Spring naar bijdragen

zondag 15-5


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 329
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bol, de spanning om met een vriend te leven die uiteindelijk niet meer wilde helpen en niets leuks meer wilde doen is uiteraard over. Toch heeft dochter wel veel van dat gedrag en van de gedachte "Tatum wil en mag het allemaal wel doen" overgenomen. Daarin begint nu wel verandering te komen.

Ik wil ook hand in eigen boezem steken: om weg te vluchten voor alle soorten vragen van aandacht thuis van dochter en vriend begon ik steeds meer te drinken. Hoe meer ik dronk, hoe meer die vragen om aandacht er kwamen. Zo was de cirkel rond. Ik dronk steeds meer.

Nu drink ik al geruime tijd niet (met weleens een terugval, maar ik probeer de dagen te tellen die ik NIET gedronken heb). Nu er geen lege wijnflessen meer in de keuken en huiskamer staan - en ik geen katers meer heb de volgende dag - krijgt dochter regelmatig 2 vriendinnen na schooltijd thuis. Die vriendinnen wonen ieder in een apart dorpje buiten onze stad en kunnen beiden de bus vlak bij ons huis pakken. (We wonen dus eigenlijk best centraal hier :) ).

Met die vriendinnen was ze dus vandaag naar het museum gegaan. En dagelijks gaan die vriendinnen naar huis vlak nadat ik thuis kom van werk. Ik zie ze dan een kwartiertje en dan gaan de bussen die ze hebben moeten om rond etenstijd thuis te zijn. En dochter heeft dan genoeg aandacht gehad en is tevreden met "kort even de dag doornemen".

Tot zover gaat het dus goed. En dat is ook voor mij de moeite waard om niet te gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tina, niwi, ik weet het, maar....och laat maar. Jullie hebben gelijk hoor. Ik probeer nog steeds te denken dat het me lukt, dat eentje. Misschien vanavond wel, meer weet zeker dat ik een andere keer prijs ga hebben, dus niet !
Volgende keer wacht ik tot ik zeker weet dat de pizza klaar staat ipv er op te moeten wachten :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onvergelijkbare zaken, drinken uit ellende, om te vergeten, omdat je het niet aankan.
Of een drankje van een vriend als je je goed voelt...

Will laat je niet overdonderen, je hebt het bij die Lemonchella (of hoe het ook heet) gelaten, goed gedoet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Tatum, fijn te horen dat het nu beter gaat met je, en ja, het is denk ik beter om op die manier te kijken naar je dagen.
Maar ik begrijp nu ook dat je een huisje helemaal voor jezelf hebt. Heerlijk voor je, je verdiend het.
Kinderen nemen vaak gedrag over van een oudere, en dan is het inderdaad moeilijk om dat weer af te leren, maar nu ze wat ouder is kan ze de dingen ook beter plaatsen.
Ga je zelf nu wel leuke dingen doen in je uppie, of is dat moeilijk voor je? Hopelijk heb je een vriendenkring waardoor je wat eerder dingen kunt gaan doen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gene reclam gelezen :huh:

Oh will met mij gaat superdepuppergezellig goed hoor. Ik heb net een half uur liggen janken om mensen die in het huwelijksbootje stappen.
Gezellig toch ongesteld worden :D. Hebbe?

Btw ik ben het beu om me te spiegelen aan anderen. Diene route is vermoeiend.

Ik ben er weer mee weg. Ga kijken naar iets...
stoms

stoms stoms stoms

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har. per ongeluk een drankje nemen, dat kan niet, je maakt altijd de keuze, het is niet iets dat je overkomt.
Maar we weten allemaal dat het voor meesten van ons, riskant is om ook maar één glas te nemen, en daar waarschuwen we Will voor. Het is wat mij betreft een stuk bezorgdheid. Zoiet van, Will kijk in Godsnaam uit. Niet meer en niet minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het eigenlijk wel eens met Harry.
Berichten moeten wissen omdat...
Ik heb hier zoveel berichten gezien over het overwegen om toch weer te gaan drinken... die triggeren minstens net zoveel...
Dat Will dat drankje heeft geaccepteerd omdat...
En dat hij verder aan de cola of wat dan ook is gegaan.. hartstikke goed.
En ik denk niet dat hij dat berichtje zou moeten wissen.
Er zijn hier stoppers en minderaars... om welke reden dan ook.
Als ik berichten lees over het weer willen beginnen met drinken omdat.... kan dat minstens net zo een trigger zijn, zo niet nog meer...
En daar wordt ook niet van gezegd dat die berichtjes maar moeten worden gewist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, vorig jaar op 29 april 2010 heb ik mijn eigen huisje gekocht. Een bovenwoning met 2 slaapkamers, een ruime bergruimte en een ligbad in de badkamer. Oh ja, en een balkon in de zon ......... op het westen zodat ik na mijn werk ook nog even van de zon kan genieten :rose:

Ik heb geen vriendenkring. Die ga ik nu hopenlijk opbouwen. Ik ben in mijn jeugd vaak van plaats naar plaats verhuisd. Op mijn 6e en 12e. En het was toendertijd te ver (en ik te jong) om vriendschappen te blijven onderhouden.

Daarna kwam een periode van veel werken en forensen naar Amsterdam omdat ik dacht dat daar het werk te vinden was. Achteraf heb ik een hele leuke baan in mijn eigen plaats gevonden. En toen dochter was geboren ben ik de eerste drie jaar bij haar gebleven en heb een bijstands-uitkering geaccepteerd. Toch kun je als alleenstaande moeder moeilijk weg en ben je iedere avond aan huis gebonden.

Nog steeds laat ik dochter 's-avonds niet alleen ook al vind zij dat wel goed. Maar dan voel ik me moe en ga liever slapen. Soms wil ik wel weg, maar dan durf ik nog niet. Tot die drempel natuurlijk genomen is :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Harry, ik zit nu aan een hele lekkere keistraffe.............................koffie :D

Ik ga weeral op tijd naar bedje, want ik sta voor een loodzware week. T.t.z. ik ga de laatste dingen buitenhalen bij mij ex, en dan moet ik er nooit meer zijn. Als in NOOIT meer.
Gemengde gevoelens, zij nog steeds in dat prachthuis met gouden zaak eronder. De zaak die ik heb opgebouwd, plannen voor heb getekend, de durf voor heb gehad, internet gebruikt, big time, om maar te zwijgen voor de ettelijke honderden uren tijd die ik er heb ingestoken !
Vandaag mijn mama eens gaan halen (82j) en de slechte gevoelens kwamen in golven terug. Vroeger deed ik of mijn vrouw dat, de laatste jaren soms zelfs onze dochter, en iedereen was altijd zo blij haar te zien. Een kranig oud mensje dat alles doet om een ander te plezieren.
Nu heeft ze alleen Bazma en mij. It hurts !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel Jane en ik heb het voor de zekerheid nog eens nagelezen, dat kan omdat het oorspronkelijke bericht er bij nog staat om de een of andere reden.

En wat zegt ie nou alles bij elkaar: dat hij niet kon weigeren, dat de fles water al klaar staat en dat hij wenst dat hij dat altijd zou kunnen (het bij die ene laten dus) wat is daar in hemelsnaam mis mee?

Aanpassing: een -> eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ik moet denk ik ff wat uitleggen. Ik doelde op de uitleg van wat nu eigenlijk dat (nou ben ik de naam weer kwijt:angry:) lemmondrankje was. Daarop schreef Willbillie een hele uitleg over hoe dat spul gemaakt wordt. Ik denk dat dat niet zo prettig is voor sommigen van ons, om te lezen.
En ja natuurlijk spreek ik ook een stuk bezorgdheid uit naar Will. Dat is normaal, ik mag hem graag.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft mag een ieder schrijven wat hij/of zij wil.
Ik probeer te reageren vanuit mezelf, wat het met mij doet.

In het verleden waren er wel eens mensen die er absoluut niet
tegen konden als er zo uitgebreid over een drankje werd geschreven.

Ik heb daar zelf geen last van maar voor diegene die daardoor getriggert
zou kunnen worden is het schrijven over weer gaan drinken net
zo confronterend.

Amen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum... ik heb je het afgelopen jaar hier een beetje kunnen volgen.
En ik neem mijn petje voor je af.
Ik hoop dat je nog heel lang met heel veel plezier in jouw paleisje zult wonen ... en dat het opbouwen van een vriendenkring ook gaat lukken.
Ik denk dat het leven dat je nu met je dochter hebt opgebouwd sowieso al heel veel waard is..
:present::present::present:
:present::present::present:
:present::present::present:
:present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de boel wat wordt opgeblazen
ik heb Wil gelezen om 14.11 uur en na die
uitgebreide omschrijving schoot me dat verkeerd, dat kan toch?
Verder moeten we het niet uit zijn verband gaan rukken en er allerlei
principes aan vastknopen. het is gebeurd, klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...