Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 juli 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tegenwoordig woon ik onder mijn paraplu... Goedemiddag van hieruit dus!

Jen, wat een opluchting dat het er goed uit ziet, hé?

:present: Zonnetjes

:musicnote: Madeliefje!

Gwen, fun met je meeting :)

Wat zeg ik tegen een gezelschap dat verwacht dat ik drink? Voorlopig zeg ik dat ik mezelf op dieet heb gezet. Of: "moet dat dan?" (hihi) Ik krijg ook uitéén lopende reacties, maar het kan me niet schelen.

Ik volg de redeneringen: waarom zouden we erover moeten liegen? Op een dag wil ik het ook als normaal vinden om te zeggen: nee, dank je, ik wil geen alcohol drinken omdat het te veel werd voor mij. Maar tegen dan heb ik misschien helemaal geen behoefte meer om er iets over te zeggen. Nu voel ik me soms wat "aangevallen", maar dat is wellicht eigen projectie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Bo!

We doen het inderdaad samen.

Goed te horen Jen.

Ik ga er weer vandoor, eerst even boodschappen doen, daarna moed verzamelen om te bellen naar het bedrijf waar ik een open sollicitatie naartoe heb gestuurd.

Johann, Em dankzij jullie heb ik nu enig idee wat ik zou kunnen zeggen als opening.

Fijne dag allemaal:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat iedereen datgene moet doen waarbij hij of zij zich het prettigst voelt.

De een durft niet te vertellen dat hij verslaafd is, en dan kun je het smoezenboek open trekken, een ander durft te zeggen dat ie verslaafd is.

Ik heb tegen iedereen gezegd dat ik een verslaafde ben die nu 2.5 jaar droog staat. Gewoon omdat ik me niet schaam voor mijn verslaving, maar ik kan me voorstellen dat mensen b.v. met een beroep waarin je niet eerlijk kunt zijn, het smoezenboek open trekken.

Iedereen weet dat ze mij geen drank aan hoeven te bieden, dus doen ze het ook niet en vragen ze niet.

Ze zijn niet anders gewend dan dat ik fris drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosa

Bellen staat heel geinteresseerd

Waardeert een werkgever juist

Het is niet zo dat jij in een 'underdog' positie staat!

Jij toont interesse in dat bedrijf

daar mogen zij om in hun handen knijpen!

Wellicht een tip als je nog eens een vacature ziet

vooraf bellen

aangeven dat je de vacature las

wat vragen stellen over wat de functie precies inhoudt

in wat voor soort team je komt te werken

vertel je wat jij in je mars hebt

en dan solliciteren

dan kun je verwijzen naar het telefoongesprek

en weten ze dat meteen weer als ze je sollicitatie ontvangen

Succes en duim voor je:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bo ik merkte bij mijzelf dat ik degene was die zo neg. tegen mijn verslaving aankeek. Kon ook niet anders want ik werd bevestigd door de maatschappij dat dat verkeerd was.

Maar toen ik eenmaal verteld had dat ik gestopt was met drinken, merkte ik dat mensen daar alleen maar veel waardering voor hadden. Het werd hoe langer hoe makkelijker om toen verder te gaan met vertellen, maar in het begin was het zeker ook moeilijk voor mij hoor.

ik merkte dat mensen mij niet veroordelen om mijn stoppen, maar om mijn drinken. Dat was toen een openbaring voor mij.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik zag tegen de reacties op toen ik niet meer dronk. Dacht dat iedereen er op zou letten, uitleg zou willen.Was dus helemaal niet zo. Heet volstond om te zeggen dat het teveel een gewoonte was geworden om te drinken en ik voorlopig niet dronk. Als het al gevraagd werd. Ik denk dat ik over een tijdje zal zeggendat ik geen alcohol drink. Uitleg daarover zalper persoon en gelegenheid verschillen.

Jen, fijn dat het goed gegaan is.

Dank jullie wel voor jullie woorden en :present::sun: als reactie op mijn verhaal. Blij dat ik het gedaan heb.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetjes omschrijft het goed. Afhankelijk van tijd, plaats, persoon en gelegenheid.

En lastige vragen? Ik kan er nauwelijks op wachten, maar ze komen niet. Zou ook geheid een nog lastiger opmerking of vraag paraat hebben voor de vrager.

Eentje zag ik al voorbij komen, over gezellig meedrinken. Een prima antwoord eveneens. Ben jij niet gezellig met een cola? Zelf zou ik daar ongetwijfeld aan toevoegen: "Dan heb je een probleem(pje) hoor! Moet je toch eens naar laten kijken".

Het zou ook te zot zijn voor woorden wanneer iemand verantwoording af zou moeten leggen voor niet drinken. De omgekeerde wereld eigenlijk. Immers, hoe zit het dan met niet roken? Geen hash of coke? Wel gezond eten? etc.

Geen zinnig mens die het in zijn hoofd haalt om daar rare vragen over te stellen of, omgekeerd, vragen daarover als lastig te ervaren.

Het woord "verslaving" hoeft ook helemaal niet aan de orde te komen. -Ik neem al een poosje geen alcohol, bevalt me prima dus hou het maar zo- lijkt me in alle gevallen ruim voldoende.

Heeft dit dan met oneerlijk zijn te maken? Ik dacht het toch niet. Het is niet de vragensteller die bepaalt welk onderwerp, in hoeverre, aan de orde gesteld wordt maar degene aan wie de vraag gesteld wordt.

Ook bij een sollicitatie bijvoorbeeld (sommige onderwerpen zijn hierbij zelfs taboe voor de vrager, zoals vragen over zwangerschap).

Stel je voor: "Beste toekomstige werkgever, ik wil heel eerlijk tegen u zijn want ik weet dat het een beperking kan zijn in sommige functies. Ook kan ik niet beloven dat het nooit terug komt, dus.... in het verleden had ik... uhh.... problemen met... uhh .... aambeien!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iemand het al wil weten, zeg ik gewoon dat ik me het lekkerst voel zonder alcohol. Dat is voor mij ook de waarheid.

Onze drinkende vrienden hebben het er nooit over. Geen interesse en geen complimenten. Een soort stilzwijgend accepteren en verder taboe.

Jaren geleden werd er wel eens gezegd ach joh neem er toch gezellig 1. Als iemand echt vervelend reageerde, wat maar zelden gebeurde, zei ik : wen er maar aan.

Madelief topper :musicnote::present:

Zo, ik ga eens van mijn vakantie genieten. Joepie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...