Spring naar bijdragen

Donderdag 14 april


Jaap

Aanbevolen berichten

goedemorgen allemaal

gelukkig hoef ik vanmiddag pas te werken, heb het gevoel alsof ik een kater heb :angry:
vieze smaak in mijn mond, alsof ik een pakje sigaretten heb leeggerookt, en ik heb toch echt niet gerookt en/of gedronken :wacko:

was gistermiddag al wat misselijk, dacht dat dat door de gedachte aan drinken kwam, alsof mijn lichaam al reageerde, dacht nog aan een onderschrift hier van iemand; ''het lichaam vraagt niet van nature om drank'' is raar want als ik me vroeger zo voelde wist ik dat het kwam omdat ik m'n lichaam weer had vergiftigd...maar nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 198
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kijk het ff aan Gaby en als het te lang duurt, ga ff naar de h.a. toe.
Je hoort wel vaker dat mensen die stoppen met drinken, een vieze smaak krijgen. Misschien is het al langer, maar door de drank heb je het niet geproefd.
En je kan ook zo ziek worden hoor. Het heerst.:)
Veel water drinken meis dan spoel je het door. En wie weet dat je onderbewuste indertdaad de koppeling gaat leggen als je ziet dat er gedronken wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja bollie, dat zei de DA ook. Als ze niet kan ruiken eet ze niet. Ze vroeg ook of ze veel dronk, waarop ik met klein hartje nee zei, maar dat vond ze net goed. Als een kat veel drinkt is er pas iets mis :huh:
Har hartje is nog in prima staat en voor zover ze wist zag ze er nog net hetzelfde uit als 5 jaar geleden toen ze voor het eerst het diertje zag. Ik zal haar met het spuitje regelmatig wat vitamineshake inspuiten, samen met de AB. Ze prak van een dag of 2 - 3.
Beetje bang afwachten dus.
Wat dat rouwproces betreft, heb ik er eigenlijk schoon genoeg van. Alleen kan ik zelf die emoties maar niet onder controle krijgen. Ik slik al langer hoe meer temesta en besef het gevaar dat daar in schuilt, doch het kalmeerd me, al was het maar tijdelijk.
Ik mis gewoon het heerlijk onbezonnen gelukkig zijn, dat is al :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja lieve Rekel, het kan lang duren voordat je alles verwerkt hebt. Zou inderdaad oppasen met medicatie kerel want daarme onderdruk je ook een hoop en het moet er toch uit.
Maar houd je maar vast, als je dat kan, dat het tijdelijk is, misschien word je dan wat rustiger. En heel veel over je pijn en verdriet praten. Niet denken dat mensen misschien zouden kunnen denken, daar komt die Rekel weer aan met z'n gezeur, gewoon doen.
Dadelijk kun je je leven weer op orde hebben, en ook dan pas, heb je ruimte voor een andere relatie. Eerst moet alle rotzooi er uit.
Met het poeziebeestje zou ik me niet al te druk maken. Als het hartje goed is, gaat ze misschien nog jaren lang mee hoor. Katten zijn ontzettend sterk. Moet je nog terug komen met haar?

Juist Sowhat daar hebben we een heel goed voorbeeld aan. goeie morgen trouwens.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn DA komt aan huis, bazma is absoluut allergisch tegen verplaatsingen en ze woont op een steenworp van mij.
Soms ben ik wel een beetje bang dat ik zeurig overkom, zeker de laatste tijd, maar het lucht me ook op. Jullie zitten daar voor veel tussen en ik hoop dat ik in de nabije toekomst ook blijere berichten ga posten.
Net aan de telefoon gezeten met dierbare vriendin en we gaan samen met haar dochtertje komende zondag dagje naar zee. Ik voelde me a la minute ietsiepietsie beter. Alle beetjes helpen hé. Dat het een drankloze dag gaat worden staat als een paal boven water, want ook zij heeft genoeg van alcohol.
This is what i need :D

Zo nu weer weg voor een schip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Even naar Bonny gekeken.
Wat is blijven hangen zijn de opmerkingen van Bram Bakker:

>De inhaalslag die er meestal na hervatten komt.
>De ontkenning ( Ziekte van de ontkenning) het valt wel mee,
ik bepaal het wel.
>Drink ik omdat mijn relatie stuk is, of is hij stuk omdat ik drink.


Zo is het maar net. Weinig aan toe te voegen.


Groet Michael.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb ook net even naar Bonny gekeken, vond het vreselijk!!!!
en ik vond het zo vreselijk, omdat het zo herkenbaar is voor mij...

merk dat als ik weleens terloops een opmerking maak over dat ik niet wil/kan drinken, dat mensen daar onrustig van worden, en er overheen praten, daarom ben ik ook zo blij met dit forum en AA,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet wel ook zeggen dat ik echt wel bang ben voor een terugval...juist voor die inhaalslag...laatste keer ging de 5e fles open. Dat overleef ik niet.....
Echt opletten dus en waakzaam blijven. Misschien weer wat vaker een groen pilletje.
En hier blijven komen, wat de laatste tijd ook wel verzaakt....
Elke dag even droogmelden is genoeg.
Doen dus !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja vond van de week in de vriezer nog een halve liter blik bevroren bier, bedacht me toenb dat ik dus tot 3x toe drank ben wezen bijhalen, terwijl mijn intentie was om 2 halve liters te drinken, en dan gewoon verder te gaan met de dag, i.p.v al mijn afspraken afzeggen om maar te kunnen drinken, want dat heb ik uiteindelijk gedaan, en het was vreselijk...

ik schaam me nog steeds diep en diep,maar het is al de zoveelste keer :$
en ik doe het alleen thuis, dus niemand die het merkt

in gezelschap durf ik allang niet meer te drinken, en gek genoeg ook geen behoefte aan, en als ik weleens iets zeg erover merk ik dat men eroverheen praat, daar om ben ik ook blij met dit forum en de AA , zou het anderen niet kunnen uitleggen snap het zelf niet eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman,

Vergeet nooit waarom je stopte.
Houd dat goed levendig.

Er is een een neiging tot vergeten-versluieren.
De idee, was het wel zo'n drama!
Beetje beschaafd drinken, zou toch moeten kunnen.

Woman, dan spreekt de duvel tegen je!

Nooit vergeten hoor. Je stopte omdat je stuurloos was.

Groet en lekker doorgaan.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja
Daarom stop ik niet met roken.
Roken heb ik redelijk in de hand. paar shaggies per dag. Als het een keer meer is geeft het ook niet.
Maar ik mag nooit meer een druppel drinken, dat is het allerbelangrijkste. Dan beland ik op eerste hulp ! Mn lichaam kan het niet meer verwerkn, die emmers alcohol, maar vraagt dan wel steeds om meer.
Eens in de maand ofzo rook ik een jointje. Dan heb ik er meteen weer genoeg van voor de komende weken. Ik heb het gewoon in huis en het trekt niet.
daar ga ik ook niet mee stoppen. Niet ineens geheelonthouder worden he, of celibaat haha
Het allerbelangrijkste is dat ik van die drank afblijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...