gwen Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Hoi lieve Bor, jij ook een goede droge pilloze dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Ik stel vast, na een week niet te drinken, dat ik het drinken begin te bekijken op een heel andere manier, losser van mezelf. Ik denk dat dit een positieve evolutie is. Fijne dag iedereen en mag de nuchterheid je geschenken brengen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Dylan hoi, Nog van harte gefeliciteerd. Beetje te laat, maar daarom niet minder. Ga goed! Michael. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Vie, ook jij een ga goed. Een groet allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Greeneyes het zal steeds beter gaan, echt waar. En nog beter, en NOG beter.... Verheug je daar maar op. Heb mezelf een kadootje gegeven voor vier jaar (bijna) zonder alcohol: een mooie tattoo. Wilde ik al 20 jaar laten doen.... Dus nu ben ik aan mezelf verplicht om er nog vier jaar aan vast te plakken, hihi. Maar dat wil ik ook. Dagdag Amsterdammertje, het gaat goed met het maken van toetjes... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Originally posted by: VieDagdag Amsterdammertje, het gaat goed met het maken van toetjes... quote> Oh gut, das waar ook, shame on me.Komt goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Nogmaals een groet. Op naar de tandarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Welnee Mike, je had me toch antwoord gegeven. Succes bij de tandarts!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Beste Jennifer, Wat balen zeg voor je. Het blijft triggeren hé die alcohol. Zelf heb ik me nu voorgenomen om voorlopig niet meer uit eten te gaan, geen terrasjes 's avonds te pakken en verder alle plekken/situaties even te vermijden waar het zo makkelijk is om er "eentje" te pakken. Daarna wil ik een terrasje oefenen door gewoon een frisje/theetje/koffietje te bestellen en zo de associatie met alcohol weg te halen. Zelfde geldt voor uit eten gaan. Nu even niet, maar in de loop van de tijd zal ik ook op dezelfde manier oefenen als op een terras. Neem jezelf serieus, het is gewoon een moeilijke tijd als je gaat stoppen. Doe niet net alsof er niets aan de hand is. Voor anderen zijn een paar glazen de gewoonste zaak van de wereld, voor jou niet. Punt uit. Tot slot een wijsheid van een examinator toen ik 21 jaar geleden afreed: "Het gaat er niet om dat je een fout maakt, het gaat er om hoe je die oplost" Heel veel sterkte en weg met die schuldgevoelens hé? Het feit dat je jouw problemen onderkent maakt je een mooi en sterk verantwoordelijk mens. Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Een hele goedemorgen allemaal, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Het is alweer bijna middag! Dat is mooi, nu de middag voorbij laten vliegen dan is de kop van de week er weer af. DAGPACT Albert Travel Fijne dag allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Goedemorgen allen, Gisteren en vandaag een down gevoel: de harde realiteit na de vakantie komt terug. Man moppert bij alles wat hem even tegenzit, dus ik loop maar met een boogje om hem heen. @ Jaap: ik heb ik de vakantie aan je gedacht, want ik had de eerste dag mijn knieën verbrand in de zon, dus vervellen!!! Jij weet hoe dat voelt. @ Jan: leuk naar Parijs; ik kan je geen tips geven want ik ben er nog nooit geweest. Kunst voor volwassenen heel mooi, maar hoe oud zijn je kids? Misschien kan je wel een rondvaart doen over de Seine? @ Jennifer: wat rot dat ded wachtlijst van AdB op het ogenblik zo lang is. Je kunt alvast beginnen met per dag op te schrijven wat je gedronken hebt, wanneer en met wie; of je trek had en waarom; hoe het gegaan is met zaterdagavond (zoals je smoezen), wat je dus voortaan moet vermijden; hoe je dat had kunnen voorkomen e.d. Het zijn allemaal dingen die in de training aan de orde komen. Je faalt pas als je niet meer opstaat! Zeker als je er iets van geleerd hebt, ga je gesterkt verder. Hou vol. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Originally posted by: JaapVertel nooit leugens over jezelf of je situatie als je advies wil.Je krijgt dan advies over een leugen, en wat kan je daar nu mee?Jaap wat een wijze woorden! Deze uitspraak zal ik goed onthouden.:light:Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Greeneyes, Hou vol meisje. Het wordt elke dag een beetje beter. Veel water drinken: prima. Zoek ook maar afleiding, des te eerder is de dag om. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Goeiemiddag allen! Heeee, Travel, goed je weer te lezen!!! Ik las je al de laatste dagen, hoop dat je de draad weer kunt oppikken. Hoi Kameleon, bedankt voor al je mooie woorden! Ik heb er veel aan! Bulletje, succes met je voorbereiding voor het feest van je vader! Greeneyes: zet 'em op, je kán het! Smikkie ook weer in de house, net als Suikertje: fijn! En ik zou graag nog willen reageren op een ieder van jullie, maar ben effe de draad kwijt Voor Hannah, Borretje en Snoepje En voor iedereen die het nodig heeft:veel sterkte toegewenst! En Witte: jij zegt zo vaak datgene wat ik denk, mooi! Ik vind het heel opvallend! En nou moet ik eigenlijk aan de studie, morgen dubbel tentamen in Amsterdam, zou zomaar kunnen dat ik Soothe of Vie tegen kom, maar ja, dat weet je dan niet, he? Lytse: leuk je weer te lezen! Ben blij dat het goed met je gaat, heb veel aan je gedacht de laatste weken. Jij daar in Duitsland, met al die verleidingen, maar gelukkig, het ging allemaal goed! Jaap: wat een wijsheid, ook ik ga het goed onthouden! Tja, zo is het natuurlijk wel, leugens helpen niet echt.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Bulletje....nu effe een uurtje naar bed!!!!!!!!!!!!!!!!!! (HOOR JE MIJN STRENGE JUFFENSTEM?!?!?!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Lytse, ik heb dat down gevoel ook, het is naar en ik kan het niet echt plaatsen. enne zo'n man heb ik hier ook, heb dan het liefst dat hij achter de comp. gaat zitten. Nancy, bedankt en succes met je tentamens! Greeneyes, fijn dat je nu regelmatig op het forum komt, hou vol! Jennifer, wacht niet tot de behandeling gaat starten, ga meteen aan de slag! je kan het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 @ Bul: WEGWEZEN Tot later. @ Nance: ik ben ook zo blij dat het goed gegaan is. Was wel aangekomen, maar dat gaat er wel weer af. Succes met het studeren ( en morgen met het vervoer ) Fijn dat het goed met je gaat. @ Kameo: wat je zegt, het is altijd verkeerd. Zuchtttt. Ik ga weer verder aan de dag. Tot later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miss Sophie Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Dank jullie wel ik kijk weer regelmatig de berichtjes, bijna 24 uur nuchter, ik schrok wel van de pillen die ik heb om te helpen heb er maar 1 gehad ik ga geen verslaving met een andere verslaving wegwerken. Kan geen water meer zien maar doe het wel en wat koffie en op z'n tijd een peuk die moet ik ook laten liggen maar ik werk nu even aan de eerste verslaving. Ben blij dat ik de wijn vanochtend door de afvoer mikte. Heb het nu koud, hoort erbij wordt vanavond in bed zweten. Ik weet dat ik het kan alleen de schuld die je voelt dat je weer bent afgegleden bah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Quote: @ Nance: ik ben ook zo blij dat het goed gegaan is. Was wel aangekomen, maar dat gaat er wel weer af. Succes met het studeren ( en morgen met het vervoer ) Fijn dat het goed met je gaat. Bedankt Lytse, ik zit hier met tranen op m'n wangen, jeetje, dat jij nog weet dat ik zo'n enorm probleem heb met reizen... Ja, dat studeren komt goed, maar hoe overleef ik bus, tram enz. Lief dat jij eraan dacht en ik ga ervoor hoor, dwars door paniekaanvallen heen! Ik moet wel...Dank je wel, je sterkt me! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Weet je wat ik net even dacht, ik heb geen poot meer om op te staan, geen drank meer, geen pillen en geen sigaretten. En ik voelde me even zielig... Maar, ik heb wél twee benen om op te staan, dat moet toch ook houvast geven? Ik wil het niet meer met al die hulpmiddelen, afkicken van de benzo's was nog het ergste. En nee, die eerste neem ik niet meer, een tentamen doen met een houten kop levert ook niks op. Dus maar vertrouwen op m'n eigen ikje, en gaan met die banaan. Dus nu weer aan de studie, geeft me zoveel plezier, angsten maar voor morgen laten.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 middag mensen... nog niets terug gelezen.. het is heerlijk wandelweer...wat ik dus net ook gedaan heb met de doggies. heerlijk langs de dijk gelopen en uitgewaaid. vanmorgen op de weegschaal gestaan en ik ben inmiddels 9 kilo afgevallen ( vanaf 17 juni) @ Nancy... heb je niet iemand die met je mee kan?? ik ken het gevoel en dat is niet prettig kan ik je melden. ik wil eventueel ook wel met je mee hoor?? (heb toch niets zinnigs te doen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Greeneyes... sterkte meis.. de eerste stap is weer gezet. ga ervoor!! water kwam bij mij ook m'n neus uit.. ik zit nu aan de water met uitgeperste citroen ( 1,5 citroen op 1 liter water) en een klein scheutje suikervrije limonade. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Goede middag, wandelweer? Waar dan Lenie...... Hey nance! ben er zeker van dat je dat helemaal goed gaat doen! Lytse, ik weet niet bij jullie daar maar hier is het alweer een paar dagen helemaal gedaan met de zomer. Zou het daar ook niet aan kunnen liggen? Dat down achtige gevoel. Gaat wel weer over, ken er alles van de laatste tijd. Green, na een dag of drie voel je je echt al veel en veel beter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 9 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2012 Weet je Lenie, het duurt van 14.00 uur tot 17.00 uur. Dus ga ik om half één weg en ben pas laat terug, Dat kan ik jou niet aandoen, dan zit je daar maar... Maar wat lief dat je het aan biedt! Net als met die tandarts laatst... Heb overigens nu wel een afspraak staan, goed, he??? Na 8 jaar.... Maaruhhh... eeen whatsappje of smsje??? Graag, kan ik daar in de bus naar lezen , helpt enorm! Thanks!! Heb jij mijn nummer??? Anders effe een pb-tje? Hoop dat het met jouw gezondheid weer wat beter gaat! Ik volg je via Facebook, dus ben wel een beetje bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden