Spring naar bijdragen

zondag 1 juli 2012


Diesel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik zit me steeds opnieuw af te vragen: vanwaar komt die schaamte over het drinken?

Het is wellicht voor een groot stuk op dit moment mijn item, maar ik lees het hier steeds opnieuw bij anderen.

Moest de schaamte er niet zijn, zou ik wellicht sneller iets aan mijn toestand hebben gedaan.

Maar er kruipt zoveel energie in dat stiekem gedoe, zorgen dat niemand het ziet ..

Ik blijf er bij als ik terug stevig op mijn pootjes sta, schrijf ik er een boek over

Verder, gegroet iedereen, ik lees nog mee, maar ben behoorlijk in mezelf teruggetrokken dezer dagen omdat ik grote beslissingen moet nemen.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, van harte hoor. Gisteren jarig, vandaag feest of zo? Allemaal goed. En ook Tuvalu niet te vergeten, maak er een leuke dag van beide.

@ Lavendel: Ik begrijp die schaamte juist niet zo. Ja, wanneer iemand te veel drinkt maar na het stoppen?

Ik roep het niet van de daken, maar maak er ook zeker geen geheim van dat ik gestopt ben en de reden waarom. Kortom, ik maak me er eigenlijk helemaal niet druk om. Op die manier is er ook geen plaats voor schaamte, eerder trots wanneer het toch hier of daar ter sprake komt. Ik ga er gewoon nuchter op in; niet meer, maar ook niet minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag frummers,

Voor het nieuws nog even snel om de hoek kijken. Wat heb ik het forum gemist!

Jammer dat de postiung van Zonnetje de mijne kruiste, maar toch weet ik weer wat meer.

Veel liefs Zonnetje, als je nog meeleest!

Ja Dylan, over die schaamte: ik heb steeds getracht om niet teveel te drinken en als ik de fout in ging, was het meestal thuis. Vandaar dat mijn man er als enige van op de hoogte was. Je komt er dan niet zo gemakkelijk mee. Hebben anderen je vaak dronken gezien, dan is het, denk ik, een heel andere zaak.

Nu maak ik nog onderscheid. De mensen die ik echt vertrouw begin ik het voorzichtig te vertellen, tegen anderen zeg ik dat ik medicijnen heb waarbij ik niet mag drinken. Voor mijn gevoel kijken mensen anders tegen je aan als ze weten dat je een drankprobleem hebt, misschien ook nog als je net gestopt bent?

Ik zie hetzelfde verschijnsel bij hoe men mensen bekijkt die een been gebroken hebben, of een burn-out hebben. Misschien is het mijn eigen overgevoeligheid hoor.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even bijpraten... ;)

De eerlijkheid gebiedt mij om te melden dat ik niet wist dat het jouw verjaardag was, Soothe.

Maar ik zat een beetje dom te surfen op het web en dacht "even kijken op AdB" en toen zag ik de felicitaties aan jou.

Meer excuus om even in te loggen was niet nodig natuurlijk.

Hier alles goed. Nog steeds zo droog als een woestijn. En ja, een nieuwe hond, want de oude was op. Zo gaat dat.

Nog steeds aan 't werk, alhoewel de crisis ook hier voelbaar wordt. Maar dat is voor iedereen hetzelfde denk ik.

Ik lees hier nog maar zelden, en schrijf nog minder, maar ik hoop dat de sfeer nog als vanouds is.

Dankzij AdB drink ik ook vandaag geen alcohol, en dat al ruim vijf jaar achter elkaar...

en het leven is echt geen halleluja geworden maar het is wel beter te handelen.

Ik wens het iedereen toe!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Soothe nu echt een jaartje ouder, wijzer hoeft niet meer als ik je zo lees, gefeliciteerd man.

Jopie een beetje de blues?

En Leni wil ik snel beterschap wensen.

Meneer Water ik ken je niet maar je bent een mooi voorbeeld dat het kan, net als Soothe en Niwi, en nog wel andere waarschijnlijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houd jij zo van kunst Johan? Mooie bezigheid.:)

Ik heb vandaag lekker gewerkt. Had eigenlijk dienst met mijn rijmaatje maar omdat hij een ander huis heeft gekregen en er nog een hele hoop gedaan moet worden, hebben we vandaag tot 15.00 in zijn huis gewerkt.

Morgen gaan we met z'n tweetjes laminaat leggen. Ik achter de zaagtafel en hij legt het, of andersom. Lijkt me erg leuk om te doen.

Zo nu eten en dan lekker bankhangen met mijn kleine uk.

Kom nog wel af en toe binnen wippen hoor.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, daar ben ik weer.

Met mijn oom gaat het redelijk. Het is eigenlijk geen oom maar een oude dienstkameraad van mijn vader en we hebben samen in Blomberg gewoond, in Duitsland, vanaf 1964.

Ik heb hem gedouched, bed verschoond, wasje gedraaid en even thee gedronken.

Dinsdag ga ik weer even kijken, morgen komt zijn zoon een paar dagen langs, die woont in lelystad en daarom blijft hij een paar dagen.

Lytse!!!!! Wat heerlijk dat je er weer bent! Maar vooral, dat het goed gegaan is, ik had ook niet anders verwacht hoor.

Ik heb je gemist en ik niet alleen, meerdere hier en dat doet je vast goed he?

Lenie, hoe kom jij nou aan hoge bloedsuikers? Ben je diabeet?

Zo ja, waarom spuit je niet wat bij dan? Of heb je dat al gedaan? Beterschap maar dan he?

Water, ik weet niet zeker of wij elkaar kennen maar ben blij dat het goed gaat met je.

Wat ik niet snap is dat jij en Soothe zeggen dat het leven na alcohol niet halleluja is geworden maar beter hanteerbaar.

Ik heb elke dag dat halleluja- gevoel wel. Vind het geweldig dat alles zo goed gaat, dat ik weinig trek heb en dat de mensen om me heen ook zo blij zijn met me.

Hoe zie ik dat met jullie dan?

Zonnetjes, welkom hier en succes hoor, kom maar vaak schrijven. Hoop dat je veel aan het forum zult hebben.

Schaamte over alcoholisme??? Zeker weten dat ik dat heb.

Ik dronk ook alleen en ook weinig mensen weten ervan.

Er zit zo'n veroordeling in alcoholisme, ik merk het op mijn werk ook, men doet erg neerbuigend over alcoholisten dus ik zal wel uitkijken om het te vertellen.

Laatst nam ik een patient op die zwaar aan de alcohol zat, ze dronk zelfs spiritus en koelvloeistof alser geen alcohol in huis was. Ze werd bij ons in het ziekenhuis opgenomen en mijn collega zei: Deur dicht en raam open!

( met andere woorden, spring maar uit het raam, dan zijn wij er vanaf)

"ze zetten toch zelf die fles aan de mond?"

Daarom zal ik het never nooit tegen mensen zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond!

Soothe neemt het er 2 dagen van, welja. Van harte :musicnote::):musicnote::)

Lytse, fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad en het droog hebt gehouden :present:

Mijn e reader doet het weer!

Nog bedankt voor je tip Joris, maar het ding openslopen zag ik niet zitten, er zit geen klepje met batterij, het heeft een ingebouwde accu of zoiets.

Omdat hij niet uit kon, is de batterij vanzelf leeg gegaan, heb hem weer opgeladen en voila. Alles doet het weer.

Lenie, als je het niet vertrouwt dokter bellen hoor, beter niet te lang mee wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol wat ben je toch een lief mens.

Zoals jij altijd klaarstaat voor anderen.:heart:

Hoop dat het morgen goed gaat bij de huisarts, zal wel toch?

Jopie was ik nog vergeten.

Voel je je niet fijn meid? rot is dat hoor.

Zal ik je komen opvrolijken? Kan ik gelijk je nieuwe onderkomen zien.

Pb me maar als je dat leuk vindt, zo niet, even goede vrienden!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma, ik heb dat halleluja-gevoel over gestopt zijn ook.

Tegelijkertijd gaat het leven gewoon door en komen er ook minder prettige dingen langs.

Dat zul jij ook vast hebben. Ik denk dat datbedoeld wordt.

Neemt niet weg dat ik me altijd blij kan voelen dat ik niet drink, ook op momenten dat het wat minder gaat. Ieder ervaart en verwoordt dat weer op zijn eigen manier.

Ik denk nog best vaak: blij dat ik niet drink!

Beterschap met je oom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, inderdaad, de dingen komen heel erg binnen maar ik vind dat tot nu toe alleen maar goed.

Vanochtend nog had ik een enorme huilbui, zo erg had ik het lang niet gehad.

Het ging over vroeger en hoe ongelukkig ik me toen meestal voelde door steeds maar weer afgewezen te worden, steeds maar weer die boodschap te horen dat je niets bent en niets voorstelt en dat je er niet bij hoort enz enz enz.

Mijn man en ik hadden het er toevallig over en ik zei, hoe kun je dat zo'n klein mooi, lief kind nou toch aan doen, zulke lelijke dingen te zeggen en toen kwam die huilbui.

Ik zoop dat altijd weg en ik ben nu blij dat verdriet ook een weg naar buiten heeft.

Mooi toch?

En daar heb je gelijk met: blij dat ik niet meer drink.

Dank je voor de beterschapswensen!!

Ja Jen, ik was ook heel boos op haar maar wat doe je eraan he?

Zij denken dat ze nooit verslaafd zullen raken, nou ik hoop het dan maar voor haar he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Emma, mooi dat dat verdriet nu gewoon eruit mag, zonder jezelf te hoeven benevelen.

En het waarom? Mensen doen elkaar de gruwelijkste dingen aan, en dat zal ook weer zo zijn oorzaken hebben. Belangrijk is dat je jezelf wel als een mooi lief kind/mens ziet :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel, als ik hier zo rond lees op het forum ben ik er zeker van dat er meer vrouwen stiekem drinken dan mannen

en volgens mij is de stap om er iets aan te doen ook groter

vraag me af hoe dat kan doorbroken worden?

ok, eerste stap: stoppen met drinken natuurijk ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Em:present: dat ik klaar sta voor anderen doe ik ook grotendeels voor mijzelf. Ik vind het gewoon erg leuk om iets te doen voor anderen, leuk om mee met klussen te helpen, en voor mensen iets te betekenen. Ja en als anderen daar ook blij mee zijn is het dubbel genieten voor me.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is sowieso niet zo evident,

het leven zeg maar.

En ik heb vooral nood aan ideeen uitwisselen zeg maar.

en ik ben nie zo simpel , dat is ook zo, dat weinig mensen mij kunnen volgen (zegt meer over mij dan over de anderen hoor),

en soms, heel soms praat je dan met iemand en dan klikt dat.

Maar vaak, te vaak, word dat dan weer door emoties verstoord. En da vind ik jammer.

Want ik wil niet over emotionele dingen praten, ja soms ook wel ja, maar dan met andere mensen.

Maar met sommigen kan ik op een andere manier praten.

Ach laat maar, ik ben de laatste tijd niet echt goed in mijn vel, ja wel in de zin van dat ik het met het "hoofd verdoven" het wel gehad heb, maar anders....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...