Spring naar bijdragen

dinsdag 6 November


Diesel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen dapperen der dapperen :)

Waar ik vandaag en gisterenavond zo moe en misselijk van word, is omgeven zijn met vrienden en collega's die maar vertellen hoeveel ze weeral is gezopen hebben, met de nodige trots...Een moeder die vertelde over het zuipfeest van haar jongvolwassen kid ....Ik word daar soms zo woest van vanbinnen én heel verdrietig. Wil dan roepen: zien jullie niet waarmee jullie bezig zijn?? Het zijn natuurlijk momenten waarin mij dat meer op valt of dat ik het meer hoor.

Zo dat ben ik effe kwijt....;)

Verder schijnt de zon hier :present:

Emmaroos :musicnote::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen, dit wordt voorlopig mijn laatste bericht hier, zometeen wordt ik opgehaald en naar de kliniek gebracht, ik zie er naar uit inmiddels.

Ik wens iedereen veel KMW en sterkte!

Ik heb een hoop werk te verzetten maar ben er klaar voor.

reacties graag in PBN omdat ik hier nog maar weinig kan lezen!

Saluut!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jowan, sterkte daar!! Ik heb net mijn uitnodiging ontvangen en ga je 5 december volgen! eerst een week eerder op introductie, ik ben benieuwd! Wel jammer dat het op sinterklaas is voor mijn meisjes, moeten we het maar iets eerder vieren dacht ik zo. Nu even terug lezen hoor .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: mark
Jowan, sterkte daar!! Ik heb net mijn uitnodiging ontvangen en ga je 5 december volgen! eerst een week eerder op introductie, ik ben benieuwd! Wel jammer dat het op sinterklaas is voor mijn meisjes, moeten we het maar iets eerder vieren dacht ik zo. Nu even terug lezen hoor .quote>


Ja Mark moet 5 dec. de zak in ;)
Ja vind je wel wat op joh, maar toch een tijd wachten nog zeg.
Nou hoop dat dt thuis goed blijft gaan tot die tijd dan, succes hoor.

Jowan ook sterkte en hou je haaks he
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Hier weer eens een berichtje van mij na lange tijd. Ik ben lang niet geweest. Dat komt omdat alcohol nu ook niet meer zo centraal staat in mijn beleving. Ik merk wel dat ik, nu ik zeven maanden droog ben, telkens in andere fases terecht kom. Mijzelf herinneren wat ik heb gedaan toen ik nog coma zuiper was. Maar ook dat ik nu langzaam aan naar de toekomst begin te durven leren kijken. Ik ga wekelijks wel naar 1 of 2 AA-meetingen toe en dat doet mij enorm goed. Dat is toch een oppepper telkens met goede tips.

Ik ben best door diepe dingen heen gegaan. Zeven maanden droog nu en ik geloof dat ik eindelijk wat meer in een 'normale' toestand begin terecht te komen.

Er ontstaat rust. Pffff, na zeven maanden pas. Mijn lichaam is nog altijd gestressed, maar ontstresst wel langzaam maar zeker. Ik heb een sapvastenretraite gedaan om te ontgiften, vijf dagen alleen maar groentesappen drinken en niet eten. De kippepoten en patat vlogen aan nijn ogen voorbij op de derde vastendag. Wat een crisis. Na de retraite merkte ik dat er minder pijn is aan de rechterkant van mijn lichaam (rechts zit ook de lever).

Mijn denken, doen en laten is geregeld nog wel chaotisch en erg druk. Wat die rotzooi allemaal doet in je hersenen, ik weet het niet. Maar het komt zekers ook nog door wat alcohol allemaal heeft gedaan met je hersenen. Wat ik ook merk is dat ik nu telkens wel in de rust kom en het door heb als ik hyper of druk ben. Ik kan nu steeds meer terugschakelen naar een normale ruststand als ik weer eens eventjes te druk ben geweest. De PIT (Psychiatrische Intensieve Thuiszorg) komt hier eens in de twee weken en zou houden zekers nog een half jaar een vinger aan de pols. Een lieve meid. Ook zij zegt dat ik het, gezien mijn klachten, het naar omstandigheden ontzettend goed doe. Het is ook belangrijk, dat zie en ervaar ik nu pas, dat je stappen rustig zet in baby stappen. Het begint mij nu te lukken om mijn klussen georganiseerd af te maken en financieel is alles ook helemaal op orde. Dat is ook heerlijk.

Inmiddels heb ik mij ziek gemeld bij het UWV omdat ik volgens mij ongelovelijk in de stress zou schieten als ik nu ook maar iets zou moeten presteren... Dus even helemaal de rust er nog in houden. De psychiater heeft mijn 'ziekte geval' netjes verwoord naar het UWV toe. Dus daar heb ik ook geen gedoe mee voorlopig.

Ik begin eindelijk het gevoel te krijgen dat ik weer mens wordt en begin mijzelfs wat vrouwelijker te voelen. :) Verder is het soms nog veel slapen, maar ook leuke dingen doen. Toch merk ik dat ik fysiek dieper uitgeput ben dan dat ik zelf had verwacht. Maar ik luister nu naar mijn lichaam. Het slapen gaat ook steeds dieper en vaster. Als ik moeite heb met inslapen neem ik wat melatonine. Langzaam maar zeker begin ik wat op te staan in het leven.

Wat ik ook heb gedaan is een keurige brief schrijven naar mijn ex over mijn alcoholgebruik en gezegd dat ik al zo lang droog ben, maar ook heb ik hem geschreven dat ik nog altijd geld van hem krijg. En dat ik geen enkel contact en respect voor hem heb zolang hij geen enkele intentie vertoont dit geld terug te betalen. Laat mij geen oor aannaaien ! Door mijn alcoholgebruik heb ik natuurlijk veel mensen verdriet aangedaan, maar mijzelf het grootste verdriet. Het is gebeurd allemaal.

Ik ben blij dat ik deze brief heb geschreven en dat ik zo lang (heb er drie weken over gedaan voordat die goed de deur uitging) er over heb gedaan.

Verder ben ik voorzichtig wat contacten aan het herstellen met oude vrienden, maar dat doe ik heel bewust op mijn eigen tempo en kunnen. Het moet werkelijk goed voelen.

Zoals ik het inzie (moet ik mijn hoofd eerst nog eens rustiger krijgen) zou ik over een maand of twee / drie voorzichtig kunnen beginnen met enkele uren werken. Maar echt rustig aan doen nog.

Lieve groet,

Gestopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gestopt,

Heel goed je weer eens te lezen.

En..wat ga je geweldig goed zeg!

Je maakt een hele ontwikkeling door.

Dit stukje wat je geschreven hebt, zal ook zeker een positieve invloed hebben op o.a. de nieuwkomers hier.

Zo positief..Zie je wel dat het kan, is eigenlijk de boodschap.

En, wat zorg je goed voor je zelf, door alle hulpverlening aan te pakken, en niets te willen over haasten.

Dapper, ook die sapvasten kuur.

Wil het soms ook wel eens proberen, maar dan moet je er geen werk naast hebben he.

En wat afzien is dat zeg.

Maar de beloning is wel groot lees ik.

Minder pijn he.

Harstikke goed joh.

Ga zo door zou ik zeggen

Alvast gefeliciteerd met het behaalde resultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...