Spring naar bijdragen

Donderdag 5 Januari


MarQ

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 294
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Niwi,

dat zeg je goed.

Machteloos, als ik dan terug denk

aan mezef en mijn eigen wanhoop

en machteloosheid weer voor de geest

haal, weet ik weer hoe erg het kan zijn.

En dat is geen doemdenken,

dat is gewoon hoe het is.

Ook weet en herken ik dat het

soms zo verleidelijk kan zijn de boel te ontvluchten.

Alleen, het helpt helemaal niets.

Wat gedaan moet, moet gedaan.

Hoe rot en pijnlijk het ook is,

vluchten helpt niet.

Ik heb ervaren dat het mij alleen

maar verder van mijn doel afhield.

Elke keer weer de gedachte dat ik

in mijn ogen weer gefaald had,

dat de drank het weer gewonnen had

van mij, maakte het alllemaal nog zwaarder.

En dat gun ik niemand,

ook mezelf niet.

Ik heb al vaak geschreven hier,

zonder drank vind ik het geen feest,

met drank al helemaal niet.

Toch is het zonder drank veel beter

te hanteren, geen katers, geen spijt,

geen angsten en paniek.

En nee, ik ben wat dat betreft niet zwaar

op de hand en ik ga het ook niet mooier maken dan het is.

En zoals ik Kirky las,

kan ik de wanhoop bijna weer voelen.

Dat vind ik erg om te lezen,

heel erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan alleen maar zeggen, Albertina,

ja, je hebt gelijk....

en het maakt het misschien nog machtelozer

omdat hij dan "onbereikbaar" wil zijn

zoals hijzelf schreef gisteravond....

iemand die wil zuipen, hoort hier niet thuis...

nou, ik denk...juist wel...want dergelijke mensen

hebben het dan het hardst nodig...

maar ja...wie was ik zelf en waar kom ik vandaan ?....

pfffff.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfffff vanacht gedroomd dat ik cocktails aan het mixen was! Uiteindelijk bleek het te gaan om alcoholvrije cocktails. Mooi verhaal.

Ben desondanks toch een beetje misselijk. Maakt voor mij niet uit of ik wel of niet drink; ben elke ochtend misselijk. En nee, niet zwanger.

Hebben jullie eigenlijk lichamelijke klachten van de alcohol (gehad)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bella bijna iedereen krijgt, als ie adb. gaat worden, lichamelijke klachten, de een is hondsmoe, de andere heeft hoofdpijn een derde is weer misselijk. Maar als die kklachten te maken hebben met adb. worden dan gaan ze ook weer over. Het lichaam is dan bezig om alle troep te verwijderen.

Volgende week nog maar eens kijken, dan is het misschien al wel over.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bella,

Lichaam'lijke klachten te over! Vermoeiheid, hevig transpireren, hartritmestoornissen, etc. 't bekende repertoire. In Juni 2011 heeft mijn huisarts vastgesteld dat m'n lever vergroot is. Grappig g'noeg ben 'k nagenoeg nooit misselijk. Ook niet toen 'k stevig dronk. Raar maar waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Originally posted by: Diesel
tjah Boll das nie lekker met dit weer, is het ernstig bij jullie?
quote>


Nou Draak, als ik me uit zou kleden en buiten zou gaan staan zou ik denken dat m'n douchegeiser kapot zou zijn. Het komt hier met bakken de hemel uit. Maar over twee uurtjes zou het stoppen dus dan moet ik er maar gauw door.
Hoe is het met al jouw beestenspul? Mijn hondje heeft dan zo'n hekel om buiten een plasje te doen. Maar die grote lobussen zullen daar wel minder moeite mee hebben.
Hé nog een vraagje. Kun jij jouw fretjes nu ook gewoon buiten los laten lopen? Dan lopen ze toch weg of heb ik dat nou verkeerd?quote>


Lol tante, maar wat als jij je uitzou kleden en in de regen zou gaan staan dan denken de buren ......:) Hier alles goed met de honden hoor, alhoewel we pas weer een pup terug kregen, ze was beginnend loops en onze 2 reuen zijn niet geholpen dus telkens uit elkaar houden, want nest van vader of broer wil je niet, maae maandag is ze geholpen, dus nu helemaal apart houden dus mannen zingen wat af :( Maar de wond ziet er goed uit dus nu allemaal een ander luchtje geven vandaag en dan hopen dat dat het loopse luchtje van Poet verbergd. Mama Sacha en haar dochters Luttche & DinDin kunnen er wel bij, straks papaGajes en broertje ;) UMF proberen. Tjah die hou je niet zo makkelijk tegen met die 85 kilo van hem:). Je merkt wel het verschil in vacht type hoor want mama (sintB) ligt in elk weer type buiten, niet te warm dan. Gajes die duitse dog kruising heeft meer hekel aan de kou, hun kinderen hangt ervanaf, UMF is een stoere die ligt altijd buiten, zeker als wij ook buiten zijn. Nu gaan we dadelijk wel voor Poet en Lutt een nieuw thuis zoeken hoor (wel heel selektief) want 6 van die vloerkleden is wel heel erg veel. Maar goed dat zien we wel.

De fretten kunnen wel in buitenhokken als het niet te koud of te warm is, warmte kunnen ze slechter tegen dan kou als ze tenminste goed in wintervacht zitten. Maar los laten lopen is geen optie hoor, ja binnen wel als je je huis fretvriendelijk hebt, want ze gaan door kleinste gaatjes soms heen. Maar als het zulk lekker weer is kunnen ze heerlijk spelen in 1 van de buitenhokken en vinden het ook heerlijk als je er dan zelf bij zit en met ze bezig bent, met de kou lekker gewoon in de huiskamer dagelijks lekker zich uitleven :) Ja en altijd wel allert blijven want als ze hier weglopen vind je ze denk ik nooit terug in de bossen en de boeren zullen het als wilde bunzing zien. Alhoewel de buren nu steeds meer snappen dat wilde marters ook heel nuttig zijn.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Bella bijna iedereen krijgt, als ie adb. gaat worden, lichamelijke klachten, de een is hondsmoe, de andere heeft hoofdpijn een derde is weer misselijk. Maar als die kklachten te maken hebben met adb. worden dan gaan ze ook weer over. Het lichaam is dan bezig om alle troep te verwijderen.
Volgende week nog maar eens kijken, dan is het misschien al wel over.:)quote>


Ik bedoel eigenlijk klachten als gevolg van het alcoholgebruik, dus die zullen de meesten dan TIJDENS het alcoholgebruik hebben (gehad).
Bv Gunn: Voelde of merkte jij wat van een vergrote lever?

Ik heb zelf in een drinkperiode gehad dat ik speldenprikjes in mijn vingers kreeg, dat zijn de zenuwuiteinden. Volgens de website van de Jellinek (staat een topic "Vanaf hoeveel glazen neemt de kans op een ernstige ziekte toe") dronk ik nog niet genoeg om polyneuropathie te krijgen, en als je het eenmaal hebt is het meestal ook blijven, maar frappant genoeg was het wel gelijk weg toen ik stopte/minderde met drinken. En kwam daarna ook terug als ik het weer te bont had gemaakt.
Dat soort klachten bedoel ik dan. Of leverziekten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh zeker, Bella, Je krijgt een zwaar g'voel rechts-onder de ribben. Maar 'k bleef 't maar negeren (ontkenning; een alcoholist niet vreemd). 'k heb nooit last g'had van tintelende sensaties in de vingertoppen. Wel oorsuizen, maar dat kan zoveel oorzaken hebben. Ieder lichaam is anders en reageert dus anders. Daarom is 't zéér b'langrijk dat je medisch b'geleid wordt als je wilt stoppen met drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je met rechtsonder de ribben echt ONDER, dus waar geen ribben meer zitten, of ACHTER de rechterribben?

Ik voel weleens wat ACHTER de rechterribben, maar vrij hoog, ter hoogte van mijn rechterborst en richting midden, dus daar zit vlgs mij nog een bocht van je maag/12vingerige darm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bella dat heb ik gehad. Ik had een heel dof gevoel in mijn voeten. Heb zelfs een tijd bijna niet kunnen lopen. Toen was ik zo'n jaar of 28. Het was vlak nadat ik een drankpsychose gehad had, en in korte tijd ontzettend veel afgevallen was. Het was net of ik het contact met mijn eigen voeten niet meer had. Ik liep toendertijd ook heel raar zeg maar. Normaal gesproken zet je eerst je hiel op de grond en dan je tenen maar ik zette heel mijn voet op de grond omdat het net leek of ik de kracht niet meer had in mijn voeten.

Dit heeft zich gelukkig helemaal hersteld alleen het doffe gevoel in mijn voeten is er nog, dat heb ik gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Yvonne
Hihi Pip, kun je nagaan hoe diep ik nog in slaap was ;)
Maar het gekke is... het werkt echt dus.. zonder die opmerking was ik lekker thuis gebleven.. nu las ik haar en ging me gelijk schuldig voelen ...
Dus....quote>


Kan je nagaan hoe kleine opmerkingen belangrijk kunnen zijn voor mensen :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bella hoi,

Als je twijfels over je gezondheid hebt, zou ik naar een dokter gaan.

Dit natte vingerwerk schiet niet op.

Tintelende vingers hoeft geen polyneuropathie te zijn.

Het uitwisselen van ziektebeelden is weinig helpend.

Er zijn artsen om duidelijke diagnoses te stellen.

We proberen elkaar te helpen met de drank te stoppen

Niets meer en niets minder.

De drank uit de weg en je zult je wel wat beter gaan voelen.

Voor restverschijnselen is er een arts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe: je hebt gelijk, klopt hoor. Maar ik was benieuwd......

@Gunn toch nog in dat verband: en wat wordt er nu aan je lever gedaan dan? Komt het nog goed? En hoeveel dronk jij, als ik mag vragen en gedurende hoe lange tijd reeds?

@Nancy: :present: Is idd om te janken.... jezelf willens en wetens kapot maken. Dus nu is het tijd om jezelf willens en wetens het leven te gaan geven waarvoor je bedoeld was: je eigen leven, en niet het leven van de alcohol in jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...