Spring naar bijdragen

Maandag 23 januari (week 4)


Diesel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 264
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: will
De Niwi se, yes, sort off. Moet iets gaan doen man, want in plaats van beter, gaat het aleen maar naar erger. Mijn lichaam schreeuwt om rust en mijn hoofdje nog meer.

De storm moet gaan liggen nu :huh:quote>


Rekel betekent dat dat je nog steeds drinkt dan? En heb je wel eens goeie gesprekken gehad over je scheiding b.v. met een psych? Misschien zit er nog een hele hoop verdriet?
Ja en dan kun je wel proberen om een andere relatie aan te gaan maar als er nog zo'n hoop verdriet zit, lukt dat misschien niet.
En iedere dag verplicht een uurtje voor jezelf? Je hebt het ook zo druk en misschien krijg je te weinig slaap waardoor je toch niet helemaal tot rust komt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Suikertje
Goedemorgen iedereen op dit prachtige forum
Ik was nog even geboeid in een tijdschrift aan het lezenquote>


Haha, that's the spirit Suikertje.
Heb een goei dag vandaag en succes met de regelzaken.

Mogge, aiaiai, hier ook slecht geslapen maar he, ik mag
vanavond alweer. Is dat niet geweldig!

Heb een fijne dag. Ga goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jaap
Ik ken trouwens wel een middeltje
dat je onzekerheid en verlegenheid.
als wolken voor de zon
laten verdwijnen.

En dat het ook makkelijker maakt
je te uiten.

Alcohol

Maar daar zitten ook wat nadelen
aan.quote>


Hahaha, dit is echt wel een goeie Jaap.
Ja bollie, begin vorig jaar heb ik enkele maanden bij psych doorgebracht, maar ik vond dat hij me toch niet echt kon helpen. Het verdriet van de scheiding steekt af en toe de kop nog wel eens op, dat is zo, en de nieuwe relatie loopt niet echt zoals ik had gedroomd, grotendeels door mijn eigen schuld, haar kan ik niets verwijten.
Ik blijf eigenlijk maar denken dat het drinken best onder controle is, maar heb verleden week zo'n zware week gehad waarvan ik 5 van de 7 zo goed als total loss was. Wie maak ik nu wat wijs eigenlijk. Heb voor morgenvroeg een afpraak met mijn HA ivm Bacoflen.
Misschien moet ik dat maar eens proberen hé ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat die baclofen gaan helpen Rekel maar dan nog moet je het zelf doen. Stoppen is misschien toch het enigste. Velen van ons kunnen nu eenmaal niet minderen. Dat is maar voor heel weinig mensen weg gelegd.

En misschien zou je het met je h.a. eens over Refu of Antabus kunnen hebben? En vragen of dat, als het niet met die baclofen gaat, je dat kunt gaan slikken. Je hebt best al een heel zwaar leven met het werk dat je doet. Drinken kun je daar niet bij gebruiken.

Ik gun je zoveel geluk.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent zo lief Bollie, maar antabus heb ik al achter de rug, heeft me in 2010 een dikke 2 maanden droog kunnen houden, maar toen begon de myserie en heb ik mijn 9/11 gehad. Zelfs hier op het forum. Memorabel !

In de loop van vorig jaar ben ik dan toch terug begonnen met antabus, maar dronk er rustig op verder (allez ja, is een 2x gebeurd), zonder echt veel problemen, dus mijn geloof daarin heeft een zware deuk gekregen.

Maar nu heb ik zo'n goede dingen gelezen over die bacoflen, en ik blijf goede dingen tegenkomen, dat ik het toch wel eens wil proberen. Ik neem nu veel te veel temesta en trazolan. Ik voel dat deze medicatie serieus in mijn hoofdje begint mee te spelen en wil er van af.

Ik heb gisteren niks gedronken, vandaag sta ik in het dagpact en ik wil me gaan herpakken. Oprijzen uit de vuiligheid als het ware, mezelf terug vinden, want ik ben hem serieus kwijt :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, dear niwi, zelf kan ik het blijkbaar niet. Ik heb de wilskracht van een natte gazet. Ik ben normaal gezien geen kroegenloper, integendeel, doch heb me 5 van de 7 afgelopen dagen er naartoe gesleept, en dan had ik al wat op.

Het is trouwens niet alleen dat, maar ook alles rondom mij. Het vele werk, vriendinnen, relatie, familie etc etc. Ik merk van mezelf dat ik er een potje van aan het maken ben, en wil ingrijpen. Na het lezen van zoveel mogelijk info over die Baclofen trek ik me daar wel aan op ja.

Het zal in elk geval beter zijn dan die duivelse temesta's die ik dagelijks slik. Het schakelt mijn gevoelens uit, mijn emoties. Geen pijn meer, niet meer zenuwachtig, maar ook geen geluk, geen euforie's etc etc ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oospronkelijk om goed te kunnen slapen, dit in combinatie met Trazolan. Maar wat is er nu na een tijdje gebeurd ?? Telkens ik onrustig was in de daguren, nam ik gewoon een temesta en kalmeerde ik vanzelf terug. Meestal was dit een dag na een drankdag. Dat en andere zorgen zorgden ervoor dat ik nu bijna dagelijks tussen de 2 en 4 stuks neem. Alleen merk ik nu dat het me begint af te stompen. Ik wil leven en leven uitstralen. Ik ben precies mijn glans verloren en hoop deze terug te kunnen krijgen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Rekel, alles wordt veel zwaarder als je je leven deelt met de alc. en medeicatie.

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je eerst de keuze maakt van wat je wilt. Als jij wilt stoppen dan moet je daar met je gevoel voor 1000% achter gaan staan. Zolang je nog geen keuze hebt gemaakt, blijft het moeilijk. Jij bent verantwoordelijk voor jouw gevoelsleven niet je werk, vriendinnen, relaties, Basma of wat dan ook. Met alc. weegt alles 10x zo zwaar. Misschien niet op het moment dat je het gebruikt maar daarna komt het dubbel zo hard terug.

Wat wil je Rekel? Wil je echt helemaal stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net als mij destijds....zelf gaan dokteren met

pammetjes en drank....en dan met 2 verslavingen zitten....

ik heb je vorig jaar al eens gezegd, al die kalmeringspillen zijn

soms nog erger dan drank...toch zeker om er vanaf te geraken....

ik heb zelf 2 jaar afgebouwd van die rotpillen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorlopig stoppen Bollie, voorlopig. Het neemt te veel tijd en energie van me weg. Mijn vriendin doet er alles aan om het me makkelijk te maken, maar toch........

2 jaar om af te bouwen niwi, pfffff. Afin, first things first. Eerst de drank stoppen. Ik ga er voor :D

Nu ff weg, bootje vastmaken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: will
Voorlopig stoppen Bollie, voorlopig.
;)quote>


En daar ben ik zo bezorgd over Rekel, dat woordje voorlopig. Ik heb het gevoel dat er voor jou maar één ding op zit en dat is stoppen. Maar dan voorgoed. Hoe vaak heb je jezelf nu bewezen dat voorlopig geen optie is. Dan houd je nog altijd een achterdeur open. Je kunt jezelf dan altijd wijs maken dat je geloofd in voorlopig, dus ga je drinken met het idee dat "voorlopig" al genoeg is om sterk te worden dus kan die na een tijdje wel weer, en daar gaat het fout. Maak jezelf niks wijs Rekel. Hoelang ben je nu al bezig om a.d.b. te worden. Vanaf 3-5-2010. Dus al bijna twee jaar. Op een gegeven moment moet je dat idee vervangen door een ander idee.:sun:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik kom net weer binnen.

Nog niet alles gedaan wat ik moest doen, maar dan heb ik vanmiddag ook wat.

Ik denk dat het voor veel mensen die alcoholverslaafd zijn een utopie is om te denken dat ze met minderen de adb zijn. Ik zou het niet kunnen. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

Ik kan nu al tegen mezelf zeggen dat er in mijn leven geen druppel alcohol in mijn lijf mag komen, anders gaat het zo weer verkeerd.

De motivatie moet er echt zijn. Het is net als stoppen met roken bij mij. Wil het eigenlijk doen, maar dan vanwege de hoge kosten. Dat is geen goede motivatie en daarom lukt mij dat op dit moment niet.

Met alcohol is het voor mij ander verhaal. Als ik niet gestopt was, was het einde leven voor mij binnen half jaar denk ik. En dat wilde ik absoluut niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...