Lenie Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 mensen, ik ga de hond uitlaten en lekker nog wat lezen in bed. fijne avond nog en truste Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Trusten Lenie. Zo mijn drukke vriendin is weer eens geweest. Nou ik voel weer dat ik toch erg moe word hoor. Goh wat kan dat mens kletsen zeg, als ik wat wil zeggen, ratelt ze er gewoon overheen. Maar ze is wel lief hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Ik meld me droog af. Wens iedereen nog een fijne avond en goede nachtrust! Nova Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 9 dagen nuchter. Nu slapen. @Snoepje.. sterkte, ik hoop dat je goede keuzes zult maken. @runningliesje.. succes met de eerste nuchtere dagen. @allen... vet koele dromen *.* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 en Frodo schreef zonet een ontroerend mooi verhaal over maatjes onder "zoek een maatje" ik had het niet beter kunnen verwoorden ga er over nadenken om er nog iets aan toe te voegen heel knap initiatief Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
octavia Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Zo, de derde nuchtere dag. Net klaar met sporten en i.p.v. de nodige pilsjes nu aan de ijsthee. Ik heb de hele dag een droge mond en erg veel dorst. Ook voel ik me erg onrustig en wacht nog op een vervolggesprek bij Tactus waar ik een recept krijg voor librium en Refusal. Ruim 15 jaar geleden ben ik een jaar of drie van de drank afgeweest. O.a. met hulp van Refusal en de AA. Morgenavond een etentje met collega's waar ik normaal gesproken de nodige drank naar binnen zou slaan. Maar normaal is dat natuurlijk niet dus ik ga nu van het eten genieten. Zo, dit wilde ik even snel kwijt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Okay, dag vijf zit er bijna op. M'n lichaam is nu toch wel tox-vrij, of niet? Ik drink me kriegel aan 't water! 'k krijg er nog Hydrocefalus van! Veel fruit gegeten en volkoren brood. Een beetje opruimen hier en daar, op de fiets rond 't nabije parkje gefietst etc. En dan is 't ineens avond. Voldaan moe. Wel een onaangenaam gevoel in de leverstreek. 'k doe 't maar af als herstelpijnen. Nog een theetje (Kamille) en dan m'n bed in. Tot zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Zo jongens, ik ben moe. Best gezond eigenlijk op dit uur. Maar zó geen zin om naar bed te gaan. Dat lijkt bijna tegennatuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Goedenavond! Vanavond moet ik vroeg naar bed en dan hopen dat ik bijna direct slaap, want morgen mag ik voor de check-up naar de huisarts. Hij wil graag zelf ook vinger aan de pols houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Nog steeds nuchter, wel onwijze honger, dus nog maar een pizza besteld. De oxa werkt uitstekend en het stoppen met de phenegan ook. Ik kom langzaam weer bij. Ik ben helder en vraag me af hoe ik ooit moet gaan slapen. Ik blijf droog! Dankzij jullie lieverds! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 he Blondie, goed om horen. Ik heb dan ook voor je geduimd vandaag :; Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Smikkie heb jij ook een matje waaraan je toch wat kwijt kunt? Of iemand die je een pb kan sturen zodat je er toch niet helemaal alleen mee blijft zitten? Doen hoor want gedeelde smart is halve smart. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Smik Je bent echt welkom hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Smikkie! Ik schrik me rot van je bericht. Is dat niet heel voortvarend? Jullie hadden toch een goede relatie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Weer terug en druk aan het bijlezen. @ Sabine: goed dat je niet naar die borrel gegaan bent. Kan altijd in een later stadium, als je steviger in je schoenen staat. @ Rapi: jouw hart ook weer gerust. M.i. moet je wel een goede, aardige kracht zijn,. want zodra je ergens invalt willen de mensen je voor vast. Goed teken dus! @ Snoep: laat je niet aan het twijfelen brengen. Je weet zelf hoe het zit! Beter nu gekapt dan later, als het nog meer pijn doet. @ Jen: vandaag aan je gedacht. Presentatie goed gegaan, maar testen zwaarder dan gedacht. Je hebt je best gedaan en het is in ieder geval voorbij. Rustig afwachten nu maar. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Morgen terug mijn vader bezoeken. Mijn zus belde me net. Fysiek zou hij aan de beterhand zijn (we snappen er niks van, is hij superman of vergissen de dokters zich constant?) maar mentaal... Hij herkende haar niet. Ik ben bang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Smikkie, ik heb wellicht het geluk dat mijn huidige partner mijn ergste alcoholexcessen niet heeft meegemaakt. Ik zou er ook een hekel aan hebben als er geen vertrouwen was. Dat is zo'n basisgevoel van veiligheid vind ik, vertrouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Hi Blondie, Ik heb aan je gedacht vandaag. Fijn dat het goed gegaan is. Spike: leuk je weer te lezen. Je doet het toch maar. Schouderklopje voor jezelf. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 @ Bollie: wat heerlijk om te kunnen zeggen dat je al 3 jaar niet meer drinkt. Je trots is gepast hoor. @ Octavia: lekker genieten van het eten morgen. Lukt het om niet te drinken, nu je nog geen Refusal hebt? Sterk blijven hoor. @ Gunn: nu doorzetten hoor. Elke keer als je weer begint te drinken, moet je toch weer door dat proces heen. Lekker slapen en morgen nemen we de eerste niet. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Smik, dit is een impuls reactie he, zal me nooit meer vertrouwen is niet waarschijnlijk en vanuit zijn ervaringen met jou: hoe vaak zal hij je vroeger juist wel hebben vertrouwd en dat beschaamd zien worden? Jullie hebben beiden tijd nodig, iets wat zolang moeizaam afbrokkelde zal ook moeizaam weer opgebouwd moeten worden. Van 2 kanten dus. Misschien als jullie weer kunnen praten, de afspraak maken dat er een time out komt als de ander invult (dat er bier zat in die rugzak bijv.), hij mag wel vragen en op een eerlijk antwoord rekenen. Jij mag dan ook niet invullen dat hij je nooit meer zal vertrouwen. Jullie doen een beetje van hetzelfde he:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Mijn partner is ook bipolair Smikkie. We zitten dus kennelijk helemaal in hetzelfde schuitje. Maar met zijn medicatie is alles wel onder controle. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 @ Smikkie: vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Dat weet je. Misschien is hij heel bang dat het weer fout zal gaan? Mijn man heeft ook een hele tijd onderzoekend gekeken als hij weg was geweest, of als ik iets stoms deed, gedacht dat ik misschien had gedronken. Na zoveel jaren is dat niet verwonderlijk. Hij heeft zelfs nachtmerries gehad over dat ik aan hem drank vroeg. Even alles rustig op een rijtje zetten, als je kwaadheid gezakt is, misschien? Sterkte. @ Jen: als iemand in die situatie lichamelijk veel meemaakt, merk je het direct ook geestelijk. Dat kan al door een simpele blaasontsteking. Niet wanhopen. Als je vader weer meer in balans is lichamelijk, komt het geestelijk misschien ook weer een beetje bij. Mijn schoonmoeder kreeg door haar slechte conditie een delier. (en ze dronk niet eens) Hoe dan ook: zijn hand vasthouden en rustig tegen hem praten doet hem vast veel goed. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Trusten mensen tot morgen weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Lytse, de verwarring hier blijft groot. Ik moet in dat opzicht leren om van dag tot dag te kijken/leven, maar dat valt me niet gemakkelijk. In zeker opzicht was de terminale toestand gemakkelijker/duidelijker/leefbaarder, hoe cru dat ook moge klinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 13 november 2012 Rapport Share Geplaatst 13 november 2012 Zo meteen naar bed, na een pizza, ondanks dat ik al hutspot op had... Maar ik meld me droog af! Mss nog tot later, anders slaap ik al (of juist niet) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden