nancy Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 @ Lien, je onderschrift was net anders, zonder tekst, dus ik reageerde op je zinnetje dat je vanaf vandaag ADB wilt zijn en blijven... In feite heb je dus wel al een plan, als ik dit zo lees... En ja, kom maar vaak hier om te praten, dat lucht op. Alleen het meelezen al heeft me zoveel geleerd. Ook steun zoeken hier, dat is fijn! We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, sommigen al heel ver gevorderd, anderen nog aan het begin, net als ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 @nancy thanks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Vul je dat in voor Tine, Muffin, of spreek je voor jezelf? Ik las net mee en heb daar wel een mening over natuurlijk. Ik las ooit een artikel vd Jellinek, die schreven dat ze waar mogelijk altijd de partner mee-betrekken in de begeleiding, omdat de partners vaak onderdeel van het probleem zijn geworden en het drinken van degene die afhankelijk is, mede in stand houden. Als ik over mezelf terughaal; mijn partner trok met mij vaak een fles wijn open, maar dronk hij er 2 van, dan nam ik de andere 4. Voor het oog waren we gezellig bezig, maar ik wist wel beter. Pas toen hij stopte kon ik niet meer om mijn eigen aandeel heen en werd ik me het zo bewust dat ik er wat mee ging doen. (na hem eerst de schuld te geven dat ik nu die hele fles leegdronk natuurlijk:o). Het grote jojo-en begon toen; en sjoemelen met mini flesjes, overgaan in beter hanteerbare drankjes; bier, maar dan wel erg sterke; sterk als wijn, drinken als bier. Eigenlijk werd het toen pas echt erg. Maar het was wel duidelijk dat het probleem bij mij lag en alleen ik er iets aan kon doen. Toen ik dit forum vond en meelas werd me heel snel duidelijk dat minderden de achterdeur openliet; en dat wilde ik echt niet meer. Vanaf die tijd was het niet drinken een makkie; en het leren leven zonder mezelf voor de gek te houden een heidens karwei. Nog soms. maar ook dit wordt makkelijker en makkelijker want ik neem weer verantwoording; zelf! Ik ben weer trots als het resultaat oplevert. Mijn pijnen en emoties, ook de goeie, zijn weer echt. Ik ben weer echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Ja Spike, Daar denk ik ook vaak over na, ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat.... Lien, geen dank en tot snel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Klopt Spike ook mijn relatie heeft het niet gered en ik kan eerlijk schrijven dat ik hem wel dankbaar ben voor het stoppen destijds. Ik denk dat dat om mij was, al zei hij van niet. Maar het moet afgrijselijk zijn om naast een mens te leven die zich afsluit via drank, emoties uitvergroot onder invloed en dan de volgende dag daar niet de verantwoording voor kan nemen. Ik was me dat nog bewust ook destijds, en kon toch niet stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Jane!!! Zo, herkenbaar!! Mooi geschreven en ja, duidelijk! Dan heb je de knop om. Dank je lieve Jane voor dit stukje....heel kostbaar!! Ik heb net ook een heel fijn telefoon gesprek gehad. Pff....het komt goed ....yes!!! Dag! Liefs Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Quote van Jane: Vanaf die tijd was het niet drinken een makkie; en het leren leven zonder mezelf voor de gek te houden een heidens karwei. Nog soms. maar ook dit wordt makkelijker en makkelijker want ik neem weer verantwoording; zelf! Ik ben weer trots als het resultaat oplevert. Mijn pijnen en emoties, ook de goeie, zijn weer echt. Ik ben weer echt. Kijk, dit raakt me, ontroert me en doet me beseffen waarom ik bezig blijf om ADB te worden.. Bedankt, Jane:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Ja, Bor...ik maak er een potje van. Maar ik wil zo graag . Jeetje het was zoveel makkelijker toen ik in 2008 tot sept 2010 geen druppel meer dronk!! Maar dat.....jo-jo-en....pfff Inderdaad per dag!! Liefs Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Hoi Spike!! Nee, ik moet me recht houden. Ik wil weer mezelf recht aan kunnen kijken in de spiegel. Jeetje....wat een strijd.... Maar vandaag drink ik niet en morgen meld ik me weer. Lief van je. Tine:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Zooooo,weer helemaal fris en fruitig! Tine,tis vallen en opstaan.... Sommigen kunnen minderen en anderen hebben geen andere keus dan helemaal te stoppen. Je zegt het zelf al eigenlijk,hoeveel makkelijker het was toen je helemaal gestopt was. Of je nou mindert of stopt......neem het dag voor dag. Elke dag is er gewoon eentje! Sterkte meis! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Tine, Bor heeft goed advies, misschien eerst per dag proberen, is overzichtelijker. En als je je sterker voelt dan kun je je altijd opgeven voor een weekpact of zo. Op je verzoek je datum aagepast bij jaarpact, its all up to joe! Liefs xxxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Dank je wel lieve mensen voor jullie reactie! Per dag! Liefs Tine:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Zo, net een heerlijke voorjaarssalade gemaakt met avocado, kappertjes en ansjovis en mijn was is intussen in het zonnetje drooggewapperd wat een luxe in januari en nu naar buiten dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Hummmmmmmm, hier onweer en hagel, wist niet dat dat tegelijkertijd kon... ff licht aan doen... En wat een regen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 oh, lees net het bericht van Jane, heel ander weer dus... en o ja, wat ga ik voor eten voorbereiden??? Hier zwart buiten, echt slecht weer! Wat een herrie! Profiteer van je zonnetje, Jane. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muffin Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Originally posted by: jane4Zo, net een heerlijkevoorjaarssalade gemaaktmet avocado, kappertjes en ansjovisen mijn was is intussen in het zonnetjedrooggewapperdwat een luxein januarien nu naar buiten dusquote> voorjaar? da kan kloppen want hier valt de hagel met bakken uit de lucht ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Mooi gezegd, Bor, Zo is het maar net. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Klinkt goed Jane:sun: Wil je mij dat recept eens sturen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Ya, ze is het aan het opeten denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Hoi Bor! Hier muur! Steun! What's up! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Bor...vond je wel duidelijk naar Spike toe, zag er niks verkeerd in. Ga jezelf niet veronschuldigen want het was ok! Je was duidelijk en naar mijn menig bedoelde je het goed! Knuffel????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Bor, denk er hetzelfde over als Ya, niks onduidelijk, en idd:Knuffel??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Heeeeeeeeee Borretje, Je kunt ook je hart luchten hoor, je ff uitspreken, doet je mss goed. Oké, ik snap het, ik ben nieuw hier, dus mss niet zo geschikt om je van wat dan ook (qua reaktie) te voorzien, maar ik lees al langere tijd mee, ennuh, ik zie dat je het lastig hebt, nu. Maar als gewoon hier komen/mogen zijn ook goed is, ook oké. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Borrie!! Geeft niet hè!! Klopt wat je zegt....ik voelde dat zeker niet als een terecht wijzing. Maar, ik heb er ook een potje van gemaakt de afgelopen periode. Maar zoals hier vroeger werd geschreven......knietjes afpoetsen en verder fietsen Oh, nee ik ga verder breien Maak je geen zorgen Bor....je doet het goed. Liefs Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 23 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2012 Wat een emoties allemaal, zou het door het weer komen? word tijd voor een zonnetje! ik ben ook eten aan het koken, maar heb een naar gevoel, bleeh, leeg en verdrietig, alsof ik afscheid aan het nemen ben, en dat is natuurlijk ook wel zo. nOu ik wens iedereen die zich vandaag niet zo lekker voelt sterkte en dat we morgen weer wat sterker mogen zijn.! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden