Spring naar bijdragen

Vrijdag 27 mei


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 155
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeienmorgen bolletje

nog even over de voornemens van gisteren
ik ga het proberen..is wel moeilijk om te veranderen en zou ook niet helemaal lukken
maar zonder drank bekijk ik het wel allemaal wat rustiger
maar ga nu de kleine man naar school brengen
en jij een fijne dag dag met de kittens:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Straks psych
Was weer pittig gister. Volgens mij is er een goed kwartje gevallen wat de rest van mn leven zal veranderen.
De muziek is gelukt op cdtje zetten, vanavond mn dansklasje dus kan ik het gebruiken.
Afg. 3 maanden gehoopt op een date met een leuke jongen, maar hij kwam niet. Nu een andere man contact, maar eens rustig zien of het klikt. Ben wel altijd voor een snelle date. iemand is live zo anders dan op msn, dat maakt echt veel uit. Het kan wel eens tegenvallen he...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
Fijn woman, niets zo frustrerend als computers die niet doen wat jij wilt.

Henk, ik denk dat het hem wel goed gaat.

Zo ik ga dit weekend er eens lekker tussen uit. Naar het oosten des lands logeren op een geitenboerderij. Lekker mekkeren. Heb er zin in. Nu nog droog weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedensmorgens allen!
waarom regent het hier niet? mopper mopper!

bam bam,gaat goed hoor,alleen vreselijke last van stemmingswisselingen,sinds ik niet meer drink steekt dat in alle heftigheid weer de kop op,schijn ermee te moeten leren leven,nou ja er zijn ergere dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, dit las ik gister in Dagelijkse weerspiegeling. Een boekje voor en door AA-ers geschreven. Ook voor niet AA-ers:-) En ik moest aan jou denken. Misschien heb je er iets aan.

Negatief tot positief ombuigen.

Onze geestelijke en emotionele groei in AA hangt niet zozeer
af van succes, dan wel van falen en tegenslagen.
Als je dat wilt overwegen, denk ik dat je schuiven je
zal opkrikken ipv je in de put te duwen.
Uit: De visie van Bill, nr. 184

Door te wijzen op de pijn en tegenslagen die onze stichters
ondervonden bij het oprichten van AA, geeft Bill W. ons een
duidelijke boodschap ; 'Hervallen kan een positieve ervaring
zijn teneinde nuchterheid en een levenslang herstel te bekomen.

Hervallen bewijst dat wat wij zo dkwijls in de vergaderingen
horen: "Laat dat eerste glas staan!"

Het versterkt het geloof in de voortschrijdende eigenschap
van de ziekte en men gaat de noodzaak en de schoonheid
inzien van nederigheid in ons geestelijke programma.

Eenvoudige waarheden dringen op een ingewikkelde manier
tot mij door, wanneer ik weer eens op de ego-toer ben.

Einde citaat.

Wat ik zelf ook een mooi stukje vind uit het Big Book vd AA is het stuk waarin gezegd wordt dat niemand anders kan zeggen of ik een alcoholist ben dan ikzelf. En dat het de moeite waard kan zijn naar de kroeg te gaan en jezelf voor te nemen drie glazen te drinken en dan te stoppen. En dan te kijken of het lukt, hoe vaak dat lukt of dat je niet kunt stoppen. En dan een ieder dan zelf de conclusie kan trekken of hij/zij kan drinken of niet.

Nou ja, ik vond het wel passend in het licht van de gesprekken van de afgelopen dagen. Vind het wel es lastig om zo'n stukje te plaatsen want ik kan hier niet precies uitleggen wat het me op het moment van lezen deed. En bij een ander kan het weer heel anders overkomen. Maar goed, wilde het toch hier neerzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat die mensen er voor je waren Bor.

Niet om olie op het vuur te gooien maar...
Bor, ik ben dochter van aan alcoholist. Als kinderen hebben wij erg geleden onder het gezuip van mijn vader. Angst en noem maar op. Ik ben ook een hulpverlener. En ik vind het goed dat kinderen beschermd worden tegen hun alcoholistische ouders. Ik ken je situatie niet genoeg om alle ins en outs te weten. Ik weet niet of je zoon terecht uit huis is gehaald. En er zijn vast kinderen die het thuis nog veel slechter hebben en niet uitgeplaatst worden.

Maar als jij door je 'gedwongen' verblijf inzicht hebt gekregen in je alcoholgebruik, daardoor niet meer drinkt en daar ontzettend je best voor doet én weer met je zoon in huis woont heb ik daar vrede mee. Vrede met de beslissingen die jeugdzorg heeft genomen.

Het zou voor jezelf mooi zijn als je het 'gedwongen' om zou kunnen zetten in kansen voor je gezin en jou. Nogmaals, ik weet er verder niets van dus wellicht ben jij ook terecht boos op de hulpverlening, dat kan best zijn.

Onderzoek je boosheid, het gevoel geen keus te hebben gehad. Doe er je voordeel mee en haal het goede eruit voor jezelf en je kind(eren).

Je had er ook voor kunnen kiezen niet te stoppen met drinken. Dan had je zoon niet thuis gewoond maar had jij wel zelf een keus gemaakt. Voor de lange termijn weet ik zeker dat jullie allemaal beter af zijn met een niet drinkende moeder. Vanuit mijn eigen opgroeien gezien.

En Bor, het kan, echt waar. Het leven het hoofd bieden zonder drank. Niet altijd gemakkelijk maar ja, who ever promissed us a rose garden?
Het is te leren, anders reageren, ander gedrag, anders voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal ( kan nog net)
ik heb heerlijk geslapen op de slaappillen...van 23.30 tot 08.00.
dat is me in geen tijden gebeurd zeg...
de boel is aan kant...zo even rondje hondje doen met een bak koffie en dan meld ik me weer
nu even terug lezen...uiteraard ook met koffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...