Spring naar bijdragen

2 oktober 2012


Hanneke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 298
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Joy
Ja bol, so be what to be. Ik ben er absoluut niet trots op, maar life go's om kan er niet bij stil bij staan.... Of wel...
quote>


Joy, bij mijn vraag of je gedronken had, schreef je dit antwoord. Je schrijft met veel fouten en dat mag ik alleen maar doen;)
Maar alleen jij weet of het zo is of niet maar ik snap dat je antwoord niet.
Tuurlijk hebben we allemaal onze zak ballast te dragen, maar vluchten in de drank moeten we zoveel mogelijk proberen te vermijden, want we zijn tenslotte niet voor niets op dit forum.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi AR,

rot humeur zou zomaar es kunnen ja.

En Bollie Ma is Ma en is idd niet simpel nee.

Maar wat ik al eerder aangaf, ook op een van de andere honderd duizend draden,

ik denk dat ik hier al te lang "rond hang".

Prima natuurlijk hoe men vandaag bv dan Joy "probeert" van de drank weg te trekken, want zo noemt men dat hier he, we trekken je er wel doorheen.

Maar iemand al ooit bij stil gestaan dat het op den duur redelijk idioot overkomt?

Natuurlijk zou in dit geval Joy beter niet drinken. Maar is dat niet iets algemeens? dat we beter niet drinken?

En zou dat echt helpen om te zeggen dat die persoon dan maar beter een douche of een boterham zou eten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Miss Lady n jammer dat je me treft in een zeg maar "slechte bui" maar als je hier wat langer gaat mee draaien en, misschien ook wat langer zelf bezig bent met het al dan niet of beetje of niet drinken, dan begrijp je misschien wat ik bedoel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder nog,

Joy of je nu wel niet of veel of weinig gedronken hebt.

Indien wel , tja dan heb je morgen enorme koppijn en kan je (als dat de bedoeling is tenminste) weer terug opnieuw beginnen.

Indien niet dan begin je zonder koppijn opnieuw.

Maar wat was dat was en dat kan je nooit of te nimmer veranderen.

Je kan alleen maar proberen om het in het vervolg anders en misschien wel beter te doen!

Liefs voor jou iag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smik jij komt er wel, zeker weten.:present:

Natuurlijk Nien klinkt het als een plaat die blijft hangen maar ik besef heel goed dat we in principe machteloos staan, en niet allemaal weten hoe we moeten reageren. Om toch een beetje te proberen, schrijven we. Dat geeft ons toch het gevoel dat we geprobeerd hebben. Ik denk dat het zo een beetje werkt. Niet het gevoel hebben machteloos langs de kant te gaan staan terwijl we zien dat een persoon vreselijk op z'n bek gaat. Mijzelf geeft het altijd een beetje een gevoel dat ik mee val of zoiets. Moeilijk uit te leggen. Maar zeker is dat ik het gevoel van machteloosheid niet prettig vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede avond iedereen op het forum!

( ik spring even tussen deze boeiende discussie, sorry )

ja, drie maanden droog! dat voelt goed, sterk, geruststellend!

heel fijn al die wensen en slingers, txxxxx!!!

ik had me drie maanden geleden voorgenomen om niet te drinken, kijken wat het me doet etc

ik had de voorbije drie maanden voor niets willen missen, het lijken wel eeuwen! zoveel gevoeld, gezien, gehuild, gelachen, geleefd, gevloekt...

heb ik nog zin in drank? tuurlijk, soms wel. maar ik heb het gevoel dat ik nu een keuze heb.

het dwingende is er vanaf. en ik kies momenteel voor niets te drinken. mijn keuze.

met deze beslis ik om er terug drie maanden bij te doen, omdat ik voel dat er nog allerlei in mezelf opgeruimd moet worden, een plaatsje moet krijgen

en vooral dat mijn lichaam nog steeds herstellende is

dit weekend kreeg ik een flits van de voorbije tien jaar: hoeveel ik letter verzopen heb: problemen in relaties, miskramen, eigen zaak naar de knoppen, straatarm worden, moeten overleven....en maar blijven lachen en drinken...zo van: och, ik kan dat alles wel aan! het gaat best met mij, ik heb toch nog zo veel meer meegemaakt, etc etc etc

ik besef dat ik zelden heb stilgestaan bij veel pijn, verdriet

teruggrijpen naar een hele oude gewoonte om te overleven: zuipen

iemand zei: alcohol is een medicijn tegen oud zeer

nu begrijp ik dat pas

ga ik ooit nog drinken? geen idee

ik ga gewoon nog even verder zoals ik nu bezig ben

hand in hand met mn maatje :present: en de wijsheid van dit forum :heart:

Diesel en Madelief: ik heb de survival overleefd en niks gebroken.;-) Het was zalig om met mn kont op de grond te zitten naast een zelfgemaakt vuur, drinken uit een beek, zoontje leren houthakken en mespunten snijden, basic, puur, rauw, nuchter...Het was op het juiste moment, volle maan, drie maanden nuchter:... er is zoveeel leven buiten de drank!!

mag ik wat sterkte delen met zij die het nodig hebben op dit moment :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al ben ik dan een nieuwkomer op het forum en wellicht minder lang bezig met alcohol als probleem, als ik vind dat iemand respectloos tegenover mij is kom ik voor mezelf op.

Ik vind namelijk niet dat ik als boksbal gebruikt hoef te worden voor de 'slechte bui' van een ander.

Dat was waar het mij om ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn moeder zei altijd,

"Het leven is een pijp kaneel en

ieder krijgt zijn deel".

Het is een dooddoener maar wel waar.

Alleen krijgt de één wat meer zijn deel

als de ander.

Ja en dan is het soms slikken,

zuchten, steunen, even wentelen

in zelfbeklag maar toch maar weer

doorgaan.

En het is maar mooi meegenomen als dat

allemaal zonder drank lukt.

Volgens mij is dat hier ons gemeenschappelijk

doel.

En ja, de één reageert wat heftiger dan de ander.

Daar moeten we het mee doen,

een ieder probeert volgens mij op zijn

manier duidelijk te maken wat hem of haar bezig houdt.

Dat het niet altijd in mijn straatje past of als ik er

niets mee kan heb ik dat maar te accepteren.

Ik ben ik en jij bent jij,

vinden wij elkaar dan zou dat

mooi zijn.

Zo niet dan is daar niets aan

te doen.

Een beetje respect en af en toe leven en

laten leven.

Moeilijk dat wel.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...