Spring naar bijdragen

donderdag 19 januari


Teveel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

't is inderdaad rustig, veel minder druk als gisteren. Maar dat was misschien ook wel een beetje van het goede teveel.

Hond uitgelaten ans? 't Is nochtans geen weer om een hond door te jagen, de mijne steekt zijn neus aan 't venster maar draait zich dan weer om naar zijn mandje. Zou nog liever binnen plassen denk ik zo maar dat kan natuurlijk niet dus ga ik hem seffes wel ne keer "verplicht" buiten laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen die Ans.

Wat lekker voor je dat je uitgeslapen hebt. Daar kom je een heel eind van bij hé?

Ik heb nog nooit gezien dat Puck zo'n haast had met plassen.:) En ze tilde haar pootjes hoog op zo bang was ze dat ze nat werden. God wat heb ik weer gelachen om die kleine.

Klinkt niet verkeerd een sudderdag.;)

Moghu Muffin.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moge Bol,

Het liefste maakte ik er een 'ingraaf'dag van. Onder een fleecheje op de bank DVDtjes kijken. Maar dat kan nog ff niet. In maart een weekje vrij, dat wordt de Grote Geniet Week. Manlief heeft dan een week vakantie met zn maten.

Woef ligt hier alweer uitgeteld. We hebben een indoor achtervolgings spelletje gedaan... En ja, ze zijn altijd goed voor een lach, die ukkies:rose:

De verleiding is zo groot om er nog 1 te adopteren, maar zowel man als oppasopa lopendan gillend weg:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hannah,

Ik lees dat je een jarige had.

Hoop dat je er ongeschonden door bent gekomen.;)

Life goes fast Hannah!

De pijn is niet weg, wel iets minder.

Vrijdag naar de arts.

Verder heb ik een zeer low profile.

Ik doe u een dank en een groet.

Houd je bijeen Hannah.

Je kent de route, dus blijf op het pad.

Groet.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap, een jaar op het forum en ook al ruim tien maanden droog.. het één zal met het ander te maken hebben.

Ik vond het ook een hele stap om hulp te vragen en aan te nemen, eerst via de verslavingszorg en kliniek, daarna dit forum en daar weer na weer een behandeling en tot op heden wekelijks enkele meetings van NA-Anonieme Verslaafden. Ik kan mezelf in m'n uppie niet zien zoals ik ben, daar heb ik anderen voor nodig, het beste zijn die mensen die zichzelf (onbewust) in mij herkennen en me aanspreken op bepaalde karaktertrekken. Ik kan alleen iets veranderen als ik weet dat er iets veranderen moet.

Men heeft het vaak over terugvallen in oud gedrag. Ik kom er langzamerhand achter dat ik geen oud gedrag heb. Ik vertoon nog altijd hetzelfde gedrag als toen ik nog actief verslaafd was en zelfs van daarvóór.. ik ben wie ik ben... eigenwijs, jaloers, bezitterig, bang om gekwetst te worden, bang om anderen te kwetsen,bang om dingen of personen kwijt te raken, bang om dingen fout te doen, etc... zo geworden door alle omstandigheden, situaties, mensen, kleuren, geuren, geluiden etc. die ik in mijn leven tegenkwam.

Door te gaan drinken kon ik de illusie opwekken dat ik van mezelf kon accepteren dat ik ben wie ik ben of kon ik dat juist vergeten. Door te stoppen met drinken, die meetings te bezoeken en het 12-Stappen programma toe te passen, leer ik mezelf te accepteren zoals ik ben en daar op een volwassen manier, dus verantwoordelijkheid nemend, mee om te gaan. Uit m'n self-centered manier van denken stappen en mezelf bezien zoals anderen mij zien.

Gisteren de IQ-test gedaan en ik kwam nogal erg hoog uit. Ik denk dat ik ook wel een hoog IQ nodig heb gehad om jarenlang zoveel prachtige redenen te verzinnen om mijn zelfvernietiging te rechtvaardigen en anderen en vooral ook mezelf te misleiden. Hoog IQ wil niet zeggen dat ik slim bezig ben, ha, nee.. het kan zich ook tegen me keren. Ik denk echter ook dat datzelfde IQ me nu helpt om mijn eigen waanzin in te kunnen zien en te durven erkennen, me laat realiseren dat ik niet het centrum van het universum ben maar dat ik onderhevig ben aan alle natuur- en nog grotere wetten zoals die gelden voor alles en iedereen.

De helft van de oplossing is inderdaad toegeven dat ik verslaafd ben. Maar ik heb ontdekt dat dat wel de kleinste helft is:D. De rest van m'n leven zal ik moeten blijven werken aan een verandering van attitude. Ik heb de ziekte verslaving en kan daar heel goed mee leven, mits ik mijn medicijn neem, mijn herstelprogramma. Ik kan echter nooit meer een niet-verslaafde worden. Het zij zo. Ik heb er vrede mee.

Groetjes van een tevreden alcoholist in herstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie net dat vandaag mijn 10de (of eigenlijk 11de) dag droog is, reden voor een cadeautje. Ga me seffes denk ik een teveke kopen voor op de slaapkamer. Nu staat er zo'n piepklein ding en kan ni alle letterkes lezen, zelfs ni met mijnen diksten bril.

Ik zal dat op 10 dagen nog wel niet uitgespaard hebben maar ik neem dan maar een lening op de vgl 30 dagen droog ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
Wat is een "sudderdag"?
Een dag vol piekers en zorgen ofzo?

Ik ben ziek, zwak en misselijk.
Zou dat van die tetanusspuitjes kunnen komen?
Weet iemand dat, of dat bijwerkingen kan geven?quote>


Yes Bor, dat kan helaas gebeuren. Maar het gaat ook snel weer over. Beter dit dan de echte tetanos ziekte ni?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...