Spring naar bijdragen

Dinsdag 11 oktober 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

Gaby, waarom niet het forum als veiligheid gebruiken ? Heeft mij altijd prima geholpen,

geen drank in huis en bij trek meteen naar het forum, genoeg mensen die het willen

gaan drinken zo vlot mogelijk uit je hoofd proberen te praten, gewoon blijven hangen

totdat de ergste trek over is en je denkt, ok nu ben ik weer veilig

nu ga ik niks halen. Op een gegeven moment zit die veiligheid wel meer in jezelf,

je krijgt meer vertrouwen in jezelf dat je toch niet gaat drinken.

Ik heb een niet-verslaafde partner, hij is wel gestopt voor mij, maar snapt weinig van trek,

m’n onrust, paniek etc die er achter kan zitten. Dus ook met partner vond ik het eenzaam zat,

maar ook hierin kan je een draai maken, ik ben het waard om niet te drinken etc.

En tot slot, maakt eenzaam voelen met of zonder drank veel uit ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 521
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

HoI terug Lenie,

Nu moet me toch iets van het hart, ik zit hier pas sinds kort op het forum, maar je gaat me nu niet wijs maken dat het hier dinsdag "spruitjes dag is. An en ik ook spruitjes klaarmakend. Dat er hier mensen zitten met zelfde soort problemen OK, maar dan ook nog allemaal dadelijk op dezelfde dag spruitjes gaan eten is toch wel erg meelevend met elkaar :-)

Groeten Diesel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhen bedoel je dan paniek in de zin van paniek vanwege het niets in huis hebben en oei nu ga ik moeten stoppen?

Of eerder paniek in de zin van nu ben ik gestopt en raak ik in paniek om de achterliggende emoties van mijn drank gebruik te voelen?

Beide zijn natuurlijk even "paniek" daar niet van..

Associaties,

de laatste dagen is er weer gepraat over de fysieke afkickverschijnselen. Of die erg zijn of niet. Dodelijk zelfs of toch niet.

Ook dat heeft met paniek te maken (voor een deel) denk ik.

En daarmee dus ook de link naar associaties.

In de zin van oei fles is leeg, ik had gezegd dat ik ga stoppen dus hartkloppingen.

ps: ik had vanmiddag een pak spruitjes in m'n handen maar heb ze niet gekocht. Hoewel ik spruitjes super lekker vind!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: akelei


Gedouched en aangekleed en vol met koffie. Ik ga doen wat ik doen moet. Ik heb nog wel een vraag aan de ervaringsdeskundigen.

Iedere zelftest die ik invul over alcohol geeft onmiddelijk aan dat ik helemaal niet zomaar even kan gaan stoppen met drinken en dat er ernstige gevolgen kunnen zijn. Dus begeleiding nodig en meer zulks.

Heel eerlijk heb ik helemaal nergens last van. ( Ja van trek natuurlijk wel). Gisteren avond had ik het ineens heel erg warm, zweten zeg maar. Maar ik heb opvliegers ( overgang) dus of het door alcohol onthouding of de leeftijd kwam zou ik niet weten.
Maar de waarschuwingen voor insult, delerium en meer van dat soort enge mogelijkheden door plotselinge onthouding zitten wel een beetje in mijn achterhoofd. Of voorhoofd zelfs. Daarmee de vraag, voor zo ver iemand daar wat van afweet natuurlijk. Kan ik nu zeggen (dag 3) dat de kans daarop voorbij is?

Andere enge gedachte vind ik een beroerte. Ook gelezen. Maar ook heel eerlijk, is hersenschade de grootste reden om te stoppen. Of het willen stoppen.quote>



Akelei,
Ja ik heb het aan de lijve ondervonden.
Het kritische moment ligt tussen de 12 en 28 uur.
Dus daar ben je doorheen zoals ik het lees.
Maar altijd blijven opletten. Een ieder reageerd weer anders he?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allenigerd of niet.. ik was getrouwd, ik ben getrouwd, al jaren voor ik serieus verslaafd raakte. Met een vrouw uit duizenden, voor mij dan, hè.. Maar in al die jaren dat ik getrouwd was én me kapotdronk voelde ik me een allenigerd.. tegelijkertijd leunde ik met vol gewicht op m'n ega. Eenzaam, opgesloten in m'n ego. Ego van gebakken lucht. Gebouwd op de fundamenten van een standvastige echtgenote, die voor mij de kooltjes uit het vuur haalde, mij de hand boven het hoofd hield, zich in al haar doen en laten aan mij aanpastte met alle gevolgen voor haar van dien. Zo waren we samen hard op weg om te vereenzamen, sociaal gezien.

Toen liet ze me los, zag in hoe ziek zij ook was en vond een manier waarop ze zich kon redden. Mij had ze talloze keren proberen te redden, maar kwam tot het inzicht dat dat niet ging. Ze redde zichzelf door weer verantwoordelijkheid voor zichzelf op zich te nemen en niet meer de verantwoordelijkheid voor mij.

Dát voelde pas eenzaam.. gebakken-lucht-ego zonder fundament. En dan ook nog totaal de weg kwijt in alcohol. Niemand die wat voor me kon doen, niemand die meer op me zat te wachten.

Nu ben ik dankbaar voor het afgedankt worden van destijds. Ik had dát bereikt wat ik nodig had om de keuze te kunnen maken tussen "afgelopen" of "nieuw begin".

Ik koos voor nuchter worden omdat ik niks en niemand meer had. Ik koos voor de enige uitweg die ik nog zag: m'n verantwoordelijkheid tegenover het leven op me nemen, wat het me ook voor moeite zou kosten. Ik koos ervoor om in plaats van een ego van gebakken lucht op te bouwen, een zelfzijn na te streven dat een gevolg was van wat ik gisteren had gedaan. Ik begon de gift te ontdekken die het leven elke dag voor mij is. Dankbaarheid begon te groeien en verontwaardiging af te nemen.

Nu, een paar jaar verder, zie ik resultaten waar ik nooit om heb durven vragen, die ik zelfs niet voor mogelijk had gehouden. Mensen beginnen me te respecteren, mij.. ik die totaal niet te vertrouwen was omdat ik mezelf niet kon vertrouwen.

En het mooiste geschenk is dat mijn vrouw weer bij me terugkwam, of liever gezegd, dat ik bij haar weer mocht terugkomen. Met als klap op de vuurpijl dat ik exact vandaag 20 jaar getrouwd ben.. daar ben ik best wel dankbaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jan1000
Net even op internet opgezocht:

Waar komt de uitdrukking een flinke bos hout voor de deur hebben vandaan?
Een flinke bos hout voor de deur hebben wordt gebruikt om uit te drukken dat een vrouw een flinke boezem heeft.

Toen ik het zo las dacht ik, oh ja! Bietje naïef hier, ahum. Oke vlaamse ik kom eraan!!:Dquote>



Hahahahah!! Hier bedoelen ze er iets anders mee....
Maar dat mag niet hier!! ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Diesel
HoI terug Lenie,
Nu moet me toch iets van het hart, ik zit hier pas sinds kort op het forum, maar je gaat me nu niet wijs maken dat het hier dinsdag "spruitjes dag is. An en ik ook spruitjes klaarmakend. Dat er hier mensen zitten met zelfde soort problemen OK, maar dan ook nog allemaal dadelijk op dezelfde dag spruitjes gaan eten is toch wel erg meelevend met elkaar :-)

Groeten Dieselquote>



gillen he?
je zou het haast denken...komt door het weer denk ik.
ik twijfelde...spruitjes of andijvie stamp.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Made je hebt dan toch een erg emotionele middag gehad. Ja het kan nog zo lang geleden zijn, je ouders blijf je altijd missen. En zeker als je dan iets van haar krijgt wat voor jou erg waardevol is. En zo'n dagboekje, wat ontzettend lief dat je dat gekregen hebt. Wist je dat het er was?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Goh Made je hebt dan toch een erg emotionele middag gehad. Ja het kan nog zo lang geleden zijn, je ouders blijf je altijd missen. En zeker als je dan iets van haar krijgt wat voor jou erg waardevol is. En zo'n dagboekje, wat ontzettend lief dat je dat gekregen hebt. Wist je dat het er was?quote>


Nee Bol, ik heb dat nooit geweten! Het is ook zo'n mooi oud boekje..
Ik ben er nog van ondersteboven.
Ik ben een schipperskind.
Vanaf mijn 5e jaar heb ik op een internaat gezeten, tot ik er weggestuurd werd.Maar goed dat is een heel ander verhaal.
Dus mijn moeder heeft de keren dat we aan boord waren wel veel over ons geschreven.
Heel bijzonder om dit nu te weten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal! Hier een droge dag die droog blijft (behalve buiten dan want het regent). Verder ben ik nogal moe vandaag, maar dat heb ik liever dan trek. Ben weer weg, ik moet nog strijken en stofzuigen want morgen krijg ik stiefpaps op visite. Dat wil ik zelf hoor, dat m'n huis dan schoon is.

Lenie weer terug, tof! Maar wat een naar bericht, van die kennis..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...