Spring naar bijdragen

Dinsdag 29 Mei 2012


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 252
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo lieve mensen ik moet eerst even wat kwijt.

IK HEB EEN NIEUWE TIEVIE GEKOCHT. Voor het eerst van m'n leven. Een hele grote. 119 cm, voor als ik dadelijk wanneer ik oud ben, niet meer zo goed kan zien.:P

Zo nu een happie eten en dan ga ik even lezen. Goed?:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Vlaamsmeisje
Avond,

weet er iemand hier wat ik bedoel met dit:
Mentaiko (明太子 ? ) is de gemarineerde ree van koolvis.

Maar dan op zijn Grieks? Is meestal roze.
En is ook als anti pasta, of meze dus .quote>




Chinees voor mij :huh::D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doei doei lieve kippebil.

Akkie heel veel sterkte meis, ik hoop dat je wat hulp krijgt.

Ja Gwen ik ben zo blij joh. Ik ben altijd zo zuinig geweest, maar denk nu, ik ga mezelf verwennen. Vakantiegeld gehad, 2 en een half jaar niet gedronken dus heel wat uitgespaard.

We waren vanochtend bij een mediawinkel, Maar daar waren dezelfde t.v.'s e200,-- duurder. Nu heb ik hem via internet besteld dus veel goedkoper.

Mijn oude t.v. (nu 2jaar oud) wordt dan op de p.c. aangesloten dus heb ik daar ook een knaap staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik ook één van de dingen die ik me voorgenomen heb, mezelf is lekker cadeau doen wat ik écht graag heb, helemaal voormezelf. Leuk van die TV Bolletje!

Ik ben van mn werk recht naar huis gereden en het ging behoorlijk goed.

Daarna nogal krewelig omdat ik dan weer het thuiskomen- ritueel miste, maw vlug enkele glazen binnen kappen om op peil te komen......Maar er is niks dus is er niks.

Binnen een uurtje ga ik naar een groepstherapie ivm verwerken verleden. Ik heb daar nog nooit durven praten over ik en de alcohol en ik ga er al twee jaar! Wat een trots, beschaamd mens ben ik toch!!

Daarna maakte ik meestal, nee zo goed als altijd, een tweede tussenstop aan de nachtwinkel. Deze rit wens ik dus ook af te schaffen op mijn/onze dag 3.

Om daarna neer te ploffen in mijn bad, bed en te kunnen schrijven: ik heb dag 3 gehaald!

En liefst samen met Endoftheroad, hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Akelei: veel sterkte met die pols. Ik heb de mijne eens gebroken, dus ik weet wat een ellende dat is. Heb je iemand die je zo nodig kan helpen?

@ Bol: fijn dat je geslaagd bent met de nieuwe tv. Elke keer als je hem ziet denk je aan de 2,5 jaar dat je nu droog staat. Helemaal verdiend!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lavendel,

Wat hebben we toch een hoop schaamte voor onszelf. Het is zo moeilijk om toe te geven dat je een alcoholprobleem hebt. Bij mij weet ook bijna niemand het.

Denk je dat je de moed op kunt brengen om het met de groep te delen?

Geweldig dat je je route naar huis veranderd hebt en ik hoop dat je dat straks ook weer lukt. Je zult zien dat je elke dag sterker wordt.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep,

Ik vind dat ook moeilijk te aanvaarden, maar ik vrees dat we struisvogels zijn als we dat niet erkennen. Voor mij nu ook, nu ik helemaal gestopt ben. Toen jij er een jaar droog op had zitten, had je het ook zo moeilijk ermee.

Toch ga je nog steeds zo goed meis. We houden vol hoor, of we het nu leuk vinden of niet!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen flauw idee Gwendolieneke maar ik denk overmorgen of zo iets.

Groot gelijk Lavendel je moet jezelf kietelen hoor.

Ik heb nu het gevoel dat ik het echt verdiend heb.

Ik hoop dat je vanavond wel kunt praten over je alc. gebruik. Je raakt toch een hele hoop kwijt meid.

En inderdaad, daarna rechtstreeks naar huis. Nu niet die 3 dagen weg gooien voor een paar uur namaakplezier hé?

En je kan het. Drie dagen droog is geen kattenurine.

Kom je vanavond nog even weltrusten zeggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Snoep,

Ik vrees het ook, maar het is niet anders! Uiteindelijk bleek ik toch geen keuze te hebben. Die pijn gaat niet weg, dus de trigger blijft. Dan maar proberen om er nuchter beter mee om te gaan. Ik moet zeggen dat het afgelopen jaar behoorlijk goed ging hoor, maar als ik me heel beroerd voel, heb ik geen wilskracht en inzicht meer over na twee glazen. Elke keer was ik weer blij dat ik het weekend goed doorgekomen was!

Nu ga ik eerst eens rustig bankhangen. Tot vanavond.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bonsoir beste frummeltjes,

Eerste werkdag van deze (korte) werkweek zit er weeral op.

Na heel dagje noeste arbeid achter beeldscherm en klavier

nu tijd om lekker te ontspannen … achter beeldscherm en klavier :).

Misschien niet super gezond maar in ieder geval

vééééél gezonder dan bankhangen (dit woord heb ik van jullie geleerd ;))

met een krat bier naast mij!:o

Tot straks, F.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

“Slaap goed, Frodo, dank je wel voor je mooie reflectieve posting!

Kan niet geloven dat er slechts 94 berichten onder je naam staan....”

Thanks gwen voor je immer gevoelige en spontane postings. :present:

Ik heb inderdaad ook het gevoel dat ik al langer en meer post op dit forum dan 3 weken

maar ik zal nooit van mijn leven de nu 21.663 postings van Bolletje kunnen evenaren. :)

Dat is echter absoluut niet belangrijk, de bedoeling is om ADB te worden, te zijn en te blijven, hoe dat speelt minder een rol.

Dit doet mij denken aan een posting van Dinah enkele dagen geleden,

waarin zij stelde: “Helaas neem ik meer dan ik geef op het forum. Maar ja ieder z’n rol”.

Ik heb een tijdje aan het nadenken geweest over die uitspraak

en ik weet wel wat ze ermee bedoelt maar ergens klopt dit niet.

Het is geen kwestie van geven OF nemen, het is een kwestie van geven EN nemen … tegelijkertijd.

Wat dus in feite een win-win actie is. :musicnote:

Ik bedoel daar het volgende mee.

Als ik via een posting een andere medefrummer kan helpen en ondersteunen

dan voelt die ander zich daar goed bij en ik voel mij daar goed bij

en hebben we beiden tegelijkertijd gegeven en genomen

en dus ook allebei een goede stap gezet richting ADB!

Enfin, een ingewikkelde uitleg om te zeggen dat het eigenlijk heel eenvoudig is. ;)

Groetjes, F.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...