Spring naar bijdragen

zondag 3 april


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 117
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

eigenlijk is het me meegevallen, het roken ook, ben al talloze keren eerder gestopt, maar slipte altijd weer na 2/3 weken of een paar dagen, 1x 3 maanden volgehouden, maar dat was omdat ze me bij de AA hadden verteld dat je dan pas echt nuchter bent, kon niet wachten tot de 3 mnd om waren :$

nu voelt het allemaal heel anders, ik wil echt niet meer, misschien dat die beruchte knop nu eindelijk om is :) wat niet wil zeggen dat ik niet mijn momenten heb, maar die vallen mee in vergelijking met voorheen, plus dat er nu heel veel gebeurt in mijn leven, ik moet een paar keuzes maken, en die kan ik natuurlijk veel beter nuchter doen, wist ik altijd wel, maar deed ik dan ''vroeger'' nuchter met een kater :wacko:

ik doe het per dag, maar het idee nooit meer te drinken en roken boezemt me voor de eerste keer geen angst meer in, maar geeft me een warm, veilig gevoel, en dat had ik nooit verwacht nog eens te zeggen,

nu maar hopen dat dat blijft ,herken je het een beetje Bol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal! Wat leuk om te lezen Blondie dat je bij Bor was en dat het zo leuk was, dat was een tijd geleden dat je elkaar gezien had he?

En Gaby goed hoor, 5 weken!

Ga er vandaag een rustig klungeldagje van maken, zie wel dat er een enorm regengebied aankomt, dus proberen voor die tijd met de hond eruit te gaan. Heb geen zin om nat te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

zo Gaby, hoop dat je genoeg vazen hebt
voor elke week een bos
kun je niet meer vergeten
hoe goed het gaat
en ja als het makkelijk was, stelde het ook niets voor he
dus van harte meid en geniet ervan!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens de berichten wordt het een grauwe saaie dag, wat een contrast met gister he, gister gelukkig hard gewerkt in m'n tuin (is knap verwaarloosd,alcohol :$) dus begin gemaakt, nog genoeg werk, dus geen smoes meer om te gaan drinken uit verveling hahaha

dit weer had ik wel verwacht, dus heb m'n dag vandaag gelukkig weten te vullen, (alleen zijn is vor mij een trigger) eerst werken, dan ga ik naar de sportschool met een vriendin voor een nieuwe les, en daarna laten we ons masseren (mijn kado voor een maand niet roken) heerlijk.....

doeiiiiiiiiiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat warme fijne gevoel dat herken ik heel goed Gaby. Ik ervaar dat als eindelijk de veiligheid voelen bij mezelf. Van mezelf op aan kunnen. Ik voel me vaak zo sterk dat ik geen drank meer nodig heb. Ik dronk vaak omdat ik toch bang was, en geen zekerheid had bij mezelf. En door het drinken meer en meer onzeker was. Gek hé? Proberen je zeker te voelen door drinken? Ik bereikte juist het tegenovergestelde.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spud: heb gisteren niet meer kunnen antwoorden (bezoek). Dat maakt het natuurlijk weer helemaal anders..tussen 12 en 16 jaar. Dat is wel héél jong.
Ze hebben zo toch ooit eens een programma opgezet voor jongeren die roken. Van die akelige beelden over wat het doet met je longen etc. Weet niet of het goed werd onthaald en ze deze programma's ng gebruiken. Denk dat het nu beperkt is gebleven tot die fotookes op de pakjes sigaretten (doen ze dat in Nederland ook?) maar denk dat die niet veel effect hebben. Of je zulke beelden dan weer kan loslaten op zulke jonge mensen is dan maar weer de vraag.

Interessant topic btw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Bol, het is eigenlijk heel vreemd als je er over na denkt;
dat je met drank het tegenovergestelde bereikt....

en er dan toch weer intrappen...zo stom en masochistisch bovendien,
want als je me vraagt of ik het leuk vind om gestraft te worden, zeg ik volmondig: NEEEEEE.

Ik ben nog steeds erg aan het struggelen hiermee, maar positief is dat het besef steeds iets dichterbij komt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben je gisteren de fout ingegaan Lot? Kletsen op de poep :D

Gisteren kwam een vriend langs. Eén van de twee die weten dat ik niet meer drink. Vroeg ie of ik nog steeds niet dronk. Nee dus...Vond ie heel knap.
Kort daarop vroeg ie of ik dus niet had gedronken (euhmmm...wie heeft er iets aan zijn geheugen ;)). Ik begon te twijfelen aan zijn vraag want drinken doe ik dus nog wel (water en prik en van die dingen). Dus ik zeg geen alcohol nee. Keek ie toch ff raar :D. Ik zei hem dat ik me daar op het moment niet aan waag aangezien ik een probleem met alcohol heb en voorlopig uit dat patroon wil stappen (don't panic).
Denk dat em dat deel toch niet echt goed begreep want hij trok een hele gekke bek :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...