Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 april


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 243
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Jaap


Wat hebben vrouwen toch met hun artsen?



Ja af en toe hebben we een onderhoudsbeurt nodig. Even alles smeren, olie verversen nu we niet meer drinken, nieuwe schroeven plaatsen als de oude versleten zijn en ga zo maar door. We zijn dan weer als nieuw en kunnen er weer een jaartje tegenaan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Josje,

Ik had gister je Wie is wie teruggelezen en zag dat je ook al verschillende behandelingen had gedaan.

Dan heb je vast ook de oefening gedaan om je voor een feestje of of etentje voor te nemen niet meer dan een x aantal glazen te drinken.

Lukt jou dat dan?

En hoe bevalt dat?

Als ik dat doe, stel ik heb me voorgenomen niet meer dan 5 te nemen en het vijfde is op dan zou ik met heel veel tegenzin wat anders gaan drinken. Eigenlijk is dan de lol van de avond eraf. Maar een volgende keer ga ik zeker voor de 6e en 7e etc.

Terwijl als ik niets drink hoef ik me daar helemaal niet druk over te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal :)

Eigenlijk weinig te melden..Gaat goed hier :D.
Vandaag verjaardag van dochter dus het wordt een klein feestje. Straks maar een taartje gaan halen.

Ik kom ff tussendoor vallen want ik moet er dadelijk terug af.

Snoepje en Gaby...hoop dat alles wat beter voelt vandaag :present:

Had wel nog een klein vraagje. Ik had vroeger (nog niet zo lang geleden) regelmatig paniekaanvallen. Deze kwamer vooral voor als ik de avond ervoor veel had gedronken. Door niet genoeg te eten, minder te slapen en de hoeveelheid alcohol..
Ze waren verschrikkelijk aangezien, begon regelmatig te hyperventileren en enorm te shaken, ik dikwijls dacht dat ik gewoon dood ging vallen ter plekke. Sinds ik niet drink komen ze niet voor. Tot een week geleden en dit weekend. Geen volledige aanval maar wel de aanzet. Gelukkig weet ik mezelf meestal te kalmeren en 'breekt' het niet volledig door. Maar het gevoel is nog steeds verschrikkelijk.
Heeft iemand daar ervaring mee en miss nog een aantal extra tips om jezelf onder controle te houden in zulke situaties?

Lees het graag terug

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurie, ik weet wel dat ik als ik gedronken had, s'nachts, zo rond 3 uur, altijd heel onrustig wakker werd. Ik kon dan niet meer slapen. Paniek, bang de controle te verliezen. Raar eigenlijk want ik dronk juist omdat ik moe werd van al die controle.
Ja en ook werd ik vaak overvallen door paniekaanvallen. Zo maar uit het niets. Zat ik met J. te eten, en hup, daar kwam het zonder aanwijsbare reden.
Dit had bij mij deels te maken met de drank maar ook deels met het me in het dagenlijks leven heel onzeker en angstig te voelen. Bang dat ik bepaalde situaties niet aan kon.
Ja hoe ging ik er mee om. Ik onderging het meer niet. Ik kon er niets tegen doen. Later wist ik dat het over ging en hield me daar maar aan vast maar op de momenten brak het zweet me uit. Vreselijk rot waren die momenten.
Nu heb ik daar gelukkig geen last meer van.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Max:
Balen dat je je niet lekker voelt...sterkte!

Snoepje:
Hoop dat de uitslag van de MRI meevalt en vast sterkte voor morgen:present:

Hier een grijze wolkenhemel, niks geen zon dus...En het regend. Jammer...Heb redelijke zin vandaag, maar wel weer oorpijn..Niks aan te doen helaas, maandag naar de KNO arts. Ben wel blij dat ik er snel terecht kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey bollie, las net je antwoord..
Dus je had er ook regelmatig last van? :(. Het is voor mij de allereerste keer dat ik het voelde zonder dat ik iets gedronken had. Had wel niet zo goed geslapen.
Het kan ook liggen aan een plotselinge daling van de bloeddruk. Heb een tijdje last gehad van een lage bloeddruk maar laatste keer was ie in orde.
Meestal eet ik dan snoepjes of begin in berichtjes met gsm te versturen. Omdat ik weet dat ik mijn aandacht moet verleggen en niet in paniek mag geraken want dan is het hek van de dam.
Ik heb er vooral last van aan de kassa of ruimtes waar het warm is en veel volk komt.
Hoop dat het op een bepaald moment ook weg is hier :(.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
fleurtje


Ik heb er vooral last van aan de kassa of ruimtes waar het warm is en veel volk komt.


Hoop dat het op een bepaald moment ook weg is hier
:(
.




Dat hoor je heel vaak Fleurie want bij een kassa en in drukke ruimtes zit je tussen de mensen en dat kan heel benauwend zijn. Bij mijzelf is het over gegaan toen ik wat zekerder werd van mezelf. Ik hoefde niet zo bang meer te zijn. Bij drukke gelegenheden voelde ik me vaak heel klein en kwetsbaar.
Maar als je het thuis krijgt, kun je b.v. proberen om een papieren zakje te pakken en daar de lucht in en uit te ademen want bij hyperventilatie krijgen je hersenen, doordat je te snel ademt, te veel zuurstof, en dat leidt heel vaak tot paniekaanvallen. Even op de bank gaan liggen als dat lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal!

Bolletje dat herken ik ook wel een beetje!
Ik heb vanmorgen alle lege flesjes ingeleverd....sportvrienden van kind kwamen dit weekend voordat ze naar een feest gingen eerst hier wat drinken.
De rest wat over was...ja, helaas....

Ik laat jullie bij deze weten dat het WEL/NIET drinken over is.
Ik ga weer voor helemaal NIET!!

Ik zal me met regelmaat melden.
Dat deed ik eerst ook, elke maand vertelde ik trots dat er weer een maand op zat zonder alcohol.
Dus bij deze....5 april 2011 is de dag dat ik weer volledig achter mijn besluit sta om helemaal te kappen met die drank!
Kijk ik kan niet te lang blijven hangen in 1 jaar en 9 maanden....Het moet weer een leven zijn zonder die rommel (tenminste voor mij is het rommel)

Josje hoe is het gisteren met je gegaan?

Lieve mensen,
Ik hoop toch nog een beetje op jullie steun.
Maar een ding wat zeker is : JE MOET HET ZELF DOEN!
Mensen kunnen je steunen met alle liefde en dan is het zo schaamteloos om toch weer te gaan drinken....dat is het allemaal niet waard.
Ik ben wel blij dat ik nu helder en duidelijk voor mezelf ben.
Na die redelijk lange tijd van niet drinken....werd het op een gegeven moment zo zwaar om toch nee te blijven zeggen....(op vakantie , feestjes)
Dan denk je...ach 1 kan toch wel?
Maar die 1 worden er 2....en dan langzaam wel/ niet.......vind je het alweer een beetje gewoon worden dat je drinkt....
Brr....moet er niet aandenken, als ik NU niet op de rem stamp wat er de komende maanden gaat gebeuren.

Dus ik heb ervaren ( wist ik al hoor) dat drinken geen optie is voor mij!

Ik ben het rustiger aan gaan doen met werken en die tijd die nu vrij komt ga ik invullen met tijd voor mezelf....ECHT voor mezelf en daar hoort drinken gewoon niet meer bij!

Dag lieve mensen, een fijne dag allemaal!

Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe herkenbaar Tine! Goed dat je weer bent gestopt. Stom eigenlijk hè dat we onszelf op een gegeven moment weer zo "sterk" voelen om er wel eentje te kunnen nemen. Jou verhaal sterkt mij in mijn gevoel dat ik dat dus echt niet moet doen. Dat station is al gepasseerd. Ik hoop dat ik steeds in blijf zien dat het lijntje tussen niet drinken en drinken superdun is. Ikzelf ben ook 2 keer na 4 maanden droog weer gaan drinken. Om dan de volgende ochtend wakker te worden met een kater en een super schuldgevoel. Dat hoop ik mezelf niet meer aan te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed Tine, we gaan er samen tegenaan hé meis? Je staat nooit alleen in de strijd.:present:
Soms heb je de bevestiging nodig om te weten dat we niet kunnen drinken, en eens zal het dan lukken om voorgoed van die drank af te blijven.
Heb je het draadje wel eens gezien van alle neg. ervaringen met drank? Ik zal het eens voor je naar boven halen, misschien kun je (weer) iets schrijven daar. Dan kun je altijd terug lezen wat drank aanricht bij je.;) Staat bij thema's.

Afspraak h.a. gaat niet door. :( Nou ja dan kan ik nog een week fantaseren hoe mooi het zou geweest zijn als het wel door was gegaan.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje,

Ik heb ook hyperventilatie gehad, heel soms steekt het nog eens de kop op maar ik weet het in een heel vroeg stadium tegen te houden.
Een zakje kan, maar beter en niet zo opzichtig werkte bij mij; langzaam in 3 tellen inademen, dan 7 tellen uitademen. Het zit hem erin dat als je in paniek raakt sneller gaat inademen en ook meer, dus teveel zuurstof krijgt.
Als ik bij iemand was zei ik; even niet praten wacht even, en deed ik even die oefening. Als je hem oefent is het voor een ander onzichtbaar en dat geeft ook weer rust. dat zakje is zo opzichtig.

sterkte,

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Jaap

Goedemorgen Sha (Maar ik ben Henk niet, die komt hier niet op de PC)



Jaaaaaaaappppppppp..............:)
Ik ben met jou ook heeeel erg blij hoor :D
Ja van mijn maatje moet ik het maar hebben he!!
Zag alleen je berichtje nu pas........:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Wijfie,
Is er iemand die jij zelf graag zou willen? Waarom schrijf je die persoon dan geen p.b.tje? Misschien veel prettiger voor je, anders bied, b.v. ik mijzelf aan en wil je dat helemaal niet. Dan is het mischien moeilijk voor je om me af te wijzen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...