Spring naar bijdragen

zaterdag 11 augustus


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goede midden morgen! blij met wat kunnen bijslapen, ook al lijkt het nooit genoeg, die vermoeidheid, pffff..ik prijs me dikwijls gelukkig dat we hier niet communiceren met een webcam ;-)

ik lees hier weer vele moedige berichten!

@jane4: wie de date ook mag zijn, ga er voor!

@visjes: waarom denk je dat je het niet vol houd? is de trek te groot? of de sociale druk? of ben je de nadelen al aan het vergeten? hier lopen zo vele ervaringsdeskundigen rond dat je hierover best zinnige antwoorden kan krijgen.

ik heb tot nu toe geen terugval gehad; ik ben zes weken gestopt. ik wil gewoon geen terugval. ik wil gewoon echt niet meer drinken. dat is momenteel mijn ormule. ook al is er trek, ik wil het allemaal niet meer meemaken. als ik de nieuwkomers lees, word ik daar weer in alle heftigheid aan herinnerd. en besef ik met wat een monster ik te maken heb gehad. moge hij van mijn erf afblijven!

@jen: ai, je papa, beseft hij dat hij minder mobiel is?

@bo :heart:= omvat al mijn warmte voor jou en jouw betekenis voor mij , pling, pling

@miranda! 3 is één van de cruciale cijfers in het ontwennen. ik ruik je kracht bijna tot hier, meid!

@gwen: misschien een vreemd antwoord op je wederkerende dromen-maar ik heb ook lang nachtmerries gehad over oa mijn overleden vader. Tot ik op een dag een tip kreeg van een hele wijze dame om in mijn dromen mijn droom te veranderen. Voor het slapen gaan jezelf voornemen dat indien de droom terugkomt je er een andere positieve wending wil aan geven. Bij mij heeft het al meerdere keren gewerkt en de nachtmerries zijn verdwenen. Bewust dromen noemt men dat.

iedereen een fijne zonnige dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen.

Ik ben net mijn bed uitgekomen. Ook hier, net als bij Lavendel, een blijvende vermoeidheid. Heb er Zomaar al weer een kleine 11 uur slapen opzitten. Ik heb van de week inderdaad vitamine B. D. en wat extra zink aangeschaft.

Ik neem me steeds allerlei plannen voor want, ik drink niet meer, en lijk ik van mezelf al van alles te moeten en mijn tijd extra goed moeten te benutten van mezelf.

De vermoeidheid heeft misschien dan ook een hele goede functie voor mij. Ik MOET het rustig aan doen en pas op de plaats maken.

De plannen van vandaag dan ook weer over boord gegooid. Eerst even hier lezen, dan een rustig fruit ontbijtje en met een muziekje wat opruimen en in de tuin rommelen. Ik zie daarna wel weer.

Blijkbaar blijf ik zo ook dicht bij mezelf en dicht bij het stoppen.

Het 1000 en 1 plannen maken en ook uitvoeren hoorde ook bij het veel over mijn grenzen gaan. Veel doen en dan de vermoeidheid weer weg drinken.

Ik neem het nu maar zoals het komt. Ik op nummer 1:D

@Albertina; Mooi bericht over mensen. Een andere manier om tegen zaken en contacten uit het verleden aan te kijken.

@ Miranda en Visjes. Jullie gaan goed hoor. Hou vol! Het wordt er alleen maar beter op.

@ Jane; Een date! Wat een lekkere zonnige dag hiervoor. Geniet!

Zo, ik ga nog eventjes hier lezen. Heb een Bach CD'tje opgezet (het moet niet gekker worden :-)), dan een beetje opruimen en aanrommelen in de tuin en dan eens zien of ik nog zin heb om het strand op te zoeken of op uitnodigingen in te gaan.

Kom er steeds meer achter, nu ik niet drink, dat ik er eigenlijk erg van hou om met mezelf te zijn. Ik kan het blijkbaar best met mezelf vindenB).

Toen ik nog dronk MOEST ik veel doen, veel afspreken en een zo leuk mogelijk leven hebben. een beetje een beeld van mezelf dat ik had gemaakt en probeerde na te leven. Het "kijk eens hoe goed het met mij en mijn leven gaat" idee.

Nu ja.. Ik schrijf hier af en toe of dit mijn dagboek is, maar goed, het helpt me...

En ik realiseer me dat mensen het natuurlijk niet verplicht hoeven te lezen.

Tsja, zo gebruikt een ieder het forum als zijn of haar eigen reddingsboei...

Fijne dag mensen:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pjotr dit gevoel, die trek gaat over, blijf daarin geloven hé? Het is een nieuw gevoel dus is dat in dit geval eng, maar naarmate je langer droog staat, krijg je ook een ander gevoel, nl. zelfvertrouwen. En dat gaat komen maar blijf geloven in je eigen krachten.;)

We gaan er voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tcoh even een kleine waarschuwing mbt de fakirmatjes.

Bij de Zweedse variant, met lange kunststof stekels, wordt gewaarschuwd nooit op de matjes te gaan staan. (las op het draadje van gisteren over erop staan).

Zou het ook nooit durven trouwens.

Ben zelf gestopt met de matten, vind het toch niet fijn. Ontspan liever op andere manieren.

Sorry Jane ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lavendel:present:

Pjotr: Moeilijk is het in het begin he?

Wat er hier wordst geschreven over de katers is zo waar. Een avondje plezier en de prijs is hoog!

Ook daar valt nog wel over te twisten. 1 avondje plezier?

Het eerste glas misschien? Daarna volgen er velen meer. En dat plezier? Ik kon het me vaak niet echt herrinneren. Niks geen plezier. Misschien wat alcohol gelach. nep tranen of nep ontspanning.

Geen goed gesprek, film of echte lol die ik me nog kon herrinneren...

Plezier kan je je meestal een paar dagen daarna nog voor de geest halen.Daar kijk je met een glimlach op terug. Dat zogenaamde alcohol plezier is niks meer, niks minder dan jezelf verdoven en uitschakelen. Niks om op terug te kijken, behalve vaak schaamte, schuld en een kater.

Dus ja, het is moeilijk, maar wel een moeilijk moment om met trots op terug te kijken en geen zogenaamd nplezier of ontspanning.

Dus, even een peptalk ;-) . Hou vol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Bo
Gelukkig zijn dromen bedrog
quote>

@Bo & Gwen: Geen bedrog hoor Bo, gewoon een andere, vrijere modus van bewustzijn. En dat sluit aardig aan bij wat Lavendel zegt, je kunt je dromen beïnvloeden. Bewust dromen. En omgekeerd geldt ook: wat je ook droomt, je hebt altijd de keuze om de volgende dag mee te nemen wat je wilt.

Liefs,
Rae

Ps: goede morgen iedereen :rose:



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

@ Albertina: mooie tekst is dat. Ik kreeg hem vorige week ook via email van mensen. Ik ga hem ook printen.

Ik denk dat het ook van toepassing is op contacten met forumleden: een tijdje heb je intensief contact met iemand en probeer je te helpen. Daarna hebben ze het niet meer nodig en gaan hun eigen weg.

@ Jane: fijne date vandaag, maar oogjes open hè. Vertrouw op je gevoel!

@ Visjes: die angst voor terugval is heel normaal volgens mij. Ik vraag me ook weleens af of ik dit mijn hele leven volhoud. De remedie hier is, het per dag te bekijken. Dat blijft mooi overzichtelijk. Deze dag houd je het vol, gisteren ook en voor je het weet ben je een week verder. Ook hoor ik hier van verschillende mensen dat de trek geleidelijk aan minder wordt.

Dat is m.i. het grote verschil van minderaar willen zijn en stopper. Zoals je in mijn onderschrift kunt zien, heb ik eerst een jaar geminderd. De trek blijft daardoor in stand. Ik kon het meestal goed beheersen, maar het ging niet vanzelf. Een enkele keer had ik een uitglijder (is niet gelijk aan een terugval, want een uitglijder is maar één keer een avond bijv.). Die uitglijder kwam dan op een dag dat ik van mezelf 's avonds 2 glazen mocht drinken en op die dag veel pijn had. Ik werd dan minder alert en onverschilliger. Waar ik normaal de trek al aan zag komen, zag ik niet dat ik op dat moment de fout zou ingaan. De volgende dag natuurlijk reuze spijt. Bijkomend probleem (maar niet heus) dat ik door dat minderen veel slechter tegen drank kon! Op een zeker moment heb ik gezegd dat ik helemaal zou stoppen als het me nog eens zou overkomen en dat heb ik gedaan.

Het niet-drinken wordt nu de gewoonte.

Voor jou, mezelf en alle anderen: we gaan ervoor!

Ik moet nu allerlei dingen gaan doen, dus tot vanavond.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen samen

Het weer is hier niet wat ik gehoopt had, het is warm maar bewolkt :(

Maar goed ik vermaak me wel hoor :)

En voor de "nieuwelingen" alle begin is moeilijk, maar echt het wordt beter. Wil niet zeggen dat over 5 dagen je de hele wereld aan kan en je nooit meer trekt hebt hoor.

Nee helaas zo makkelijk word het ons niet gemaakt, maar je kan er beter mee omgaan.

De discussies in je hoofd worden anders, korter, duidelijker, "makkelijker". Je gaat het makkelijker winnen van de trek.

En dat is gewoon een heerlijk gevoel, dan ben je de baas over je eigen denken.

Maar denk niet dat je er dan al bent, nee die valserik ligt overal op de loer.

En hij is heel slim, zorg dat je slimmer bent ;)

Klinkt niet hoopvol ?? Juist wel. van die babbels in je hoofd gaat je lever niet naar zijn grootje, heb je geen kater, geen valpartijen, geen genante momenten......vul zelf verder maar in.

Die discussies zijn goed voor je gezondheid, houden je allert. En als je weer eens hebt gewonnen, voel je je zo goeddddd.

Lieve "nieuwelingen" (om niet te klinken als een verbeter Goeroe) het leven zonder drank is zoveel beter dan met.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve frummertjes,

Terug uit vakantie en met heel droevig hartje alles gelezen van mijn broeder-rekel. God wat voelde ik me slecht na dit nieuws. Ik heb er zoveel mooie dingen met meegemaakt, hier, op msn, op fb, aan de foon en in levende lijve. Prachtman tot en met.

Ik had begrepen dat er kon gestort worden voor een bloemetje ? Dan had ik graag de info gehad om dit te uit te voeren. Dat is wel het minst wat ik voor hem en zijn nabestaanden kan terug doen.

Ikzelf vertrek alweer voor een korte motortrip naar jullie noorderburen met mijn vriendin, even alles laten bezinken op Texel.

Droevige groetjes aan iedereen van een heel klein rekeltje momenteel :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na weer wat feestjes en drinkgelegenheden bezocht te hebben, kan ik met veel vreugde terug kijken.

Vooral naar de drinker (ja ja ik ben gemeen ik weet het :D)

Dan vraag je de volgende dag naar iets en dan weten ze dat niet meer.

Of je krijgt een schaamrood hoofd "was ik erg vervelend gister, ik had echt veel teveel gedronken"

Langzaam komen dan de verhalen.

De ene had zich verslapen, de ander is maar helemaal niet gaan werken.

En nu is er ook nog 1 die het niet meer nodig vond de condoom uit de verpakking te halen, gevolg ??? juist hartstikke zwanger in een niet zo'n beste situatie.

Lang leve mijn nuchterheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...