gaat en daar moeten die gasten je mee helpen. Laat je niet gek maken door die people monteurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mupke je bent inderdaad te weinig op het forum. :(

maar ik ben nog niet aan het boek toegekomen, eerst maar een spelletje gedaan (ja fout ik weet het)
en ik geloof dat ik nu maar vast een blokje om ga voor dat het begint te gieten. er is vanavond geloof ik niets bijzonders op tv dus duik dan m'n boek maar weer in :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...