Spring naar bijdragen

dinsdag 6 November


Diesel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lavendel,

naar aanleiding van wat je schreef over zuipfeesten van jongeren, herinner ik me ineens wat ik hier had willen vragen:

wat vinden jullie ervan dat er in het regeerakkoord staat dat de grens om alc. te kopen/gebruiken is opgetrokken naar 18 jaar?

Ik ben er blij mee, want er zullen nog genoeg tussen door glippen, maar degene die het verkoopt/geeft is tenminste strafbaar.

Waarschijnlijk de jongere zelf ook.

Er wordt al heel jon gedronke,.

Gisteren bij "dokters" (waargebeurde verhalen), was een jongen van 13, een kind, dat zijn moeder had verloren en zijn vader zag drinken en zag dat dat wat hielp. Dus het kind volgde zijn voorbeeld en bleek 7 bier~!!! p.dag

te drinken. Zo was hij gevallen en had een scheurtje in zijn ellepijp.

Moest in het gips. Er was een filmpje op youtube waarop hij stomdronken te zien was. Heel toevallig zat de zoon v.d. vrouw die het ginps aanbracht bij dat kind in de klas en zij had het filmpje gezien.

Zo kwam het aan het licht.

Omdat de vader 's morgens al naar alc. rook, verdacht de dokter hem van mishandeling.

Ja, de dingen zijn vaak niet wat ze lijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie. Zoals ik het beleefd heb en wat ik nu achteraf begin te begrijpen is dat de eerste drie / vier maanden een heel linke periode is voor terugvallen en alles in je gedachten centraal staat rondom alcohol. Na die eerste maanden kwam ik pas een beetje in 'safe' gebied terecht en begon ik de gevolgen voor mijn lichaam en functioneren werkelijk te zien.

Normaal denken en handelen ging werkelijk nog niet en ik had innerlijk nog steeds agressieve reacties. Ik stond nog op scherp aan alle kanten en had door dat ik constant in de war en uitgeput was. Dat is pas een linke situatie, maar ergens ook een mooie situatie. Want toen kon ik er grip op leren houden en bijsturen. Dat is ook het moment geweest waarbij ik zei: psychiatrische hulp, want nu kan het en pak ik het goed op. Ik merkte constant grote verwarring. De ergste verwardheid is er nu wel mooi vanaf, echter goed is het nog steeds niet helemaal. Maar dat kan ook nog niet.

En sapvasten is best heel goed voor het lichaam. Ik merk een veel beter en dieper contact met mijn lichaam. Ik had ook een afkeer van mijn lichaam omdat ik zo veel moeite had om er goed voor te zorgen en het volledig naar de *&^%$ had geholpen. Een tip... doe een retraite niet alleen, want dat houd je niet vol.

Ik ben zelf wel erg blij dat ik de middelen heb om mijn eigen keuzes te maken voor de therapie die ik volg. Als ik die niet had gehad en ook nog eens helemaal in geldstress had gelegen dan weet ik het ook niet hoor.

Ik zal eens kijken of ik wat vaker on line kan zijn. Tot nu toe had ik nog weinig oog voor andere mensen, maar dat begint nu wel veel meer te komen.

Dit is trouwens een mooie quote:

Het leven kan alleen achterwaarts worden begrepen, maar het moet voorwaarts worden geleefd.

Gestopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gestopt,

fijn weer eens te lezen hoe het met je gaat en interessant ook, je verteld het heel duidelijk. Zeker blijkt uit jouw ervaringen hoe lang en veel alc. gebruik invloed om je lichaam en geest heeft en hoe het met een bepaalde tijd stoppen niet 1,2,3 over is.

Is hier bij de deskundigen eigenlijk wel genoeg over bekend, of is het een nog onontgonnen gebied, vanwege het taboe dat er op alc. misbruik heeft geheerst. En eigenlijk nog.

Hoe je dat beschrijft van die brief, ik voel precies met je mee, heb zelf wel eens 6 weken over een brief gedaan.

En dan moet je ook nog om je geld vragen, als hij het verkeerd wil opvatten, zal hij denken dat het je daar alleen om te doen is.

Maar ik wil je niet ongerust maken, het belangrijkste is dat je het gedaan hebt en het door kunt strepen in je hoofd.

Weer een stukje rust.

Ik hoop dat hij reageert, zo niet, dan schtijf je hem dezelfde brief met toevoeging nog een keer. Sorry, ik wil jou niet dicteren wat je moet doen, dat is geheel aan jou. Ik bedoel, laat het er niet bij zitten, dat heb ik vaak gedaan, toen ik nog veel dronk.

Zo van: nou, ik heb het geprobeerd, hielp niet, pech gehad.

Ik heb met interesse je verslag uit ZA gevolgd, wat een dappere stap heb je genomen. Ook heb ik begrepen dat je later meldde dat het niet zo goed met je ging. Dat lijkt nu wel ten goede gekeerd.

Maar ik bewonder je vooral omdat je zo volhoudt. Je bent ergens aan begonnen en maakt het ook af, daar kan menigeen een voorbeeld aan nemen.

En dan heb ik het niet over alci's.

De buitenwereld ziet ons als slappelingen, maar het tegendeel is waar.

Dat zijn juist enorme wilskrachtige mensen, moet je eens zien hoeveel moeite ze doen om aan drank te komen.

Dit is niet als grap bedoeld. Was het maar waar.!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Allereerst heel erg bedankt voor alle felicitaties met het feit dat ik vandaag 7 maanden droog sta.

Ik vind het geweldig dat jij, Gestopt, zo'n mooi stuk geschreven hebt, jij gaat ook fantastisch, jij ook gefeliciteerd.

Normaal zou ik hier ook wel een heel lang stuk willen schrijven maar ik ben er niet toe in staat.

Ik ben gistermiddag bij mijn psycholoog, verschrikkelijk uit mijn dak gegaan.

Ik ben zo boos geweest, alle frustratie, verdriet, kwam er nu ineens uit.

Het sudderde al een poos maar nu kwam het er ineens uit.

Ik huil erg veel momenteel, ben vanmorgen aan het werk gegaan en na afloop weer naar bed en ben nu net wakker.

Ik denk dat ik er over een paar dagen wel meer over kan schrijven maar nu niet.

Ik denk dat het heel goed is wat er is gebeurd en dat ik hier verder mee kan.

Het geeft me een beetje hoop nu.

Maar het is ook dodelijk vermoeiend.

Het goede nieuws is natuurlijk dat ik niet drink. Al is dit gevoel wat ik nu heb een uitermate redern om te vluchten he?

Maar juist nu moet ik de koe bij de horens pakken.

Bedankt voor het lezen.

Liefs Emma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iemand niet het laatst gepostte dagpact quote, dan verwijnen degenen die eronder staan.

Vandaar dat ik eens gevraagd heb of het niet handiger is om er een apart draadje van te maken. Als je je snel erbij wil zetten, hoef je niet te zoeken.

Dat heeft ook zijn nadelen, heb ik begrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor,

Jij stoot toch helemaal niemand voor het hoofd.

Je hoeft hier echt niet op eieren te lopen hoor.

Zie tenminste nergens, dat je iemand kwetst ofzo.

Of, bedoel je je huiselijke situatie nu?

Emma,

Wat goed, dat het er nu allemaal uitkomt.

Echt uit je dak gaan, zonder drank.

Goed hoor.

Ik kan dat nog steeds niet.

Hoop, dat de opluchting ook nog komt:present:,

Misschien, wil iemand mij dan weer op het dagpact zetten, want dat quoten lukt ook niet helemaal geloof ik.

Ben daar toch zo onhandig in he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma, feli's met je 7 maanden, mooi gedaan :musicnote::present:

Rustig aan, ren jezelf niet voorbij. En als het even niet gaat, dan maar niet. Geef het de ruimte :sun:

Jane fijn om te lezen, dinsdag saunadag voor je. Laten we toch ook de kadootjes van het leven blijven delen, groot en klein, die maken het leven de moeite waard. En nee, het is nooit precies eerlijk verdeeld, maar wat belangrijk is voor iemand is ook heel persoonlijk en relatief.

Geniet er van!

Ook in mijn omgeving een tiener die zichzelf heeft omgebracht, een ander weer dan waar jullie het gisteren over hadden. Het hakt erin bij de betreffende familie. Natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, mooi dat jij en je lief zo open met elkaar praten.

Ik heb ook het geluk zo'n relatie te hebben. We drinken inmiddels beiden niet meer en zien daar alleen maar voordelen van. Het heeft alleen maar tot verdieping en een openhartiger communicatie geleid. Begrip en ruimte en eerlijker durven zijn. Verdraagzamer ook. Jezelf mogen zijn. De ander zichzelf laten zijn.

En dat is niet saai. Integendeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag mensen!

Wat worden er mooie stukken

en berichtjes geplaatst de laatste tijd.

Fijn om te lezen Gestopt, het helpt ons,

ook al reageer je niet altijd.

Borretje,

Ik begrijp je zo goed als je zegt

op je tenen te willen lopen om de lieve vrede wil....

Zo ben ik ook, en dat gaat best vaak ten koste van mezelf.

Ik las ook niets vreemds trouwens.

Je bent een lieverd, hoe dan ook!

:heart:

Vandaag ha ik naar de HA gemoeten,

maar die belde af, hij is ziek!

In de 22 jaar dat ik hem als HA heb,

is dat nog nooit gebeurt

Maar goed, dan ook dat maar verzetten.

De Indische Hachee staat te pruttelen.

Ik heb gelijk voor een paar dagen gekookt.

Straks weer naar mijn AA cluppie,

heb er behoefte aan en zin in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Ik ben de hele dag bezig geweest met het schoonmaken van mijn huis. Nu is het schoon. En staat het eten te pruttelen. En net toen ik dacht dat mijn gevoel niet beter kon, trof ik bij de post een brief van de Belastingdienst aan. Ze zijn me voor de 3e keer dit jaar gunstig gestemd. Het bedrag zorgt ervoor dat ik een fout van 2012 nog voor 2013 kan afsluiten. Een mooi cadeautje, vind ik zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Har: ik kan me voorstellen dat Tactive huiverig is, maar laten ze dan eerst eens op die foto klikken. Leuke, mooie foto en niet herkenbaar: geen probleem toch?

Herkenbaarheid vind ik in het algemeen moeilijk. Je weet niet hoe je leven of je omstandigheden (of die van je partner en/of kinderen) kunnen veanderen. Eenmaal geplaatst staat het er voor de eeuwigheid.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom me even melden. Ik ben er nog, maar lees eigenlijk niet mee. Het is me veel te veel allemaal. Ik heb het druk met werk, en met mezelf. Ik ben bezig mijn conditie aan het opbouwen. En dat gaat niet als ik steeds maar achter de computer hang.

Ik heb nog steeds niet gedronken. Mijn triggerweekend zit er aan te komen (16 november). Misschien dat ik me tegen die tijd nog even meldt.

Maar het gaat goed met me. Ik hoop met jullie ook alles oke!

groetjes van Mimosa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...