Spring naar bijdragen

Woensdag 28 september


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey bah Wijfie, had je in het vorig huis al moeite met de buren, heb je nu weer gedonder.

Vervelend meis. Gelukkig dat ik in een dorp woon waar dat aso. gedrag niet aan de orde is want ik zou daar ook helemaal niet tegen kunnen. Brul maar ff lekker uit meis dan ben je het tenminste kwijt.:heart:

Lenie een ban?:( Ik hoop niet voor lang want het is altijd knap bout als iemand niet meer kan komen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Woman,

Suggestie:

Misschien een idee om hem een "kwaaie" brief te schrijven waarin je je hart kunt luchten en bij jezelf na te gaan wat jouw eigen aandeel in deze situatie was en is. Laat het niet zomaar achter gesloten deuren verdwijnen, daar komt misschien later een hoop wrok en onzekerheid uit voort. Het is zoals het is en veranderen kun je het (nu helemaal) niet meer, maar je kunt wel proberen er op een manier waarmee je vrede hebt mee door te gaan in je eigen leven. Bedenk bijvoorbeeld ook dat hij regelmatig drugs gebruikte (dat heb ik toch goed begrepen??) en dat mensen die (regelmatig) onder invloed zijn nu eenmaal anders op het leven reageren en andere (egocentrische -ja, daar heb je 'm weer) normen en waarden hanteren. Als je eenmaal alles op een rij hebt is er misschien zelfs ruimte voor vergeving. Dan heb je pas echt rust. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
och Koh. het was ook maar een grapje hoor. Bovendien zet ik mijn kerstboom altijd erg vroeg en het zou geen gezicht zijn als het buiten 20 gr. zou zijn met een warme zon, en dan binnen de kerstboom met al die lichtjes:)quote>


Ja Bolletje, dat snap ik wel. Je dacht toch niet dat ik bang was dat je serieus dit weer ging bestellen tot aan de kerst??:huh:

Maar wat betreft dat geen gezicht, ik denk dat ze daar aan de andere kant van de evenaar anders over denken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: wijfie
Ik zit een beetje tegen de zaterdag aan te hikken, een groot festival te doen, voor mij een thuiswedstrijd, wat verleden jaar wat drank betreft bij mij vreselijk uit de hand is gelopen, dat wil ik dus dit jaar niet nog eens een keer.
quote>


Wijfie, waarom ertegenaan hikken als de mogelijke oplossingen zo simpel zijn?

a. je gaat naar dat festival, wilt het anders doen dan vorig jaar, dus je drinkt dit keer niet, of
b. je bent bang dat niet drinken je niet gaat lukken maar wilt dit niet laten gebeuren, dus je gaat niet, of
c. je gaat naar dat festival, gaat wel drinken en neemt de gevolgen die je eigenlijk al kent voor lief.

Wel gaan, wel drinken en dan spijt hebben is natuurlijk ook een optie, maar die ken je al en dat wil je dus duidelijk niet meer..

Ik hoop dat je een voor jou bevredigende keuze kunt maken. En misschien zie ik een mogelijkheid over het hoofd hoor.
Succes, wijfie.



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Hannah1

Koh wat ga jij eten dan?
Weet dat je gek bent op linzensoep,
of is dat te gewoon om over te praten?
Hier noodlesoep
Yakkie.
quote>


Niet te gewoon om over te praten, Hannah. Is alleen niet zo alcoholgerelateerd. Letterlijk, want koken met alcohol doe ik niet.
Maar als je het per sé weten wilt: vandaag bak ik aardappeltjes, overgehouden van de laatste paar dagen, spitskool met stukjes kipfilet roerbakken, beetje appelmoes erbij.... klaar. Door de week altijd snelle hap. M'n ega komt pas tegen zessen thuis en om half zeven ga ik al weer op pad naar een meeting. Maar we eten wel altijd samen.

O ja, aarbeienkwark als toetje...

Linzensoep, verdikkie.. lang niet gehad.. mjammie. Dank voor de tip, lieve Hannah.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Wijfie, dat heb je toch óók al eens eerder gedaan? Plezier maken zonder alcohol. Dan heb je zelfs dubbel plezier, op het festival zelf met muziek maken, en de dagen erna omdat je het nuchter hebt beleefd. Niks om je voor te hoeven schamen, beter gevoel.. Maar je moet wel zeker weten dat je niet wilt drinken en je geen slachtoffer voelen omdat je zogenaamd niet mág drinken. Je mag altijd drinken, maar het hoeft niet.

Ik wens je hoe dan ook alvast een fijne zaterdag..:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties, ik heb ze allemaal gelezen.

Hannah, ik denk dat ie boven nog wel op zn kop krijgt van iemand.

What to say. niets meer

Nieuw slaapnestje gemaakt en de grote kamer ga ik de komende tijd op mn gemak opknappen. Slik nu wel valium overdag ook ( 2x een kwartje), beetje support. Mag van de doc.

Na het weekend ga ik die troep weer afbouwen maar nu is het een steun.

Ik ben wel echt keihard wakker geschud en met de voetjes op de aarde geland. Eens zien wat daar voor moois uitkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede avond,

fijne dag hier in de Kempen met lieve vriendin....

We loggen hier samen in nu...

Ja het toetsenbord is iets anders, dus even wennen,

maar het is aangenaam vertoeven bij VM!!!!

Straks nog 1,5 uur terugrijden

Groetjes van Madelief!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje, ik ben weer terug hier.. Ik dacht gewoon weer te gaan drinken, want heb een rottijd, vooral van binnen. Sinds gisteren is de maat weer vol.. Dit wil ik niet meer. Heb ik een weekje vrij, ging met een vriendin de stad in, merk dat ik eigenlijk nergens meer zin in heb. (zouden mijn antideprie-pillen niet meer werken? 5 oktober intake bij GGZ. Weer. Draaideurpatiente). 2 wijn bij de lunch. Daarna nog lang moeten wachten op andere collega die ook zou komen eten. totaal: 7 wijn.. Spijt.. ziek..

Ik wil stoppen!!! In elk geval voorlopig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil nog even verder borduren op mijn post van net:

Het gaat rot sinds ik die kijkoperatie heb gehad in mijn baarmoeder, 14 juli. Daarvóór had ik ook al minder enthousiasme over het leven.

Laatst was ik bij een lezing op een spirituele beurs, waarin ook de zin voorkwam: het lichaam vergeet niet. Toen dacht ik: zou er misschien vroeger méér gebeurd zijn dan dat ik me kan herinneren? Want daar ben ik toch klaar mee?

Ook ging ik op een consult bij een sjamaan, daar. Een sjamanistische healing. Hij raadde me aan om 3 x bij hem thuis voor een healing te komen, hij kan dan "dieper" komen dan op een beurs. Na 3 x zou ik meer in mijn as staan (daar schijn ik helemaal uit te zijn).

Afgelopen woensdag 1e keer geweest. Na mijn besluit om naar hem toe te gaan (lang moeten denken want ik heb al zóveel gedaan), kreeg ik huilbuien en voelde ik me nog rotter.

Hij adviseert me om i.p.v. het weg te drinken (drank blokkeert het), op mijn bed te gaan liggen, handen op mijn buik en met mijn gevoel daarheen te gaan. Voelen wat er te voelen is. En dat vind ik heel moeilijk. Vooral als het gevoel niet zo heftig is en alleen maar een gevoel van geen zin hebben, een vaag rotgevoel is. Als er verdriet is kan ik er meer mee.

En zo had ik gisteren dus dat "geen zin" gevoel en liet me vollopen...

Zo, misschien zitten we gelijk te tiepen, maar wou dit even kwijt. Ik ga er weer voor! In ieder geval tot en met de volgende sessie. En daarna ook denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, nóg iets wat ik hier wilde zeggen. Echt elke keer dat ik me voorneem om "maar" 2 wijntjes te nemen, lukt dat dus gewoon niet meer. Dus ik zal voorlopig gewoon die 1e niet moeten nemen. Hopelijk kan ik toch snel weer genieten van dingen als stad en uit eten. (ik herken heel veel in het verhaal van Snoepje over 1 jaar niet drinken.. Alles lijkt zo sáááái!

Ziezo. Gelijk maar ff 3 posts achter elkaar. Even jullie overladen met Zusss.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...