gwen Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Liesje, goed zo,naar de HA, Naar de DB. Doe je mee? We nemen vandaag die eerste niet! Kom op nou!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Mijn "peoplepleasen" was vooral een manier om te kunnen doordrinken. Ik maak me echt geen illusies meer. Nu, na 14 maanden sta ik langzaam op, om ècht iets te kunnen betekenen voor de ander. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Pilatesklasje en een voorzichtige poging tot uithollen van mijn huisje. Over 2 weekjes woon ik twee etages lager. Hoi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 13 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 @RL: Komop meid! Je trekt het toch wel? Niet te ongerust maken...het maakt wat los als je stopt..en je gaat naar de HA! Goede stap. @Apple, zal je het schema per PB toesturen. @droogstoppels: mooi het pactje is weer gevormd @Adam: meld je je even vandaag? Verbinding lag er effe uit, moet nu haast gaan maken. Fijne dag, neem de 1e niet Oh, foutje Apple, kan volgens mij niet per PB...zie niet hoe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Pfff.... Vandaag eindelijk mijn sollicitatiegesprek voor teamleidster en afgelopen dagen al aardig in de weer geweest als "inval" teamleidster. Collega's waren helemaal positief en staan volledig achter mij en zouden graag zien dat ik het ga worden. Nu moet ik er zelf nog in gaan geloven:huh: Af en toe word ik gek van mijn eigen onzekerheid vooral als ik hoor dat er zoveel mensen zijn die er wel vertrouwen in hebben. Misschien toch een soort van beschermingsmechanisme. Voorkomen teleurgesteld te worden als ik het niet ga worden. Een soort "angst" om te vervallen in de drank als ik niet weet om te gaan met de teleurstelling zoals ik voorheen zou doen. Op de een of andere manier nog steeds super alert voor terugval, en dat terwijl ik weet dat ik veel sterker in mijn schoenen sta dan ruim een jaar geleden. Toch maar weer een refu erin... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Het lijkt hier wel de dag ivm sollicitaties? Ik heb ondertussen antwoord gekregen van mijn gesprek van gisteren: u bent geweldig, maar niet genoeg :-( Hup uitkijken naar een volgende kans dan maar... Vreemd is het wel dat ik er geen gevoel bij voel. Niks. Nul. Over enige tijd had ik hier een hoop wijn tegen gegooid om mijn gevoel te kunnen voelen. Euh...zal maar wachten tot het van zelfs naar boven komt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Wachten tot het gevoel naar boven komt ? Hopelijk bedoel je niet het gevoel om te gaan drinken Lavendel, want hoe een dooddoener het ook is : Niks is het waard te gaan drinken.... Al begrijp ik je wel hoor. Dat was nu net het gevoel wat ik in het vorige bericht beschreef... De angst om terug te grijpen naar copingsgedrag uit het verleden. In het NU blijven NU !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Balen Lavendel! Maar goed dat je het droog houdt. Topper! Sowieso voor iedereen hier een pluim! Ik ben net terug gekomen van dagbehandeling omdat ik zo draaierig en labiel was dat ik naar huis ben gestuurd. Ik heb vanmiddag nog wel een gesprek met de arts daar. Ik blijf maar schokken en trillen, ik kan me helemaal niet stilhouden, ik lijk wel bezeten. Nu blijf ik even hangen, want die stomme zucht naar alcohol is er nu al... Lies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 En nu weer aan de slag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Hai Blondie, Leuk je hier weer eens te zien. Ik zie aan je onderschrift dat je ook al meer dan een jaar droog staat. Ik vind het mooi om te zien dat, toen ik begon met naar meetings gaan (nu zo'n kleine vijf jaar geleden) er heel af en toe iemand z'n hand opstak als er gevraagd werd wie er meer dan een jaar clean was (in sommige meetings doen ze dat om te laten zien dat het programma wel degelijk kan werken..) en dat er nu, zo'n kleine vijf jaar later dus, soms meer dan de helft van de bezoekers z'n hand opsteekt. Steeds meer verslaafden zien heil in het Stappenprogramma. Niet dat ik dat nu promoot als dé oplossing, maar het is er één die mogelijkheden biedt voor mensen die er voor open staan. Ik lees ook over je onzekerheid en dat je refusal gebruikt. Ja, die twee horen volgens mij bij elkaar.. refusal bied je een soort zekerheid die je van jezelf (nog) niet hebt. Als je echter serieus aan je Stappen blijft werken, in samenwerking met je sponsor en de mensen in de meetings, kun je die onzekerheid op een gegeven moment los laten. Mij heeft het geholpen dat ik de onhanteerbaarheid van m'n leven ging inzien als een voorwaarde voor mijn leven i.p.v. als een gevolg van mijn drinken. Mijn leven is onhanteerbaar, ik heb niet de controle over de gevolgen die mijn daden nu in de toekomst zullen hebben, ik heb wel de keuzevrijheid welke handelingen ik vandaag doe. De gevolgen zijn niet het eindpunt van het verleden, maar het startpunt van de toekomst... Acceptatie, aanvaarding. Toen ik kon accepteren dat het was zoals het was hoefde ik nergens meer voor te vluchten. Vrij vertaald naar jouw "geval" komt het er op neer dat de uitkomst van het sollicitatiegesprek geen reden is om te vluchten, maar in elk geval een nieuw startpunt oplevert voor de toekomst. Het hangt ervan af of en hoe je die uitkomst aan je ego koppelt.. als je je ego los kunt laten geef je je over aan je HM.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Oei, nee, Blondie, bedoel niet wachten tot de trek boven komt, hoor! Ik bedoel dat ik geen verdriet, boosheid, vreugde, niets voel, bij het negatieve resultaat van de sollicitatie. Ik blijf alert. Runningliesje, hou je sterk, meid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Erg jammer lavendel. ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Thanx Lavendel! Ik heb inmiddels van pure onmacht mijn vader gebeld om me vanmiddag weg te brengen naar het gesprek. Mijn man kan echt niet weg van zijn werk en mijn vader is met pensioen, daarom toch maar, ondanks alles, met hem gebeld. Gets, is dit allemaal een gevolg van dat vergif??? Of van de medicatie? Ik voel me mezelf niet meer. Alsof ik naast mezelf loop. Sorry dat ik me hier zo uit, ik moet het ergens kwijt. Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Lave ik ken dat wel een beetje hoor, dat niets voelen. Bij mij komt dat altijd later. Ik denk dat dat een stukje zelfbescherming is, zodat iets niet te hard binnen kan komen of zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Zo te zien heb je alles goed op de rit, Borretje. Maar inderdaad, zo'n faillissement kan voor aardig wat deining zorgen! Ik denk dat dat voor velen van ons geldt, als alles maar gaat zoals het gaat lukt het wel, maar al die onverwachte financiële tegenvallers en onzekerheid van inkomsten zorgt voor heel wat onrust. Ik hoop voor jou dat het inderdaad tijdelijk is, en dat je daar dan wat minder zorgen over hoeft te hebben. Als ik nou teveel gezegd heb, in verband met herkenbaarheid of privacy of zo, zeg het maar hoor, dan verwijder ik het zo snel mogelijk ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Hoi allen, Runningliesje, Wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten. Jij koos er gisteren voor om richting kroeg te gaan en te drinken. Je wilde drinken en deed dat! Het forum gaf een goed advies, doe het niet. Je hebt nu reeds zucht zeg je. Je houdt de zucht in stand door steeds weer te hervatten. Ik heb zo'n gevoel dat je er nog niet helemaal uit bent. Wat is de meerwaarde van het forum, als je toch je staart achterna holt. En nu heb je ontwenning, dat hoort er allemaal bij. Als je gisteren de de goede adviezen ter hand had genomen, had je je nu denk ik beter gevoeld. Dus niet klagen, maar aan het werk. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Mooi geschreven weer Jopie, jouw teksten doen me altijd erg veel. En Bor, goed bezig zeg, het is idd inleveren voor iedereen momenteel. Mijn man en ik heb een dubbel inkomen met mijn uitkering en zijn werk en nog moeten aan het eind van de maand beknibbelen. Trouwens, stomme vraag misschien, maar wat is craving? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Sootrhe, ik ben er nog helemaal niet uit zelfs. Mijn verstand en gevoel staan lijnrecht tegenover elkaar. Het forum helpt me langzamerhand te beseffen waarmee ik eigenlijk bezig ben. Helemaal berichtjes zoals die van jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Op Google staat wat craving is. Het is wat jij hebt. Fijne dag allen en werk er aan. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Ik ga het ook eens rustig houden vandaag, en vooral klein. (gestolen van Jopie ) Fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Hoi Liesje, Zachte heelmeesters.... Het kan allemaal goedkomen. Er zijn hier bewijzen genoeg. Maar men moet ook aan het werk. Makkelijk is het zeker niet, maar wel te doen. En zolang je niet sterk staat, kroegen uit de weg gaan. Tenzij je wilt drinken. Sterkte en...actie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Jullie hebben gelijk. Hier mezelf doorheen slaan. Dit keer geen verstand op nul, maar gevoel op een laag pitje. Ik ga ermee aan de slag! Nu ff googelen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Hihi Miranda, Er zijn er wel 4 geloof ik afgeknikkerd! Gebeurt de laatste tijd wel vaak hier, er wordt wat afgeklungeld, ook met dat quoten. Ik kan er wel om lachen, maar het is af en toe niet meer te lezen!! Herstel je het zelf of zal ik dat doen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 DAGPACT Albert Lytse Borretje Summer MM Sabine MIRANDA Nova Mark Rosa wervelwind Krekel. Ik heb hem al, volgens mij is ie weer goed zo.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Originally posted by: nancyDAGPACT Albert Lytse Borretje Summer MM Sabine MIRANDA Nova Mark Rosa wervelwind Krekel.RLIk heb hem al, volgens mij is ie weer goed zo..quote> Ik heb mezelf als eerste stok achter de deur maar bij gezet.Ik ga mezelf en jullie niet langer teleurstellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden