Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 september


Lenie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 248
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gedouched, beetje gegeten, koffie. Veel roken.

Beetje proberen te volgen op internet. Condoleanceregister gevonden.

Toevallig was ik al een paar dagen begonnen met pottytraining voor de honden. Achterin de tuin behoefte doen voor als ik ziek ben e d. Dat ze het daar ook doen.

Daar ga ik lekker mee door, helps me make it through the day. Elk uur de achterdeur openzetten en even buiten zitten met ze.

Doet me beetje denken aan de kookwekker. Per uur leven. Dat is prettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn eerste alcoholvrije vrijdag erop zitten.

De zucht is moordend maar heb me gered met sinaasappelsap en sinas.

Het bier staat nog onaangebroken achter me en ze wiet en hasj open en bloot bij m'n toetsenbord.

So far so good..

Met Alprazolam naar bed gegaan en lang geslapen; Welliswaar laat opgestaan,

niks aant handje maar nu neemt de zucht sterk, sterk toe en word erg onrustig.

Heb zojuist mijn eerste Alprazolam voor vandaag genomen en probeer wat afleiding

te zoeken; Eerst door een computerspelletje te spelen maar tijdens het spelen merkte

ik dat ik het spelen van dat spel associeer met biertjes drinken dus ben ermee gestopt.

Toch maar eens hier registreren dan en wat van me af praten.

Groetjes,

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte welkom Ivo. ja de eerste paar dagen zijn het ergste. Zweten, trillen, droge strot, moe , sjaggie en ga zo maar door.

Heb je al gegeten van daag? ik zou dat wel doen joh, want met een volle maag verdwijnt meestal de trek wel.

Wat voor 'n game ben je aan het spelen? Hoe komt het dat je dat koppelt aan drank zeg.

Ja en verder zou ik je aanraden om die wiet, drank en hasj, helemaal te verstoppen zodat je die niet meer ziet. Het is logisch dat je dan trek krijgt in een verdoving.

Ik wens je heel veel suc6 hier op het forum. En mocht het verkeerd gaan, blijven komen hé? We zijn bijna allemaal wel eens in de fout gegaan. Geeft niets je bent tenslotte een mens.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Bruiloft.

gister was het zover de bruiloft van mn broertje

waar ik zo lang tegen op heb gekeken alleen maar

omdat ik nu op het moment niet meer drink.

de woensdag er voor had ik al mijn behandelaar

van de jellinek een uitgebreide mail gestuurt

en uitgelegt hoe ik er tegen op zag qua drinken , maar ja

die was op vakantie dus daar had ik ook nix aan

donderdag sloeg de stress toe en werd helemaal

psychotisch omdat ik allerlei waanideen kreeg omtrend

de bruiloft, dus toen de crisis dienst gebeld van de GGZ hier

waar ik ook onder behandeling ben en redelijk goeie adviezen

gekregen maar niet gelijk opgelost.

vrijdag op de dag zelf zag ik het nog niet echt zitten

ik had me smorgens voor genomen omniet de hele dag

aanwezig te zijn omdat ik het gewoon niet aan kon.

we moesten om 13.30 verzamelen en ik had om 12 uur een

oxazepam genomen om wat rustiger te worden en dat hielp

ik heb de huwelijks plechtigheid bij gewoont en de situatie

ingeschat hoe ik het verder zou doen

ik voelde me nog steeds goed en overlegde met mn goede

vriendin die me gezelschap hield en een beetje begeleide

wat we gingen doen , of naar huis of de touwtjes laten

fieren en er een stapje er bij de doen en naar de receptie

te gaan.............op naar de receptie dus waar ik werd

geconfronteerd met mensen die wijn en bier drinken

Het gaat nog steeds goed totdat het bruidspaar ariveerde

en er een glas champagne in mn handen werd gedrukt en dat

om een proostende haag te maken voor het bruidpaar

ik heb er wel aan de champange geroken maar er toch niet

van gedronken mede dankzij de steun van mn vriendin die

ik bij me had. ik heb overgends het glas ritueel op het gras

leeg gegooit !

het dinner en de koffie met bruidstaart was erg relaxt en daarna

even een rommelig kwartierje omdat de zal aan gepast moest worden

voor het feest.

toen het feest begont te lopen met binnen stromende mensen

en harde muziek voelde ik me niet meer op mn gemak

je ziet dat dat de drank in de mensen begint te werken

nog een ranzig detail.......... ik had een glas spa rood en dat

smaakte helemaal naar het water waar de bierglazen in gespoelt

waren en ik kon heel in de verte de alcohol nog door mn spa

heen proefen

ik vond t mooi geweest even afscheid genomen van het bruidspaar

en de familie en hups de taxi in en om 21.30 stapte ik mn huisje binnen

toch is die dag me wel mee gevallen achteraf en heb me er goed

doorheen geslagen.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel heel erg knap Marq, en je zal zien dat je dadelijk bij meer gelegenheden zo sterk blijft.

Het is in het begin erg moeilijk en het is normaal dat je angstig en onzeker wordt, je wordt tenslotte met iets geconfronteerd waar je aan verslaafd bent geweest en je vooruit niet weet of je zo sterk bent. Maar het is je gelukt joh en dat is buitengewoon knap. Voor jou een grote bos,:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, gecondoleerd.

De impact van de dood van iemand die je liefhebt is enorm. Schrik, wat nu.. vele vragen over hoe en waarom.. Verwarring, verdriet, woede, angst, onmacht. Allemaal dingen die op je af denderen en je kunnen overspoelen, zelfs kunnen verpletteren, vernietigen.

Toch is dood net zo "gewoon" als leven. Elke dag die je leeft is in feite een overwinning op de dood, wat weer niet wil zeggen dat je altijd elke dag voor het leven hoeft te vechten, vaak is "gewoon leven" al genoeg.

Rouwen is in feite niets anders dan het leren leven met het ondraaglijke. Ervaring leert dat zelfs het ondraaglijke op den duur draaglijk wordt. De eerste stap van rouwen heb je eigenlijk al gezet door je dagelijkse dingen voort te zetten, het trainen van je hondjes, je groene pilletje innemen, kortom door door te gaan met je eigen leven. Want het gaat door. Je zult alleen moeten accepteren dat het in het leven een komen en gaan van mensen, maar ook dieren, dingen, situaties, omstandigheden etc. is. Het één raakt ons harder dan het ander, maar alleen wij kunnen ons eigen leven verder leiden, ongeacht de omstandigheden. Dat kan een ander niet voor ons doen.

Ik heb bewondering voor je, Woman, voor je flexibiliteit en je zelfstandigheid. Je grote verlies hier delen is ook een parel van een voorbeeld dat je als mens niet alleen staat in deze wereld.

Ik wens je veel sereniteit toe en kracht om door te gaan met je leven. Het leven is bijna nooit wat ik ervan verwacht maar altijd precies zo als het me toevalt.

:present::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag allen,

ben in mijn leven niet zo verkouden geweest.

zelfs mijn haar doet pijn, kan dat.....

hier mooi weer en zo een buurtfeest, waar ik dus

echt niet heen ga.

nou even mijn ogen van keyboard vissen en nog

maar een kop koffie...

lijkt wel of ik een rib kapot heb gehoest.

maar ja gaat hier in ieder geval lekkel en

strijden door

iedereen waar mogelijk goede dag gewenst

toine:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goeiemiddag, Bolletje.

Borretje, wat ik voor Woman schreef geldt eigenlijk ook wel voor jou. Niet zozeer wat betreft een sterfgeval maar wat betreft ondraaglijke situaties toch weer op je rug hijsen en meenemen in je verdere leven. We hebben allemaal wel dingen die we liever anders zagen maar niet anders zijn. Dat bedoelde ik met dat het leven bijna nooit zo is als ik het verwacht maar altijd precies zoals het me toevalt. Accepteren van dát feit maakt het me mogelijk de volgende stap te zetten, de stap die nooit meteen een einddoel is maar slechts een eerste op een pad.

Ik was altijd erg ongeduldig, wilde in één handeling de hele ervaring binnenhalen. Maar ik leer nu ervaring stap voor stap op te bouwen en ben er achter dat twee kleine weloverwogen stappen in de goede richting me al meer voldoening opleveren dan één grote ongecontroleerde stap in ijdele hoop.

Ook jou wens ik veel sereniteit en kracht. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Woman,
lieverd blijft je vriendin vanavond en vannacht ook bij je? Zou wel prettig zijn voor je. Dan ben je tenminste niet zo alleen.:sun:quote>


Vriendin komt vanavond weer. Weet niet of ze blijft slapen. Ik heb valium, dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over. Ik durf niet meer in mn eigen bed te slapen. Gek is dat. Bang voor heftige gevoelens. Zijn kussen ligt nog naast de mijne.
Kan ook een matrasje in mn atelier leggen of in de bedstee.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
Dankjewel Kohtje..:heart:

Maar wil je wel geloven, dat ik het helemaal gehad heb?
Opnieuw, opnieuw, opnieuw..en als we dan toch bezig zijn, nog maar eens opnieuw.
Ik wordt er moedeloos van.

Ik moet zeggen, als ik kijk naar waar ik vandaan kwam en nu ben..
Heb ik zeker vootuitgang geboekt, dat dan weer wel.
quote>


Je zegt het zelf, Borretje. Je hebt zeker vooruitgang geboekt. Maar vooruitgang boeken lukt alleen als je steeds opnieuw een eerste stap in de goede richting zet, en die richting weten wij niet. Die wordt bepaald door de intentie waarmee we die stap zetten.
Door opnieuw en opnieuw en opnieuw steeds de stap te zetten in de richting van wraak, rechtvaardiging, vergelding, uiteindelijk toch ons gelijk halen... zonder te accepteren dat we het verleden nooit over kunnen doen om een ander vandaag te verkrijgen, kunnen we geen vooruitgang boeken maar blijven we in cirkeltjes ronddolen. Dat wordt ook wel waanzin genoemd. Pas als we gedane zaken los kunnen laten en energie stoppen in het leven zonder er voorwaarden aan te stellen, kunnen we verder gaan met groeien, vooruitgaan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...