bolletje Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Vragen Hannah hoe ze het dan kan veranderen waardoor ze het bij anderen weer wel leuk vind, en of je haar daar aan mee kan helpen. Dan komt er misschien een dialoog op gang. Ik denk dat ze het gevoel heeft dat ze door niemand begrepen wordt. Het valt niet altijd mee als je weet dat je op jezelf gaat wonen, en de zorg van je moeder te moeten missen. Het heeft haar altijd toch een hoop veiligheid gegeven. Nu beseft ze dat je het toch een stuk alleen moet gaan doen. En als je zegt dat jij al op je 16e op jezelf bent gaat wonen helpt dat haar niet. Daarmee voelt ze zich niet begrepen. Los komen van ouders gaat vaak gepaard met grote ruzie. Het is een onderdeel van het loskomingsproces. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Sha, ik kan daar voor een deel in meegaan, dat bij het ouder worden het begrip naar ouders en de manier waarop die handelden er meer is. Toch, dat denk ik dan hé, bij jong volwassenen en dan bedoel in de leeftijd van rond de 20 het ook zo is dat er een grens is, Dan bedoel ik wat ouders nog wel en niet hoeven te accepteren van kinderen. Als een kind ziek is, dan is het een andere situatie, nog lastiger want dan komt het schuldgvoel om de hoek kijken, Het is allemaal nogal wat waar jullie voor staan, respect hoor, het is geen sinecure het goed te doen in de ogen van je kinderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Diesel, achteraf pas ja want toen begreep ik pas het hoe en waarom van hun zorgen maar toen niet hoor vond ik het allemaal slap gebazel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Sha maar was je het dan wel opeens, eens met wat je ouders bedoelde daarvoor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Hannah, je dochter is zelf naar je ex gegaan, ze kan goed met hem, dus is er geen probleem toch ? Jij houdt zoveel van haar dat ze daar voorlopig dan toch mag wonen van jou. Je wilt dus haar die stress niet aan te doen dat ze bij jou MOET wonen, als zij dat toch beslist en dus wilt, zeg jij: ok lieffie dan moet dat maar zo, dat wil jij en mag dan van mij, ondanks dat ik het niet leuk vind en liever gezellig samen met jou in huis had gewoond. Maar als jij vind dat dat niet kan, mag je van mij hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Diesel, en waar ik het vroeger niet met mijn ouders eens was, dat is zo gebleven. Dan praat ik wel over de tijd dat ik een jaar of 18 was. Ik zal ze niets kwalijk nemen maar ik was het lang niet met alles eens. Soms komt het nog wel eens ter sprake met mijn vader maar ook die is al flink op leeftijd en daarom houd ik het dan beperkt. Niemand is volmaakt, ook ouders niet. We doen allemaal ons best het zo goed mogelijk te doen en ik wil hier Hannah, Bor en Sha niet afvallen, ik schrijf slechts mijn eigen gevoel en beleving over mijn jeugd. Zelf heb ik geen kinderen dus zou ik eigenlijk niet weten waar ik over praat. Maar ik zie en hoor veel, ook van vriendinnen, bij één vriendin is het zo'n onhoudbare situatie geworden dat haar beide dochters uit huis zijn geplaatst. Tot haar grote verdriet maar ze kon niet meer, was op en ik zie haar nu zo langzaam aan opbloeien ondanks haar schuldgeveoel en het verdriet dat het haar (alleen) niet gelukt is haar dochters op te voeden naar haar eigen normen en waarden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Tina, grenzen moeten er ook zijn als ik naar mezelf kijk niet makkelijk ik heb de teugels te los gelaten bij de èèn omdat de ander zo in het gareel liep dus dacht ik dat het bij de ander ook wel kon daar ben ik dus uiteindelijk wel tegenaan gelopen en nu weer bezig om die grenzen duidelijk te maken met hulp maar dat maakt me niet uit ik kan het nu alleen maar beter doen denk ik dan en ja, drank is in het verleden daar zeker een boosdoener aan geweest nou ja...drank...ikzelf dan natuurlijk tenslotte vroeg die fles niet om geopend te worden deed ikke toen helemaal zelf hoor maar nu lekker niet meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Originally posted by: DieselSha maar was je het dan wel opeens, eens met wat je ouders bedoelde daarvoor?quote> Nee Draak, niet opeensmaar het besef kwam langzaam waarom zij zo handeldenniet van de ene op andere dagmaar steeds meer en meerwat overigens niet wil zeggendat ik het nu wel overal mee eens ben met wat mijn moeder zegtmaar ik begrijp nu dingen wel beter van haar kant Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Natuurlijk is het zo dat een deel wellicht anders had kunnen lopen wanneer er geen alcohol in het spel was. Ik ga het ook niet goed praten, maar ook de fles ging niet voor niets open, daarmee bedoel ik dat men dan per defenitie een slechte ouder is. Eigenlijk, als ik héél erg eerlijk ben zie ik het ook als een wanhoopsdaad, geen uitweg meer kunnen vinden hoe het wel goed te doen. En ik denk zomaar dat er nog wel meer om de hoek kwam kijken dat het opvoeden van kinderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Eigenlijk ben ik het ook gewoon met je eens hoor Tina ach miss te kort, maar snap wat je bedoeld, zo hebben wij voorheen vaker dit soort kiddoos opgevangen en nee zelf ook geen kinderen, anders hadden we daarvoor geen puf gehad waarschijnlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Misschien dat het bij mij toch ook weer iets anders ligt met mijn ouders bedenk ik me nu ik ben als 3 maanden oude baby geadopteerd door mijn ouders mijn biologische moeder heeft al vanaf kleins af aan mij terug willen 'hebben' stond ook plots op een dag bij mijn ouders voor de deur achteraf verklaarde dat mij ook waarom ik altijd aan de hand van broer en zus mee moest of dat er 'tantes' in de straat zich over mij bekommerde ik moest ook altijd exact laten weten waar ik uithing en als Sha maar 5 minuten te laat was stond mijn vader al voor mijn neus dus hier speelden ook meer reden mee achteraf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Drank was voor mij een vlucht een vlucht in een relatie die ik jaren eerder had moeten opgeven maar het zal een reden hebben gehad dat ik het zo lang heb volgehouden weg relatie weg drank Sha happy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 En nu ga ik dan toch echt eens uit pyama over een uurtje bij mijn zus zijn ga ik redden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Sha, dat bedoel ik met, "er komt vaak nog meer om de hoek kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Luitjes, ik heb al reactie op mijn solliciatie. Dinsdag een gesprek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Moest ik er even tussendoor melden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Top Tina, pff het lijkt tegenwoordig wel dat het al net zo'n groot feest is , als je MAG komen voor een gesprek, als dat je vroeger een baan kreeg. Want ut is al heel bijzonder dat je kan komen, nou heel veel succes hoor en gloof in jezelf enzo. Koffie dan ? en er is nog 1 stroopwafel voor jou over Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Diesel, hihihi, leuk dat je reageert. Nee, die stroopwafel mag je lekker zelf opeten. Ik ben aan de lijn dus hij is je van harte gegund. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Goede middag, geweldig Tina! Zo zie je maar "wie niet waagt , niet wint". Verder ook voor mij zeer verhelderende draad om te lezen vandaag. Ook hier de nodige "toestanden" daar omtrend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Goeiemiddag allemaal! Hoop het beste voor je Tina! Ik zal voor je duimen. Ook ik lees de hele ochtend al mee, boeiende, herkenbare verhalen. Maar wat een verdriet, he. Net als VM, zei, ook hier vergelijkbare toestanden. Gelukkig staan we dus ook hierin niet alleen! Maar leuk is wat anders....zucht.. Kame gefeliciteerd! En Fourchan ook een Ben benieuwd hoe het nu met je gaat, hoop je weer eens te lezen! En idd: Runningliesje: waar ben je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Middag allen:D Potverdrie, weer tot half elf geslapen, wat zal ik in het weekend energie hebben. Gefeliciteerd Tina met je uitnodiging. Dat alleen al is een hele boost voor je zelfvertrouwen, tenminste zo ervaar ik het wel altijd als ik solliciteer en wordt uitgenodigt. Succes dinsdag, maak ze gek! Zo, mijn broodjes gezond zijn klaar, vitamienpillies naar binnen gefrot, klaar voor weer een dag diervoeders produceren:heart: Op naar de baas! Een droge dag voor allen gewenst, maak er wat van:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 pfff iedereen aan de lijn zeg, nou Made zet de droge crackers maar klaar voor zaterdag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Ho, ho Diesel.. Ik ben niet aan de lijn hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Tina, wat een snelle reactie zeg, geweldig:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 13 september 2012 Rapport Share Geplaatst 13 september 2012 Goedemiddag allen, @ NoNo: bekend probleem, dat snoepen. Ik eet naast hartige dingen nu ook chocolade en nootjes. Beter dan alcohol. Balansdag is een goed idee. @ Miranda: still going strong. @ Kameo: 2 maanden! Chapeau. @ Diesel: lekker die verse frambozen. Zijn nu natuurlijk al lang op. Jammer! Verder lezen komt later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden