Spring naar bijdragen

In de kroeg


amber11

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Na 5 dagen droog te staan heb ik nu een heel onzeker gevoel.

Gisteravond met mijn echtgenoot naar de kroeg geweest en kreeg daar

prompt een paniekaanval. Nog een uurtje gebleven en daarna snel naar huis.

Wat een hel als je iedereen onbekommerd ziet drinken.

Pffffffffffff ga voortaan alleen nog naar een restaurant.

Dan kan ik me focussen op het eten.

Dit was vreselijk.:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi amber,

Je kunt het gevoel ook anders zien misschien. Ik vind mensen bijv. lachwekkend die drinken je ziet namelijk na de eerste borrel dat ze veranderen, ze worden makkelijker, veel lachen, enz.

Ik dacht altijd jeetje dat zijn 2 verschillende mensen, nuchter en aangeschoten dan wel dronken. En misschien ook een bevrijdend gevoel dat ik/jij dat niet meer zijn wij zijn nuchter.

Ik hoop dat het een beetje helpt het voorgaande want in restaurants word ook genoeg genuttigd dat mensen niet meer weten wanneer te stoppen.

Gefeliciteerd met je 5e dag wat goed van je. Haal ook uit negatieve of minder positieve dingen iets goeds voor jezelf, er word je een spiegel voorgehouden die je zal helpen te groeien en weer opbloeien ook al ervaar je de situatie als angstig naar of bedreigend.

Op naar dag 6 en dat je dit maar mag volhouden, welkom op dit forum!

Lieve groeten Miss Sophie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed hoor, Amber, dag 5!

Ik ben de eerste 2 weken niet naar uitgaansgelegenheden gegaan.

Daarna weer wel.

Wat ik doe (misschien niet zo aardig, maar zo kijk ik nu) is inderdaad vooral observeren hoe mensen om me heen doen die drinken.

Alles kwijt raken, luid praten, hysterisch, overdreven, niet luisteren, in een cocoon zitten met zichzelf.

Ik heb er een beetje "leedvermaak"om. Mij heeft dat wel geholpen. Het heeft mij in iedergeval doen besluiten dat ik het zonde van mijn tijd vind om bij mensen rond te hangen die echt goed door drinken.

Het gegil en de onzinnige verhalen..

Het kost mij tijd en energie en zij weten de volgende dag niet meer welk verhaal ze in mijn oor hebben staan te gillen.

Wanneer ik nu ergens ben waar wordt gedronken, zorg ik dat ik weg ben voordat "het licht uit gaat".

Geeft een heerlijk gevoel de volgende dag.

Kijk maar goed, het lijkt nu misschien nog of je iets mist, maar als je goed kijkt, mis je niks, behalve een schemer gebied van een ander..

Op naar dag 6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Amber,

goed in elk geval dat je niet voor de bijl bent gegaan,

want dat was de weg vd minste weerstand geweest en

was je weer terug bij af. Als je erop terugkijkt; wat vind

je van de kroeg nu je niet meer wilt drinken? Zitter er je echte vrienden,

is het belangrijk voor je relatie dat je meegaat? Of kan het zijn dat je er

echt alleen kwam om door te kunnen zakken? Vaak lees ik hier dat de

kroeggangen mensen minder opleveren aan vriendschappen, en dat als je

minder komt en niet drinkt, je er minder thuis kan gaan voelen.

Kijk goed wat jou voedt nu, dan kun je je gekozen weg vervolgen. De kat op het spek

binden, maakt het erg zwaar. Praat hier met je echtgenoot over, dan kan hij je steunen.

succes meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Amber,

Jij durft, dag 5 en dan al zo'n uitdaging aan gaan en nog met vlag en wimpel doorstaan ook !! Petje af ;)

Oke behalve die paniekaanval, maar dat lijkt me ook wel een beetje logisch.

Ik was ook een echte kroegtijger, maar de laatste jaren al veel minder hoor.

Onlangs op een terrasje beland toen ik de hond aan het uitlaten was.

Er zaten een stel vriendinnen van me en ik raakte aan de praat (je kent het wel).

Het was heel gezellig, maar naar mate de avond vorderde werden ze toch allemaal een beetje dronken :D

Daar heb ik wel om kunnen lachen, maar aan sommige heb ik me ronduit geirriteerd.

Dan zijn er nog de "gewone" kroegvrienden, mensen die je buiten de kroeg om niet ziet.

Die zijn van een ergere slag zuipers :D Zuipen zich klem, herinneren zich niets meer, maar zijn wel "trots" op hun mega kater :angry:

Ik vraag me af of ze wel allemaal zo onbekommerd drinken ;)

Maar wat ik hier boven ook al lees, buig het om. Observeer, geniet, lach en weet dat jij morgen weer fris en fruitig opstaat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Amber,

Maak je niet te veel zorgen! Je hebt waarschijnlijk een enorme confrontatie gehad met een een vorm van 'gezelligheid' waar jij geen deel meer van uitmaakt. Ik had ongeveer hetzelfde op mijn dag 5 en toen zat ik niet eens in de kroeg! Top dat je niet bent gezwicht en gewoon naar huis bent gegaan! Het is moeilijk en je moet je draai nog vinden in je nuchtere bestaan. Naar de kroeg gaan is dan wel een extra zware test.

Misschien beter om even een periode niet naar de kroeg te gaan of probeer je er anders goed op voor te bereiden met de gedachte dat je niet gaat drinken en dat je dus een sterke vrouw bent waar iedereen respect voor mag hebben.

Maar je houdt vol en dat is geweldig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

ter

Bedankt voor jullie steun , maar ik moet met spijt bekennen dat ik gisteravond

in alle rust thuis 2 wijntjes heb gedronken voor het eten.

Vind het nu, Het is nu ochtend hier, erg stom van mezelf.

Gelukkig na het eten niets meer gedronken maar voel me heel schuldig:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een moeilijke vraag, Amber (mooie naam trouwens).

Ik neem baclofen, en drink veel minder dan vroeger. Zelf ben ik dus beslist tevreden, maar op dit forum is niet iedereen het daar mee eens. Ik sta nog niet sterk genoeg in mijn schoenen om je te zeggen "ja", als je me snapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar dat snap ik dan niet Wijfie, één biertje mee drinken voor de gezelligheid. Voor wie drink je dan mee voor de gezelligheid? Niet voor die ander want dan zou je gewoon mee moeten drinken, en voor jezelf?????

Dat is niet gezellig om er ééntje te drinken, je krijgt het er alleen maar moeilijk mee.

Ikzelf heb het gevoel dat je toch nog niet helemaal afstand kan nemen van de alc. Maar ik kan er helemaal naast zitten hoor maar het klinkt niet logisch in mijn oren:)

Niet drinken is het gemakkelijkst schrijf je, waarom dan moeilijk doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Amber,

Ik heb een fles Torres alcoholvrije witte wijn in huis gehaald. Echt een prima alternatief en ik heb gisteravond een mooi wijnglas genomen (meestal nam ik zo'n huis, tuin en keuken glas waar lekker veel in kon) en heb heerlijk genoten van het moment. Omdat er geen alcohol in zit heb je ook geen behoefte om door te drinken, dus met 1 glas was het genoeg en voelde ik me tevreden. Ik had vrienden op bezoek en ik deelde gewoon in de gezelligheid. Misschien iets voor jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, je spreekt jezelf tegen.

Bovendien: als je drinkt omdat een ander je dat voorhoudt, dan bewaak je je grens juist niet. Alleen jij bepaalt of je alcohol drinkt. Je verdedigt je nu met allerlei smoezen uit het welbekende Smoezenboek.

Omdat je het ergens ook weer niet wilt.

En zo blijft de vicieuze cirkel in stand. Stoppen- minderen- stoppen-minderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Kate, dat probeer ik eigenlijk ook een beetje te zeggen. Ik voel hier ook iets anders bij.

Bovendien vind ik het nog steeds een heel groot risico. We zijn er aan verslaafd, waarom nog drinken terwijl die troep ons in hele grote ellende gebracht heeft, dat snap ik nou nooit, maar ja ik kan alleen maar vanuit mijzelf redeneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Amber, sorry dat ik jouw draadje even gebruik voor een vraag van mij aan de anderen die een reactie hebben gegeven, maar het is een interessante discussie en misschien hebben we hier allemaal iets aan. Hoe denken jullie over dat glas alcoholvrije wijn wat ik met mijn vrienden heb gedronken? Ik heb de suggestie van een echt glas wijn genomen en ik vond dat fijn. Ik wilde geen water of fris, maar een mooi glas met iets wat heel dicht bij echte witte wijn zat. Ik had absoluut geen behoefte aan alcohol, wel behoefte aan het samen een glas drinken. Mijn vrienden drinken overigens heel matig, dus de sfeer was niet in het teken van alcohol naar binnen gieten. Ik naam nooit veel alcohol als ik met mijn vrienden was. Ik was een echte 'stille' drinker. Ben nenieuwd hoe jullie dit zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NoNo, volgens mij zitten we nog steeds op het "in de kroeg" draadje

van Amber, dus reageer ik op je nepwijnvraagje...

Voor mij werkt het anders.

Ik heb door mijn drankmisbruik en alcoholverslaving

totaal geen positieve associaties meer met een glas wijn.

De rillingen lopen echt vaak over mijn rug.

In mijn omgeving wordt nog veel gedronken.

Dat is iets wat ik nu niet kan veranderen, dus accepteer

ik dat.

De combo drank =gezellig en lekker is wel weg bij mij.

Dus zelfs als mensen heel attent met alcoholvrije zooi

aankomen, zal ik me vriendelijk, doch beslist bij mijn

water houden, uit een waterglas.

En meedoen????

Voor de gezelligheid????

Nee hoor, mijn herinneringen aan de kliniek

met kapotgedronken wezens(waaronder ik)

maken dat ik niet meer mee hoef te doen met

nepwijn voor de gezelligheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...