Aicha Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Lukt voor geen meter: Page can not be found. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Originally posted by: Hannah1Aan alle kanten worden me dingen aangeraden.En er zit ook waarheid in.Ik kan niet meer en ben öp.Ik moet wat doen!Maar wat.quote> Lieve Hannah, dat is de pest.. van alle kanten worden je dingen aangeraden. En elke kant heeft misschien een beetje gelijk maar niet helemaal. Tegenstrijdigheden lijken misschien allebei goed, misschien moet je iets wel doen, misschien niet. Wat je ook doet, het zal misschien wat opleveren maar niet genoeg. Edoch.. zo is het leven. Het is niet zwart, het is niet wit, het is van alles wat. Doe wat je gevoel je ingeeft zonder te kijken naar wat de gevolgen zouden kunnen zijn, verwacht niet dat de uitkomst van wat je doet precies dat is wat jij denkt dat het zal zijn. That's killing. Je bent per slot van rekening ook alcoholiste geworden terwijl je misschien een heel andere verwachting van het leven had.. De gevolgen zijn resultaat van je handelingen, een goed leven het resultaat van rust en kalmte in jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 8 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Desi, wat goed je weer te lezen! En wat knap van je dat je zover al bent gekomen zeg! Will, goed je weer te zien lieve Belg! Ja een mini meeting, gaan we regelen! Hannah, sterkte meisje! Als ik droog zou staan mocht je bij mij een poosje uitrusten, maar ik sta niet droog... Voor jou een dikke knuffel! Ik heb me op mn eikenhouten tafel gestort, ontvetten, schuren en straks weer in de olie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Ja Jopie ik ben van ver gekomen, maar het is gelukt en dit obstakel van mijn geest moet ik ook zien te overwinnen.Met jullie lieve woorden en hulp van mijn lieve naasten die dit keer ook weer fier naast me staan moet het lukken ook al zie ik het nog niet. het schijnt dat ik 14 jaar (na mijn hersenbloeding) ik altijd heb willen bewijzen dat ik nog alles kon en zelfs beter. Ik had moeten inzien dat dat niet meer zo was en moeten leren omgaan met mijn beperkingen. Helaas komt dit besef nu pas en zal ik er voor moeten boeten. Met de drank dacht ik dat ik alles aan kon, nu zal ik moeten leren accepteren en helder alles aan moeten pakken. Dit zal een hele kluif worden waar ik dus heel hard aan ga werken zogauw ik weer een beetje energie heb. Albertina ik ben blij voor je dat het je ook weer goed gaat. Hannah sterkte meid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Hallo Madelief, Leuk je weer te lezen. Nog altijd met de kookwekker (of was het zandloper) aan de gang? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 8 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Originally posted by: DesiHallo Madelief,Leuk je weer te lezen. Nog altijd met de kookwekker (of was het zandloper) aan de gang?quote> Nee Desi, ik heb medicatie.Ik viel steeds terug....Toen ben ik naar mijn HA gestapt en nu heb ik een abonnement op hem Hij houd de vinger aan de pols.En fungeert ook een beetje als een spych voor me.Het gaat nog niet zoals ik wil hoor, maar ik heb veel aan de mensen hier op AdB.Afgelopen jaar heb ik veel gezondheidsproblemen gehad.Dan ga je ook nadenken he?Ik wil graag gezond oud worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Aich. misschien even naar de moderator berichten. Misschien kan die je verder helpen. Hier vanochtend weer begonnen met de led-lamp. Merkte dat ik toch wat weinig zonlicht gehad heb de laatste tijd. En ik merk al duidelijk een verschil nu ik dat ding weer gebruik. De sombere gevoelens zijn bij mij weer een stuk verdwenen. Fijn om met die wetenschap de winter in te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 zo goedmiddag. de mondhygieniste heeft de heleboel nog een keer schoongebeiteld en gevijld en toineneman kan zo in een tandpasta reclame smile, bling, ha... zat hem af en toe behoorlijk te knijpen, want deze dame hield zich niet in, auw lekker getraind daarna en voel me redelijk voldaan, zo nu eerst een borrel want die heb ik wel verdiend! hmmm wordt eiwitshakie dan maar.... ga vanaf maandag samen trainen met iemand die ik daar heb ontmoet, dus dat is wel weer een extra motivatie om door te zetten en vooral gezellig. vanavond weer dubbele aflevering van house md, erg vermakelijk. hoe is het met jullie? al plannen voor het avondeten ? ga nu even nog wat nasi van gisteren eten, beetje pindasaus, vier gebakken eieren erover, beetje ketjap, atjar enz.. gewoon stapelen laagje voor laagje hi... hier werkelijk hele dag geregend, zelfs de vogels hebben het met hun paraplutjes opgegeven.. zo ben uitgel...ld en wens iedereen verders een fijne middag! gedag;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Hannah: Je kunt niets kwijtraken dat je niet bezit. Kinderen zijn geen bezit. Je bent enorm aan ze gehecht, dat is (denk ik) een natuurwet, die helaas door egocentrisch denken vaak verkeerd wordt geïnterpreteerd. Liefde van en voor je kinderen is iets universeels dat niet afgenomen kan worden door wie dan ook, behalve door jezelf:brokenheart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Goede middag samen, Er moet mij iets van het hart. De laatste dagen is het een plezier het forum te lezen, ik denk dat het oorspronkelijk zo bedoeld is. Er wordt goed geluisterd en geprobeerd mee te denken met degenen die het moeilijk hebben. Als er een misverstand dreigt te ontstaan wordt dat rechtgezet zonder dat er dagen over wordt geruzied. Ook het feit dat er 2 nieuwelingen zijn help daarin mee, denk ik. Degenen met meer ervaring in niet drinken helpen met veel inzet die nog aan het begin staan. Dat geeft voldoening. Lilly en Vicks doe er jullie voordeel mee!! AR gelukkig ben je terug, ik vroeg al waar je gebleven was, nadat je even hier was. Als iemand weer de draad op kan pakken, ben jij het wel. Denk maar eens terug aan je 1e x. Als een bulldozer ging je door de dagen zonder drank, zonder 1x uit te glijden. Zeer opmerkelijk!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Ik gebruik ook nog Antabus als het tricky zou kunnen worden. Dit doe ik vooral voor mijn partner om hem een beetje rust te gunnen en hij zijn angst opzij kan zetten. Voor mij hoeft het niet meer ik wil gewoon niet meer drinken. En dan is zo'n pilletje toch echt beter dan drank wat je gezondheid betreft! Zo nu ga ik weer afsluiten, mijn moeder komt zo. Tot gauw en hou jullie haaks:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Bolletje Zet mij aub ook bij het dagpact. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Hannah, Het ging me net door merg en ben toen de jongste zei ik kan wel een weekje bij pap terecht en ik kom terug bij jou!!!!!!!! Kijk dat is mooi: ik kom terug bij jou. Ze hebben toch ook een Pappie, dat kan je niet zomaar uitbannen. Maar...ze komt terug, dus tel je zegeningen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Hannah het zit me alles behalve lekker dat je je zo rot voelt. Op een of andere manier trek ik het me enorm aan. Vraag me niet waarom, het is gewoon zo. Ik zal je iets vertellen. Ik heb een moeder gehad die het nou niet zo heel erg goed heeft gedaan. Maar ik heb nog nooit de behoefte gehad om haar te laten vallen. Wel het idee als klein kind dat ik eigenlijk geen kind van mijn ouders was. Je raakt je kinderen niet kwijt meis, je bent bezig te projecteren. Jouw kinderen houden van jou, daar komt niets en niemand tussen, die band is zo ontzettend sterk, echt geloof me. Je moet het wel zo bont maken wil een kind "dag" zeggen. Waarom gaan geadopteerde kinderen altijd opzoek naar hun ouders. Soms is die zoektocht wel 25 jaar. Gewoon omdat daar hun roots liggen. Heb je wel eens je bezorgdheid uitgesproken naar de kinderen? Misschien moet je het meerder malen herhalen om bevestigd te worden, maar je denkt misschien van jezelf dat je geen goeie moeder bent. Stop met projecteren, daarmee doe je jezelf veel geweld aan, en je schiet er helemaal niets mee op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Originally posted by: bolletjeDagpact donderdag 8 septemberGaby.Bol.Lidia. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Toen mijn ouders uit elkaar gingen, ging mijn vader naar Duitsland. Hij stuurde kaarten en brieven voor mij, zelfs een uitnodiging. Ma heeft dat altijd achter gehouden. Ik hield van Ma, maar had ook een Pappie. Nog ben ik een beetje boos op Ma. Ze is dood nu, maar het was niet aardig. Ja, ik nam het haar kwalijk! Inmiddels zijn de scherpe kantjes eraf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Kohtje zegt heel terecht. Er is niet zoiets als een eigendomsrecht. Getouwtrek om kinderen maakt veel stuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 weet iemand hoe het met spike is? ging het wat minder mee en was volgens mij uitgenodigd in brugge? al twee dagen niets vernomen? hoor het graag toine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Desi, mijn complimenten. Van het begin maak ik de struggle mee. Blij dat je goed gaat. De drank dus! Verders blijft het werken. Ook ik kan beter. De drank uit de weg Desi en dan alles doen wat noddig is om droog te blijven. Een groet en een Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Toevallig? Tja, als je bedenkt dat het hele leven ons toevalt is alles toevallig.. een niet officieel goedgekeurde vertaling uit "Just for Today", een NA uitgave met voor elke dag van het jaar een stukje ter overdenking. 8 september. Opstandigheid. "we hoeven ons niet te verliezen wanneer we opstandig worden." (Basis Tekst, p. 40 Stap Zes) Velen van ons hebben ons hele leven in opstand geleefd. Onze eerste reactie op elk type van leiding is vaak negatief. Automatische afwijzing van autoriteit lijkt voor vele verslaafden een vervelende karaktertrek. Een diepgaand zelfonderzoek kan ons aantonen hoe we op de wereld om ons heen reageren. We kunnen onszelf afvragen of onze opstand tegen mensen, plaatsen en instituten gerechtvaardigd is. Als we lang genoeg blijven schrijven, blijven onderzoeken, kunnen we er over het algemeen achter komen wat anderen deden en wat ons eigen aandeel in de gebeurtenissen was. We ontdekken dat wat anderen ons aandeden naar verhouding niet zo belangrijk was als hoe we reageerden op de situatie waarin we ons bevonden. Regelmatig inventariseren stelt ons in staat de patronen in onze reacties op het leven te onderzoeken en te zien of we geneigd zijn tot chronische opstandigheid. Soms ontdekken we dat, terwijl we meestal wel akkoord gaan met wat ons gezegd wordt te doen, liever dan het risico afgewezen te worden, we ondertussen in het geheim haat voelen tegenover autoriteit. Als we het z'n gang laten gaan, dan kan deze haat ons van ons programma van herstel doen afdwalen. Het proces van inventariseren maakt het ons mogelijk onze patronen van opstandigheid te ontmaskeren, af te wegen en te veranderen. Door een inventaris te maken kunnen we niet de wereld veranderen, maar wel de manier waarop we erop reageren. Alleen voor vandaag: Ik wil vrijheid van de onrust die opstandigheid met zich meebrengt. Voor ik iets onderneem zal ik mezelf inventariseren en nadenken over mijn echte waarden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Aicha, ik zag je nu pas. is het nu gelukt? Wat voor Firewall heb je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Kohtje, ik ben nogal impulsief, dan inventariseer ik niet eerst. maar...ik snap de hoge bedoeling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Goede middag, eindelijk na een hele tijd internet probs terug on line. Hier gaat, buiten de aanhoudende regen en kou, alles naar wens. Ook op ADB vlak. Hannah, ik maak me echt zorgen om je! En wat ik daarstraks wilde zeggen is dus wat Khotje hier ook zegt. Sterkte!! Originally posted by: KohtjeHannah: Je kunt niets kwijtraken dat je niet bezit. Kinderen zijn geen bezit. Je bent enorm aan ze gehecht, dat is (denk ik) een natuurwet, die helaas door egocentrisch denken vaak verkeerd wordt geïnterpreteerd. Liefde van en voor je kinderen is iets universeels dat niet afgenomen kan worden door wie dan ook, behalve door jezelf:brokenheart:quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Ja Soothe, ik ben ook nogal impulsief. Als alcoholist is mijn eerste impuls vaak: vluchten in vergetelheid. Maar ik leer luisteren naar mezelf, de omgeving en "het hogere".. Door dagelijks te mediteren leer ik luisteren in de stilte en de ruimte die volop in en om mij aanwezig is maar die ik met mijn drukke gedenk vaak niet opmerk. En juist die onopgemerkte ruimte en stilte bieden me de gelegenheid om dingen anders te doen dan ik gewend ben te doen, bieden me de ruimte om echt creatief te zijn. Niet bedacht of voorgekauwd creatief, maar "creatief impulsief", of "impulsief creatief" zeg maar.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Hallo burgers, buitenlui en ouden rotten in het vak Sjezus wat is het hier veranderd (uitroepteken die doet het momenteel niet), moest zelfs zoeken hoe ik hier kan reageren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden