Spring naar bijdragen

Dinsdag 13 november

Har

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 321
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo, de derde nuchtere dag.

Net klaar met sporten en i.p.v. de nodige pilsjes nu aan de ijsthee.

Ik heb de hele dag een droge mond en erg veel dorst.

Ook voel ik me erg onrustig en wacht nog op een vervolggesprek bij Tactus waar ik een recept krijg voor librium en Refusal.

Ruim 15 jaar geleden ben ik een jaar of drie van de drank afgeweest.

O.a. met hulp van Refusal en de AA.

Morgenavond een etentje met collega's waar ik normaal gesproken de nodige drank naar binnen zou slaan. Maar normaal is dat natuurlijk niet dus ik ga nu van het eten genieten.

Zo, dit wilde ik even snel kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, dag vijf zit er bijna op. M'n lichaam is nu toch wel tox-vrij, of niet? Ik drink me kriegel aan 't water! 'k krijg er nog Hydrocefalus van! Veel fruit gegeten en volkoren brood. Een beetje opruimen hier en daar, op de fiets rond 't nabije parkje gefietst etc. En dan is 't ineens avond. Voldaan moe.

Wel een onaangenaam gevoel in de leverstreek. 'k doe 't maar af als herstelpijnen.

Nog een theetje (Kamille) en dan m'n bed in.

Tot zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer terug en druk aan het bijlezen.

@ Sabine: goed dat je niet naar die borrel gegaan bent. Kan altijd in een later stadium, als je steviger in je schoenen staat.

@ Rapi: jouw hart ook weer gerust. M.i. moet je wel een goede, aardige kracht zijn,. want zodra je ergens invalt willen de mensen je voor vast. Goed teken dus!

@ Snoep: laat je niet aan het twijfelen brengen. Je weet zelf hoe het zit! Beter nu gekapt dan later, als het nog meer pijn doet.

@ Jen: vandaag aan je gedacht. Presentatie goed gegaan, maar testen zwaarder dan gedacht. Je hebt je best gedaan en het is in ieder geval voorbij. Rustig afwachten nu maar.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Bollie: wat heerlijk om te kunnen zeggen dat je al 3 jaar niet meer drinkt. Je trots is gepast hoor.

@ Octavia: lekker genieten van het eten morgen. Lukt het om niet te drinken, nu je nog geen Refusal hebt? Sterk blijven hoor.

@ Gunn: nu doorzetten hoor. Elke keer als je weer begint te drinken, moet je toch weer door dat proces heen. Lekker slapen en morgen nemen we de eerste niet.;)

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smik, dit is een impuls reactie he,

zal me nooit meer vertrouwen is

niet waarschijnlijk en vanuit zijn ervaringen met jou:

hoe vaak zal hij je vroeger juist wel hebben vertrouwd

en dat beschaamd zien worden? Jullie hebben beiden tijd nodig, iets wat zolang moeizaam

afbrokkelde zal ook moeizaam weer opgebouwd moeten worden. Van 2 kanten dus.

Misschien als jullie weer kunnen praten, de afspraak maken dat er een time out komt als de ander invult (dat er bier zat in die rugzak bijv.), hij mag wel vragen en op een eerlijk antwoord rekenen.

Jij mag dan ook niet invullen dat hij je nooit meer zal vertrouwen.

Jullie doen een beetje van hetzelfde he:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Smikkie: vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Dat weet je. Misschien is hij heel bang dat het weer fout zal gaan?

Mijn man heeft ook een hele tijd onderzoekend gekeken als hij weg was geweest, of als ik iets stoms deed, gedacht dat ik misschien had gedronken. Na zoveel jaren is dat niet verwonderlijk. Hij heeft zelfs nachtmerries gehad over dat ik aan hem drank vroeg.:huh:

Even alles rustig op een rijtje zetten, als je kwaadheid gezakt is, misschien? Sterkte.

@ Jen: als iemand in die situatie lichamelijk veel meemaakt, merk je het direct ook geestelijk. Dat kan al door een simpele blaasontsteking. Niet wanhopen. Als je vader weer meer in balans is lichamelijk, komt het geestelijk misschien ook weer een beetje bij.

Mijn schoonmoeder kreeg door haar slechte conditie een delier. (en ze dronk niet eens)

Hoe dan ook: zijn hand vasthouden en rustig tegen hem praten doet hem vast veel goed.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse, de verwarring hier blijft groot. Ik moet in dat opzicht leren om van dag tot dag te kijken/leven, maar dat valt me niet gemakkelijk. In zeker opzicht was de terminale toestand gemakkelijker/duidelijker/leefbaarder, hoe cru dat ook moge klinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...