Spring naar bijdragen

Dinsdag 17 januari


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 353
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik schreef toevallig gisteren nog naar iemand. Ik had, toen J. nog leefde, veel last van die lage rugpijn. Nu helemaal nergens geen last meer van. Bij mij had dat toch te maken met een hoop spaningen die ik toen niet kwijt kon.

Spanningen zoeken toch de zwakste plek op in een lichaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij al weer dag 12. Loop ik toch weer 1 dag bij teveel voorop.

@Jaap: Diagnostiek houdt inderdaad in diagnose stellen of iets uitsluiten.Moet 3 weken lang testen doen. Gesprekken met psychiaters en psychologen en artsen. Wordt denk ik wel pittig.

Aan de hand van de onderzoeken kunnen ze vaststellen wat voor een behandeling het beste voor mij zou kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja "tante" Boll wel op je rug letten hoor !!! Hup die buurman erbij halen hoor, zijn ze tenslotte voor ;) Buren hier hebben gelukkig allemaal zonen, tjah op onze buurbuuven na dan die hebben dan een dochtertje, maar die krijgt wel een krijgster-priesteressen opleiding als ze wat groter wordt :) , ach en haar moeders ook nie voor een kleintje vervaard gelukkig. Maar zou je niet een schaduwrijkplekkie in de tuin opzoeken is nu prima vrieskast buiten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Frummers:

Val even binnen voor aanmelding bij het dagpact.

Dagpact:

Aicha

Albert

Lytse

Jaap

Jootje

Nancy

Anders.

Jeannet

Hoop niet dat ik een melding gemist heb van een frummer.

En anders even kopiëren en in een nieuwe berichtje plakken.

Moet aan de slag nu, zit op mijn werk.

Groetjes,

J.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Aicha.:sun:

Ja Draak maar ik wil het eerst zelf proberen. Ben niet zo gauw van hulp vragen. Als ik dingen zelf doe, en het lukt krijg ik altijd een heel fijn gevoel. Zoiets van ik heb niemand nodig, kan het nog steeds zelf allemaal. Zoiets van een bevestiging ik ben nog steeds geen oud, zwak iemand.:rose:

Zo nu boodschappen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ik zit mezelf vreselijk in de weg te zitten... Ik heb gisteren eindelijk besloten dat is maandag aanstaande wil stoppen met alcohol, nadat ik 2 lastige familie bezoekjes in het weekend achter de rug heb. Zou je zeggen dat dat rust geeft, toch?

Nou, niet dus! :angry:

Ik heb nou voor de 2e dag op rij dat ik 's morgens geen rust meer heb en alleen maar aan alcohol lijkt te kunnen denken. Normaal pak ik tegen 12 uur vaak zonder nadenken de 1e wodka en heb ik van tevoren nergens last van. Nu blijf ik trek woelen, vanmorgen alweer vanaf een uur of 9, net 3 sigaretten achter elkaar staan roken buiten (voor de kids hè), en de trek blijft, GRRRRR! Ofwel, moet de alcohol zijn.

Baal omdat ik ook mezelf beloofd had er nog een paar dagen rustig afscheid van te nemen (ja, klinkt voor jullie vast belachelijk, weet ik...)!

Nu weet ik met mezelf dus ff geen raad... stupid me!!! :angry: :angry: :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is misschien ook precies wat onrust geeft Chrissy,

je stelt uit en beloont lastig bezoek bij voorbaat al met

de belofte dat je nog mag drinken tot en met het weekend.

Het is nog maar dinsdag, dus je kunt jezelf ook een gezonde droge week geven en dan

ben je in het weekend al weer sterk genoeg waarschijnlijk om die bezoekjes sterk

tegemoet te zien. Het is net het verschil om tussen je zwakte en je kracht te kiezen. En je bent sterker dan je misschien nog denkt. Voor mij was dit juist de opsteker toen ik van de ene op de andere dag stopte; ik werd per dag weer trotser op mezelf.

En dat stoppen zit er toch aan te komen, en na dat weekend komen er vast nog meer dagen met lastige visite, lastige problemen, tegenvallers, boze dagen, verdrietige dagen

enz. Maar ook blije en goeie dagen, dus wat let je? Wij helpen je hier wel hoor. Go girl!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Chrissy!

Nee hoor, je bent niet stupid, ik denk dat dit

een onderdeel is van het hele proces ADB te worden..

Ook ik ervaar meer trek sinds ik op dit forum terecht kwam.

Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat je er nu be-

wuster mee bezig bent. En dat is op zich goed!

Hou vast aan die maandag, dat is een goed plan!

Maar nu: wát te doen aan die trek: uitzitten,

verzet je er niet tegen, maakt het alleen maar moeilijker,

evt. tanden poetsen! Echt waar, dat helpt, tip die ik ooit

via de Brijderstichting kreeg....ennuh, iets leuks gaan doen,

youtube bekijken, afleiding zoeken op wat voor manier dan ook..

Kom op, we gaan ervoor!!!!

Groetjes, Nance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, ik snap wat je bedoelt, maar ik ken mezelf als ik gestopt ben met roken... Mijn geduld is totaal verdampt, kan geen gezeur aan m'n kop hebben, en ontplof bij het minste of geringste (mijn lontje is nooit erg lang). Niet echt DE manier om met lastig bezoek om te gaan en de zaken zo rustig mogelijk te houden vrees ik, ben bang de hele zaak op te blazen, en dat het dan nooit meer goed komt.

Komt er dus op neer dat ik me echt niet kan voorstellen dat ik me in een paar dagen tijd al sterker voel en wel rustig kan blijven...

@Nancy; ik lees hier zoveel dat ik het even niet weet: ben jij geminderd of gestopt inmiddels, en zo ja, hoe lang? Ik zal idd maar proberen die trek nu te accepteren, maar voel me er bijna door "gedwongen" om dan toch eerder te stoppen. Dit wilde ik namelijk perse niet: eerst energie verliezen aan minderen (geeft ook die trek hè) en dan nog moeten beginnen met stoppen... :angry:

Volgens mij heb ik te hard tegen de kont van "koning alcohol" lopen schoppen sinds donderdag, and his majesty is not amused... Bang dat ie van z'n troon geschopt gaat worden of zo? ;)

@Akelei; zal in dit geval niet meevallen, moet de kids dan van school halen... maar ik snap wat je bedoelt, zal dat zeker zoveel mogelijk gaan doen!

Enne Jane, heel veel plezier met je date!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Chrissy,

klinkt een beetje als de aanlokkelijkheid van de verboden vruchten! Als je op dieet bent dan wil je ook snoep. En als ik tegen jou zeg: "Denk NIET aan een roze olifant", waar denk je dan aan? Juist!

Het heeft er (mede) mee te maken dat ons brein het woordje "niet" niet kan registreren. Dus als je dingen in je hoofd hebt zitten met NIET "ik ben niet ziek, ik mag/wil niet drinken" enz, dan wordt de ontkenning feitelijk niet opgenomen. Met als gevolg dat je je dus wél ziek voelt, wél wilt drinken, enz. Om een toestand weer te geven kun je het wel zeggen, bv "ik rook niet", maar om er niet aan te denken of er geen gevoelens bij te hebben, dat is lastiger.

Hoe meer je er mee bezig bent, hoe lastiger dat wordt, is mijn ervaring. Daarom hielp minderen in zekere zin voor mij juist wél: als je gewoon die 2 wijntjes mag, dan is het verbodene eraf, en ben je er niet zo door geobsedeerd.

Overigens is dit wel heel gevaarlijk, want die 2 wijntjes worden er snel meer, maar het is dus het vinden van een balans tussen enerzijds geobsedeerd NIET mogen/willen, maar daardoor juist meer trek krijgen, en anderzijds relaxed ermee om gaan en de druk van de ketel door ofwel te proberen er geen aandacht aan te schenken (en tegelijkertijd niet te drinken dus!) danwel je die 2 wijntjes toe te staan, maar dat laatste zou ik niet aanraden als je toch al weet dat je het niet bij 2 kan laten. Dan blijft dus over om het niet teveel te laten malen in je hoofd en afleiding te zoeken. Kan ook heel concreet, zoals hier net al gezegd werd: als je altijd om 12 uur drinkt, dan zorg je dat je op dat moment buiten bereik van drank bent.

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bella (en Chrissy!)

Ja, je hebt gelijk, je beschrijft het heel goed,

zo ervaar ik het ook. Maar mijn grote probleem is dat

ik na 2 wijntjes op slag alle goed voornemens vergeten ben

en dóórga. Ik probeer al járen te minderen, voer al járen een

strijd met mezelf, maar ik moet nu eerlijk toegeven dat in

ieder geval voor mij minderen geen optie is. Ik moet

stoppen.

Met vallen en opstaan. Maar ik wil! Want dit is geen leven...

in ieder geval niet het leven dat ik wil...

maar oh, wat is het moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nancy!

Ja precies, daarom schreef ik ook al dat het heel gevaarlijk is. Het sluipt er dan in, en als je toch al onmatig bent, dan worden die 2 er "voor deze ene keer" 3, en dan altijd 3, en dan "voor deze ene keer 4" enz enz enz.

Bij snoepen werkt het bij mij wel goed om te stoppen met het dwangmatig niet mogen. Als ik aan de lijn ben, dan neem ik 2 of 3 dropjes. Of 1 blokje chocola. En denk dan "toch lekker dat ik dat op heb, nu stoppen want anders val ik niet af". Als ik niet aan de lijn ben eet ik alles op, wat het ook is. Als je je erop instelt, dan kan het dus blijkbaar wel, maar dan is denk ik het grote verschil tussen snoepen en alcohol dat alcohol je wilskracht wegneemt. Na 2 snoepjes is mijn geest nog net zo sterk als zonder snoep. Na 2 alcohol heeft er een verandering in mijn geest plaatsgevonden, waardoor ik die beslissing veel moeilijker of helemaal niet meer, kan maken. Daar zit het hem in ja.... Dit schijnt trouwens ook aantoonbaar te zijn in de hersenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja precies Akelei

ik snap de paniek en onrust dat stoppen/minderen dichterbij komt

heb ik zelf jaren mee gevochten

en alcohol koning noemen, geeft m ook meer macht dan ie verdient.

Ik heb zoveel rust ervaren door echt voor stoppen te kiezen, meteen al.

En meerderen hier met mij.

Maar je moet het op je eigen manier doen, liefst met hulp, want onze eigen

manier is ook vaak de valkuil die we al jaren in stand houden.

We zijn hier niet voor niets ervaringsdeskundigen he. Hebben alle smoesjes door,

maar hebben intussen ook onze eigen valkuilen.

Chrissy, je zou de onlinetraining hier kunnen doen; krijg je extra individuele begeleiding;

of via de huisarts even hulp vrage voor nu. Dikke kans dat je die visite groter maakt dan het is en meestal gaan de dingen anders dan we verwachten en is ertegen wapenen

onnodig gebleken. Ik kan nuchter veel meer aan dan ik metr drank ooit dacht te kunnen!

en ik ben echt niet uniek, dus jij kunt het vast ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen frummers...

vandaag houd ik het, net als wat voorgaande dagen trouwens,

gewoon simpel...ik neem de eerste niet vandaag.....

het eerste glas niet, de eerste sigaret niet en ook het eerste pammetje niet....

ik heb geen verslavende produkten nodig om me goed te voelen...

ik ga ook geen uitvluchten of smoezen zitten verzinnen om dat wel te doen....

ik hoef dan ook niet proberen te doen wat ik helemaal niet kan, nl drinken...roken

want na die eerst slok ligt heel mijn wilskracht in duigen....simpel toch....

dus moeilijker maak ik het vandaag maar niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bella, na 2 snoepjes moet bij mij de zak leeg.

suiker is de grondslag van verslaving en doet hetzelfde

als cafeine, alcohol, drugs; we willen meer. En daar moeten we mee

om leren gaan. Ieder op de eigen punten kritisch blijven, de ene keer wat meer discipline

dan de ander enz. Bij mij heeft alcohol nu de grootste prioriteit, met de andere dingen kan ik wat milder zijn en mag ik wat jojo-en. Maar met drank wil en durf ik niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...