Spring naar bijdragen

Maandag 9 juli 2012


Jan1000

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Lamiaceae I,

Alles kan je triggeren. 't minste van 't gringste. Een keer op keer terugkerende gedachte uit een rotjeugd? Zuipen om 't vergeten. 't meest geweldige moment in je leven? Zuipen om 't te vieren. Ledigheid? Zuipen in de hoop dat er iets gaat gebeuren. Je kunt je niet wapenen daartegen. Wat voor mij 't beste werkt, is tevreden te zijn met wie je bent/wat je hebt. Alles wat daar aan toegevoegd wordt is een bonus. Wat lastig is, in een wereld die draait om excessieve luxe. D'economie kan nu eenmaal niet draaien op tevreden mensen. De markt wordt aangeboord door onvrede te stichten (reclame). Mensen 't onbehaag'lijke gevoel geven dat ze iets missen. En dat blijkt verdraait goed te werken! Om vervolgens gruw'lijk teleurgesteld te worden. Waardoor je weer meer wilt, en... 't cirkeltje is weer rond.

"There are two sources of unhappiness in life. One is not getting what you want; the other is getting it." George Bernard Shaw.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond kanjers:rose:

Lukt het weer ff niet Gunn?:heart: Wat zou je nu het liefst willen doen? Probeer toch, hoe moeilijk dat misschien ook is, contact te maken hier, zodat je er over kan praten, en er niet alleen mee blijft zitten.

Je weet dat dat toch wat oplucht kerel. Kom op joh.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Nancy: Dat ik een posting niet begrijp betekent helemaal niet dat er iets mis mee zou zijn. Ik begrijp zelfs niet eens wat je niet met me eens bent.

Daarnaast, terugkijken op, is toch iets heel anders dan overdoen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar daar hoerf jij dus niet aan mee te doen, Gunn. Blijkbaar ben jij al zover dat je dit door hebt,

want : mooie woorden, komt allemaal op hetzelfde neer.

Je verleden is je verleden, valt niks meer aan te veranderen , behalve de kijk die je er zelf op hebt.

En daar valt wel wat aan te doen. En je kijk op de toekomst: veel kun je zelf invullen,\mits je de kracht daarvoor zoekt.

Sommige dingen/zaken zullen we nooit in de hand hebben, maar vele toch wel! Wat wil je, een leven ingevuld en al

of een leven dat je vanaf nu zélf gaat invullen??

Makkelijk is dat niet, dat zul je van mij ook niet horen, maar zorg voor zelfsturing!

liefs, Nance:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Gunn,

een badlaken heb je niet nodig,

hoogstens een gastendoekje.

Je weet zelf ook best dat het thuis

hoort in het grote smoezenboek.

Dan doel ik niet op je jeugd maar

wel op je visie op de exessieve luxe.

Het is maar wat je er zelf van wil maken,

daar heb je echt geen exessieve luxe voor nodig.

Inderdaad, je bent wat je bent en probeer daar

dan eens wat van te maken.

Waar is de Gunn die vrijwilligers werk deed,

kookte voor zichzelf, ondanks tegenzin

en zich verheugde op het bezoek van oom?

Ik ben ook niet elke dag tevreden, zeker niet

en ik zou niet eerlijk zijn als ik zou zeggen dat

het mij elke dag lukt er iets van te maken.

Maar om nu alles buiten mezelf te leggen,

jeugd, gebrek aan exessieve luxe en ga zo maar

door is ook niet echt eerlijk.

Wellicht ben je niet blij met mijn antwoord

maar ik kan er even niets anders van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gunn,

Heb je daar wel eens wat aan laten doen, die rotgedachte uit je jeugd? Want we weten allemaal dat zuipen om te vergeten, niet echt helpt, het komt dubbel zo hard weer terug.

Je zegt dat wat voor jou het beste werkt, is gewoon tevreden zijn met jezelf, maar waarom lukt dat dan niet? Ben je zo afhankelijk van je omgeving? Blijf je toch het gevoel houden dat je eigenlijk een nul bent, een nietsnut? Jij en ik weten dat dat missen van mooie spullen waar jij het over hebt, tijdelijk is. De mensen zijn al ontevreden en daar spelen ze op in, het is niet andersom. Mensen worden niet ontevreden als ze iets niet hebben, als ze gewoon tevreden zijn met zichzelf.

Hoe is het met jouw activiteiten? Doe je nu iets als tijdsverdrijf of ben je de hele dag thuis?:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Zucht):( en weg is ie weer. Gunn geen drank kopen hé Potverdorrie wordt nu eens volwassen man. Jij bent verantwoordelijk voor jouw leven en voor je drinken, niet de maatschappij, de reclame of wat dan ook.

Ik ga ff bankhangen mensen, tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Gunn
@Lamiaceae I,

Alles kan je triggeren. 't minste van 't gringste. ..........Om vervolgens gruw'lijk teleurgesteld te worden. Waardoor je weer meer wilt, en... 't cirkeltje is weer rond.

;)quote>


Yep, dat is meer dan duidelijk Gunn. Wat triggert telt dus niet, het is wat je er mee doet. Zorgen dat je niet gepakt wordt op een zwak moment...Dus het enige dat nu telt: je zo snel mogelijk terug bij elkaar rapen! Tx. :present:

enne Lamiaceae I is een andere soort dacht ik, maar geeft niet, blijft in de familie ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Gunn,

Toevallig had ik gisteren naar je gevraagd. Ik ben op vakantie geweest. Het laatste wat ik wist was, dat je gestopt was met drinken en dat je oom zou komen.

Is hij inmiddels geweest en was dat leuk?

Waarom voel je je zo slecht?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Albertina: je bent al zo lang bezig met die verhuizing. Geen wonder dat je af en toe je geduld verliest, vooral omdat het iets is dat je zelf niet kunt. Hou vol. Het komt ooit af en dan zit je heerlijk! :present:

@ Jopie: wat goed dat je over je contract hebt gepraat en dat het eraan komt. Was het moeilijk voor je?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de beleving van ieder mens is anders, zo ook de manier van omgaan met tegenslagen.

Een rot jeugd kan wel degelijk invloed hebben op de rest van je leven. Word je begrepen of wordt alles wat je erover zegt weggewuifd.

Het is een heel proces waar je doorheen moet. Je schuift zoiets niet zomaar aan de kant.

Ik weet nog dat ik als 16 jarige, naar het Riagg ging, had eindelijk besloten om hulp te vragen. (Ben geen vrager, doe het liever alleen). Die meneer zei toen, de boeren hebben het erger met de varkenspest, hun verliezen inkomen. Ik zal dat nooit meer vergeten.

En nu, komt alles terug en weer hulp gevraagd, wacht nog steeds op een oproep.

Terug op mezelf geworpen met de bevestiging dat ik het toch alleen moet doen.

Dat is mijn beleving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...