Spring naar bijdragen

Donderdag 5 Januari


MarQ

Aanbevolen berichten

Originally posted by: Hannah1
Leuk hé Hannahtje pesten:P
Maar wel het Zondaarskind gescooord in de bieb.
Hier spinazie a la creme , eitje erbij
kip krokant schnitzel en griesmeel met rode bessensaus toe.quote>


gulp gulp mmmmmmmmmmmm jammie. Vooral dat laatste, doet me denken aan vroeger.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 294
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: bolletje

Raar toch hé Bella dat tot 15 eenheden wel lukt maar 10 niet. Vroeg me net af waarom lukt dat eigenlijk niet, is dat dan toch zoiets van ik wil me toch een beetje aangeschoten voelen? Of is het omdat je moeilijk af kan wijken van die 15 eenheden?
Ik heb wel bewondering voor mensen die dat kunnen hoor, ik zou toch doorgaan tot ik er bij neer val. Dus dat is voor mij niet weg gelegd.:)quote>


Die 10 lukt op zich wel, maar dan mogen het maar 2 of max 3 drinkmomenten per week zijn. Dus dan kom ik weer in de knoei met die andere doelstelling: max 3 per keer.
Het gaat mij inderdaad om de roes.
Wat ik wel écht lekker vind is Baileys, white russians en Ruby port, misschien een keer 1, hooguit 2 wijntjes, maar de rest wat ik drink (wijn per fles, wodka, gin) vind ik op zich helemaal niet lekker!

Overigens, dingen die ik echt niet lust drink ik niet hoor. Bier en whiskey staan hier te verpieteren, die raak ik met geen vinger aanl, hoe graag ik op dat moment ook alcohol zou willen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jane4,

't wordt idd een blik soep. 'k heb keuze uit kippe-, tomaten-, asperge- of erwtensoep. 'k heb ook nog afbak-volkoren pistoletjes. Sorry, Bol. Je pasta recept doe 'k morgen. Of overmorgen.

En Jane, zoek voor de bonen-courgette schotel een specifieker recept op via Google. 'k ben een vrijg'zel die maar wat aanmoddert. 'k doe niet aan exacte hoeveelheden/maatwerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Vlaamsmeisje
Toen ik me hier aanmelde was ik net gestopt met van alles en nog wat en ging dat (mede ook door een partner die veel dronk) vervangen door te drinken.
En dat wilde ik NIET.

Dus ondertussen, zeer zeker ook dank zij dit forum, heb ik zeer zeker inzichten verkregen over verlaafd zijn enzo.

En dan gaat er zeer zeker nu iemand zeggen, wat is dan de meerwaarde van toch iets drinken?
Niks nee, maar het mag (voor mij dan) ook niet iets geforceerds hebben want dan ga ik net het tegenovergestelde doen.
Dus als ik op een bepaald moment vind dat er voor mij dan die meerwaarde wel is, zal ik ook wel drinken.
En met roken zie ik die meerwaarde helemaal niet meer.quote>


Herkenning!!! Sowieso het vervangen van andere middelen door drank. Ik heb zelfs een hele tijd een ander "geestverruimend middel" gebruikt, omdat daar geen calorieën in zitten en in alcohol wel. Zo kon ik uit m'n dak gaan én slank blijven.

Ook herkenning in het geforceerde. Ik merk wel dat ik sinds ik minder ben gaan drinken, toch veel meer met alcohol bezig ben dan toen ik gewoon zonder limiet dronk. Dat is toch wel jammer, vind ik. Als je het minder doet, wil je feitelijk ook dat het je minder bezighoudt. Dat heb ik ook een beetje tegen op de AA. Begrijp me niet verkeerd; ik denk dat de AA heel goed is, en dat mensen die zonder de AA in de goot zouden liggen, dat nu níet doen. Maarrrrr, als ik dan hoor dat mensen al 25 jaar droog staan en nog steeds elke week daar naartoe gaan..... dan blijf je dus toch nogsteeds met alcohol bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: nancy
Zeg Bella,

Je werkt toch niet toevallig bij het weekblad Flair, he?!:D

quote>


nee, hoezo, vanwege de vragen over hoeveelheden? Ik zag wel ergens een topic van Flair ja, die zocht verhalen toch?
Nee serieus, ik ben er benieuwd naar, om met mezelf te vergelijken, dat is het puur. Ik vergelijk nu met mijn partner, maar die heeft een heel ander drinkpatroon. Wel beter hoor, dan ik. Ik drink doorgaans minder dagen, maar meer per keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O nee Bella ik zoop alles wat los en vast zat het maakte me niet uit, als ik maar zo gauw mogelijk in die roes kwam. En dan maar door blijven gaan omdat ik bang was dat die roes weg ging.

Als ik sterke drank dronk, kwam het er, bij de eerste slok weer net zo hard uit. Ik moest het dan weer inslikken en dan gauw een lepel suiker er achter aan nemen omdat ik alc. eigenlijk zo'n goor spul vind. Tja en dan, als ik een paar slokken had genomen dan proefde ik het niet meer. ook niesde ik na de eerste slok. Heel raar maar in alc. zit ook suikler en als ik nu zoetigheid eet, moet ik......... jawel niezen. Nee lekker vond ik het absoluut niet anders had ik het wel in een glaasje geschonken maar ik zette gewoon de fles aan m'n mond. Des te meer kon ik ineens naar binnen werken en des te eerder kwam ik in die roes. Ja eigenlijk als ik dit zo schrijf ben ik zo gruwelijk verkeerd bezig geweest. Bah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nancy,

Kippesoep en twee pistoletje met tuinkruidenk---. Maar... 'k heb ook water opg'zet om Penne pasta te koken. Die doe 'k dan voor 't slapen gaan in de koeling. Als 'k morgen thuis kom hoef 'k alleen nog maar een saus te maken. Goh, 'k word nog handig in de keuken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert, eieren zijn hartstikke goed voor je!

Zitten veel vitamines B in. Dat is weer goed voor je lever.

Over cholesterol hoef je niet in de war te zitten.

Als je geen vlees eet mag je sowieso elke dag of in plaats daarvan wel een lekker eitje of twee.

Lekker hoor, gebakken eieren, tomaten met peper en heel veel kaaaaaaas.

En de dooiers heel houden.

Denk dat ik dat morgen maar doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...