Vie Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Nancy ik ben helemaal in lenteschoonmaak. Wassen en soppen en strijken en dweilen, tralalaaaaa.... Eigenlijk was (en is) het mijn grote valk-uil, o nee, val-kuil, dat ik zonder drank zo ergerlijk veel energie heb. Vijf uur slaap per nacht is voor mij al genoeg. Ik vind het nog steeds moeilijk om die energie in ontspanning over te zetten zonder hulpje van drank of een pilletje.
nancy Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Ja lekker he Vie, zo'n lenteschoonmaak! Jammer dat ik alleen virtueel bezig ben Iets doe ik dus niet goed...:$
albertina Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Goedemiddag allemaal, mooi dat je het aanhaalt Madelief, ik geef je ook ten dele gelijk. Toch zijn grenzen, wat mij betreft dan. Ik ben geen heilig boontje maar heb hier weinig tot nooit onder invloed geschreven. Maar dat ben ik, daar mag een ander natuurlijk heel anders over denken. Mijn middag is goed verlopen, maandag gaan de 1e muren eruit. Oh, wat spannend allemaal. Ik kwam er alleen achter dat er geen telefoonaansluiting in het hele huis is te vinden, héél apart. Morgen maar eens achteraan bellen.
lady jane Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 ha bouwvakster je hebt dan ook geen kabel voor TV en internet? Dat lijkt me erger. Heerlijk 3 uur achter mn parasol gelegen, prima te doen tot de wind kouder werd en er sluierbewolking kwam. Helaas is mijn hoofdpijn nog net zo erg en ging mijn vouwfiets kaduuk maar mijn dag kan niet meer stuk. Tuva, je zag één ding over het hoofd met iedereen (terecht) te bedanken; jezelf nl; jij was het die de verantwoording al nam door het forum op te zoeken en hulp te vragen. Als dat niet intelligent was/is:heart:
albertina Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 hahaha Jane, dat kan ik mij niet voorstellen. Ik ga op onderzoek uit. Komt goed.
Madelief Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Tina, Hoi, ja ik moest er aan denken. Voor een ieder is dat weer anders geweest denk ik. Zelf kijk ik niet met trots achterom. Maar dat had ik al een keer geschreven. Het gaat mij er om, en dan schrijf ik vanuit mezelf, dat ik er niet iemand op zal afrekenen. Dat heb ik zelf wel ondervonden helaas. Dat doet pijn. Spannend die verbouwing! Hou je ons op de hoogte? En ja sommige mensen hebben tegenwoordig alleen een mobieltje. Succes hoor!
rapilos Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Hai beste mensen, Alweer 1.5 uur thuis. Elk moment, dat ik wat anders doe voel ik me schuldig. Heb het gevoel dat ik elke vrije minuut moet leren, omdat ik anders niet genoeg mijn best heb gedaan. Half april examen. Relax!! (Zeg ik dan tegen mezelf) Heej Vie, Wat leuk, dat ik jou weer eens zie. Dat is een tijd geleden Of heb ik wat gemist)
lady jane Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Ik vind mezelf ook nogal eens moraliserend niet iemand erop afrekenend maar dat kan wel als zodanig opgevat worden/zijn. Ik weet van mezelf nog wel dat ik alles persoonlijk opvatte toen ik nog dronk, en meestal ook nog als een aanval. Maar we zijn hier allemaal met goede bdoelingen neem ik nog steeds aan dus wie wat nodig heeft, die filtert maar.
albertina Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Zo is het, een forum als dit is daar ook voor. Het zou een wonder zijn als iedereen plots nuchter was, dan kon Tactive de tent wel sluiten. Ik veroordeel ook niemand, soms is het even slikken maar ook dat hoort erbij. Ook ik vergeet niet waar in vandaan kom. @letter
gwen Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Dat ervaar ik als heel fijn, op dit forum; men is meelevend, er wordt niet op alle slakken zout gelegd. Buiten is het al onveilig genoeg; dan is het fijn als je hier gewoon je hart kunt luchten, zonder eindeloos over je woorden te moeten wikken en wegen
witte Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Nou zit ik 11 blz te lezen en hoop ik dat er ergens staat wie een pb schrijft dat Albertina niet mag schrijven over haar verbouwing... Lees ik er niks over pfff Albertina ik wil het weten!!!! ER lees ik ook niks van... I cross my fingers, thats oll i can do.... Gaby super!!! :musicnote:;) :musicnote:;) :musicnote:;) Tuvalu Top dat je die troep weer weggegooid hebt Afstoffen en doorgaan!
witte Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Helaas weer weg. Totaal geen zin in.... Maar ja, wat mot dat mot Fijne avond en tot straks!! Spike:heart:
albertina Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Spike, Mooi! Zo even gegeten, dat ging net zo snel áls ik de hele dag al alles doe. Blurb. Vanavond ga ik niets doen, een lijstje maken van wat ik niet mag vergeten, een paar mailtjes beantwoorden en lekker op de bank met mijn laptoppie op schoot. Trouwens, ik ben benieuwd hoe de rijles van de dochter van Hannah is gegaan. Toch maar een luxe als je zomaar je rijbewijs mag gaan halen, dat kost niet niks. Wat lees ik hier toch van mensen die een eigen bijdrage moeten betalen voor bijv de Psych? Hoe kan dat? Heeft het wellicht met de verzekering te maken? Ik betaal namelijk niets bij. Wel enorm sneu als je echt de hulp nodig hebt en dan moet afhaken omdat je het niet kan betalen? Erg vind ik het.
fleurtje Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Avond stelletje kaaskoppies Ik at vanavond iets dat weer een tijdje geleden was. Verloren brood. Njammie... Dochter helemaal gelukkig.
albertina Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Nu moet ik een beetje voorzichtig zijn met mijn antwoord, ik vind het wel terecht dat er voor sommige zaken zoals detox betaald moet worden. Daar wil ik niemand mee voor het hoofd stoten maar ik denk dat drinken véél meer kost. Niet dat men geen recht heeft op hulp, integendeel, maar een soort van draaideur hulpverlening kost een vermogen. En ja, ik weet het, verslaving is een gruwelijk iets maar eens houdt het op, tenminste dat denk ik. Ik heb tijdens mijn opname mensen, die op de detoxafdeling waren opgenomen, wel 3 of 4 keer terug zien komen. En daar maakten ze zelf echt geen probleem van. Ze vonden het vanzelfsprkend dat ze daar maar elke keer weer mochten komen en opgelapt werden om vervolgens een week later weer op de stoep te staan. Het klinkt wellicht hard maar wat mij betreft zij er toch echt grenzen, het zijn geen hotels, die detoxafdelingen.
Yvonne Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Verloren brood. Even op google gekeken... en ja hoor.. gevonden. Dat noemen wij hier wentelteefjes. Ik kan er niet onder uit: jullie belgen hebben er een heel heel mooie naam aan gegeven, petje af zuiderbuurtjes.. En ja... het is nog hartstikke lekker ook
fleurtje Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Noemt broodpudding bij jullie ook broodpudding?
bolletje Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Nee Fleurie dat heet bij ons een puddingbroodje;) Spikie
fleurtje Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Ha! Ik heb gegoogled. Een puddingbroodje is helemaal iets anders
Yvonne Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 volgens mij Fleur is broodpudding bij ons allebei hetzelfde hoor...
Yvonne Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Wil trouwens niet helemaal over de posting van Tina heenwalsen... maar zit nog op een reactie te broeden...
Truffel Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 En daar zit nou juist het probleem Tina, Opnames worden nog wel vergoed, maar mensen zoals ik en Hanneke vallen buiten de boot. Wij willen het zelf heel graag, maar hebben daarin gewoon even hulp nodig om dat op te starten. Ik ben, zoals meerdere hier, door de depressie en angst en paniekstoornis (meer) gaan drinken. Dus eerst de ADB dan de depressie en de angsten aanpakken. Die behandelingen worden niet meer vergoed, ambulante behandeling weer wel. Dus eigenlijk moet je je een dilerium zuipen wil je in aanmerking komen voor hulp die vergoed word. Laten we niet vergeten dat het niet alleen geld voor de verslavingszorg, maar ook voor overige geestelijke gezondheids zorg. Vraag me niet hoe het allemaal precies zit, ik heb echt alleen gekeken naar mijn eigen situatie. Gelukkig hoef ik nu nog niet te betalen maar als ik in augustus nog hulp nodig heb wel. Let wel het gaat hier niet om je eigen risico maar om een eigen bijdrage, dus dubbel op wat ik ervan begrijp. P.S. Ik wil hiermee dus niet zeggen dat je je een dlerium moet zuipen he, alsjeblieft niet zeg. Het is meer dat ik hier een beetje giftig over word. Er word maar gekort en gekort, maar het zijn wel de zwakkere van de samenleving. En het lijkt me ook heel gevaarlijk op deze groep te bezuinigen.
fleurtje Geplaatst 27 maart 2012 Rapport Geplaatst 27 maart 2012 Geld geld... Iedereen kost geld en iedereen wil geld. Ruilen is helemaal in hier. Voor dit, doe ik dat. Ik ga in de zetel hangen. Uitbuiken. Njammie Als ik boer is het net alsof ik terug aan het eten ben. Iiiiiiieeeeeeeeeewwwww Vetzak!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden