Lytse Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Albertina, Wat heb je een krachtige tekst geschreven en wat ben ik blij dat je nuchter je moeilijke dag bent doorgekomen. Dat geeft een mens weer hoop na de bekentenissen van hiervoor. Ik hou het ook nog droog en zit daarom nu op het forum. Het wordt vanzelf bedtijd. Veel liefs en ik hoop dat je morgen ook "ups" hebt. Als het met je vader beter zou gaan is dat al een enorme opsteker! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Erkennen dat ik machteloos sta tegenover de drank was het begin van mijn herstel. Ik heb geen refusal geslikt. Wel heb ik mn huisarts ingeschakeld, een peut, later psych en aan de medicatie gegaan tegen mn depressie. Nederigheid = voor mij, open staan voor de meningen van anderen. Ik wilde altijd alles zelluf doen, op eigen kracht, op wilskracht. Inmiddels weet ik dat mensen op wilskracht kunnen stoppen maar dan gaat het gevecht niet over. Ik heb me overgegeven. Ik had die medicatie op dat moment nodig en ben het gaan slikken. Dat was een goede zet. Ik ben blij dat ik me overgegeven heb en ben gaan luisteren naar anderen. Ik vecht al jaren niet meer tegen de drank. Mijn obsessie is weg. Of er nu wijn in de kast staat(wat hier zo is) of ik nou op een terras zit waar anderen drinken. Ik doe het niet want ik weet waar 1 biertje mij gaat brengen. Ik heb niets aan 1 biertje. Ik zeg niet dat mensen wijn in huis moeten nemen hoor! Als het een mogelijke trigger kan zijn: WEG ERMEE. Bor, ik herken je gevecht. Niet meer willen, bijna elke dag beterschap beloven. Been there, done that. Ik wens je toe dat jij je kwartje vindt en zaken los kunt gaan zien. Narigheid wil niet zeggen dat ik moet gaan drinken. Dat heb ik wel lang gedaan. Ik wens je toe, net zoals ik dat voor iedereen wens, dat jij je angsten onder ogen durft zien en daar mee in de weer gaat. En als refusal je kan helpen, waarom niet? Zoek de weg die voor jou werkt. Ik word niet boos van mensen die eindeloos terugvallen. Soms zucht ik maar ik wens altijd voor diegenen dat ze, ooit, hun patsboem moment gaan meemaken en stappen kunnen zetten op weg naar herstel. Ik heb 24 jaar gedronken en ontelbare malen getracht te stoppen. Niet echt stoppen want mijn angst was te groot. Maar ontelbare malen mezelf toegesproken dat ik nou niet zoveel moest drinken of helemaal niet. En het lukte me maar niet. Tot op die dag.... Ik ben nog elke dag dankbaar voor dat moment. Vraag me niet naar het hoe en waarom juist toen. Ik kan je er geen antwoord opgeven. Maar dag 1 werd dag 2 enzovoort. En daar ben ik dankbaar voor. Het kan, het is te doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Borrie ik ben teleurgesteld omdat je weer gedronken hebt, niet om het persoontje Bor. Ik weet verdraaid goed dat het ozo moeilijk is om van die rotdrank af te blijven. En dat ik iedere keer zeg, Bor ga refu slikken zodat je het drinken uit kan sluiten is gewoon omdat ik het ook niet meer zo goed weet, en dat is een rotgevoel. Dat ik net lomp geweest ben komt omdat ik gefrusteerd en boos was. Ook weet ik dat als ik het maar weer lief gehouden had, ik vanavond in bed had liggen malen omdat ik die frustratie niet was kwijt geraakt. Maar iets moet er gebeuren Bor. want zo kan het echt niet langer, je weet zelf dat het iedere keer weer wat makkelijker wordt om naar die drank te grijpen en dat is wat me het meest bezorgt maakt. dit is weer in korte tijd de 2e x. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Lieve frummers, Ik ga nog wat lezen. Voor een ieder sterkte gewenst!! Tot morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Lieve albertje, je bent een topper! Diepe dalen, blijven gaan en accepteren dat het was zoals het was. Nu dag na dag leef je je leven en je gaat goed! Nee, niet simpel en van een leie dakkie. Wel dag na dag én zonder alcohol. Dank je wel voor je verhaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Lieve Lytse, bedankt voor je reactie. Ga de draad weer oppakken:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Lieve mensen, ik ga jullie laten voor vandaag. Het is mooi geweest. Slaap lekker voor straks en het is nooi te laat om te stoppen met drinken. Vergeet dat niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Dag frummers, Ik meld me droog voor de dagdraad. Morgen doe ik weer mee, dus de eerste mag me er al op zetten! Welterusten en slaap lekker, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Borrie ik wens je alle kmw toe die ik je maar kan geven. Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is, maar het beste bewijs dat het kan, zie je hier zelf op het forum. Ooit allemaal mensen die het even moeilijk hadden als jij en toch zijn kunnen stoppen. Ook jij zal dat ooit kunnen, net zoals ik het ooit zal kunnen. Stress of geen stress. Vandaag meld ik me droog af, moe, maar voldaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 sowhat graag n idee:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 ok ga ik ook maar xx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Ik heb héééééééééééél veel zin om hier eens volledig uit mijn dak te gaan maar ik heb niet genoeg sigaretten meer om dat te compenseren. Hoe zal ik het beleefd zeggen zonder een ban aan mijn pan te hebben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 ja ben helemaal weggeweest.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Gezever bor?? Ja...dat klopt...dat lees ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 borretje, ben je er nog??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 bor, bel me mail me xx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Fleur heb je een dikke boom in de buurt? Schop er even tegen aan totdat je schenen blauw zijn. Helpt, heb het ook wel eens gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Voor ik slapen ga Lieve Tina Ik lees dat het vandaag weer een woelige/zware dag was. Wel te verstaan natuurlijk. Is er al meer geweten over hoe lang en hoe verder? Hoop dat je papa vlug naar huis mag of er in ieder geval misschien meer duidelijkheid is. Het is te gek dat ze niet eens lieten weten dat je pa al was vertrokken Moeten moeilijke en emotionele dagen voor je zijn. Superknap hoe je ermee omgaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 En nu ga ik mijn mandje opzoeken. Fijne nachtrust voor iedereen toegewenst:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Originally posted by: AichaFleur heb je een dikke boom in de buurt? Schop er even tegen aan totdat je schenen blauw zijn. Helpt, heb het ook wel eens gedaan.quote> Halloo??!!! Zo gek ben ik net nog niet :DHet was maar een opvlieger. Het heeft geen zin me boos te maken eigenlijk. Daar is niemand wat mee gewonnen. Vooral ikzelf niet.Vind het lastig als zoveel mensen plots scheef lopen.Hoe langer je ze kent, hoe harder ik wil slaan Jij bent ook stout geweest Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Nog ff en ik moet heel het forum bij elkaar gaan kloppen Ik ga maar eens slapen Ps: Gaat ie goed Teveel? Lukt het een beetje? Mops? Jij ook okidoki? voor beiden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Mijn muis heeft een aandachtsstoornis...kick his ass...arme muis Laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 bor, waren je kidz n uit huis geplaatst? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Originally posted by: borretjeIk begrijp niet zo goed..Telkens als ik zeg gedronken te hebben; krijg ik wàt over me heen.Tegen ieder ander wordt gezegd; "Kom op, morgen nieuwe dag, of nu."Bij mij niet, ik durf bijna niet meer hier.Ik begrijp Tobbertje heel goed nu.Is dit de bedoeling?Dan ben ik weg.Dan zoek ik heil wel elders.Zoveelste keer dat ik herval, zoveelste keer dat ik aangesproken wordt; en dat mag.Maar ik moet door, en dat mis ik.quote> Bor, je begrijpt Tobbertje niet goed denk ikzij blijft niet weg om onze reactiesintegendeel zelfszij schreef gisteren dat het kwam door schaamte en walging over zichzelf.Ook jij hebt steeds aanmoediging gehaden betrokkenheid, aandacht en steunhet is ook jammer dat je je dat nu niet herinnert,en doordat je zelf steeds over het verhaal van je zoonbent gaan schrijven is het logisch dat mensen dan hopen datje voor hem kunt stoppen. Ik ben bang dat je zo het kind met het badwater weggooiten nee dan bedoel ik niet je zoonmaar de steun hierdie je nog steeds broodnodig hebt.Ik heb niemand gelezen die niet jou probeert te steunen.dus gewoon doorgaan met schrijvenecht stoppengeen drank kopenen bij triggers je begeleider eerst bellenje weet het allemaal al lang.En ik gun jou een jongere leeftijd van ADB zijndan ikzelf moest bereikenen ik denk dat ik niet de enige ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Lieve Borretje, voor wat het waard is, ik lees je en voel met je mee. Misschien is het goed om lekker te gaan slapen zo en morgen e.e.a. weer oppakken. Warme groet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden