Spring naar bijdragen

Zaterdag 24 september


Lenie

Aanbevolen berichten

Hoe is het met de Weekendpacters?

Bol

Irisje

An

Marc

Gaby

Wijfie

Bor

Ik heb het ook moeilijk gehad met de drank de afgelopen week.

Ook boos ja en waarom???

Hannah :heart:

Heb net boodschappen gedaan en heerlijk gekookt.

Gewoon maar weer eens gezond gaan eten.

En lekker... en gewoon genieten van wat er allemaal is.

Sterkte voor iedereen vanavond :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 248
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede middag,

Zie een aantal bekende namen, dus jullie zijn er nog? Kom maar weer eens hier kijken op het forum. In 2006 of 2007 was ik hier ook en toen waren er betere tijden. Tijd droog gestaan maar zo kan ik het nu niet meer noemen. Dus maar weer een streep onder het nuttigen van alcohol gezet vanmorgen. Met de hoop dat het nu gaat lukken.

Stoppen geeft een gevoel van rouwen lijkt het wel, terwijl het feitelijk de beste beslissing is die je kunt nemen. Als de alcohol zo'n vriend is geworden dan ben je al weer ver heen kun je wel stellen. Kijken wie er sterker is ik of moeder alcohol.

Groetjes, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie dat het 2007 was dus....

Wat houdt 'weekendpact' in? En ik zie dat er ook een nieuw onderdeel 'maatje' bij is gekomen. Dat lijkt me wel goed, dan kun je je een beetje aan elkaar vast houden. Mijn echtgenoot is niet echt van zin om mij te helpen. Die had zoiets van: ik drink gewoon door en het is jouw probleem... Ja, das waar :-(

Groeten, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Luciene,

Bij een 'weekendpact' spreken mensen op vrijdagavond of zaterdag

met elkaar af geen alcohol te gebruiken om zich vervolgens op de

zondagavond 'droog' te melden.

Er bestaan ook 'dagpacten' en 'weekpacten'. Een 'maandpact' ken

ik nog niet, maar dat is volgens mij ook een riskant lange periode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, weet ik ook, Luciene,

na anderhalf jaar droogstand ben ik nog eens een keer hervallen....

het was toen net of ik de schade van die tijd in moest halen....

en de kater was nog nooit zo groot geweest....

maar kben toen zo ziek geweest dat ik er niet meer aan begonnen ben....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug Luc. Ja natuurlijk komen we in een soort rouwproces maar als we die tijd gepasseerd zijn zien we pas wat de alc. ons gebracht heeft en vaak is dat een hoop ellende en een beetje plezier. En dat plezier is vaak ook nog onecht, we beduvelen ons zelf omdat we denken dat we dan gelukkig zijn maar niets is minder waar. Ik vind het fijn dat je ons komt versterken met de strijd tegen de alcohol. Ik vind het toch altijd weer knap dat mensen die een terugval hebben gehad, de draad weer op gaan pakken.

Ik wens je heel veel suc6 in je strijd. Je staan niet alleen, we vechten samen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bolletje Dank je wel voor je welkom en de steun want die hebben we zeker nodig.

@Marc Bedankt voor je uitleg en dan geef ik me gelijk maar op:

Bol

Irisje

An

Marc

Gaby

Wijfie

Bor

Luciene

Op de pagina voor een maatje zal ik een oproep doen! Dus wie wil, niet allemaal tegelijk, opstellen in rijen van vier.... :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt Niwi, kan mezelf ook wel weet ik niet wat aan doen, maarja dat heeft ook geen nut.

ja Snoep.....stom he?

maarja, ik heb mezelf bij elkaar geraapt vanmiddag en er ligt nu een heerlijk kippetje in de oven.

m'n zoon is net thuis en ik heb het er met hem over gehad...hij snapte het wel maar vond het niet leuk.

nieuwe ronden nieuwe kansen...gaan we weer!!! * geeft zichzelf een schop*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Manlief komt net terug van boodschappen doen. Ik hoor van uit de verte dat hij de boodschappen opruimt. Ook hoor ik het gerinkel van flessen... een bekend geluid. Ja hoor, hij heeft een doosje (6 stuks) flessen wijn meegenomen. Dat schiet lekker op. Ach ja, geboren wordt je alleen en sterven doe je alleen en stoppen met drinken blijkbaar ook. :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...