Spring naar bijdragen

Woensdag 7 November

mark

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal,

Vandaag ben ik wat later dan anders. Vanochtend ben ik wel enkele keren ingelogd, maar

mijn prehistorische PC stopt er steeds vaker spontaan mee. Dat ding wordt natuurlijk ook

moe van deze internetjunk die veel uren voor de computer zit. (Veel mensen doen 'het' van

achter de computer maar van vóór de computer vind ik prettiger lezen en typen.)

Allez Allez - African Queen

DAGPACT

Albert

Lytse

Wervelwind

Rapilos

MarQ

Rosa

Miranda

Jootje

Wijfie

Lidia

MM

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 284
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Avond,

is er hier nu echt niemand die sturm und liebe volgt?????????

pffffffffffffff

Ey Han! En ikke dan ik tel weer nie meer mee of wa? Al die nachten dat ik naast je bed waak enzo.... ;) (deed ik nog bijna de verkeerde emoticon ook, die der net boven).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Eindelijk terug van een bezoek met mijn schoonma aan de kaakchirurg. We bleven maar wachten. Je moet reservetijd inbouwen i.v.m. het rolstoelvervoer en op de heenweg was hij heel vroeg en terug moesten we extra wachten. In de grote hal van het ziekenhuis wordt tussen de middag regelmatig piano gespeeld en vandaag was er ook een violist bij. Ze speelden populair klassiek, dus dat was wel gezellig. Schoonma zat op hete kolen en wilde maar steeds naar de afdeling. Kwamen we daar, had de kaakchirurg een uitloop van ruim een uur! De arme man had niet eens lunch-pauze gehaad. Weer wachten dus.

Er zijn 2 kiezen getrokken. We hadden een tillift besteld maar die was kapot, maar gelukkig heeft de kaakchirurg een beetje geïmproviseerd, zodat ze in haar rolstoel kon blijven zitten.

Moeders was op den duur wel aardig van slag, maar geen wonder als je dement ben.

Ze was wel blij met me. Ik ben om 12 uur weggegaan en om 16.30 weer thuisgekomen!

Nu eerst maar eens beginnen met bijlezen. Ik zie wel hoever ik kom, voordat ik weer aan het eten moet beginnen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond allemaal,

ik wil eerst even Hannah veel sterkte toe wensen. Weet zelf wel wat een depressie is maar gelukkig niet vaak mee gemaakt. je gaat door een hel, dus Wijfie, in het vervolg eerst vragen voor je zelf conclusies trekt. Daarmee help je niemand zeker Hannah niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetje,

Wat een spanning zal dat je geven nu.

Ik hoop dat je vooral nu steun zoekt,

en ook vind, bij je man of hier bij ons.

Ik denk aan je.

:heart:

Hannah,

Veel sterkte meid.

Een knuffel van me.

En blijven schrijven hoe jij je voelt.

Hoe en wat en waardoor dat ook is.

:heart:

Ja, ik ben hartjes aan het strooien.

Maar voor allebei vind ik het :heart: nodig!

Krekel,

Goed dat we iets van je horen.

Nog beter dat je gestopt bent met drinken.

Je kan het, dat weet je.

Kom maar snel weer schrijven.

Sha,

Fijn dat je het even vertelde,

ik was ook ongerust.

Vanmiddag zat ik in de auto aan je te denken.

Ja, zelfs dan zit het forum in mijn hoofd.;)

Maar hoe gaat het met je gezondheid??

Tina,

Jij hebt het ook niet makkelijk,

net als Jen.

Zorgen om je vader en veranderende rollen.

Heel herkenbaar ook voor me.

Sterkte allebei.

Nu eten koken, straks verder teruglezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

wou even zeggen dat ik weer aant nuchter worden ben..Een vriend heeft mn bankpasje gisteren opgehaald. Zit nu eenpaar dagen zonder geld totdat ik het weer aankan...

Grote knoeizooi natuurlijk, 8 dagen onder zeil geweest...

en ben verschrikkelijk ziek...

ook nog niet in staat om alles te lezen..

Bedankt voor alle steun

liefs

Krekel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog geen bericht van de arts. Voglens mijn zoon belt hij wel vaker zo laat op de dag. Wachten dus maar weer.

Vanmiddag een stuk gelopen, was lekker. Zelfs het zonnetje heel even gezien. Was wel toepasselijk. De tranen liepen ook, alleen over de wangen dan.

Dank jullie wel voor alle lieve woorden. Fijn om te lezen.

Tot latersss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Tatum
Ik begrijp dat er heel wat loos is. Ik ben echt de kerstboom aan het opzetten. Dat heb ik nog nooit gedaan voor de oude heer (sinterklaas) vertrokken was. Nu wel. Ik heb zin in kalkoen.quote>

En hier heb ik hardop om zitten lachen. :D
Mooi bericht Tatum! Net als Bolle dus!
En het zegt ook veel vind ik.
:present::moon::present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet even kwijt dat ik het vandaag lastig had onderweg naar huis. Ik wilde perse wat hebben en ik moet oppassen dat ik zo niet alsnog de deur uit ren naar de supermarkt.

Ik weet bij het stoppen met roken destijds is dat je de triggers herkent en ze benoemd alleen wilde die vlieger gisteren wel, maar vandaag niet op. Heb maar een stuk chocolade gehaald en die naar binnen gepropt.

Heeft iemand hier nog andere goede tips voor om mee om te gaan, want dit is 1 van mijn valkuilen; na een dag hard werken heb ik er eentje verdiend. Alleen blijft het nooit bij eentje.

En ik weet ook nog niet zo goed hoe ik het volgende week bij een afscheidsborrel van een collega ga doen. Ik twijfel nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Made, ik had het ook al op het hobbydraadje gezet. ik denk dat het heel belangrijk is met de kerstdagen om het gezellig en warm te maken, zeker voor diegene die alleen zijn. Jezelf verwennen en de warmte bij jezelf proberen te zoeken, als je niemand hebt. Maar ik besef ook heel goed dat er mensen zijn die zeggen juist niets te gaan doen omdat ze de sfeer ven de kerst juist niet graag willen voelen.

Maar ikzelf heb het altijd gezellig gemaakt. En ook omdat het de 24 december 2 jaar geleden is dat mijn vriend gestorven is. DAt is dan toch niet zo'n prettige tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sabine bij twijfel niet inhalen hé? Dus als jij je volgende week niet zeker voelt, dan zou ik niet gaan als ik jou was. Bescherm jezelf, zeker in het begin meis.

En eten is altijd goed als je trek hebt, of een kop warme bouillon maar zorgen dat je maag vol zit dan verdwijnt de trek vaak.

En natuurlijk morgenvroeg hé? je hebt niet gedronken, want dat ga je vandaag zeker niet doen. Je staat morgen zonder kater op, kan heel trots zijn dat je weer niet gedronken hebt, geen schuldgevoelens of black outs, geen rare fratsen uit gehaald enz. Dat zijn de dingen waar je je aan vast kan houden, en daar word je sterker van. Je kan het, zeker weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties. Ik zit hier met tranen in mijn ogen: ondanks dat ik weet wat ik doe als ik een druppel drink (en dat is doorgaan tot ik knock out ben) zit er een stemmetje in mijn hoofd dat het allemaal wel mee valt. Dat ik best wat mag drinken vanavond. Waarom heeft mijn gezonde verstand niet de overmacht? Waarom kan ik niet gewoon niet drinken ipv 100.001 discussies met mezelf te moeten voeren.. voel me nu behoorlijk wanhopig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sabine kan je nu niet even iemand bellen? Of p.b.'jen? Even je hart luchten of zo.

Waarom jouw gezond verstand niet de overmacht heeft? Ik denk omdat alles nog zo is ingesteld in jouw lijf en je bolletje op drinken. Dat is de afhankelijkheid die je hebt gekregen toen je nog wel dronk. Alles moet nu opnieuw ingesteld worden zeg maar. Dat heeft tijd nodig en daar zijn we allemaal doorheen gegaan, dus we weten hoe moeilijk jij nu zit. Dan moet je echt sterk zijn om niet toe te geven aan die trek. Maar als je dat inderdaad niet doet, ben je morgen trots op jezelf. Probeer nu eens echt de keuze te maken om niet te gaan drinken, hoogstwaarschijnlijk gaat die trek dan weg.

Dat doet ie toch wel hoor, maar niet toegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...