Spring naar bijdragen

zzzondag 22 april


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: jopie
maar blijft staan, ook nu:
doseren, doseren, doseren....
van een hele taart in één keer word je slechts misselijkquote>



Dus het gewoon even houden bij onderstaand stukje dan maar?:
"net even heerlijk
op mijn veranda
mijn gedachten laten gaan
zonder richting
kop vol in de avondzon.

genieten van wat is.......
van het moment en de stilte of rust
ook in mijn kop
waar de ergste stormen geluwd lijken"

Bij het woord 'veranda' ... hmmmm en dan ook de kop in de avondzon... Joop, das mooi, heel mooi.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben trouwens net weer thuis.

Was een fijne middag.

Stuk moeten rijden en heb genoten van al het groen dat opeens weer zo fris aanwezig is.

Heb in echt turbotempo door de draad gesjeesd...

Klinkt gek, maar het enige wat me nog bij is gebleven is de vis van Gestopt.... hoop dat hij inmiddels is gaan hemelen.. als hij nog steeds op zijn ruggetje zwemt ... Gestopt, lijkt mij nog steeds het meest humane om hem in een oud lapje te leggen en een tik met de hamer te geven, echt.

Uhm, komt ook gelijk weer meer van Gestopt in mijn geheugen terug: vandaag een echt heldere dag, met ook het gevoel niet naar Afrika te hoeven en zo...

Hartstikke goed Gestopt dat je je zo voelt. Maar toch maar wel die trip gaan maken.

Voor jou een periode dat je verder kunt wennen aan waar je nu mee bezig bent..

Moet trouwens nog wel even gaan koken nu :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond allemaal!

Vanmiddag met de familie samen gezeten over de toekomst van mijn vader. Mijn angst werd niet bewaarheid: ook ik kon mijn zegje doen. Gelukkig zitten we allemaal op dezelfde lijn, dus dat zal wel in orde komen.

En zonet een heerlijke wandeling van anderhalf uur gemaakt in een prachtig arboretum. Ik heb ervan genoten, vandaag! Wat heerlijk om weer rustig te zijn. Denk echt dat ik dat aan de baclofen te danken heb...

Zo, nu iets eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig Jen. Dan heeft dit eenzijdige gebral nog altijd zin. Ik wordt nu wel stiller in mijzelf na 25 dagen droog en aanspreekbaar, geloof ik.....

Alleen dat roken. Daar is ook wat ernstigs mee aan de hand wat betreft verdoving..... Vijf sigaretten ? No way, heb er drie kwart pakje doorheen gekeild vandaag. Zucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé gelukkig Gestopt. Ja ik maak me dan toch altijd wat druk als iemand aan geeft trek te hebben en dat ik daarna niets meer hoor.

Meestal is die bezorgdheid onterecht want er zitten hier een partij kanjers, maar toch. Blij dat je het toch ff gezegd hebt.

Ja w.b. je vis. als je erg hard bent en je ziet dat ie echt lijdt, kun je hem natuurlijk dood gooien. Vlugger een dier uit z'n lijden helpen is er niet. Maar ja dat moet je wel kunnen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Smikkie

....., neefje heeft de hele tijd gelachen. Nog nooit een baby zoveel zien lachen. .quote>


... hebben zij weer: een lachbaby... ;)


Bol, ik ben echt niet hard, laat staan 'erg hard'... maar ik zou zo'n beestje toch wel uit zijn lijden willen verlossen.


Gestopt, dat roken komt ook wel.
En driekwart pakje... ik had aan één pakje per dag niet genoeg hoor.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst even een sterkte wens voor Coco...

Nou, ik ben blij dat ik jullie leer kennen. Wij alcoholisten lijken net echte mensen. :) :)

Morgen weer naar de AA toe. Pffffffff. Blij dat ik daar morgen weer zit en dan gewoon ga luisteren naar alle andere ellendige verhalen en gevolgen over alcohol. Dat is voor mij goed om te horen wat het doet met de mens. En natuurlijk ook goede verhalen.

Ik ga dan ook vertellen dat ik naar ZA ga. Heb voor mijzelf besloten dat ik bij de AA, als ze daar ervaring hebben met dit soort klinieken, dat ik GEEN positieve en ook GEEN negatieve verhalen wil horen. Dan blijf ik onbevooroordeeld om er in te duiken. Ik heb toch besloten dat ik, hoe dan ook, ga omdat ik inzicht moet hebben in mijn gedrag en waarom iedere keer nu weer die hype naar boven komt. Tips om er goed doorheen te komen in die tijd wil ik wel. Want ik wil niet weer opnieuw mijn trauma's in duiken daar. Voor geen goud. Dat heb ik wel gehad met die hele zooi van therapie-en (niet voor alcohol) die ik er op heb zitten.

Een van de dingen waar ik nu mee geconfronteerd wordt zonder alcohol is al die tijd die vrij komt. Wat moet je daar nu mee aan dan ? En contact maken met veel mensen doe ik nog niet, want dat voelt dan ook weer niet goed. Ga ik mij weer anders voordoen dan ik ben. Tis wat, dat afkicken. Voor het eerst overdag wakker, voor het eerst 's nachts wakker. Het is best moeilijk om jezelf in te schatten in je eigen situatie als alcoholist als je zo lang op allerlei fronten totaal verdoofd bent geweest en je moet leren zorgen voor jezelf.

Nou allemaal goed zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz-en vannacht.

Dag 25 droog. Nog 13 dagen te gaan voor vertrek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Sha, ik wens jou welterusten. Op dit rustige uur.

Ik was een beetje verstoten van nieuws dit weekend,

maar weet nu een beetje wat er is gebeurd, en dan komt

er een ervan hier ook nog voorbij. Kleine wereld.

Sterkte Coco.

En over het vallen van onze regering ga ik niet treuren.

Goede nacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ik moet voor 5 uur op

moet er ff niet aan denken

maar zou ik dan toch aan de

ochtenddis?

de koffie maar niet zetten, dat is Von dr

specialité, maar zoete broodjes kan ik wel bakken:P

en musli met zangzaad

twiet twiet:moon:

slaap lekker:lips:

en Co:heart:

komt wel binnen he

zo'n bericht en wat het losmaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...