Spring naar bijdragen

zondag 6 mei 2012


djack

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

O wat lekker Dien. En nou maar hopen dat het weer een beetje mee gaat zitten hé?

Goeie morgen lieve Rekel. Kop op joh, die schouders eronder en ga dingen doen. Net wat Dinah zegt. Veel beter dan gaan liggen. Dan gaat het toch maar malen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, het lijkt een beetje alsof jij verslaafd bent

aan het idee dat je leven pas kompleet is met een relatie.

Ik kan niet zeggen dat ik echt een happy single ben,

maar wat ik, na 2 scheidingen wel weet, is dat ik nu pas de tijd neem

om een goede relatie met mezelf op te bouwen.

En nu, zonder drank, gaat me dat veel beter af dan ik ooit gedacht had.

Het hoeft niet eens onmiddellijk "houden" van jezelf te worden, maar rust vinden

met is al heel wat. Ik doe dus tegenwoordig heel veel dingen met Jane.

En ze valt me mee:)

Ik ben tegenwoordig een heel tevreden mens, terwijl ik dat in mijn relaties meer incidenteel was.

Nu ervaar echt af en toe momenten van geluk.

In mijn relatie moest die vaak via de kinderen komen.

Het zijn nuance verschillen Will, maar voor mij hele wezenlijke.

Ik denk dat jij meer tevredenheid in je hebt dan je weet;

je hebt veel verlies geleden het laatste jaar,

maar weinig tijd genomen om die te laten zakken en echt te rouwen misschien.

In Holland zeggen we: alles op zijn tijd. In belgie ook zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, net terug van schiphol ons oppasje/vriendinnetje opgehaald, die was voor stage in suriname!

Nu nog een hele dag voorme, lekker

Zou vanmiddag naar een veiling van koi-karpers gaan, van vriendin, maar heb geen zin, ken die mensen niet, er is daar drank en voel me al 2 dagen poep!!

Gisteren een rotdag met bevrijdingsdag, mensen die normaal niet drinken, gingen voor mijn neus drinken!! heel vreemd en dan denk je dat eht je vrienden zijn

Maar goed, wat is jullie advies?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je voelt je niet zo sterk Lien. Ik denk dat ik het dan niet zou doen. Te riskant voor mij. Maar je voelt het zelf het beste aan. Wat zegt dat stemmetje diep in jou?

Maar van de andere kant tja een veiling van kois, wow dat zou iets voor mij zijn zeg.

Heb er zelf nog een hoop te koop. Misschien kun je je vriendin vragen of zij interresse heeft?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lien, 't is niet om vervelend te doen, maar we zullen als onthouders moeten accepteren dat er mensen zijn die wel willen drinken. Als je ied're gelegenheid gaat mijden waar moog'lijk gedronken wordt, heb je geen (sociaal) leven meer. Je vrienden die normaal nooit drinken, dronken wel tijdens bevrijdingsdag. Tsja, 't is een feest'lijke happening, en dan hebben mensen trek in een glaasje. 't is dan heel vervelend om daar tussen te staan met je spaatje of cola. 'k help je niet echt door dit te schrijven, is 't wel? Sorry, was niet venijnig bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foei, een hele trage ochtend. 'k ben echt serieus aan 't overwegen koffie te gaan drinken. 'k kom g'woon niet vooruit! Een laatste wasgoed zit in de machine. Zodaad'lijk de koelkast uitruimen/schoonmaken. 'k heb geen zin...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voel me niet sterk, en @gunn, geeft niets, je hebt ook gelijk, heb het ook niet gemeden, maar vind het wel vreemd dat een goede vriendin flink aan het bier gaat terwijl ze wist dat ik k... dag had! en dat doet zeer.

morgen weer een betere dag.

hoop ik dan maar!! ik voel me bleeeehhh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Bolletje,

Neen, dat slapen is er niet van gekomen afg'lopen nacht. Woelen en nog eens woelen. Dit zijn waarschijnlijk de eerste tekenen van ontwenning. Dat moet gaandeweg wel verbeteren, heb 'k g'lezen. 'k heb g'lukkig geen pijn. Ben ook niet misselijk, God-zij-dank. Wel dat 'lege' g'voel. Die innerlijke onrust die zich zo lastig laat omschrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Gunn. daar moet je even doorheen. Hoelang is de langste tijd dat je niet gedronken hebt? Die onrust gaat over als het goed is, je lichaam en geest snakken naar alc. omdat je niet anders gewend bent dan daar aan toe te geven.

Tja en als het slapen dadelijk ook beter gaat dan kan je op een natuurlijke manier echt rusten.

Maar ik vind het ontzettend knap dat je deze weg in bent geslagen.

Ik merk meteen dat je al heel anders schrijft. En dat leest heel fijn.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gunn. Goed hoor, hoe je die eerste dagen doorkomt.

Ik heb dat niet alleen gekund.

Als je twijfelt, of je het fysiek allemaal wel trekt,

zou ik morgen even een afspraak met je HA maken.

Alle steun aannemen!

Je gaat nu zooo goed!

Gwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag frummers,

@ Gunn: wat fijn dat je het gisteren droog hebt weten te houden joh! En inderdaad is je manier van schrijven anders. Je bent in je huis schoon schip aan het maken. Dat geeft ook rust in het hoofd!

We steunen je Gunn. Zet hem op!

@ Gaby: wat een rotdag! Ik kian me voorstellen dat je dan het liefst wilde drinken en gelukkig dat het niet kon en vooral dat je het niet gedaan hebt! Dat oude gedrag zit zo ingeslepen. Ik liep er afgelopen week ook tegenaan, toen ik van mijn buurvrouw terug kwam. Ook niet gedronken gelukkig!

@ Lien: inderdaad luister naar dat stemmetje heel diep van binnen. Ziet het misschien een kans om te kunnen drinken? Dan níet gaan.

@ Bol: gewoon voor jou een :heart: Ik vind het altijd leuk om je te lezen en vooral omdat je steeds probeert om mensen aan te moedigen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suiker,

We gaan naar mijn schoonmoeder, maar dat is geen leuk uitje. Ik wil daarvoor nog even naar een bezoekerscentrum van Natuurmonumenten om een wandelkaart te halen. Het is daar alleen heel erg winderig, dus het hangt van het moment af of ik ook de benen strek.

Morgen weer nordic-walken, ook met het soort weer als vandaag.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat het niet in alle opzichten een leuk uitje is, toch veel plezier Lytse.

Ik krijg hier vanmiddag als het allemaal goed gaat de rest van mijn spullen.

Door allerlei omstandigheden, ook zeker door mezelf, is het er niet eerder van gekomen.

Toch weer moeilijke dag voor me. En heb al zo'n hekel aan de zondag.

Vandaar dat ik hier ook wat vaker ben dan anders. Heb af en toe steun nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie allen, lieve mensen! :heart:

Neen, 'k heb geen medicatie tegen de ontwenningsverschijnselen. Zolang 'k geen tremors heb of maag/darmklachten krijg, heb 'k 't niet nodig.

Zo, nu even de innerlijke mensch versterken c.q. de ingewanden vullen.

Oberländer brood met cottage cheese en kersenjam. Met een giga mok groene thee! Héérlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi stuk Jane over die relaties.

Ik heb gemerkt dat ik het pas goed met iemand kan hebben

als ik goed ben met mezelf.

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik zelden lang alleen ben geweest.

Maar heb de afgelopen jaren daarin veel geleerd, het goed hebben met mezelf.

Dan ben ik niet van de ander afhankelijk. Niet van haar buien en stemmingen

maar ook niet of ik me goed voel of niet. Is niet altijd gemakkelijk maar

zoveel beter daar wat sterker in te zijn.

Ik zie nu pas goed hoe afhankelijk ik me opstelde in mijn vorige relatie. Zij moest

alles maar weten, alle beslissingen nemen en daarna ging ik zeuren(met lekker veel drank in de pokkel) dat ik niets te zeggen had....

Tja, hoe eerlijk is dat.

Gaby, onrust, teveel op op mn vork, van hot naar her rennen maakt

mij vaak onrustig, zwaar geïrriteerd en super-ongeduldig.

Ik kan me goed voorstellen dat je trek had. Goed dat je er niet aan toe

hebt gegeven. En goed dat je de beslissing hebt genomen je refu in te nemen.

Ik ben van alles aan het doen behalve wat ik me voorgenomen had te doen.

Ik ben echt ongeloveloos. Ik stel zooolang uit. Elke keer weer. Blijkbaar wil ik

dit gedrag nog niet loslaten anders zou ik er wel wat aan veranderen.

Fran zegt wel es dat ik nog niet genoeg lijd...er nogt niet genoeg last van heb, anders

deed ik er wat aan. Heb ze een punt. Het is hier weer heerlijk weer. Wel fris maar

zonnetje schijnt lekker. Fijn hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmmmm, lekker Gunn.

Ik heb al twee uitjes met de honden gedaan, een wandje geverfd,

waar ik al weken, zo niet maanden, de tijd voor heb gehad. Maar dat moest NU.

Logisch toch. Vorige week mn studiehokkie anders ingericht want dat moest

ook nodig. Ja hoor, echt waar.

Ik kan gelukkig lachen om mezelf maar het blijft raar gedrag. Ik moet een verslag

maken en deze week inleveren. Eerst paar dagen vakantie, das prima. Maar ik blijf maar uitstellen. Dat is ook alkie gedrag m.i. Altijd weer de rand opzoeken, hoe ver kan ik gaan.

En dan dinsadag weer janken dat ik het nog niet af heb en ik nog zoveel moet doen:devil:

Wie is hier nou gek???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...