Spring naar bijdragen

zaterdag 25 februari 2012

Antoinnette

Aanbevolen berichten

Goh Max, das een heftig verhaal. Ik ben blij dat je er, toch zonder zware kleerscheuren vanaf gekomen bent.

Tinus van harte lieverd en nog heel veel gelukkige jaren met je pa. :sun::heart::musicnote::sun::heart::musicnote::sun::heart::musicnote::sun::heart::musicnote::sun::heart::musicnote:

Vandaag krijg ik een ander bed. Ze komen het zo tegen 17.00 brengen. Een stukje kleiner dan wat ik nu heb staan. Ik hoop dat ik dan wat meer ruimte heb in de slaapkamer.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 124
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

mogge

hier mooi weer!

ben niet vooruit te trappen

zullen de medicatie zijn, krijg mijn

ogen ook niet echt open.

net of mijn oogleden naar beneden

worden getrokken.

we zien wel..

vandaag even sauna en zonnetje

gaan jullie doen?

max wow, rustig aan vandaag man

even laten bezinken he

gegroet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen deze morgen.

Het :rose: schijnt! Heerlijk. Heb heel goed geslapen, maar was dan ook afgedraaid gisteren.

Emmaroos, van harte gefeliciteerd:sun: Hoop dat je een hele leuke dag hebt vandaag.

Max, wat een ervaring! :o OMG, wat zul jij bang geweest zijn gistermorgen.

Daar zit je dan, door andermans disrespect voor medeweggebruikers. Tegenwoordig gooit iedereen zijn auto naar links of rechts en zetten dan, als het meezit, de richtingaanwijzer aan. %$#@&. Gelukkig is het goed afgelopen, gelukkig!

Ik wens je vandaag een fijne en rustige dag toe!

Voor Emmaroos en Max een slinger:

:light::musicnote::moon::present::rose::):light::musicnote::moon::present::rose::):light::musicnote::moon::present::rose::):light::musicnote::moon::present::rose::):light::musicnote::moon::present::rose::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou borr zoas ik me nu voel

gaan we dit echt niet verder

ophogen.

we zullen zien

hier echt fantastich weer,

ga zo stukje rijden en gewoon

dak eraf, zal mij jeuken, dan

maar een vette verkoudheid

hatsjoe....

heerlijk zonnetje, vogeltjes

fluiten, word bijna bronstig

hihi

altijd een grapje he..

voor iedereen een fijne

dag en enjoy

nou nou, zullen de medicijnen

zijn he:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jemig Max. Gelukkig is het goed afgelopen. Maar even rustig aan dan en laat je maar vertroetelen :present:

Emma fijne dag :musicnote:

Ik krijg soms ook wel een brok in mijn keel van die beelden van de koninklijke familie.

Vanmorgen al als een tornado door het huis gegaan met stofzuiger en poetsdoek. Kan ik de rest van de dag lekker relaxen. Vanavond naar een klassiek concert met mannie.

Fijn weekend allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net je verhaal gelezen Max pfff. Wat een toestand zeg. Blij dat het nog relatief goed afgelopen is zeg.

Madelief, je gaat goed he. Ik blijf je er gewoon elke dag complimenten voor geven, je hebt het verdient!

Excuses voor de verkeerde datum vanmorgen. Deze kwam ws in beeld en klikte hem aan. Heb er niet op gelet. Was ook niet echt wakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil gewoon iets delen, en dit is de beste plek omdat ik niet zoveel hoef uit te leggen over de achtergrond. Men weet hier het verhaal dat ik afscheidt genomen heb van mijn beste vriend en daar eigenlijk best wel blij mee was hoe het allemaal gegaan is.

En daar ben ik nog steeds blij mee, ben blij voor hem dat hij dood is. Alleen nu, nu het beter gaat met mij en ik mijn vorderingen wil delen met dierbaren. Mis ik hem meer dan dat ik eerder deed. Voorheen had het triomfantelijke gevoel de voorhand, dat het hem eindelijk gelukt was om dood te gaan. Nu, na 2 jaar komt mijn eigen gevoel naar boven.

Best fijn een vriend te helpen tot de dood ons scheidt, maar het is ook wel lXllig om te beseffen dat je alleen achter blijft en niks meer kan delen.

Helemaal niks, want met zijn heengaan zijn alle opties ook verdwenen. Hij geloofde niet in het leven na de dood, ik wel. :) Maar we hebben het er zo intensief over gehad, dat ik nu wel weet dat dat voor onze vriendschap niet geldt dat we elkaar nog eens tegenkomen.

16 februari was zijn sterfdag. Heb dat speciaal op moeten zoeken omdat ik daar eigenlijk geen belang aan hechte. Het was nu eenmaal zo. Maar nu 2 jaar later, nu mijn leven in een stukje rustiger water verkeerd heb ik de tijd om stil te staan bij zulke data. Opzich zegt het me nog steeds niet veel, die dag dacht ik eraan maar heeft totaal mijn humeur niet bepaald. Het gaf me enkel het besef, dat ik het eigenlijk best goed gedaan heb de afgelopen jaren, waardoor er ruimte is voor het voelen van gemis.

Hij en ik, hebben dat goed gedaan, afscheidt nemen. Hij zei altijd dit is definitief. En ik hielt mijn gedachtes daarover. Nu, 2 jaar later, na ervaringen gehad te hebben dat ik mijn vriend terug vond in andere mensen, wat niet bleek. Komt het besef van definitief wel naar boven. Maar ook weer is dit besef heel mooi. Niemand zal hem kunnen vervangen, hoe ik sommige dingen van hem ook mis. Maar hij heeft een ruimte open gemaakt waardoor er nieuwe herinneringen kunnen komen met nieuwe mensen. Het besef dat er zoiets wat ik met hem had, dat ik dat nooit meer echt zal ervaren, dat was iets van ons. Maar ik weet wel, dat nu ik tot dit besef gekomen ben. Ik nog altijd super mooie ervaringen kan delen met mensen die ik tegenkom op mijn pad. Het zal anders zijn, maar dat is ook het eerlijkste die mensen zijn ook weer anders. Dus, hoewel ik soms wel mijn beste vriend mis, heb ik het gevoel dat er nog een hele wereld voor me open ligt qua ervaringen. Ervaringen met nieuwe mensen, vernieuwing, daar sta ik wel voor. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het begin van mijn leven dat je echt beseft dat dat je leeft, gingen alle mensen dood waar ik me maar een beetje aan durfde te hechten. Niet gek dat ik toen dacht, als ik om iemand geef, gaat ie dood.

Deze vriend, met zijn doodswens, heeft me geleerd dat houden van geen vloek is, dat het er gewoon gebeurt en dat dat niet per definitie jou schuld is omdat je om iemand geeft. Afscheidt hoort in het leven nu eenmaal, en mijn jonge ervaringen in afscheidt nemen, heeft me veranderd.

Dankzij hem heb ik geleerd dat er geen vloek op me hangt, dat ik best mag geven om een ander, maar die ander heeft zijn eigen wil nog. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje dankjewel.

Grof gezegd komt het erop neer dat ik mijn beste vriend geholpen heb om dood te gaan, zelfdoding dus.

Dat helpen bestond uit begrip, begrip dat hij dood wilde, want ik ben geen moordenaar, dat heeft hij toch echt zelf gedaan.

Maar als het mislukte was ik er wel voor hem, omdat ik het begreep. En door al dat begrip denk ik dat we in die tijd ook behoorlijk dichter tot elkaar gekomen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, ik kan me voorstellen dat je met jezelf in de knoop komt als mensen om je heen wegvallen waar je je aan hecht. Moeilijk dan om jezelf geen verwijten te gaan maken.

Het is idd zo dat iedereen zijn eigen wil heeft en zijn of haar eigen beslissingen zal nemen. Dit mag geen belemmering voor iemand zijn om toch vriendschap aan te gaan.

Verwijten maken aan jezelf is begrijpelijk maar niet reeel.

Ik ben blij dat je door je vriend hebt aanvaardt dat je best kan geven om een ander.

Mijn internet valt steeds weg, vandaar dat ik niet sneller kan reageren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maf hoe muziek altijd veel kan losmaken, 2 weken terug hoorde ik dit nummer en kwam alles weer naar boven van wat ik schreef.

I still cry

Heb altijd het gevoel gehad, dat ik niet echt open mocht schrijven omdat ik toch wel een boef was. Ik greep niet naar hulpinstanties, ik stak geen stokje voor de pogingen van mijn vriend. Ik begreep het gewoon te goed, en daardoor ben ik medeplichtig. Zijn grootste angst ook, want op het laatst was ik er echt toe in staat om hem te doden. Puur omdat hij mij zo overtuigd had. Daar schrokken wij beiden van dus zijn laatste succesvolle poging, hebben anderen op kunnen lossen. Omdat hij wist dat ik dat niet aan kon zien, maar wel eerst zou checken voordat ik hulptroepen in zou schakelen. Ik was toen zo bezeten van zijn doodswens.

En hij was daar blij mee en verontruste hem ook wel. Hij wilde niet dat ik veroordeeld zou worden als hij dood zou zijn. Als mensen fout bedoelen en de schuld nog steeds op iemand af willen schuiven. So be it, ik stond erachter en sta er nog steeds achter. Betekend dus wel dat je geen mening mag hebben in deze maatschappij. Die mensen de moet ontneemt en de kansen om ervoor te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...