Spring naar bijdragen

Woensdag 27 juni 2012


Shahire

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede middag,

en gedaan met school.

Morgen nog een uitstap en vrijdagochtend rapport halen.

Ik ging ze net halen maar was juist daarvoor iets met rauwe knoflook aan het maken. Had er niet bij stil gestaan, snel snel enzo dus handen niet gewassen.

Zag ik die juffen raar kijken... (want laatste dag dus hanje geven enzo).

Hmm nu hoop ik maar dat ze rauwe knoflook geur niet al te erg vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag allen!

mmmm.... discussie over niet alci's die de verslaving begrijpen?

Afgelopen zaterdag had ik een kleine reunie van mijn oude werk (horeca), daar was ik dagelijks (stom)dronken, zoals de meesten, mensen waren echt wel verbaasd dat ik niet dronk, er was er maar eentje die zei, (en toen was hij dronken) ''niet meer roken, niet meer drinken, je bent een saaie *ander woord vr hoofddeksel* geworden! Dan kan je maar beter dood zijn, waarop ik antwoordde dat ik dat ook bijna was!

Stilte....

Ik spreek eigenlijk niet of nauwelijks met niet alci's over mijn alcoholisme, echter met alci's wel, die hebben aan een half woord genoeg, kunnen mij uit eigen ervaring steunen, en doorzien al mijn 'redenen en smoesen' ,daarom werkt AA ook zo goed voor velen.

Maar ik wou dat mijn omgeving het wat meer snapte Fleur, alhoewel, wellicht zou ik het dan weer op een drama gooien, en in mijn voordeel gebruiken :$ is heel erg, maar ik ben een rare alci.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag het ook helemaal niet als een discussie.

Ik gaf gewoon aan dat ik me niet prettig voelde bij het veralgemenen daarvan.

Mijn vrienden vragen me ook niet helemaal uit als het gaat om hoe of wat ik voel. Als ik zeg dat ik het moeilijk is, kunnen ze daarin meegaan. Ze hebben wel allemaal van die gekke trekjes. De één kan niet zonder koffie, de ander niet zonder chocolade.

Ik heb dan ook niet het gevoel van zij versus ik. Alcoholist - niet-alcoholist.

Natuurlijk ken ik ook 1 of 2 mensen die een stomme opmerking durven maken maar dat vind ik gewoon een zaak van kortzichtigheid of het niet willen begrijpen.

In dat opzicht ben ik zelf ook redelijk kortzichtig van tijd tot tijd. Als iemand 10 keer hervalt kan ik me daar ook niet in vinden ook al heb ik gelijkaardige problemen.

Misschien draait het ook ergens om de verwachtingen die je zelf hebt tov anderen.

Ik heb niet de behoefte om mijn trekmomenten te delen met hen. Niet omdat ze het niet zouden begrijpen maar eerder omdat ik me opgelaten zou voelen.

Slingers krijg ik wel van hen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou mijn lampie is niet uit hoor bb :D

oké lampie uit

ik stond nog wel ingelogd...

zo niet meer

:)

bijna vergeten..

fluffy kippenbillie :sun:

en Bor :present:

ja nou iedereen een :rose: hoor, hard nodig

morgen is beloofd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
Nu wordt mijn verhaal uit z"n verband gehaald Frummeltjes.

Tina; Ik kan me dat heel goed indenken wat je bedoeld, volgens mij.
Maar ik zat echt niet in een volle kamer met allemaal mensen uit te leggen wat alcoholisme inhoudt hoor. Pff, daar begin ik niet aan. Dat is me ook niet gevraagd om te doen btw. Dit waren alleen maar mensen die dichtbij staan en dan bedoel ik ouders en 1 broer en schoonzus. Meer niet.

Zoals ik al zei, deze mensen weten ervan he?
Weten dat ik in opname ben geweest met m"n zoon b.v.
Hebben mijn husband en de toen nog thuiswonende kinderen geholpen toen ik in opname was toendertijd. Weten ook dat ik daarna terug gevallen ben in gebruik. Weten natuurlijk ook dat onze zoon wederom uithuis geplaatst is, kortom; ze weten de " gang" van zaken.
En nog hebben ze mij niet rechtsstreeks om uitleg gevraagd maar heb ik gewoon zelf maar even verteld waar ik mee bezig ben, AA dus.

Ik ga echt niet midden in de belangstelling, op een verjaardag nota bene, een hele uitleg en preek over alcoholisme uitleggen hoor. Nee dankuwel.

Ik heb enkel en alleen naar aanleiding van vage vragen van hun kant, hoe het eigenlijk met me gaat, verteld hoe het nu gaat en waar ik nu mee bezig ben, meer niet.

Aanp; Tikkie..quote>


Bor,

ik wil toch nog even op mijn reactie terugkomen,
als ik bovenstaande lees komt het mij toch wat anders
over dan in je voorgaande posting.

Dus bij deze, ik was wellicht wat te voorbarig met mijn conclusie
en antwoord.

Excuus.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...