Spring naar bijdragen

zaterdag 11 augustus


albertina

Aanbevolen berichten

ben zonet de stad uitgelopen van een bende dronken vrienden

het is hier het jaarlijkse 3-daagse muziekfeest

ééntje kon het niet laten om voortdurend bier aan me op te dringen

ik weet wel: het is goed bedoeld etc etc etc

maar soms heb ik er echt geen zin in om altijd mild en lief te blijven

dus ben ik vertrokken

op weg naar huis dacht ik: Lavendel ( enfin, toch zo iets ;-))) het wordt stilaan

tijd meisje, dat je je hart openzet voor mensen met andere vibes, want er groeien

andere behoeften in dat hart van mij....

wat niet betekent dat ik oude vrienden wil laten vallen

maar er groeit iets nieuws in mij , dat ook zijn noden heeft blijkbaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: bolletje
Mijn man was ruim 14 jaar ouder Jen en is nu aankomende 24 dec. 2 j. dood.
Hier op het forum hebben ze me toen geweldig geholpen, dus ben ik droog gebleven.

quote>

Dit forum is wel wat, niet? Ik ervaar hier ook veel warmte.
Zn je man wered dus dement? Dat moet pas moeilijk zijn, Bol.

Originally posted by: Steunbeertje
@Jen
Mijn moeder begint ook met Alzheimer, maar ik heb nog steeds het idee dat ze soms de boel in de maling neemt ;)
quote>

Bij mijn vader is het vasculaire dementie, erg onvoorspelbaar qua verloop. Hij neemt de boel in de maling in het opzicht dat hij zich beter voordoet dan hij is.

@Lytse
"@ Jen:
bij mijn schoonmoeder zitten de mensen buiten te roken en ze mogen roken op hun eigen kamer. Natuurlijk alleen als ze niet teveel in de war zijn.
Heeft je vader t.v. op zijn kamer? In het begin heeft mijn schoonma daar nog veel aan gehad, maar nu kan ze de t.v.gids en de afstandsbediening niet meer gebruiken. Ze vergeet ook waar het programma nu ook alweer over ging.
Het beste is doorgaans om te praten over dingen die je vader interesseren en over koetjes en kalfjes; het weer, bloemen die er al dan niet mooi bij staan; jeugdherinneringen.
Schoonma vindt het ook heel leuk om mee naar buiten te gaan en is dan alerter. Ze vindt het leuk als ik haar op allerlei dingetjes wijs (laatst een volwassene op een fiets, met een soort aanhangfiets erachter met zijn kind). "
Dat roken mag jammer genoeg niet. Een duveltje drinken ook alleen als wij er zijn (mijn pa is geen alcoholist, maar drinkt wel graag iets). Tv heeft hij, 't is zelfs zijn eigen tv, maar hij weet niet meer hoe hij die moet aanzetten. Ik probeer hem mee naar buiten te nemen, maar nu hij immobiel is, is dat niet evident. (wat als hij naar de wc moet?) Mijn broer en zussen durven het niet meer, mijn lief weln dus laatst zag ik een fijn lachje op zijn gezicht "Aha onze Jen kan ik nog zover krijgen".

Sorry dat ik zoveel over een off topic onderwerp babbel.



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lytse
@ SB: mensen die beginnen te dementeren proberen altijd te verbloemen dat ze dingen niet weten. Zeker voor een korte tijd en bij mensen die hen niet zo goed kennen, kunnen ze zich beter voordoen dan ze zich voelen. Bij ons was dat het probleem bij mijn vader. Mijn broers kwamen minder en hadden eerst niet in de gaten dat hij geestelijk achteruit ging.
Lytse.quote>

Sorry, nog even. Het verbloemen heeft mijn vader heel hard. Zelfs de psychologe kon er niet goed aan uit. Hij kan erg om de pot draaien, en het gesprek leiden naar zaken die hij wèl goed weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lavendel1
ben zonet de stad uitgelopen van een bende dronken vrienden
het is hier het jaarlijkse 3-daagse muziekfeest
ééntje kon het niet laten om voortdurend bier aan me op te dringen
ik weet wel: het is goed bedoeld etc etc etc
maar soms heb ik er echt geen zin in om altijd mild en lief te blijven
dus ben ik vertrokken
op weg naar huis dacht ik: Lavendel ( enfin, toch zo iets ;-))) het wordt stilaan
tijd meisje, dat je je hart openzet voor mensen met andere vibes, want er groeien
andere behoeften in dat hart van mij....
wat niet betekent dat ik oude vrienden wil laten vallen
maar er groeit iets nieuws in mij , dat ook zijn noden heeft blijkbaarquote>


Daar was ik ook lavendel. Maar de muziek was dit jaar niet aan mij besteed. Goh, een paar jaar geleden kwam Lou Reed nog!

Ik ben er ook uitgegroeid, uit het drinkgelag.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lavendel1
ben zonet de stad uitgelopen van een bende dronken vrienden
het is hier het jaarlijkse 3-daagse muziekfeest
ééntje kon het niet laten om voortdurend bier aan me op te dringen
ik weet wel: het is goed bedoeld etc etc etc
maar soms heb ik er echt geen zin in om altijd mild en lief te blijven
dus ben ik vertrokken
op weg naar huis quote>

Een zatte mens is meestal niet mooi Lavendel. Wat mooi is, is dat je het zattemansgedoe in het gezicht kon kijken en het bijgevolg besloot te verlaten. Jammer voor die vriend die je zat te aan te moedigen, het siert haar/hem niet. Heb hetzelfde meegemaakt op een tweedaags muziekfestival vorige week. Twee dagen betaald maar na 1 avond het afgetrapt omdat mijn vrienden na 2 uur al niet meer aanspreekbaar waren. Geen schrik voor alcohol (ik drink niet in gezelschap) maar ook geen plezier meer in mijn vrienden.

Ik heb deze avond een aaneenschakeling van kleine gebeurtenissen gehad die mijn gevoeligheid voor prikkels stelselmatig verhoogden. De eerste prikkel was extreem, en ik probeerde er mijn oefeningen op te doen en los te laten en in het moment te leven. Maar het was te sterk. Elke lichte prikkel op weg naar huis voedde die eerste prikkel. En tegen dat ik thuis was, was ik één grote prikkelspons.

Ik heb er toen ongeveer 6 uren over gedaan om 20 euro samen te rapen hier en daar bij vrienden voor alcohol en tabak. Dus ik ben gevallen vandaag.

De hele zoektocht naar geld voor alcohol was gevuld met verdriet, schuldgevoel en frustratie omdat ik dacht dat ik met mijn oefeningen mijn emoties aankon. En dat gevoel slorpte nog meer prikkels op. En al oefenend waren er tranen. Dan zeg ik, de tranen mogen er zijn. De emoties mogen er zijn. Maar ...

Als de emotie zo hoog loopt moet je al een pak oefening achter de rug hebben om het in crisis-situatie te kunnen toepassen (ik heb het over BPS-oefeningen). Zeggen ze ook in de therapie. Als de soep heet staat, moet je niet proeven.

Afin, volgende keer beter. Ik geloof nog steeds dat ik op een dag motivatie vind om HALT te zeggen tegen het vergif waar ik me nu aan laaf.

Rae
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...