lavendel1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 gelukkig geloof ik in hoop en :heart:tjes slaapwel lieve mensen ik sluit droog af en hoop op verder te groeien in het leven dat op morgen op me ligt te wachten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 ik kan in jouw mails en zeker die van 22.33 u anders geen beste bedoelingen lezen Spike * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Ik heb altijd respect gehad voo jou Spike. Heb ook meegeleefd omdat ik misschien zelfs vond dat je (wel of niet bewust) door die ander misbruikt bent geweest. * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Kinderen houden onvoorwaardelijk van hun ouders. Omgekeerd is dat niet (per se) zo. Ik heb me als puber verantwoordelijk gevoeld voor mijn moeder, spike. Niet omdat ze dronk (dat begon ze pas te doen toen ik het huis uit was, en lang heeft die periode niet geduurd), maar omdat ze de dood van haar oudste zoon niet aankon. Kinderen proberen hun ouders te behoeden, willen hun ouders gelukkig maken, en voelen zich soms ontzettend machteloos. Als je het zo bekijkt, dan zou niemand de keuze mogen maken om kinderen op de wereld te zetten. Wat ik hiermee wil zeggen, is mezelf niet helemaal duidelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Wow! Wat een lef! Prima dat jij jouw mening hebt, Spike, maar dring deze aub niet aan anderen op. Ik vind de woorden behoorlijk kwetsend en behoorlijk ongepast. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 je bedoelt lang geleden dat jij zulke reacties las misschien Spike dat kan. * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 @ Kirky: Ik hoop dat je dit nog even terugleest morgen. De folder van Dlil: vanaf donderdag 22 november allerlei hobbyartikelen, waaronder verf e.d. Ik meld me verder droog af. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Originally posted by: wervelwind Streven naar een gezonde balans tussen zelfzorg en de zorg voor een ander.quote> Kan jij via een pc in hoofden kijken soms? Was net een stuk aan het schrijven waar bovenstaande een heel goede samenvatting van is. Werkend in een verpleeghuis en allerlei mensen in mijn omgeving die de meest erge dingen meemaken zoals een klasgenoot vandaag wiens kinderen definitief aan vader zijn toegewezen en zij dus moeder zonder kinderen nu. Dan wil ik er meteen voor iemand zijn en zet alles opzij. Zelfzorg schiet er dan totaal bij in en je hebt toch korte termijn voldoening in het er zijn voor mensen, dat je zelf belangrijk bent door wat je doet voor een ander. Wegcijfer gedrag wordt dat ook wel genoemd. Lees ook het verhaal uit mijn draadje maar, dat was uiteindelijk helemaal niet goed voor mezelf die ervaring. Zelfzorg dacht ik dus ook totaal niet aan en tot over mijn oren verliefd en bezorgt tegelijk. En dan is iemand helemaal uit je leven zonder iets van bedankt dat je er voor me was of zonder afscheid en dan sta je daar dus met het gemis van de ander haar vitamine A aan mij ook maar vooral met opeens een pijnlijk besef van zelfverwaarlozing van zelfzorg. Van uitsluitend zorgen voor en wegcijferen kan je een behoorlijk leeggevoel krijgen. Meer mensen hebben dat in de zorg. Je schrijft het mooi, ik bewaar het om te herlezen. Dat ik morgen naar de sauna ga is helemaal zo asociaal niet maar gewoon een balanskwestie. Daarom was ik het al van plan maar jij benoemt het zo mooi. (naar mijn draadje verwijzen is ook een vorm van aandacht vragen, dat besef ik me, ik erken de behoefte wat dat betreft) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Hé het is weer gezellig hier. Ik ben een beetje moe, dus veel puf om mee te doen heb ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Ha, Spike, ja ik moet ook even reageren. Mijn kinderen hebben een moeder die alcoholist is, tot voor kort een praktiserende. Ze houden van me, ze zijn blij met me. Dat laten ze regelmatig blijken. Mijn partner is een ontzettende mopperkont, altijd negatief. Ik denk dat ze daar meer hinder van ondervinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WijnandA Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Gezellig hier, ik meld me droog af en wens jullie allemaal een goede nachtrust toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Originally posted by: spikehoe ik durf jane?vanuit observatie, meemaken, zienkinderen sprekenvoel je je aangesproken?hoeft helemaal nietook ik heb het recht hier te schrijvenzonder met vingers te wijzenmaar wel met een diepgevoeld medelijdenmet de kinderenen de ouders die het zover hebben laten komenmijn zienswijzedaar durf ik voor op te komenlang geleden trouwensdat je ergens werkelijk op reageertipv de zich herhalende troostwoordenals ik dat zeggen magquote> zonder met vingers te wijzen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wervelwind Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Ik vind het poëzie: 'zelfwarmzaamheid' Nou nog even ontdekken wat het is... Ik voel het wel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Originally posted by: spikeik hou er over op, om de lieve vrede te bewarenslaap lekker lieve bol...en toch mag hier wel eens gediscussieerd worden vind ikwant wat als je je kinderen tot in de pubertijd met drank op hebt gevoeden zij zich verantwoordelijk voor jou zijn gaan voelen?hoe zit het daarmee dan?dat bedoel ik met succes stories, de drank laten staanja idd nieuwe uitdagingen aangaan want dat kan dan betermaar toch, kind zijn van een alcoholist is hardis onuitwisbaar, trekt sporen in de relaties die het kind aan gaaten de manier waarop dat kind daarin staatdat vind ik gruwelijk missen op dit forummensen die hun kinderen kwijt rakendaar drama's over maken vanuit zichzelf beziendan denk ik: egocentristenwat is geweest is onomkeerbaarnet als veel gevallen van opgelopen schade is,zeker als het de open blik van kinderen betreftdáár mag ook wel eens bij stil gestaan wordenzonder het eeuwige, kijk eens hoe goed ik het doeen hoe goed ik het weetik zeg, geef ze alvast een therapeutwant met eigen woorden als ouder zijnde los je dat niet opkinderen zijn nu eenmaal onvoorwaardelijk trouwiets wat je in liefde zou ambiërenmaar bij diezelfde mensen mist, het is er nietalles draait om hensoms ben ik blij met mijn gedwongen abortusik had het mss niet beter gedaanmss wel, zal ik nooit wetenmaar wat kinderen aan wordt gedaan met drinkende ouder(s)is vergelijkbaar met het meppen met de handjammer dat ik de liefdevolle dagdraad, zoals die vlgs sommigen was,doorbreek met dit,maar met alleen hartjes uitdelen, nieuwe kameraadjes zoekenkom je er nietje moet het alleen kunnen als je thuis komten daar is niemand je moet het kunnen met besef dat je door alco stappen terug zetbedrijf weg, sociale kring wegopnieuw opbouwenmaar of het met die kindermanipulatie door ouders ooit goed komtbetwijfel ikdaarmee maak ik me niet geliefdmaar dat boeit me niet meeren dat is voor mij persoonlijk winstquote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Originally posted by: spikeik bedoel, ter toelichtingkinderen die geen kind hebben kunnen zijndoor ouders met gestommel op de overloopen gesjoemel met drankkinderen die zich oververantwoordelijk zijn gaan voelenvoor de ouder, waar zij van baaldenmaar die zij tegelijkertijd nodig haddenof die kinderen geen stoornissen oplopenbetwijfel ik hardopwant een gezonde situatie is het allerminsten dan lezen hier hoe goed het is van drank af te zijnwetende dat de nagalm daarvan nog een kinderleven lang duurttot ver in volwassenheid,slechte voorbeelden doen volgen toch?ik bedoel maargeweldig dat er bij die mensen ergens een stop is gekomenmaar om nu te denken dat daarmee alles is opgelostis net zo krom en egocentristisch als drinken was destijdsen of ze het zonder kinderen die afhankelijk van ze zijnook reddenvraag ik me oprecht afdat steekt mij hier op meerdere fronten nog wel eens,laat een kind een kind zijnen zet jezelf daarvoor aan de kanttrouwens, zo gekik ontmoet alleen maar lesbo's die wél kinderen hebben,ook zoiets...dus ja, ik ga van mensen hun beste bedoelingen uitmaar ken genoeg praktijk met desastreuze gevolgenvan het egocentrisme van de ouderswat nooit verdwijnt, in mijn optiekquote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 ik ben toch even lichtjes in schok van Spike en wil niet met dat gevoel gaan slapen dus schrijf ik het hier van me af wellicht is niemand hier op het forum zonder fouten kleine, grote, verschrikkelijk grote elk tracht op zijn manier uit die rotzooi te geraken die deels zelf veroorzaakt is het is verschrikkelijk moeilijk om onder ogen te zien wat men anderen heeft aangedaan laat er aub respect zijn voor de mensen die de moed hebben om hun leven op het juiste spoor te krijgen ...zij die zonder zonde zijn, werpe de eerste steen....of zo iets * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Originally posted by: spikeja johan,dat is zo, ook ik heb het forum soms nodignu met een andere insteek dan vorig jaartoen ik detox in gingnu ook met andere visieen meer levenservaringen op zak wat dit aan gaatna jaren van zelfgekozen isolementheb ik iemand vertrouwt die dat niet waard bleek te zijnkan aan mij liggen, daar leer ik vanpijn heeft het me heel diep gedaandaarom waarschuw ik voor te nauwe banden in RLwoorden zijn gemakkelijkdaden en volhouden minderdaadkracht is maar weinigen voorbehoudenen wellicht moet je daarvoor wel eerst volledigen alleen, zonder kinderen of wat en wie dan ookop jezelf aangewezen zijnzo leer ik ooken nog steeds met liefde voor mensenmaar niet voor wie mij zo mishandelt heeftuit blind eigenbelangik denk vaak, arme kinderenwe lezen over alcoholisten die het rechte pad vindenmaar welke schade hebben ze al die tussenliggende jaren aangericht?en gaat dat niet net zo makkelijk over op een partnerof vrienden vinden of opnieuw aanhalen met exen bijvoorbeeld?ik geloof niet gauw meer wat men zegtdat is mijn grootste les van het afgelopen jaarmss ook wel de meest waardevollequote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Originally posted by: spikenee rosa, ik hoef niet weg te gaan maar doe het welobv kennis en ervaringsommige mensen zijn gevaarlijkookal prijzen ze zichzelf nobeler zitten lelijke duistere kanten aandaar ben ik nu gevoelig voordus sluit ik me afen zoek iets anders opvan iemand die niets aan materieel bezit plecht te hechtenheb ik nog voor mij zeer belangrijke dingen tegoed,die zijn achtergehoudentijdens het laten vallenben beu van geldingsdrangdaar doe ik niet meer aan meevandaarlaat je ajb niet inpalmen hierdoor wie dan ookwant juist daarin schuilt het gevaar van dit forumopgehemeld wordenen dan...gelukkig leer ik daarvanafsluiten en dus niet meer lezenjammer voor mij, want forum betekende veelis nu veranderdzo gaat dat vaakquote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Welterusten WijnandA, Jopie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 lees jezelf even na Spike hoezo visie? hoezo niet persoonlijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 hallo allemaal ik breek even in om me af te melden dag 11 op zak.. ben vanavond naar een aa avond gegaan hier in mn woonplaats had ze drie jaar niet gezien maar ken de meesten al zo'n jaar of 15... was even helemaal fijn toch niks voor mij... ik kom niet uit met aa maar wel fijn dat die mogelijkheid er in ieder geval is... thema-avond het ging over relaties... breek me de bek niet open ppfff:D slaap lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Spike, ik heb het ook allemaal even zitten lezen je praat uit eigen ervaring schrijf je mijn conclusie is dan dat je kind van verslaafde ouders bent want zelf heb je geen kinderen in mijn ogen kun je alleen spreken over je eigen situatie en niet over alle kinderen in het algemeen en/of al deze ouders hier de mensen die hier namelijk zitten met kinderen die doen namelijk wèl wat aan hun alcoholprobleem en die weten ook dondersgoed wat ze eventueel zelf zouden kunnen hebben aangericht spijtig dat in jouw tijd nog geen forum bestond voor jouw ouders Spike dan was het wellicht anders voor je verlopen dus misschien een idee om dit te verkondigen aan hùn die met kinderen nog niets aan hun alcoholprobleem doen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Slaap lekker Krekel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 We zijn natuurlijk zelf allemaal kind geweest. In die zin moet ik niet echt een kind gebaard hebben om over sommige zaken een mening te hebben, lijkt me. Een oordeel is dan weer wat anders. Jaja, ik praat hier een beetje tegen mezelf, ik weet het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 16 november 2012 Rapport Share Geplaatst 16 november 2012 Hey Krekel, toppie dag 11 volgens mij loop je gelijk op met Sieraad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden