snoepje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 ik heb even contact met lenie gehad ze schaamt zich diep en durf even niet meer hier te komen ze gaat het met lies oplossen de rest vertel ze zelf nog wel een keer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 @Jessie, Ik ben ook met mijn man gestopt. Hij werd ziek en moest stoppen, gewoonweg omdat hij anders met 2 maanden dood zou zijn. Lijkt me een goede reden om te stoppen niet?? Nou onze omgeving was er behoorlijk verbaad over dat ook ik ermee stopte (blijkbaar een niet al te hoge pet van me op). Voor mij was het niks anders als mijn man steunen. Jij mag niet drinken ?? dan mag ik het ook niet. De dag dat hij uit het ziekenhuis thuis kwam heb ik geen druppel meer gedronken en een vriendin van me alle drank uit huis laten halen. Dat is nu 9 maanden geleden, ik kan je zeggen dat het geweldig voelt. Ik wens jou en je partner alle steun en sterkte in deze strijd (want dat blijft het ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Originally posted by: snoepjeik heb even contact met lenie gehadze schaamt zich diep en durf even niet meer hier te komenze gaat het met lies oplossende rest vertel ze zelf nog wel een keerquote> Thanks Snoep, ik hoop dat ze snel weer terug is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 @ Akelei, ik wil toch graag even op je vraag antwoorden. Terecht, klinkt nogal verward. Ik schets even in het kort de geschiedenis hiervan. Enkele jaren geleden dronken mijn partner en ik gezellig zoals dat heet, maar behoorlijk stevig. We praatten en lachten veel. Ik vond het na een tijd welletjes en stopte bijna 1 jaar. Tegen dan was het met hem zo erg geworden dat hij bij de AA terecht kwam en sedertdien succesvol gestopt is. Ik was net dat moment terug hervallen, maar durfde daar niks van zeggen om hem niet te verleiden. Ik kon dat best verbergen. En zo gingen de jaren verder. Een mens wordt heel creatief in het stiekem drinken. Ik denk dat ik hierin wel enkele prijzen heb gewonnen We leefden in die periode ook wat naast elkaar. Hij concentreerde zich op de AA en had minder tijd of aandacht voor mij. Hij wenste me daar ook niet in te betrekken, wat ik heel erg vond. Ondanks de gesprekken hierover, bleef hij bij dat standpunt. Ik creëerde hoe langer hoe meer mijn eigen wereldje. Gezelllige babbels werden zeldzaam. Samen leven in een huis met de kids, alles vlotjes laten lopen. Maar ik werd eenzaam en ging meer de deur uit. Hij had geen bezwaar. Ik heb enkele maanden geleden hem voorzichtig ingelicht van mijn toestand. Hij is zo erg geschrokken hiervan en wil het niet zien of kan hij het niet aan? Hij vindt dat ik dat met AA moet oplossen.....terwijl ik het wederom opnieuw jammer vind dat hij me hierin "alleen" laat. Ik ben dan maar terug stiekem gaan doen...Na vele pogingen is het me deze keer gelukt, voor het eerst: een week lang, dankzij het forum... Dus zoek ik in deze situatie opnieuw hoe ik het gezellig kan hebben met hem, nu ik ook niet meer drink. Héhé wat een toestanden. Hij vindt dat hij hier afstand in moet nemen van mij om niet in de rol van een sponsor van AA te stappen. Ik weet het toch zo allemaal niet, hoor......Als ik het zo lees,komt het allemaal heftig over en zou zo een fles wijn halen.....pppffff.. Maar zoals ik al eerder zei: eerst mijn eigen wortels versterken nu, voor ik me in mijn relatie verdiep. Doet toch deugd om dit even op het forum te gooien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Jessie, wat een uitdaging! En wat fijn dat jullie nu samen gestopt zijn. Wellicht doen jullie het ieder op je eigen manier, maar kom je toch steeds weer bij elkaar . Allemaal" nieuwe-dingen-zonder-drank", en dan samen. Tof. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 @Lavendel Ik mag het misschien niet zeggen en ik hoop ook niet dat je boos op me word, maar ik vind het erg egoistisch van je man. Alsof hij de enige is die het moeilijk heeft !!! Zorg alsjeblieft goed voor jezelf en laat je niet ondersneeuwen. Vrouwen eigen is doorgaan doorgaan, maar pas alsjeblieft goed op en loop jezelf niet voorbij. JIJ bent ook belangrijk. Overigens heb ik er heel veel baat bij gehad dat ik samen met mijn man naar de Jellinek ga. We praten daar over dingen die thuis niet aan bod komen en we begrijpen elkaar veeeeeeel beter. Het klinkt "to good to be true" maar we zijn opnieuw verliefd geworden en beseffen dat niets vanzelfsprekend is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Lavendel, dank je wel voor het delen van je verhaal met ons. Binnen AA zie ik wel vaker relaties naar binnen komen. De een vaak eerder dan de ander.... Ik bekijk ze altijd met enige afgunst, ze kunnen samen zoveel bereiken en met elkaar delen. Je partner kan de AA niet claimen. AA is er ook voor jou, als je zou willen. Natuurlijk kan ie nooit je sponsor zijn. Maar; je eigen nuchterheid gaat eerst nog sterker wortelen. Dat staat bovenaan! (Al het andere volgt vanzelf...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Ha, Steunbeertje. Lees jouw posting nu pas...... Kan ik ook lekker afgunstig naar jullie zijn. Nee hoor. Maar ik besef wel dat ik door te stoppen met drinken een enorme ontwikkeling doormaak. En voor mijn partner niet te volgen ben, zeer regelmatig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Hoi allen! Even kort, moet nl. zo weg: Heel erg bedankt voor jullie felicitaties gisteren, ben er erg blij mee! Ja, wie had dat nou gedacht, 4 maanden, nou, ik in elk geval niet!! En over 2 dagen precies een half jaar van de sigaretten en de oxa's af... Nu nog de overtollige kilo's die eraan zijn gaan zitten na het stoppen met roken....hahaha! Voor iedereen die het nodig heeft en evengoed de anderen ook: Liefs, Nance:present: Doeg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Hoi Nancy, Nou, ik had het wel gedacht hoor! Fags, benzo's, booze.....klaar mee.... Geweldig meis.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 oke, ik durf weer te komen... ben met Lies in gesprek. ik schaam me diep...maar dat leg ik nog wel uit... ik ga nu eerst kijken wat voor een "schade" ik heb aangericht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Welkom terug Lenie. je zal merken dat, als dadelijk alles uitgepraat is, je opgelucht adem haalt en weer lekker met ons mee kan doen. We hebben jouw steun ook hard nodig hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Onherstelbare 'schade'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 nee ik leg het nu uit... ik zat al niet lekker in m'n vel. m'n zg vriendje begon ineens Coke te snuiven hier....ik sloeg stijl achter over!!! ik heb hem samen met mijn zoon letterlijk en figuurlijk het huis uit moeten schoppen. en toen ging bij mij het licht uit. ik heb tot vanmiddag bij m'n moeder gezeten en we zijn samen naar de HA geweest. nogmaals sorry... ik zit nu ( weer) aan de Oxa.. en het helpt ...even... ik ben rustig nu en lees nu ook wat ik heb aangericht.... echt Lies....sorry meis... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Lenie, we reageren hier allemaal wel eens heftiger dan wenselijk is. maar hebben het hier ook allemaal nodig. Gelukkig is liesje gebleven en jij ook weer terug. Kunnen we weer verder met wat we hier komen doen:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 graag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Originally posted by: gwenHa, Steunbeertje.Lees jouw posting nu pas......Kan ik ook lekker afgunstig naar jullie zijn.Nee hoor. Maar ik besef wel dat ik door te stoppenmet drinken een enorme ontwikkeling doormaak.En voor mijn partner niet te volgen ben, zeer regelmatig.quote> Ja kan me voorstellen dat het lastig is, maar het wil niet zeggen dat wij altijd op 1 lijn zitten hoor. Mijn man is veel geslotener dn mij. Heel simpel eigenlijk, nou het kan niet meer, dus eht kan neit meer.Maar het stukje begrip wat er nu naar mij toe is vanwege mijn depressie, das gewoon zo fijn. Ik voelde me altijd zo onbegrepen door hem en dat maakt zo boos, verdrietig en vooral ontzettend moe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 mensen, ik ga weer aflsuiten voor nu... m'n zoon zit me dom aan te kijken waarom ik zo aan het janken ben... een fijne avond... misschien tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 SB, goed ook, dat jullie samen naar de Jelle gaan. Met een derde erbij komen idd ook weer andere zaken naar boven, die je samen niet zo snel bespreekt. Helaas wordt er in mijn relatie weinig over gesproken, alsof er nooit iets veranderd is.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Lenie, sterkte.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Jessie, je bent geen eitje je bent een liefhebbende vrouw die vecht voor haar relatie en om ADB te worden. dank voor je verhaal maakt indruk:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 gwen, ik merk ook dat als ik al eens iets erover zeg tegen mensen, dat ze er niet graag over praten, mijn ex had het er ook nooit over, als ik al eens iets zei, wimpelde hij het snel af, erover praten ging niet of heeeeeeeeeeeeel moeizaam, wellicht snappen ook alleen alci's ons? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Goedenavond allemaal, interessante draad vanmiddag. Ook mooi om te zien hoe de meningen toch wat verdeeld zijn. En ook dat het met respect naar elkaar geschreven wordt. Ik heb geen partner, dus dat is makkeljk. Mijn bescheiden mening is dat ik een probleem heb en niet mijn eventuele partner. Dit laatste anderhalf jaar komt er bij mij ook geen drank in huis, tenzij ik bezoek heb. In mijn voorgaande stopperiode had ik gewoon drank ik huis, zoals ik dat dan noem voor de komende en gaande man. Wel was ik toen 10 jaren van de drank af en het was voor mij (dacht ik toen) geen optie meer. Nu ben ik daar wat voorzichter in geworden, al heb ik van bezoek dat ik van de week had nog een halve fles wijn staan. Ik verwacht van niemand dat hij of zij zich aanpast aan mijn drankprobleem. Dat heb ik ook nooit gedaan en om eerlijk te zijn heeft men er ook nooit echt rekening mee gehouden. Het is mijn probleem niet dat van een ander, als je een partner hebt die solidair is dat mooi meegenomen als je daar door getriggerd wordt. Maar dat neemt niet weg dat ik er begrip voor heb dat het erg lastig kan zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 Lavendel en gwen, misschien zeg ik nu iets geks of kwetsends, maar wat ik bedacht, nadat ik bijgelezen was en de link naar Steunbeertje en Jessie maakt was dit: vrouwen zijn vaak meer bezig een relatie te redden/onderhouden/voeden dan mannen, althans zo lijkt het mij door alle verhalen die ik al jaren hoor en door wat ikzelf heb ervaren hierin. Mannen schijnen beter te kunnen splitsen (volgens mijn mnl. HA) en lijken daardoor egoistischer, egocentrischer zelfs. Beiden zeggen niets over liefde, de een drukt dat nu eenmaal anders uit dan de ander. Maar vrouwen die investeren, verwachten (hopen/eisen?) vaak wel wat terug. Mijn ex zei soms dat het leek alsof ik investeerde en mijn rendement niet kreeg. Maar dat hij er net zo hard mee bezig was. Het leek alleen niet op mijn manier dus ik herkende dat niet. Waarschijnlijk vullen mannen en vrouwen elkaar daarom zo goed aan, juist door die verschillen. Alleen als het niet goed gaat, ja dan zorgt het voor extra botsingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 4 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2012 He Lenie, fijn dat je terug bent! Sterkte meiske. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden