Spring naar bijdragen

woensdag 7 eeuuuhhh (alweer) MAART ja die maand in bijna voorjaar:).


Diesel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 232
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Bolletje,

Fijn je ook weer te zien ;)

Ik wil niet hopen dat het me gaat lukken. Bij het woord 'hopen', voel ik weer iets buiten mezelf en bij het woord 'lukken' voel ik weer die wilskracht en met beiden heb ik het vorige keren niet gered. Maar ik snap heus wel wat je bedoelt hoor ;), ik zit weer lekker op woorden te miereneuken.

Dank je.

Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Vonnn ik heb 20 jaar de fretten en marteropvang in het midden van het land gedraaid. Toen ik ermee begon stopte de andere enigste opvang die er was mee, beetje geboren dus uit noodzaak en de fret werd in die tijd een hype dus moest er wat gebeuren. We werkte al snel met alle organisaties samen die iets met fretten te maken hadden, nou kwam ik al uit het wereldje van asiels en dierenambu's en dierenbescherming. Later kwamen daar de wilde inheemse marters bij en de exoten als de nertsen, dus ook de organisaties die daarmee vandoen hebben. Naast opvang gaven we ook info aan toekomstige eigenaren tot de landelijke organisaties. Er is bv theoreties wat bekend, maar wat en hoe is belangrijk in de praktijk, daar is weinig over bekend ook het opvoeden en uitharden van wilde dieren is er bijna niemand met genoeg ervaring. Zo hbben we bv ook gastlessen gegeven op de Universiteit van Utrecht voor de aanstormende jonge dierenartsen. Door verkeerde inschattings fouten hadden we de verkeerde mensen ondertussen in ons stichtingsbestuur gekozen en dit liep fout na het overleiden van 1 van de juiste bestuursleden en ging er vanalles fout door 2 ego trippers en ben ik uit het bestuur gestapt en gestopt. Ondertussen waren er voor fretten gelukkig meerdere goede opvangs, die ook ongeveer opde zelfde basis werken als ik deed. Dus geen paniek en wij konden naar het oosten verhuizen 3 jaar geleden en doorgaan voor een opvang voor de wilde exemplaren en weer langszaam informatie te gaan geven op avonden van andere organisaties over deze wonderlijke wezens waar zoveel sprookjes de ronde doen. Wel doen we nog de noodopvang voor fretten als dat nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goeiemorgen mensen

mag zo weer te fietsen met mijn maatje,

even de buitenlucht in en mijn benen gebruiken.

Sinds gistermorgen heb ik een vreselijke pijn in mijn arm.

Een soort van accute tennisarm. ik dacht dat ik er verkeerd op had geslapen

maar het wordt steeds erger. Nog even struisvogel spelen vandaag en dan

morgen misschien naar de dokter ermee. Voel een lichte paniek opkomen;

als ik me realiseer dat ik de rest van het seizoen mijn volley moet loslaten.

er zijn ergere dingen en over het algemeen mag ik niet mopperen met mijn gezondheid,

maar dit overdondert me.

eerst maar even googlen en dan verder kijken.

Gunn, ik las bij over gisteren

ik hoop dat je goeie hulp en begeleiding krijgt want dit is zwaar;

ik ben ook door dat stuk heengegaan en het viel me tegen hoe de hulpverlening ermee omging. Uiteindelijk moet ik het zelf doen. Dat je het post vind ik moedig; het is de vraag

of dit de goeie plek is. Maar je moet ergens mee beginnen he dus dit is een plek die misschien de start betekent van naar buiten treden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha Suikertje. Jij ook al met je 'lukken'! Alsof het een soort wedstrijd is met mezelf, van of het me gaat lukken, of niet. Applaus voor weer een dag niet drinken!! Bij mij is lukken gebaseerd op wilskracht en daar red ik het niet mee. Op een dag zit die emmer vol en ploft de deksel eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi allemaal, en hoi Mick in het bijzonder. Niet omdat je bijzonderder bent dan de anderen, maar omdat ik blij ben je hier weer eens te zien.

Originally posted by: tuvalu1958

....... en die vond dat ik me ver moest houden van alcoholforum, Centrum Maliebaan en de AA, omdat ik dan iedere keer weer de aandacht moet geven aan niet-drinken. Dan BLIJF je bezig met niet drinken .......quote>

Tuvalu, wil hij dan niet dat je met niet drinken bezig blijft? Het alternatief is wel drinken..

Ik snap de redenering wel, alle confrontatie uit de weg gaan.. maar door dat te doen ontkende ik mezelf, ging mijn ziekte uit de weg.. Als ik net doe of alcoholisme niet bestaat, dan kan ik het ook niet hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen medefrummers,

Beetje grijze lucht hier maar dat mag de pret niet drukken.

Heb weer een beetje zelfvertrouwen terug gelukkig.

Vanochtend zelfs spontaan een rondedansje gemaakt uit blijdschap.

Dat is jaaaaaaren geleden.

Voel me goed, ben nuchter, helder en ik hoop dat deze dag goed verloopt.

Meld me even aan bij het dagpact.

Dagpact:

Albert

Lytse

lien2206

May

Madelief

Coco

mariam

Travel

Vanavond weer schilderles, echt leuk. We moesten nu een doek met zeer waterige verf inpappen, plastic folie erover en dan laten drogen.

Het effect is fantastisch!! Zonde om er wat overheen te schilderen dus vanavond heel voorzichtig wat accentueren en er zeer weinig bij schilderen.

Ik kijk er al naar uit.

Degenen die het moeilijk hebben wens ik sterkte voor vandaag.

Alle anderen natuurlijk een fijne dag gewenst.

* Ha ha moet ik wel mijn nick er bij zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja he Soothe, bedoel je nu het woord miereneuken (dat staat toch gewoon in het NL woordenboek?), of bedoelde je iets anders?

En ja, ik zat al eerder even te lezen en ik twijfelde inderdaad. Kom ik zomaar weer binnen op mijn zevenmijlslaarzen ;)

Alles goed met jou, of ga je me nu de opdracht geven om alles bij te lezen? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mezelf kon ik niet leren te stoppen met drinken. Daar had ik voorbeelden voor nodig. En dan niet het voorbeeld van den mensch die nog nooit gedronken heeft, maar van den mensch die alcoholist is en niet meer drinkt.

Voor allebei geldt: niet dat (eerste) glas nemen, maar "technisch" gezien doen ze alletwee precies het tegenovergestelde. Voor de niet-drinker is het z'n "natuur" om niet te drinken, voor de alcoholist gaat het precies tegen z'n "natuur" in.

Ik kan het best leren tegen mijn "natuur" in te gaan van mensen die dat óók doen, en daar succes mee hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie! Ik vind het vreselijk om te horen - of lezen liever gezegd.

Je doet er luchtig over en pakt de positieve kantjes van de dag, gelukkig.

Hoop dat het van korte duur is en dat je vrij snel weer een eigen plek hebt en weer op kan gaan bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je zegt Mick, geen wilskracht, niet hopen maar doen vanuit innerlijk.

Tja, die AA he:)

Je kunt het, niet drinken. Nu nog de Gremlins, de duiveltjes of

wat het ook moge zijn de baas worden. Of zoiets.

Ego, loslaten is het enige wat je moet doen.

Maar ja, het woord moeten is ook weer zowat he...

Take care, ik wens voor je dat je je weg vindt.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...