Antoinnette Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Lytse ik heb het mbt 2de wereldoorlog niet over buitenlandse jongeren, maar over nederlandse jongens en mannen. Ik kan er niet mee omgaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Hallo Bol, Ja vandaag bij schoonmoeder geweest. Het viel niet mee want een soort steunpilaar van de afdeling (ook een patiënte) is plotseling overleden in het ziekenhuis. Het was een grote schok, ook voor ons. Ja we hebben de wandelkaart gehaald, maar mensen die in een schrift schrijven over waarnemingen weten af en toe niet waarover ze het hebben. Ze beweerden een zeearend gezien te hebben met jongen, op een plaats waar die zeearend helemaal niet zit! In onze buurt is er maar één broedpaar en dat zit in de Oostvaardersplassen. We gaan morgen kijken en ik denk dat we dan visarenden zien. Ook heel leuk, daar niet van! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Ik heb hier heel veel contact met buitenlandse jongern. Ik geniet ervan. Ben het weleens oneens, maar we komen er wel uit. Maar hier wonen veel nederlandse mensen die zich overal tegen af zetten en niet mee te praten valt. Het is altijd dat het aan een ander ligt en niet aan hun, bah Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Hoi lytseke, hoe gaat het? Ja, lijkt me niet simpel ook niet. In het onderwijs nu. Want hoe je het draait of keert, hoe erg discriminatie ook is. Er bestaat ook zoiets als andersomme discriminatie. Ik bedoel dat je op den duur niks meer mag zeggen over bv een jonge marokaan die heel vervelend is. Want dan ben je aan het discimineren. Terwijl ie even vervelend of soms ook vervelender is dan een Belgische jongen. (en andersom) Moeilijk, de juiste ballans vinden. In een maatschappij die sowieso al niet "in ballans" is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Suiker, Als het Nederlandse jongeren zijn, dan is het m.i. nog erger. Ze zouden beter moeten weten! Blut und Boden en al dergelijke waarden komen alleen nog voor in bepaalde extreme groeperingen. Ik kan me voorstellen dat je je niet prettig vindt in hun gezelschap. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Ja Lytse en ik weet ook dat veel allochtone jongeren trammelant veroorzaken, Relatief meer dan autochtone jongeren. Maar generaliseer niet, ik ken er genoeg die wel heel goed bezig zijn. Ik hou er nu maar over op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Hallo Nina, Ook dat ken ik. Ik heb 25 jaar in de Bijlmermeer gewoond. Om te beginnen kreeg je bepaalde aanbiedingen niet, want het was een achterstandswijk (voor een gedeelte). Discriminatie alleen op de postcode. In de Bijlmermeer waren ineens heel veel Surinaamse gezinnen, toen Suriname onafhankelijk werd. In Suriname was er een grote sociale controle. Ze woonden rond een centraal erf en o wee als de kinderen zich misdroegen: dan kregen hun ouders dat te horen! Hier durfden de mensen dat niet en daar maakten die kinderen gebruik van. Als ze bijv. voordrongen in de rij, dan zei niemand er wat van, behalve ik natuurlijk. In de kinderbescherming was mijn halve groep Surinaams. "Zeker omdat ik zwart ben" was de standaardkreet. Mijn antwoord: al was je groen! Vaak is het wel een kwestie van weten hoe je toon moet zijn, want als ze gezichtsverlies leiden t.o.v. hun vrienden, dan moeten ze daar overheen; dat kunnen ze niet over hun kant laten gaan. Jawel: balans en bekijk de zaken reëel; als je geen schijn van kans hebt kan je er beter niet aan beginnen! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Ja idd lytse, en dan is het warschijnlijk ook nog zo dat je steeds je "toon" moet aanpassen he. Want wat in de ene cultuut gewoon kan gezegd worden, is in een andere dan weer heel beledigend enzo... Moeilijke maar zeer zinvolle taak. Dit alles in goede banen leiden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 http://www.youtube.com/watch?f...tailpage&v=Eg1u7L6ZJfc Dit is leuk. En deze dan. Sorrie dat ik er misschien tussendoor dender maar het is zo'n uitpluizen als ik hier iets plaats. als iemand er moeite mee heeft zeg het maar dan haal ik het weg. Maar vond ze zo ontzettend lief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 VM, Ik ben er eigenlijk mijn hele leven al aan gewend. Vroeger woonde ik in Den Helder, want mijn vader was bij de marine. Daar waren veel mensen uit Indonesië. Van mijn moeder heb ik altijd geleerd om open te staan voor andere culturen. Zij leerde mijn buurvrouw om tuinbonen te doppen (i.p.v. ze met schil en al te eten) en dat je van radijsjes de knolletjes moet eten. Het blad kan wel, maar je moet niet de radijsjes weggooien! De buurvrouw leerde mijn moeder dingen over de Indonesische keuken. Bij de marine was het altijd één vaste dag in de week rijsttafel. Je ziet: jong geleerd, oud gedaan. Het is me in mijn verdere leven altijd goed van pas gekomen. Ik denk nu bijv. aan mijn pleegzoon die moslim is en uit Afrika komt. Ik vind die dingen interessant en weet dat wij niet de enig mogelijke kijk hebben op de maatschappij of de wereld. Heel verfrissend. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Akelei, Ook dit had weer te maken met discriminatie. Het Oosten was toen de enige woningbouwvereniging die niet discrimineerde. Wij moesten 3 loonstrookjes van de laatste maanden inleveren, voordat we een flat toegewezen kregen. Omdat Het Oosten dat niet deed, kwamen ze allemaal daar terecht (Gliphoeve), al dan niet geplaatst door de Sociale Dienst. Wij woonden daar al een tijd toen deze ontwikkelingen zich voordeden en hebben het dus op de eerste rang meegemaakt. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Lytse, Zo zou het eigenlijk ook moeten he. Klinkt heel gemoedelijk allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Mensen ik ga even bankhangen. Tot later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Tot later Lytse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Zou een tijdelijke verslaving aan online poker kwaad kunnen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 ja:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Beste mensen, Ga er weer uit voor vandaag. Hou jullie wel op de hoogte van de week. Toedels Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 echt jane? Het onspant me zo. Stom he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Heel veel suc6 Rapi. Ik zal mijn pos. gedachte de ruimte insturen hoor;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Ook van mij heel veel succes rapilos. Ik vind je erg moedig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Trusten allemaal en tot morgen weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Hoi Spike, Goed te horen dat het leven wat lichter binnenkomt. Houd dit vast hè. Het is het alleszins waard, vindt u niet. Bye. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Vandaag op de bonnefooi m'n moeder en haar man op bezoek gehad. Heel leuk. Lekker gekletst en thee met chocolaatjes zitten wegknagen. We gaan binnenkort een hoek bureau kopen. Kan dat ouwe lelijke computer meubel eind'lijk naar 't grofvuil. We hebben ook plannen g'maakt om de woning wat knusser te maken. Samen met m'n moeder - de binnenhuisarchitecte - gaan we wat spulletjes kopen om 't hier wat aan te kleden. Haar man heeft zelfs aang'boden om met mij een nieuw behangetje te plakken en 't plafond opnieuw te witten! Super! G'noeg om naar uit te kijken, dus. Maar 'k ben nu héél moe! Ga dan ook slapen nu. Welterusten mensen! ZZZZzzzz... * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 wat een leuke ontwikkeling Gunn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 :sun::sun::sun: :sun::sun::sun: :sun::sun::sun: HenkT van harte met je 3 volle jaren drankvrij!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden