Spring naar bijdragen

vrijdag 14 september


Jaap

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 257
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal, ik ga gewoon proberen mee te schrijven, ik vind het wel moeilijk want ik wil stoppen maar het lukt niet, nog niet. En daardoor voel ik mezelf zo stom. Ik vind het echt zo moeilijk. Ik wil zo graag s avonds nog wat energie overhebben voor mijn gezin, in plaats van met wijn op de bank te zitten en voor niemand meer interesse op kunnen brengen. Ik zie het in de ogen van mijn dochter, ik kan het niet meer opbrengen om s avonds weg te gaan op visite. Ik heb mijn familie die hier een uur rijden vanaf woont al meer dan een half jaar niet gezien. Ik neem s avonds de telefoon niet meer op en als man of dochter opnemen dan zeg ik dat ik niet thuis ben. Ik prijs me gelukkig met mijn werk, daar moet ik overdag heen. Als ik dat niet had, daar durf ik niet eens over na te denken.

Hoe moet ik nu toch beginnen om zo sterk te zijn om dat eerste glas te laten staan. Gewoon laten staan toch. Maar ik vind het zo heel moeilijk.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jessy,

Welkom hier!

Ja, je leven weer terugkrijgen kan.

Door iets te laten!

Het glas te laten staan.

Die eerste niet te nemen.

Dag voor dag en stap voor stap.

Heel veel kracht gewenst hoor.

Veel hier komen schrijven en om hulp vragen.

Zo helpen we elkaar door de moeilijke momenten heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen,

@ Gunn: je lampje brandt nog. Gaat het beter met je?

@ Jesse: op Tips en adviezen, en Thema's, staan allerlei dingen die je zouden kunnen helpen. Neem iets anders te drinken, ga iets doen, het maakt niet uit wat, bel iemand op of zo. Je weet hoe het moet, maar "mórgen begin ik" blijft misschien morgen.

Iemand heeft het ook wel geprobeerd met uitstellen: keukenwekker op een uur zetten en met jezelf afspreken dat je in ieder geval dit uur nog geen alcohol drinkt; dan weer een uur proberen.

Ik wens je veel sterkte en blijf desnoods zolang hier hangen tot de ergste trek verdwenen is.

Succes toegewenst!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock en Madelief, fijn jullie antwoorden. Voel me best wel naar. mijn hoofd draait overuren en vooral in de morgen als ik vroeg wakker word en me zo naar brak voel. Ik heb al standaard 2 glazen water naast mijn bed staan voor als ik s nachts wakker word, het eerste wat ik dan denk is dat ik water moet drinken om het brakke gevoel s morgens wat minder te laten zijn. Dan val ik ook niet meer gelijk in slaap want dan begint de film in mijn hoofd volop te draaien. Hoe ik verder moet, dat het zo niet meer kan. Ik heb nog werk maar dan moet ik wel die wijn laten staan want mijn werk begint me zwaar te vallen. Dat mijn kind hier zo onder lijdt. Waarom vind ik het zo moelijk. Als ik hier schrijf, dan zeg ik tegen mezelf, het is toch niet zo moeilijk? Waarom haal ik dan na mijn werk met de boodschappen die fles wijn, boodschappen die ik eerder voor een hele week haalde, maar nu iedere dag om maar een fles wijn mee te kunnen nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jessy Welkom,

En dit is je hulp.

Het hele forum, stop met drinken en heb ook helemaal geen alcohol in huis.

Eet wat je lekker vind, maakt niet uit wat, wanneer en hoeveel.

Je zult merken dat je heel veel trek hebt in eten.

Drink heel veel water, gun jezelf dat om de gifstoffen uit je lijf te halen

en drink wat je lekker vind behalve alcohol, thee is een goed alternatief.

Je hebt A gezegd, ga alsjeblieft het alfabet af

doe het voor jezelf.

Je leven word er zeker anders door

Liefs Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jessy,

Heb je er al is over na gedacht om je huisarts in te schakelen, die kan je bijvoorbeeld helpen met medicijnen.

Ik zal niet zeggen dat het dan makkelijk is, maar wel iets dragelijker.

Veel mensen hebben moeite om naar de huisarts tegaan, te bekend, maar er is bij jou in de buurt ook vast een verslavingszorg.

Dat je hier schrijft is al een heel goed begin.

Hou dat vol, je zal zien dat het helpt ;)

Goedenavond overige Frummels. (of zo als mijn man ons liefkozend noemt, schorum van het forum :D)

Alle mensen die naar de meeting gaan, heul veul plezier morgen.

En jullie melden je wel even tussen door he ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...